Zm.: rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej użytku publicznego.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ŁĄCZNOŚCI
z dnia 9 kwietnia 1997 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej użytku publicznego.

Na podstawie art. 36 ust. 1 ustawy z dnia 23 listopada 1990 r. o łączności (Dz. U. z 1995 r. Nr 117, poz. 564 i z 1996 r. Nr 106, poz. 496) zarządza się, co następuje:
§  1.
W rozporządzeniu Ministra Łączności z dnia 8 lutego 1996 r. w sprawie ogólnych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej użytku publicznego (Dz. U. Nr 20, poz. 93) w § 4 wprowadza się następujące zmiany:
1)
dotychczasową treść § 4 oznacza się jako ust. 1,
2)
dodaje się ust. 2, 3, 4, 5 i 6 w brzmieniu:

"2. Poziom jakości usług telefonicznych świadczonych przez operatora określa się na podstawie następujących wskaźników:

1) sprawności usuwania uszkodzeń - procentowego udziału uszkodzeń zgłoszonych przez abonentów i usuniętych do końca następnego dnia roboczego w ogólnej liczbie zgłoszonych uszkodzeń,

2) stopy błędnych połączeń - procentowego udziału błędnych połączeń krajowych w godzinach największego ruchu telefonicznego spowodowanych uszkodzeniami urządzeń i sieci telekomunikacyjnej oraz blokadą sieci,

3) czasu usunięcia uszkodzenia - średniego czasu oczekiwania abonenta, określonego w dniach, na przywrócenie możliwości korzystania ze stacji telefonicznej,

4) liczby uszkodzeń - liczby uszkodzeń zgłaszanych przez abonentów przypadającej na 100 linii abonenckich,

5) gęstości publicznych aparatów samoinkasujących - liczby aparatów samoinkasujących przypadającej na 1000 mieszkańców,

6) średniego czasu oczekiwania na uzyskanie dostępu do sieci telekomunikacyjnej - średniego czasu oczekiwania, określonego w miesiącach, na zainstalowanie nowej stacji telefonicznej lub przeniesienie istniejącej.

3. Wartości wskaźników, o których mowa w ust. 2 pkt 1-3, powinny być obliczane za każdy kwartał, natomiast wartości wskaźników, o których mowa w ust. 2 pkt 4-6, za cały rok kalendarzowy.

4. Operator świadczący usługi telefoniczne:

1) oblicza wartości wskaźników jakości, o których mowa w ust. 2, na obszarze swojego działania, a także odrębnie na obszarze działania każdego z jego zakładów świadczących takie usługi,

2) przekazuje Państwowej Inspekcji Telekomunikacyjnej i Pocztowej kwartalne i roczne wyniki obliczeń, o których mowa w pkt 1, do końca miesiąca po zakończeniu okresu sprawozdawczego,

3) nieodpłatnie udostępnia swoją sieć oraz dokumentację źródłową, stanowiącą podstawę obliczania wartości wskaźników jakości, do badań kontrolnych prowadzonych przez Państwową Inspekcję Telekomunikacyjną i Pocztową,

4) podaje do publicznej wiadomości w dzienniku o zasięgu ogólnopolskim, do końca drugiego miesiąca po zakończeniu okresu sprawozdawczego, obliczone wartości wskaźników jakości usług telefonicznych, o których mowa w ust. 2,

5) wprowadza system jakości usług telefonicznych zgodnie z Polską Normą PN-ISO-9004-2:1994 "Zarządzanie jakością i elementy systemu jakości - wytyczne dotyczące usług" oraz informuje Państwową Inspekcję Telekomunikacyjną i Pocztową w cyklu półrocznym o postępach w jego wdrażaniu.

5. Państwowa Inspekcja Telekomunikacyjna i Pocztowa opracowuje i publikuje w swoim kwartalniku "W Telekomunikacji i Poczcie", do końca pierwszego kwartału każdego roku, raport o poziomie jakości usług telefonicznych osiągniętym w kraju oraz odrębnie przez każdego operatora i jego zakłady, uzupełniony danymi porównawczymi z innych krajów i organizacji międzynarodowych.

6. Państwowa Inspekcja Telekomunikacyjna i Pocztowa oraz podmioty, o których mowa w ust. 4, mogą we własnym zakresie, o ile nie naruszy to interesu abonentów, rozszerzać metody badania jakości, w tym poprzez stosowanie anonimowych badań ankietowych."

§  2.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1997.39.238

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Zm.: rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków świadczenia usług telekomunikacyjnych w sieci telekomunikacyjnej użytku publicznego.
Data aktu: 09/04/1997
Data ogłoszenia: 22/04/1997
Data wejścia w życie: 07/05/1997