Zm.: rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 20 sierpnia 2012 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012

Na podstawie art. 18 ustawy z dnia 29 czerwca 1995 r. o statystyce publicznej (Dz. U. z 2012 r. poz. 591) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 22 lipca 2011 r. w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012 (Dz. U. Nr 173, poz. 1030 i Nr 297, poz. 1759) w załączniku do rozporządzenia "Program badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012" wprowadza się następujące zmiany:
1)
w badaniu o symbolu 1.01.15(012) Odpady wytworzone i zagospodarowane w leśnictwie oraz rybactwie (z wyłączeniem odpadów komunalnych):
a)
pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2. Temat badania: Odpady wytworzone i zagospodarowane w leśnictwie oraz rybactwie",

b)
w pkt 8 Źródła danych w tabeli:
w lp. 1 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"OS-6L - sprawozdanie o odpadach wytworzonych i zagospodarowanych w leśnictwie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

w lp. 2 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"OS-6R - sprawozdanie o odpadach wytworzonych i zagospodarowanych w rybactwie; w formie elektronicznej; dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej; metoda pełna; obowiązkowe";

2)
w badaniu o symbolu 1.02.02(014) Organy samorządu terytorialnego:
a)
pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Cel badania

Obserwacja zmian cech demograficznych i zawodowych radnych oraz wójtów (burmistrzów i prezydentów miast), członków zarządów dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw oraz uzyskanie informacji o aktywności społeczeństwa w podejmowaniu decyzji dotyczących życia publicznego w skali lokalnej.",

b)
pkt 7 otrzymuje brzmienie:

"7. Zakres przedmiotowy

Radni gmin, dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw według liczby, wieku, płci, wykształcenia i podstawowych grup zawodów; wójtowie (burmistrzowie, prezydenci miast) oraz burmistrzowie dzielnic m.st. Warszawy według wieku, płci, wykształcenia i podstawowych grup zawodów; członkowie zarządów dzielnic m.st. Warszawy, powiatów i województw według liczby i płci; łączenie funkcji radnego z funkcjami w zarządach powiatów i województw; referenda, powody ich zorganizowania, frekwencja uprawnionych do głosowania w dniu referendum, wyniki referendów; liczba sołectw, sołtysi według płci.",

c)
w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 rubryka 8.2 otrzymuje brzmienie:

"SG-01 - statystyka gminy: samorząd i transport; w zakresie samorząd; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe",

d)
w pkt 9 Rodzaje wynikowych informacji statystycznych uchyla się tiret dziewiąte;
3)
w badaniu o symbolu 1.03.01(018) Sprawy rozpatrywane w wymiarze sprawiedliwości pkt 8 otrzymuje brzmienie:

"8. Źródła danych

Sprawozdania MS: MS-S1, MS-S5, MS-S8 wojsk., MS-S9 wojsk., MS-S11/12, MS-S16, MS-S18, MS-S19, MS-S19k, MS-S19z, MS-S20KRS, MS-S20z, MS-S20UN, MS-S20KW, MS-Kom23, MS-Not24, MS-RODK 25. Sprawozdania PG: PG-P1K, PG-P1CA, PG-P1N, PG-P1K wojsk.

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 sądy rejonowe MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
2 sądy okręgowe MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
3 sądy okręgowe MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
4 sądy apelacyjne MS-S1 - sprawozdanie w sprawach cywilnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
5 sądy rejonowe MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
6 sądy okręgowe MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
7 sądy okręgowe MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
8 sądy apelacyjne MS-S5 - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
9 sądy wojskowe okręgowe MS-S8 wojsk. - sprawozdanie w sprawach karnych i wykroczeniowych w postępowaniu odwoławczym; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
10 sądy garnizonowe MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 11. dnia kalendarzowego po półroczu i roku wojskowe sądy okręgowe
11 sądy okręgowe wojskowe MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 11. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
12 sądy okręgowe wojskowe MS-S9 wojsk. - sprawozdanie w sprawach o ułaskawienie; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
13 sądy rejonowe MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
14 sądy okręgowe MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
15 sądy okręgowe MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
16 sądy apelacyjne MS-S11/12 - sprawozdanie z zakresu prawa pracy i ubezpieczeń społecznych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
17 sądy rejonowe MS-S16 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych z zakresu spraw cywilnych z wyłączeniem spraw nieletnich; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
18 sądy okręgowe MS-S16 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych z zakresu spraw cywilnych z wyłączeniem spraw nieletnich; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
19 sądy rejonowe MS-S18 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych nieletnich; (działy: 1, 3-6, 10, 11); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
20 sądy okręgowe MS-S18 - sprawozdanie w sprawach rodzinnych nieletnich; zestawienie zbiorcze danych (działy 1, 3-6, 10, 11); w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
21 sądy rejonowe MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
22 sądy okręgowe MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
23 sądy okręgowe MS-S19 - sprawozdanie w sprawach gospodarczych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 11. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
24 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów MS-S19k - sprawozdanie w sprawach z zakresu ochrony konkurencji, regulacji energetyki, telekomunikacji i transportu kolejowego; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
25 Sąd Okręgowy w Warszawie - Sąd Wspólnotowych Znaków Towarowych i Wzorów Przemysłowych MS-S19z - sprawozdanie w sprawach z zakresu ochrony wspólnotowych znaków towarowych i wspólnotowych wzorów przemysłowych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
26 sądy rejonowe MS-S20KRS - sprawozdanie w sprawach rejestrowych (według właściwości rzeczowej); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
27 sądy rejonowe MS-S20z - sprawozdanie w sprawach rejestrowych w zakresie Rejestru Zastawów (według właściwości rzeczowych); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
28 sądy rejonowe MS-S20UN - sprawozdanie w sprawach upadłościowych i naprawczych (według właściwości rzeczowej); w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 9. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
29 sądy okręgowe MS-S20UN - sprawozdanie w sprawach upadłościowych i naprawczych (według właściwości rzeczowej); zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
30 sądy rejonowe MS-S20KW - sprawozdanie w sprawach dotyczących ksiąg wieczystych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 12. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału sądy okręgowe
31 sądy okręgowe MS-S20KW - sprawozdanie w sprawach dotyczących ksiąg wieczystych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 18. dnia kalendarzowego po każdym kwartale z danymi narastającymi od początku roku do końca kwartału Ministerstwo Sprawiedliwości
32 sądy rejonowe (komornicy przy sądach rejonowych) MS-Kom23 - sprawozdanie z czynności komornika; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 20. dnia kalendarzowego po półroczu i roku sądy okręgowe
33 sądy okręgowe MS-Kom23 - sprawozdanie z czynności komornika; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 25. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
34 notariusze MS-Not24 - sprawozdanie notariusza z czynności notarialnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 7. dnia kalendarzowego po półroczu i roku sądy apelacyjne
35 sądy apelacyjne MS-Not24 - sprawozdanie notariusza z czynności notarialnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej do 15. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
36 rodzinne ośrodki diagnostyczno-konsultacyjne MS-RODK-25 - sprawozdanie z działalności Rodzinnego Ośrodka Diagnostyczno-Konsultacyjnego; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe do 20. dnia kalendarzowego po półroczu i roku Ministerstwo Sprawiedliwości
37 prokuratury rejonowe PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury okręgowe
38 prokuratury okręgowe PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; - sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
39 prokuratury apelacyjne PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; - sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
40 prokuratury okręgowe PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
41 prokuratury okręgowe PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
42 prokuratury apelacyjne PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych i okręgowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
43 prokuratury apelacyjne PG-P1K - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych i okręgowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
44 prokuratury rejonowe PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury okręgowe
45 prokuratury okręgowe PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
46 prokuratury apelacyjne PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
47 prokuratury okręgowe PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
48 prokuratury okręgowe PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
49 prokuratury apelacyjne PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności podległych prokuratur okręgowych i rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
50 prokuratury apelacyjne PG-P1CA - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur okręgowych i rejonowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 18 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 18 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
51 prokuratury okręgowe PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 prokuratury apelacyjne
52 prokuratury apelacyjne PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; sprawozdanie z działalności własnej; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
53 prokuratury apelacyjne PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych - sprawozdanie z działalności podległych prokuratur okręgowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
54 prokuratury apelacyjne PG-P1N - sprawozdanie z działalności powszechnych jednostek organizacyjnych prokuratury w zakresie zwierzchniego nadzoru służbowego sprawowanego przez prokuratora nadrzędnego w sprawach karnych, cywilnych i administracyjnych; zestawienie zbiorcze danych z działalności własnej i podległych prokuratur okręgowych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
55 wojskowe prokuratury garnizonowe, okręgowe PG-P1K wojsk. - sprawozdanie z działalności wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; w formie elektronicznej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 7 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 9 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Naczelna Prokuratura Wojskowa
56 Naczelna Prokuratura Wojskowa PG-P1K wojsk. - sprawozdanie z działalności wojskowych jednostek organizacyjnych prokuratury w sprawach karnych; zestawienie zbiorcze danych; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 15 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze i do 16 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 Prokuratura Generalna
4)
w badaniu o symbolu 1.04.06(026) Partie polityczne w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 30 kwietnia 2013 r. z danymi za rok 2012";

5)
w badaniu o symbolu 1.21.09(034) Zgony. Umieralność. Trwanie życia pkt 5 otrzymuje brzmienie:

"5. Cel badania

Zgony są jednym z podstawowych elementów ruchu naturalnego ludności, powodujących zmiany w liczbie i strukturze ludności według płci, wieku oraz stanu cywilnego. Statystyka zgonów stanowi główny element bilansów ludności w okresach międzyspisowych. Umożliwia prowadzenie pogłębionych badań dotyczących uwarunkowań rozwoju ludności. Pozwala również na obserwację podstawowych procesów demograficznych w zakresie umieralności i trwania życia. Wyniki badania zgonów są wykorzystywane do corocznego opracowywania tablic trwania życia, głównie prawdopodobieństw zgonów i dożycia oraz dalszego trwania życia w zależności od wieku i płci w przekroju regionów, województw i podregionów.

Poziom, struktura i natężenie zgonów (w tym zgonów niemowląt) są odzwierciedleniem (w dłuższych okresach) rozwoju społecznego kraju będącego bezpośrednio lub pośrednio wynikiem: postępu w rozwoju medycyny, funkcjonowania systemu ochrony zdrowia, stanu sanitarno-epidemiologicznego oraz ekologicznego kraju, bezpieczeństwa i higieny życia oraz warunków pracy, a także stanu świadomości społeczeństwa na temat profilaktyki zdrowotnej.

Realizacja badania jest konieczna w związku z obowiązującym rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1338/2008 z dnia 16 grudnia 2008 r. w sprawie statystyk Wspólnoty w zakresie zdrowia publicznego oraz zdrowia i bezpieczeństwa w pracy (Dz. Urz. UE L 354 z 31.12.2008, str. 70) oraz rozporządzeniem Komisji (UE) nr 328/2011 z dnia 5 kwietnia 2011 r. w sprawie wykonania, w odniesieniu do statystyk dotyczących przyczyn zgonu, rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 1338/2008 w sprawie statystyk Wspólnoty w zakresie zdrowia publicznego oraz zdrowia i bezpieczeństwa w pracy (Dz. Urz. UE L 90 z 06.04.2011, str. 22).";

6)
badanie o symbolu 1.25.07(064) Pomoc społeczna otrzymuje brzmienie:

"1. Symbol badania: 1.25.07(064)

2. Temat badania: Pomoc społeczna

3. Rodzaj badania: Badanie stałe

4. Prowadzący badanie: Minister właściwy do spraw zabezpieczenia społecznego

Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

5. Cel badania

Uzyskanie danych w zakresie realizacji zadań określonych w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2009 r. Nr 175, poz. 1362, z późn. zm.), ustawie z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (Dz. U. Nr 149, poz. 887, z późn. zm.) oraz ustawie z dnia 13 czerwca 2003 r. o zatrudnieniu socjalnym. Zebranie informacji o pomocy udzielanej przez jednostki organizacyjne pomocy społecznej w celu przygotowania planu budżetu na kolejny rok. Obserwacja stanu zatrudnienia w jednostkach organizacyjnych pomocy i integracji społecznej.

Zaspokojenie potrzeb informacyjnych w zakresie infrastruktury i działalności placówek całodobowej opieki i wsparcia.

Zaspokojenie potrzeb informacyjnych w zakresie infrastruktury i działalności stacjonarnych zakładów pomocy społecznej, instytucjonalnej pieczy zastępczej i placówek wsparcia dziennego oraz rodzinnej pieczy zastępczej.

6. Zakres podmiotowy

W badaniach realizowanych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej:

- powiatowe centra pomocy rodzinie w zakresie integracji cudzoziemców, którzy uzyskali status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą jednostek organizacyjnych pomocy społecznej zapewniających opiekę i wsparcie,

- ośrodki pomocy społecznej w zakresie pomocy dla osób korzystających z pomocy społecznej i ubiegających się o pomoc społeczną, jednostek organizacyjnych pomocy społecznej zapewniających opiekę i wsparcie,

- domy pomocy społecznej,

- urzędy wojewódzkie.

W badaniach realizowanych przez Główny Urząd Statystyczny:

- instytucjonalna piecza zastępcza (placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne) oraz placówki wsparcia dziennego,

- rodzinna piecza zastępcza (rodziny zastępcze, rodzinne domy dziecka),

- zakłady stacjonarne pomocy społecznej.

7. Zakres przedmiotowy

W badaniach realizowanych przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej:

- osoby, rodziny korzystające z pomocy społecznej; cudzoziemcy, którzy uzyskali status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą według typów świadczeń, liczby świadczeń; kwoty wydatkowane na świadczenia; powody przyznania pomocy społecznej; typy rodzin otrzymujących świadczenia z pomocy społecznej; zatrudnieni w jednostkach pomocy społecznej,

- osoby opuszczające domy pomocy społecznej dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnej intelektualnie, zakłady poprawcze, schroniska dla nieletnich, specjalne ośrodki szkolno-wychowawcze, specjalne ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki wychowawcze, młodzieżowe ośrodki socjoterapii zapewniające całodobową opiekę i domy dla matek z małymi dziećmi i kobiet w ciąży,

- jednostki organizacyjne pomocy społecznej o zasięgu lokalnym i ponadgminnym,

- domy pomocy społecznej, środowiskowe domy samopomocy, mieszkania chronione, placówki całodobowej opieki prowadzone w ramach działalności gospodarczej i statutowej w zakresie typu placówki, bilansu liczby miejsc i osób oczekujących, liczby mieszkańców według wieku, zasad i źródeł opłacania za pobyt, zatrudnienia według liczby etatów i wybranych grup zawodów.

W badaniach realizowanych przez Główny Urząd Statystyczny:

- instytucjonalna piecza zastępcza oraz placówki wsparcia dziennego w zakresie: typu placówki, liczby miejsc, liczby dzieci korzystających z opieki według wybranych cech demograficznych i społecznych, liczby wolontariuszy, powodów opuszczenia placówki,

- rodzinna piecza zastępcza według: typu i podstawowych cech osoby będącej rodziną zastępczą lub prowadzącej rodzinny dom dziecka, liczby dzieci, wybranych cech demograficznych i społecznych dzieci, powodów opuszczenia rodzinnej pieczy zastępczej,

- zakłady stacjonarne pomocy społecznej w zakresie: rodzaju zakładu, rodzaju udogodnień dla osób niepełnosprawnych, liczby mieszkańców według płci i wieku, źródła opłacania pobytu mieszkańców, osób pracujących w zakładach według wybranych grup zawodów.

8. Źródła danych

Sprawozdania GUS: PS-01, PS-02, PS-03; sprawozdania MPiPS: MPiPS-03 i MPiPS-05; dane jednostkowe z administracyjnego systemu informacyjnego pomocy społecznej - Krajowego Systemu Monitoringu Pomocy Społecznej; kwestionariusz wywiadu środowiskowego (rodzinnego) przeprowadzonego przez pracownika socjalnego w miejscu zamieszkania osoby lub rodziny albo w miejscu ich pobytu.

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe dwa razy w roku: do 20 lipca 2012 r. z danymi za I półrocze 2012 r.; do 20 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 urząd wojewódzki
2 wojewodowie MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; dane zagregowane; w formie elektronicznej i papierowej dwa razy w roku: do 10 sierpnia 2012 r. z danymi za I półrocze 2012 r.; do 10 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
3 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej MPiPS-03 - sprawozdanie półroczne i roczne z udzielonych świadczeń pomocy społecznej - pieniężnych, w naturze i usługach; zbiorcze zestawienie tabelaryczne ze sprawozdania - liczba osób korzystających ze świadczeń pomocy społecznej według typu świadczenia, kwoty świadczeń, powody udzielania pomocy, dla kraju ogółem oraz województw, gmin; w formie elektronicznej dwa razy w roku: do 30 września 2012 r. za I półrocze 2012 r.; do 30 czerwca 2013 r. za rok 2012 GUS
4 domy pomocy społecznej MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 30 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 ośrodek pomocy społecznej, powiatowe centrum pomocy rodzinie, urząd wojewódzki
5 powiatowe centra pomocy rodzinie, ośrodki pomocy społecznej MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 15 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 urząd wojewódzki
6 wojewodowie MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; w formie elektronicznej i papierowej; metoda pełna; obowiązkowe raz w roku do 28 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
7 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej MPiPS-05 - sprawozdanie o placówkach zapewniających całodobową opiekę i wsparcie; zbiorcze zestawienie tabelaryczne ze sprawozdania - liczba placówek w podziale na typ, bilans liczby miejsc i osób oczekujących, liczba mieszkańców według wieku, źródeł opłacania pobytu, zatrudnienie według liczby etatów i wybranych grup zawodów; dla kraju ogółem oraz województw; w formie elektronicznej raz w roku do 30 września 2013 r. z danymi za rok 2012 GUS
8 powiatowe centra pomocy rodzinie Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej cztery razy w roku, co kwartał: 30 dni po: I, II, III kwartale oraz 60 dni po IV kwartale urząd wojewódzki
9 ośrodki pomocy społecznej Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej cztery razy w roku, co kwartał: 30 dni po: I, II, III kwartale oraz 60 dni po IV kwartale urząd wojewódzki
10 wojewodowie Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe; w formie elektronicznej cztery razy w roku, co kwartał: 40 dni po: I, II, III kwartale oraz 70 dni po IV kwartale Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej
11 placówki wsparcia dziennego, placówki opiekuńczo-wychowawcze, regionalne placówki opiekuńczo-terapeutyczne, interwencyjne ośrodki preadopcyjne PS-01 - sprawozdanie instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówek wsparcia dziennego; w formie elektronicznej;

dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;

metoda pełna; obowiązkowe

raz w roku do 4 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 portal sprawozdawczy GUS

www.stat.gov.pl;

Urząd Statystyczny w Krakowie

12 organizatorzy rodzinnej pieczy zastępczej PS-02 - sprawozdanie rodzinnej pieczy zastępczej; dane zagregowane; w formie elektronicznej raz w roku do 4 lutego 2013 r. z danymi za rok 2012 portal sprawozdawczy GUS

www.stat.gov.pl

13 domy pomocy społecznej, rodzinne domy pomocy, placówki zapewniające całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku w ramach działalności gospodarczej lub statutowej, wybrane środowiskowe domy samopomocy, domy dla matek i kobiet w ciąży, noclegownie, domy lub schroniska dla bezdomnych, pozostałe PS-03 - sprawozdanie zakładu stacjonarnego pomocy społecznej; w formie elektronicznej;

dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;

metoda pełna; obowiązkowe

raz w roku do 28 stycznia 2013 r. z danymi za rok 2012 portal sprawozdawczy GUS

www.stat.gov.pl;

Urząd Statystyczny w Krakowie

9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Informacje o pomocy społecznej środowiskowej w gminach i powiatach według województw, gmin.

Informacje o domach pomocy społecznej, środowiskowych domach samopomocy, mieszkaniach chronionych i placówkach całodobowej opieki prowadzonych w ramach działalności gospodarczej i statutowej według województw.

Dane o publicznych i niepublicznych placówkach instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówkach wsparcia dziennego - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na miasto i wieś, płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony, powiaty i gminy.

Dane o rodzinnej pieczy zastępczej - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony i powiaty.

Dane o publicznych i niepublicznych zakładach stacjonarnych pomocy społecznej - tablice wynikowe dla Polski ogółem w podziale na miasto i wieś, płeć, grupy wiekowe, województwa, podregiony, powiaty i gminy.

Dane o świadczeniach z pomocy społecznej - opracowanie według województw.

10. Terminy i formy udostępniania

- dane o pomocy i integracji społecznej w formie biuletynu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - wrzesień 2012 r. (dane za pół roku), kwiecień 2013 r. (dane za 2012 r.),

- dane o placówkach całodobowej opieki i wsparcia w formie biuletynu Ministerstwa Pracy i Polityki Społecznej - wrzesień 2013 r.,

- dane o publicznych i niepublicznych placówkach instytucjonalnej pieczy zastępczej oraz placówkach wsparcia dziennego - tablice wynikowe według województw, podregionów i powiatów (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,

- dane o rodzinnej pieczy zastępczej - tablice wynikowe według województw, podregionów i powiatów (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,

- dane o publicznych i niepublicznych zakładach stacjonarnych pomocy społecznej - tablice wynikowe według województw, podregionów, powiatów i gmin (wydruk, forma elektroniczna) - czerwiec 2013 r.,

- osoby korzystające z pomocy społecznej oraz wartość świadczeń pieniężnych i niepieniężnych - wrzesień 2013 r.,

- "Pomoc społeczna i opieka nad dzieckiem i rodziną w 2012 r." - wrzesień 2013 r.

11. Koszty i sposób finansowania

10.000 zł - budżet MpiPS

912.500 zł - budżet GUS";

7)
w badaniu o symbolu 1.25.08(065) Europejskie badanie warunków życia ludności (EU-SILC) w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 1 i 2 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku - maj/czerwiec/lipiec";

8)
w badaniu o symbolu 1.25.11(067) Beneficjenci środowiskowej pomocy społecznej i świadczeń rodzinnych:
a)
pkt 6 otrzymuje brzmienie:

"6. Zakres podmiotowy

Osoby, ich gospodarstwa domowe i rodziny, które otrzymywały z ośrodków pomocy społecznej świadczenia wymienione w ustawie z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej i w ustawie z dnia 29 grudnia 2005 r. o ustanowieniu programu wieloletniego "Pomoc państwa w zakresie dożywiania" (Dz. U. Nr 267, poz. 2259, z późn. zm.) oraz osoby, które pobierały świadczenia rodzinne na podstawie ustawy z dnia 28 listopada 2003 r. o świadczeniach rodzinnych (Dz. U. z 2006 r. Nr 139, poz. 992, z późn. zm.).",

b)
w pkt 8 tabela otrzymuje brzmienie:
Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Krajowy System Monitoringu Pomocy Społecznej; dane jednostkowe:

- o osobach w zakresie: data urodzenia, płeć, stan cywilny, stopień pokrewieństwa, rola w rodzinie, rodzaj wykształcenia, pozycja na rynku pracy, źródła dochodu, wysokość dochodu,

- o rodzinie w zakresie: liczba osób w rodzinie, skład rodziny (rodzaj zależności między członkami rodziny), średni miesięczny dochód na osobę w rodzinie, klasa miejscowości, powierzchnia gospodarstwa rolnego w hektarach przeliczeniowych, rodzaj i data opisu sytuacji,

- o świadczeniach w zakresie: rodzaj świadczenia, wartość świadczeń, liczba świadczeń, stopa odpłatności, okres, na jaki przyznano świadczenie, przyczyny zaprzestania udzielania pomocy, rodzaje problemów występujących w rodzinie,

- decyzje odmowne: powód wydania decyzji, rodzaj świadczenia wnioskowanego,

- o jednostce organizacyjnej pomocy społecznej w zakresie: identyfikator jednostki, liczba rodzin w bazie, liczba wywiadów środowiskowych, wartość świadczeń zrealizowanych w kwartale, wartość świadczeń według sprawozdania RB-28S, procent zgodności, liczba pracowników socjalnych według wykształcenia;

bezpośredni dostęp GUS do danych z systemu

pobieranie danych cztery razy w roku, 60 dni po: I, II, III kwartale oraz 90 dni po IV kwartale GUS
2 Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Krajowy System Monitoringu Świadczeń Rodzinnych; dane jednostkowe o beneficjentach i członkach ich rodzin:

- o osobach w zakresie: stopień pokrewieństwa członka rodziny z osobą ubiegającą się o świadczenie, data urodzenia, stan cywilny, obywatelstwo, adres zamieszkania, rodzaj niepełnosprawności, rodzaj szkoły, do której uczęszcza dziecko,

- o dochodach osób w zakresie: typ dochodu, rodzaj dochodu, rodzaj ryczałtu podatkowego, rodzaj dochodu bez podatku, kwota dochodu,

- o dochodach rodzin w zakresie: kwota dochodu rocznego brutto, kwota alimentów świadczonych, kwota opłat za placówki, kwota dochodu utraconego, kwota dochodu uzyskanego, kwota dochodu miesięcznego,

- o rodzajach i kwotach świadczeń w zakresie: wartość świadczenia z budżetu, wartość świadczenia ze środków gminy;

bezpośredni dostęp GUS do danych z systemu

pobieranie danych raz w kwartale - 75 dni po kwartale GUS
c)
pkt 9 otrzymuje brzmienie:

"9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Zestaw danych:

- o gospodarstwach domowych beneficjentów środowiskowej pomocy społecznej według: wielkości, typów, grup pokoleniowych, podstawowych grup społeczno-ekonomicznych, wysokości przeciętnego miesięcznego dochodu na osobę, powierzchni gospodarstwa rolnego, rodzaju problemów występujących w rodzinie, rodzaju udzielonej pomocy,

- o osobach w gospodarstwach domowych beneficjentów środowiskowej pomocy społecznej według: wieku, płci, stanu cywilnego, poziomu wykształcenia, aktywności ekonomicznej, głównego źródła utrzymania, miejsca zamieszkania (miasto, wieś), stanu zdrowia,

- o osobach korzystających ze świadczeń rodzinnych według wieku, płci, stanu zdrowia i rodzajów świadczeń,

- o rodzinach korzystających z zasiłków rodzinnych według liczby osób w rodzinie, liczby dzieci, przeciętnego dochodu na osobę w rodzinie,

w układzie regionów, województw, podregionów, powiatów, gmin, filii ośrodków pomocy społecznej w dużych miastach.";

9)
uchyla się badanie o symbolu 1.29.20(098) Europejskie Badanie Zdrowia i Integracji Społecznej;
10)
w badaniu o symbolu 1.43.14(116) Wskaźniki społeczeństwa informacyjnego w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 i 4 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku, kwiecień/maj 2012 r.";

11)
w badaniu o symbolu 1.45.03(128) Użytkowanie gruntów w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 4 lipca 2012 r. według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r.";

12)
w badaniu o symbolu 1.45.07(131) Produkcja ważniejszych upraw rolnych w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 4 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 9 listopada 2012 r. z danymi za rok 2012";

13)
badanie o symbolu 1.45.38(152) Koniunktura w rolnictwie otrzymuje brzmienie:

"1. Symbol badania: 1.45.38(152)

2. Temat badania: Koniunktura w rolnictwie

3. Rodzaj badania: Badanie nowe

4. Prowadzący badanie: Prezes Głównego Urzędu Statystycznego

5. Cel badania

Pozyskiwanie informacji o ocenach aktualnej i przewidywanej sytuacji gospodarstw rolnych, zbieranie informacji o zamierzeniach użytkowników gospodarstw rolnych dotyczących prowadzonej przez nich działalności rolniczej. Pozyskane informacje zostaną wykorzystane do opracowania bieżących informacji o sytuacji społeczno-gospodarczej kraju, oceny warunków produkcyjno-ekonomicznych w rolnictwie.

6. Zakres podmiotowy

Gospodarstwa rolne osób prawnych, jednostek organizacyjnych niemających osobowości prawnej oraz osób fizycznych.

7. Zakres przedmiotowy

Opinie użytkowników gospodarstw rolnych o bieżącym i przyszłym kształtowaniu się m.in. produkcji roślinnej i zwierzęcej, popytu na produkty rolne, sytuacji ogólnej gospodarstw rolnych, czynnikach sprzyjających i ograniczających prowadzenie działalności rolniczej. Ponadto informacje o źródłach finansowania gospodarstw rolnych i dokonanych inwestycjach.

8. Źródła danych

Ankieta GUS: AK-R

Lp. Podmioty przekazujące dane statystyczne Forma przekazania danych Częstotliwość i termin Miejsce przekazania danych
8.0 8.1 8.2 8.3 8.4
1 osoby prawne i jednostki organizacyjne niemające osobowości prawnej za swoje jednostki lokalne prowadzące działalność zaklasyfikowaną według PKD do działalności w zakresie sekcji A, dział 01, grupy: 01.1 - uprawy rolne inne niż wieloletnie, 01.2 - uprawa roślin wieloletnich, 01.3 - rozmnażanie roślin, 01.4 - chów i hodowla zwierząt, 01.5 - uprawy rolne połączone z chowem i hodowlą zwierząt, a także niezależnie od zakwalifikowania działalności, gdy w gruntach użytkowanych przez jednostkę powierzchnia użytków rolnych przekracza 1 ha AK-R - ankieta koniunktury w gospodarstwie rolnym; w formie elektronicznej;

dla podmiotów o liczbie pracujących nie większej niż 5 osób dopuszczalne jest przekazywanie danych w formie papierowej;

metoda pełna; obowiązkowe

dwa razy w roku: do 4 lipca 2012 r. z danymi według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r.; do 14 grudnia 2012 r. z danymi według stanu w dniu 1 grudnia 2012 r. portal sprawozdawczy GUS

www.stat.gov.pl;

Urząd Statystyczny w Zielonej Górze

2 wylosowane gospodarstwa indywidualne o powierzchni użytków rolnych powyżej 1 ha AK-R - ankieta koniunktury w gospodarstwie rolnym; w formie papierowej; metoda reprezentacyjna (1,5%); obowiązkowe dwa razy w roku: do 4 lipca 2012 r. z danymi według stanu w dniu 10 czerwca 2012 r., do 14 grudnia 2012 r. z danymi według stanu w dniu 1 grudnia 2012 r. ankieter statystyczny w miejscu zamieszkania użytkownika gospodarstwa wylosowanego do badania

9. Rodzaje wynikowych informacji statystycznych

Informacje wyszczególnione w zakresie przedmiotowym badania prezentowane jako struktury, salda odpowiedzi oraz wskaźniki - według typów gospodarstw rolnych, grup obszarowych użytków rolnych, form własności - kraj, regiony (NTS 1), województwa (NTS 2).

10. Terminy i formy udostępniania

Raport "Koniunktura w rolnictwie" - sierpień 2012 r.; styczeń 2013 r.

11. Koszty i sposób finansowania

2.993.500 zł - budżet GUS";

14)
w badaniu o symbolu 1.61.05(189) Roczne badanie działalności gospodarczej przedsiębiorstw:
a)
w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 2 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 30 kwietnia 2013 r. z danymi za rok 2012",

b)
w pkt 10 Terminy i formy udostępniania uchyla się tiret pierwsze;
15)
w badaniu o symbolu 1.66.01(230) Środki trwałe w gospodarce narodowej w pkt 8 Źródła danych w tabeli w lp. 3 rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 5 września 2013 r. z danymi za rok 2012";

16)
w badaniu o symbolu 1.67.08(238) Badanie rozmiarów szarej gospodarki według regionów, województw i podregionów:
a)
w pkt 8 Źródła danych w tabeli rubryka 8.3 otrzymuje brzmienie:

"raz w roku do 19 września 2013 r. z danymi za rok 2012",

b)
w pkt 10 Terminy i formy udostępniania zdanie drugie otrzymuje brzmienie:

"Opracowanie w formie papierowej dla GUS - Badanie podmiotów małych i średnich za 2012 rok - grudzień 2013 r.".

§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2012.1009

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie programu badań statystycznych statystyki publicznej na rok 2012.
Data aktu: 20/08/2012
Data ogłoszenia: 12/09/2012
Data wejścia w życie: 27/09/2012