Zm.: rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 11 grudnia 2009 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach

Na podstawie art. 48, 54 i 60 ust. 2 ustawy z dnia 20 sierpnia 1997 r. o Krajowym Rejestrze Sądowym (Dz. U. z 2007 r. Nr 168, poz. 1186, z późn. zm.1)) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Sprawiedliwości z dnia 21 grudnia 2000 r. w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach (Dz. U. Nr 117, poz. 1237, z późn. zm.2)) wprowadza się następujące zmiany:
1)
w § 37 pkt 3 otrzymuje brzmienie:

"3) w rubryce trzeciej - informacje o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu w przedmiocie ogłoszenia upadłości, o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości z uwagi na fakt, że majątek niewypłacalnego dłużnika nie wystarcza na zaspokojenie kosztów postępowania, co obejmuje:

a) w polu pierwszym - informacje o oddaleniu wniosku o ogłoszenie upadłości z uwagi na fakt, że majątek dłużnika nie wystarcza nawet na zaspokojenie kosztów postępowania, co obejmuje: nazwę sądu, datę postanowienia, sygnaturę sprawy. W polu pierwszym dokonuje się wpisów wynikających z ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. - Prawo upadłościowe i naprawcze,

b) w polu drugim - informacje o zabezpieczeniu majątku dłużnika w postępowaniu w przedmiocie ogłoszenia upadłości, co obejmuje: nazwę sądu, datę postanowienia, sygnaturę sprawy i sposób zabezpieczenia,";

2)
w rozdziale 4 oddział 6 otrzymuje brzmienie:

"Oddział 6

Przedsiębiorstwa państwowe,

jednostki badawczo-rozwojowe

i instytucje gospodarki budżetowej

§ 71. W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, jednostek badawczo-rozwojowych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "przedsiębiorstwo państwowe", "jednostka badawczo-rozwojowa" lub "instytucja gospodarki budżetowej",

b) w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego przedsiębiorcy pole może pozostać niewypełnione,

c) w polu trzecim - nazwę,

d) w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru, nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,

e) w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,

f) w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym - siedzibę przedsiębiorcy,

b) w polu drugim - adres przedsiębiorcy,

3) w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez przedsiębiorcę oddziałów:

a) w polu pierwszym - nazwę oddziału,

b) w polu drugim - siedzibę oddziału,

c) w polu trzecim - adres oddziału,

4) w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o nadaniu lub zatwierdzeniu statutu, co obejmuje datę nadania lub zatwierdzenia statutu, w przypadku zaś zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w przypadku ustalenia nowego tekstu statutu - zaznaczenie tej okoliczności,

5) w rubryce piątej: w polu pierwszym - czas, na jaki został utworzony podmiot; jeżeli podmiot został utworzony na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony",

6) w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania podmiotu, jeżeli powstał przez połączenie, podział lub przekształcenie innych podmiotów:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy, co obejmuje: połączenie, przekształcenie lub podział,

b) w polu drugim - opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia, przekształcenia lub podziału,

c) w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

d) w podrubryce pierwszej dane podmiotów, z których powstał przedsiębiorca w wyniku podziału, przekształcenia lub połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr; pole pozostaje puste, jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym,

- w polu piątym - numer REGON,

7) w rubryce siódmej - odpowiednio organ założycielski przedsiębiorstwa państwowego, instytucji gospodarki budżetowej lub podmiot tworzący jednostkę badawczo-rozwojową, co obejmuje:

a) w polu pierwszym - nazwę organu założycielskiego lub podmiotu tworzącego jednostkę badawczo-rozwojową,

b) w polu drugim - numer REGON,

c) w polu trzecim - numer KRS.

§ 72. W przypadku gdy w rubryce 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 73. W dziale drugim rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, jednostek badawczo-rozwojowych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej - uprawnionego do reprezentacji podmiotu:

a) w polu pierwszym - nazwę uprawnionego,

b) w polu drugim - nazwisko osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,

c) w polu trzecim - imiona osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,

d) w polu czwartym - numer PESEL osoby uprawnionej do reprezentowania podmiotu,

2) w rubryce drugiej - organ nadzoru:

a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru,

b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:

- w polu pierwszym - nazwisko,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL,

3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:

a) w polu pierwszym - nazwisko,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL,

d) w polu czwartym - rodzaj prokury,

4) w rubryce czwartej - dane pełnomocnika i zakres pełnomocnictwa:

a) w polu pierwszym - nazwisko,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL,

d) w polu czwartym - zakres pełnomocnictwa.

§ 74. 1. W przypadku ustanowienia tymczasowego kierownika przedsiębiorstwa państwowego, jego dane wpisuje się w rubryce 1.

2. W przypadku ustanowienia pełnomocnika do spraw prywatyzacji w przedsiębiorstwie państwowym, jego dane wpisuje się w rubryce 1.

3. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 2 albo w rubrykach 2, 3 i 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 75. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, jednostek badawczo-rozwojowych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności przedsiębiorcy według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności,

2) w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach:

a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,

b) w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje okres, za jaki złożono opinię,

c) w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje okres, za jaki złożono dokument,

d) w polu czwartym - wzmiankę o złożeniu sprawozdania z działalności przedsiębiorstwa państwowego lub jednostki badawczo-rozwojowej, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie,

3) w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów,

4) w rubryce czwartej - nie dokonuje się wpisów.

§ 751. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 1.

2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.

§ 76. W dziale czwartym rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, jednostek badawczo-rozwojowych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane w § 37 i § 371, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i jednostka badawczo-rozwojowa.

§ 77. W dziale piątym rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, jednostek badawczo-rozwojowych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością oraz spółkę akcyjną zastępuje przedsiębiorstwo państwowe, instytucja gospodarki budżetowej i jednostka badawczo-rozwojowa.

§ 78. W dziale szóstym rejestru przedsiębiorców dla przedsiębiorstw państwowych, jednostek badawczo-rozwojowych i instytucji gospodarki budżetowej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:

- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim - sposób reprezentacji przedsiębiorcy przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

2) w rubryce drugiej - ustanowienie zarządu komisarycznego lub powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym:

a) w polu pierwszym - czas, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony lub na jaki zostało powierzone zarządzanie przedsiębiorstwem państwowym,

b) w polu drugim - informację, czy jest to zarząd komisaryczny, czy powierzenie zarządzania przedsiębiorstwem państwowym,

c) w polu trzecim - sposób reprezentacji przedsiębiorstwa przez zarządcę,

d) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

3) w rubryce trzeciej - informacje o połączeniu, podziale lub przekształceniu podmiotu w inny sposób:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy, co obejmuje:

- połączenie,

- podział,

- przekształcenie,

b) w polu drugim - opis sposobu połączenia, podziału lub przekształcenia,

c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia:

- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów, których majątek jest przejmowany w wyniku połączenia lub podziału; wpisu dokonuje się dla podmiotu przejmującego; wpis nie dotyczy podmiotu zawiązanego w wyniku przekształcenia, podziału lub połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

4) w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,

d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

- w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego",

5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

7) w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.

§ 79. 1. Dla jednostek badawczo-rozwojowych nie dokonuje się wpisów w rubryce 2.

2. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 lub w podrubryce 2 rubryki 2, w podrubryce 1 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

3. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.";

3)
w rozdziale 4 oddział 8 otrzymuje brzmienie:

"Oddział 8

Towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych

i towarzystwa reasekuracji wzajemnej

§ 89. W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym - oznaczenie formy prawnej podmiotu: wyrazy "towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych" lub "towarzystwo reasekuracji wzajemnej",

b) w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego towarzystwa pole może pozostać niewypełnione,

c) w polu trzecim - nazwę towarzystwa,

d) w polu czwartym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru - "Rejestr Towarzystw Ubezpieczeń Wzajemnych", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,

e) w polu piątym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,

f) w polu szóstym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym - siedzibę towarzystwa,

b) w polu drugim - adres towarzystwa,

3) w rubryce trzeciej - dane posiadanych przez towarzystwo oddziałów:

a) w polu pierwszym - nazwę oddziału,

b) w polu drugim - siedzibę oddziału,

c) w polu trzecim - adres oddziału,

4) w rubryce czwartej - informacje o statucie: w polu pierwszym - informacje o sporządzeniu lub zmianie statutu, co obejmuje: datę sporządzenia lub zmiany statutu, a jeżeli statut został sporządzony w formie aktu notarialnego - datę sporządzenia aktu notarialnego, oznaczenie notariusza i numer repertorium, w przypadku zaś zmiany statutu - także oznaczenie zmienionych paragrafów, a w wypadku ustalenia nowego tekstu statutu - zaznaczenie tej okoliczności,

5) w rubryce piątej: w polu pierwszym - czas, na jaki zostało utworzone towarzystwo; jeżeli zostało utworzone na czas nieoznaczony, wpisuje się wyrazy "na czas nieoznaczony",

6) w rubryce szóstej - dane o sposobie powstania towarzystwa, jeżeli powstało przez połączenie innych podmiotów:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 38 pkt 1 lit. f) ustawy - połączenie,

b) w polu drugim - opis sposobu powstania podmiotu w wyniku połączenia,

c) w polu trzecim - numer i datę decyzji Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o zgodzie na dokonanie koncentracji,

d) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów, z których powstało towarzystwo w wyniku połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot był zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

7) w rubryce siódmej:

a) w polu pierwszym - oznaczenie terytorialnego zasięgu działalności towarzystwa,

b) w polu drugim - oznaczenie działu ubezpieczeń objętego działalnością towarzystwa,

c) w polu trzecim - datę uznania towarzystwa za małe towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych,

d) w polu czwartym - wzmiankę o częściowym ograniczeniu zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,

e) w polu piątym - datę cofnięcia zezwolenia na prowadzenie towarzystwa,

8) w rubryce ósmej:

a) w polu pierwszym - wysokość kapitału zakładowego towarzystwa,

b) w polu drugim - wysokość kapitału zapasowego towarzystwa.

§ 90. W przypadku gdy w rubrykach 3 i 4 lub w podrubryce 1 rubryki 6 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

§ 91. W dziale drugim rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentacji towarzystwa:

a) w polu pierwszym - nazwę organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa,

b) w polu drugim - sposób reprezentacji,

c) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu uprawnionego do reprezentowania towarzystwa:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

- w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym,

- w polu szóstym - informację, czy osoba wchodząca w skład zarządu została zawieszona w czynnościach,

- w polu siódmym - datę, do jakiej została zawieszona,

2) w rubryce drugiej - organ nadzoru:

a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru towarzystwa,

b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru:

- w polu pierwszym - nazwisko,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL,

3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:

a) w polu pierwszym - nazwisko,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL,

d) w polu czwartym - rodzaj prokury.

§ 92. W przypadku gdy w podrubryce 1 rubryki 1 lub 2 oraz w rubryce 3 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej podrubryce lub rubryce.

§ 93. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 66 i § 661, przy czym spółdzielnię zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.

§ 94. W dziale czwartym rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 37 i § 371, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.

§ 95. W dziale piątym rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się informacje wskazane w § 57 i § 58, przy czym spółkę z o.o. oraz spółkę akcyjną zastępuje towarzystwo ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwo reasekuracji wzajemnej.

§ 96. W dziale szóstym rejestru przedsiębiorców dla towarzystwa ubezpieczeń wzajemnych i towarzystwa reasekuracji wzajemnej wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu likwidacji:

- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu - nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą - organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego, datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

c) w polu trzecim - sposób reprezentacji towarzystwa przez likwidatorów,

d) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów:

- w polu pierwszym - nazwisko,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL,

2) w rubryce drugiej - ustanowienie zarządu komisarycznego:

a) w polu pierwszym - czas, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,

b) w polu drugim - sposób reprezentacji towarzystwa przez zarządcę komisarycznego,

c) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

3) w rubryce trzeciej - informacje o połączeniu towarzystwa z innymi podmiotami:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 4 ustawy - połączenie z innymi podmiotami,

b) w polu drugim - opis sposobu połączenia,

c) w podrubryce pierwszej - dane podmiotów powstałych w wyniku połączenia lub przejmujących towarzystwo:

- w polu pierwszym - nazwę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

d) w podrubryce drugiej - dane podmiotów przejmowanych w wyniku połączenia; wpisu dokonuje się dla towarzystwa przejmującego; wpisu nie dokonuje się dla towarzystw powstałych w wyniku połączenia:

- w polu pierwszym - nazwę lub firmę,

- w polu drugim - nazwę rejestru, w którym podmiot jest zarejestrowany,

- w polu trzecim - numer w rejestrze; jeżeli podmiot jest zarejestrowany w Krajowym Rejestrze Sądowym, należy wpisać numer KRS,

- w polu czwartym - nazwę sądu prowadzącego rejestr,

- w polu piątym - numer REGON,

4) w rubryce czwartej - informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym - informacje o ogłoszeniu upadłości, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania upadłościowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,

d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

- w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego",

5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu naprawczym:

a) w polu pierwszym - informacje o wszczęciu postępowania naprawczego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie naprawcze, datę wszczęcia postępowania naprawczego, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania naprawczego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

d) w podrubryce pierwszej - dane nadzorcy sądowego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

7) w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej:

a) w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.

§ 97. 1. W przypadku gdy w rubrykach 1, 2, 3, 4, 5, 6, w podrubryce 1 rubryki 1, w podrubryce 1 rubryki 2, w podrubryce 1 lub 2 rubryki 3 lub w podrubrykach 1 i 2 rubryki 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

2. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.";

4)
w rozdziale 4 oddział 10 otrzymuje brzmienie:

"Oddział 10

Oddziały przedsiębiorców zagranicznych

działających w Polsce, główne oddziały

zagranicznych zakładów ubezpieczeń oraz główne

oddziały zagranicznych zakładów reasekuracji

§ 107. W dziale pierwszym rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej:

a) w polu pierwszym - odpowiednio wyrazy "oddział przedsiębiorcy zagranicznego" lub "główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń" lub "główny oddział zagranicznego zakładu reasekuracji",

b) w polu drugim - numer REGON oraz numer NIP; przy wniosku o rejestrację nowego oddziału pole może pozostać niewypełnione,

c) w polu trzecim - nazwę oddziału,

d) w polu czwartym - nazwę lub firmę przedsiębiorcy zagranicznego lub zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji wraz z oznaczeniem formy prawnej w języku państwa jego siedziby,

e) w polu piątym - nazwę rejestru, numer w rejestrze, określenie organu prowadzącego rejestr i przechowującego akta, jeżeli zagraniczny przedsiębiorca, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji prowadzi działalność na podstawie wpisu do rejestru,

f) w polu szóstym - jeżeli przedsiębiorca zagraniczny, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji nie podlega prawu jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej (UE) lub państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym (EOG) - prawo państwa właściwego dla przedsiębiorcy zagranicznego lub zagranicznego zakładu ubezpieczeń,

g) w polu siódmym - dane o wcześniejszej rejestracji, co obejmuje: nazwę rejestru "RHC", nazwę sądu prowadzącego rejestr, numer w rejestrze,

h) w polu ósmym - informację, czy przedsiębiorca prowadzi działalność gospodarczą z innymi podmiotami na podstawie umowy spółki cywilnej,

i) w polu dziewiątym - informację, czy podmiot posiada status organizacji pożytku publicznego,

2) w rubryce drugiej:

a) w polu pierwszym - siedzibę oddziału,

b) w polu drugim - adres oddziału,

c) w polu trzecim - siedzibę i adres zakładu głównego przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji.

§ 108. W dziale drugim rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej - organ uprawniony do reprezentowania podmiotu, a w przypadku gdy w spółkach osobowych nie ma takiego organu - wskazanie wspólników uprawnionych do reprezentowania spółki; dane te podlegają ujawnieniu odnośnie do przedsiębiorców zagranicznych, zagranicznych zakładów ubezpieczeń i zagranicznych zakładów reasekuracji odpowiednio, z uwzględnieniem odmienności struktury ich organów:

a) w polu pierwszym - nazwę organu, jeżeli istnieje organ reprezentujący,

b) w polu drugim - sposób reprezentacji zagranicznego przedsiębiorcy lub zagranicznego zakładu ubezpieczeń,

c) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu i uprawnionych do reprezentacji, a w przypadku gdy w spółkach osobowych nie ma takiego organu - wskazanie wspólników uprawnionych do reprezentowania spółki:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu piątym - funkcję w organie reprezentującym,

2) w rubryce drugiej - organ nadzoru lub kontroli, jeżeli taki organ istnieje:

a) w polu pierwszym - nazwę organu nadzoru,

b) w podrubryce pierwszej - dane osób wchodzących w skład organu nadzoru i wykonujących nadzór lub kontrolę:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

3) w rubryce trzeciej - dane prokurentów i rodzaj prokury:

a) w polu pierwszym - nazwisko,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL,

d) w polu czwartym - rodzaj prokury,

4) w rubryce czwartej - osoby reprezentujące zagranicznego przedsiębiorcę, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji w oddziale:

a) w polu pierwszym - nazwisko,

b) w polu drugim - imiona,

c) w polu trzecim - numer PESEL,

d) w polu czwartym - funkcję w głównym oddziale zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub w głównym oddziale zagranicznego zakładu reasekuracji.

§ 109. 1. W przypadku gdy w rubrykach 2, 3, 4 lub w podrubryce 1 rubryki 1 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.

2. Jeżeli u przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji ten sam organ pełni funkcje reprezentacji oraz nadzoru lub kontroli, organ ten podlega wpisaniu jako organ reprezentacji oraz jako organ nadzoru lub kontroli. W takiej sytuacji jako członków organu reprezentacji wpisuje się osoby zajmujące się reprezentacją i zarządzaniem, a jako członków organu nadzoru lub kontroli - osoby zajmujące się nadzorem lub kontrolą.

§ 110. W dziale trzecim rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej: w polu pierwszym - przedmiot działalności oddziału według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określony rodzajem działalności,

2) w rubryce drugiej - wzmianki o złożonych dokumentach oddziału:

a) w polu pierwszym - wzmiankę o złożeniu rocznego sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument, i datę jego złożenia,

b) w polu drugim - wzmiankę o złożeniu opinii biegłego rewidenta, co obejmuje: okres, za jaki złożono opinię,

c) w polu trzecim - wzmiankę o złożeniu uchwały lub postanowienia o zatwierdzeniu sprawozdania finansowego, co obejmuje: okres, za jaki złożono dokument,

d) w polu czwartym - dla podmiotów posiadających status organizacji pożytku publicznego - wzmiankę o złożeniu rocznego merytorycznego sprawozdania z działalności organizacji pożytku publicznego, co obejmuje okres, za jaki złożono sprawozdanie, oraz ujawnienie, że jest to sprawozdanie merytoryczne z działalności,

3) w rubryce trzeciej - nie dokonuje się wpisów,

4) w rubryce czwartej - przedmiot działalności statutowej organizacji pożytku publicznego:

a) w polu pierwszym - odpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności,

b) w polu drugim - nieodpłatna działalność statutowa według Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD), określona rodzajem działalności.

§ 111. 1. W przypadku gdy w rubryce 1 lub 4 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno odpowiednio w rubryce 1 lub 4.

2. W przypadku gdy w rubryce 2 zachodzi konieczność wpisania informacji o dokumentach za kolejne okresy, informacje o tych faktach wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 2.

§ 112. W dziale czwartym rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się informacje wskazane w § 37 i § 371, przy czym przedsiębiorcę - spółkę jawną, spółkę komandytową i spółkę partnerską zastępuje oddział przedsiębiorcy zagranicznego, główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń i główny oddział zagranicznego zakładu reasekuracji.

§ 113. W dziale piątym rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji nie dokonuje się wpisów.

§ 114. W dziale szóstym rejestru przedsiębiorców dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń oraz głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji wpisuje się:

1) w rubryce pierwszej - informacje o likwidacji:

a) w polu pierwszym - informację, czy likwidacja dotyczy przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń, zagranicznego zakładu reasekuracji czy też oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji,

b) w polu drugim - informację o likwidacji zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji; informacja powinna obejmować przykładowo, z uwzględnieniem odmienności systemu prawnego regulującego działanie zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji:

- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu lub innego uprawnionego organu: nazwę sądu lub organu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą: organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

albo informację o otwarciu likwidacji oddziału lub głównego oddziału bez likwidacji przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji:

- w przypadku otwarcia likwidacji orzeczeniem sądu: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

- w przypadku otwarcia likwidacji uchwałą: organ podejmujący uchwałę, datę podjęcia uchwały, numer uchwały, a jeżeli uchwała została podjęta w formie aktu notarialnego - datę jego sporządzenia, oznaczenie notariusza i numer repertorium,

c) w polu trzecim - informacje o zakończeniu likwidacji, co obejmuje: datę zakończenia likwidacji oraz informację o sposobie jej zakończenia,

d) w polu czwartym - sposób reprezentacji przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji przez likwidatorów albo sposób reprezentacji likwidowanego oddziału lub głównego oddziału bez likwidacji przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji przez likwidatorów,

e) w podrubryce pierwszej - dane likwidatorów przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji, a w przypadku likwidacji oddziału lub głównego oddziału bez likwidacji przedsiębiorcy zagranicznego, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji - dane likwidatorów oddziału:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

2) w rubryce drugiej - dla oddziału przedsiębiorcy zagranicznego, głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji, w przypadku gdy przedsiębiorca zagraniczny, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji jest spółką z ograniczoną odpowiedzialnością, spółką akcyjną lub spółką komandytowo-akcyjną wpisuje się informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki:

a) w polu pierwszym - określenie okoliczności, o których mowa w art. 44 ust. 1 pkt 3 ustawy, co obejmuje: rozwiązanie lub unieważnienie spółki,

b) w polu drugim - informacje o rozwiązaniu lub unieważnieniu spółki,

3) w rubryce trzeciej - dla głównego oddziału zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub głównego oddziału zagranicznego zakładu reasekuracji: ustanowienie zarządu komisarycznego:

a) w polu pierwszym - czas, na jaki zarząd komisaryczny został ustanowiony,

b) w polu drugim - sposób reprezentacji spółki przez zarząd komisaryczny,

c) w podrubryce pierwszej - dane zarządcy komisarycznego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

4) w rubryce czwartej - informacje o połączeniu, przekształceniu lub podziale zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji: w polu pierwszym - informacje o połączeniu, przekształceniu lub podziale zagranicznego przedsiębiorcy, zakładu ubezpieczeń lub zakładu reasekuracji wraz ze wskazaniem sposobu połączenia, podmiotów powstałych w wyniku połączenia, podziału lub przekształcenia, podmiotów przejmujących, podmiotów przejmowanych,

5) w rubryce piątej - informacje o postępowaniu upadłościowym:

a) w polu pierwszym - wzmiankę o ogłoszeniu upadłości zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji, wraz ze wskazaniem daty ogłoszenia upadłości oraz osoby syndyka i przedstawiciela upadłego, jeżeli zostali powołani,

b) w polu drugim - wzmiankę o zakończeniu postępowania upadłościowego zagranicznego przedsiębiorcy, zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub zagranicznego zakładu reasekuracji,

c) w polu trzecim - określenie sposobu prowadzenia postępowania upadłościowego, co obejmuje: informacje o prowadzeniu upadłości z możliwością zawarcia układu lub upadłości obejmującej likwidację majątku dłużnika,

d) w polu czwartym - informacje o uchyleniu układu zawartego w postępowaniu upadłościowym z możliwością zawarcia układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

e) w podrubryce pierwszej - dane syndyka:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

f) w podrubryce drugiej - dane osoby powołanej w toku postępowania upadłościowego:

- w polu pierwszym - nazwisko, nazwę lub firmę,

- w polu drugim - imiona,

- w polu trzecim - numer PESEL lub numer REGON,

- w polu czwartym - numer KRS,

- w polu piątym - określenie osoby, co obejmuje jedną z następujących funkcji: "zarządca przymusowy", "nadzorca sądowy", "zarządca", "zarządca zagraniczny", "osoba powołana w toku postępowania upadłościowego do reprezentowania upadłego",

6) w rubryce szóstej - informacje o postępowaniu układowym prowadzonym na podstawie rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 24 października 1934 r. - Prawo o postępowaniu układowym:

a) w polu pierwszym - informacje o otwarciu postępowania układowego, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

b) w polu drugim - informacje o zakończeniu postępowania układowego, co obejmuje: sposób zakończenia, datę zakończenia postępowania,

c) w polu trzecim - informacje o uchyleniu układu, co obejmuje: nazwę sądu, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

7) w rubryce siódmej - informację o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej przez oddział przedsiębiorcy zagranicznego, główny oddział zagranicznego zakładu ubezpieczeń lub główny oddział zagranicznego zakładu reasekuracji:

a) w polu pierwszym - datę rozpoczęcia zawieszenia wykonywania działalności,

b) w polu drugim - datę wznowienia wykonywania działalności.

§ 1141. 1. W rubryce 5 w polach 3 i 4 oraz w podrubryce 1 wpisuje się odpowiednio informacje o wtórnym postępowaniu upadłościowym i syndyku ustanowionym w takim postępowaniu.

2. W podrubryce 2 rubryki 5 wpisuje się dane osób powołanych we wtórnym postępowaniu upadłościowym lub dane zarządcy zagranicznego ustanowionego w postępowaniu o uznanie zagranicznego postępowania upadłościowego.

3. W przypadku gdy w rubryce 7 zachodzi konieczność wpisania kolejnych informacji o zawieszeniu albo wznowieniu wykonywania działalności gospodarczej, informacje te wpisuje się kolejno w odpowiednich polach rubryki 7.

§ 1142. W rubryce 6 ujawnia się także informacje o postępowaniu układowym lub innym podobnym postępowaniu, któremu podlega zagraniczny przedsiębiorca, zagraniczny zakład ubezpieczeń lub zagraniczny zakład reasekuracji, przy uwzględnieniu odrębności tych postępowań.

§ 115. W przypadkach gdy w rubrykach 1, 3, 4, 5, 6, podrubryce 1 rubryki 1, podrubryce 1 rubryki 3 lub podrubrykach 1 i 2 rubryki 5 zachodzi konieczność wpisania więcej niż jednego elementu, dane dotyczące każdego z nich wpisuje się kolejno w odpowiedniej rubryce lub podrubryce.";

5)
w § 131 pkt 2 otrzymuje brzmienie:

"2) w rubryce drugiej - dane dotyczące podstawy wpisu dokonanego na podstawie art. 55 ustawy:

a) w polu pierwszym - podstawę wpisu:

- ogłoszenie upadłości,

- oddalenie wniosku o ogłoszenie upadłości wobec braku wystarczającego majątku na pokrycie kosztów postępowania,

- zobowiązanie dłużnika do wyjawienia majątku w trybie przepisów Kodeksu postępowania cywilnego o postępowaniu egzekucyjnym,

- umorzenie egzekucji prowadzonej przeciwko dłużnikowi,

- pozbawienie prawa prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek oraz pełnienia funkcji reprezentanta lub pełnomocnika przedsiębiorcy, członka rady nadzorczej i komisji rewizyjnej w spółce akcyjnej, spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, spółdzielni, fundacji lub stowarzyszeniu,

b) w polu drugim - oznaczenie akt sprawy, co obejmuje: nazwę sądu prowadzącego postępowanie, datę orzeczenia, sygnaturę sprawy,

c) w polu trzecim - okres, na jaki wydano orzeczenie pozbawienia prawa prowadzenia działalności gospodarczej na własny rachunek oraz pełnienia funkcji reprezentanta lub pełnomocnika przedsiębiorcy, członka rady nadzorczej i komisji rewizyjnej w spółce akcyjnej, spółce z ograniczoną odpowiedzialnością, spółdzielni, fundacji lub stowarzyszeniu,";

6)
załącznik nr 2 do rozporządzenia otrzymuje brzmienie określone w załączniku do niniejszego rozporządzenia.
§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2010 r.
______

1) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2008 r. Nr 141, poz. 888 oraz z 2009 r. Nr 18, poz. 97, Nr 42, poz. 341, Nr 53, poz. 434 i Nr 157, poz. 1241.

2) Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. U. z 2002 r. Nr 17, poz. 165, z 2003 r. Nr 186, poz. 1821, z 2005 r. Nr 82, poz. 717, z 2006 r. Nr 241, poz. 1750, z 2007 r. Nr 228, poz. 1684 oraz z 2009 r. Nr 30, poz. 200.

ZAŁĄCZNIK

MAKSYMALNA ILOŚĆ ZNAKÓW PISARSKICH W POSZCZEGÓLNYCH POLACH KRAJOWEGO REJESTRU SĄDOWEGO

Pole; liczba znaków:

1. W polach zawierających imię i nazwisko osób fizycznych:

a) imię pierwsze; 24

b) imię drugie; 24

c) nazwisko lub pierwszy człon nazwiska złożonego; 50

d) drugi człon nazwiska złożonego; 50

2. W polach adresu:

a) kraj; 100

b) miejscowość; 90

c) gmina; 50

d) województwo; 50

e) ulica; 50

f) kod pocztowy; 15

g) poczta; 50

h) numer domu; 10

i) numer lokalu; 10

3. W polu zawierającym:

a) nazwę:

- podmiotu niebędącego osobą fizyczną; 2.000

- podmiotu będącego osobą fizyczną; 2.000

- podmiotu tworzącego podmiot gospodarczy; 1.000

- oddziału podmiotu gospodarczego; 2.000

b) czas, na jaki podmiot został utworzony; 100

c) okoliczności powstania podmiotu gospodarczego:

- tekst opisujący powstanie podmiotu gospodarczego; 2.000

- numer i data zawiadomienia Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów o braku zastrzeżeń; uwagi; 100

d) nazwę sądu prowadzącego postępowanie; 1.000

4. W polach zawierających kwotę pieniężną (wysokość kwoty):

a) całości; 15

b) dziesiętne (po przecinku); 2

c) waluta; 3

5. W polach zawierających oznaczenie:

a) formy prawnej; 254

b) nazwy organu wydającego akt prawny; 195

c) sygnatury lub inne oznaczenie sprawy; 50

d) numeru w rejestrze, ewidencji (nie dotyczy numerów KRS, REGON i PESEL), decyzji, tytułu wykonawczego wszczęcia egzekucji itp.; 25

6. W polach zawierających dane o wcześniejszej rejestracji podmiotu:

a) nazwa poprzedniego rejestru sądowego, rejestru ewidencji działalności gospodarczej lub innego rejestru; 254

b) nazwa sądu prowadzącego poprzedni rejestr sądowy, urzędu gminy prowadzącej ewidencję działalności gospodarczej lub innego organu prowadzącego rejestr; 1.000

7. W polach dotyczących wpisów o:

a) wspólnikach będących osobami fizycznymi

- określenie zdolności do czynności prawnych; 100

b) wspólnikach spółek:

- liczba udziałów posiadanych przez wspólnika oraz ich wartość; 1.000

- opis wierzytelności; 1.000

c) dla przedsiębiorstw zagranicznych

- zakres umocowania pełnomocnika; 250

8. W polach dotyczących emisji akcji:

a) liczba akcji wszystkich emisji; 15

b) nazwa serii akcji; 100

c) liczba akcji w serii; 10

d) rodzaj uprzywilejowania; 100

9. W polach zawierających dane o organach:

a) nazwa organu założycielskiego; 2.000

b) nazwa, oznaczenie organu wydającego zezwolenie na działalność; 1.000

c) nazwa organu uprawnionego do reprezentowania podmiotu; 200

d) w polach zawierających sposób reprezentacji; 1.000

e) nazwa organu nadzoru podmiotu; 200

f) funkcja osoby w organie, oddziale przedsiębiorstwa zagranicznego, zagranicznym zakładzie ubezpieczeń lub kwalifikacje kierownika ZOZ; 200

10. W polach zawierających informacje dotyczące towarzystw ubezpieczeń wzajemnych i towarzystw reasekuracji wzajemnej:

a) oznaczenie zakresu terytorialnego; 200

b) oznaczenie działu ubezpieczeń objętych działalnością; 254

11. W polach zawierających informacje o przedmiocie działalności:

a) numer PKD:

- dział; 2

- grupa; 2

- klasa; 2

b) opis przedmiotu działalności; 180

12. W polach zawierających informacje o złożonych dokumentach:

- nazwa typu dokumentu; 254

- oznaczenie okresu, za jaki złożono dokument; 100

13. W polach zawierających dane na temat zaległości:

a) oznaczenie charakteru zaległości; 254

b) nazwa organu prowadzącego egzekucję; 180

c) nazwa organu wystawiającego tytuł wykonawczy; 180

d) nazwa organu wydającego prawomocne orzeczenie o zakończeniu egzekucji; 180

e) określenie sposobu zakończenia egzekucji; 180

14. W polach zawierających informację o podstawie powołania kuratora; 2.000

15. W polach zawierających dane o zarządzie komisarycznym lub przymusowym:

a) czas, na jaki został powołany zarząd komisaryczny; 100

b) rodzaj zarządu; 254

16. W polach zawierających informację o postępowaniu upadłościowym, układowym i naprawczym:

a) sposób zakończenia postępowania upadłościowego; 230

b) sposób zakończenia postępowania układowego; 230

c) sposób prowadzenia postępowania upadłościowego; 230

d) sposób zakończenia postępowania naprawczego; 230

17. W polach zawierających informacje dla spółek kapitałowych:

- oznaczenie pisma przeznaczonego do ogłoszeń spółki; 100

18. Pola zawierające datę należy wypełnić w formacie: dd.mm.rrrr; 10

19. W polu dotyczącym okresu, na jaki orzeczono zakaz prowadzenia działalności gospodarczej na rachunek własny oraz pełnienia funkcji reprezentanta lub pełnomocnika; 200

20. W pozostałych polach; 2.000

21. W polach pozostałych zawierających znaki liczbowe:

- sygnatura sprawy:

* prefiks; 8

* nr kolejny sprawy w roku; 6

* dwie ostatnie cyfry roku; 2

* liczba kontrolna; 3

- numer PESEL; 11

- numer KRS; 10

- numer REGON; 9

- numer NIP; 10

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.2009.219.1713

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie szczegółowego sposobu prowadzenia rejestrów wchodzących w skład Krajowego Rejestru Sądowego oraz szczegółowej treści wpisów w tych rejestrach.
Data aktu: 11/12/2009
Data ogłoszenia: 22/12/2009
Data wejścia w życie: 01/01/2010