Zmiany tekstu artykułu 2 i artykułu 5 załącznika 3 oraz artykułu 5 bis załącznika 6 do Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencji TIR) wraz z Protokołem podpisania. Genewa.1959.01.15.

OŚWIADCZENIE RZĄDOWE
z dnia 16 listopada 1966 r.
w sprawie wejścia w życie zmian tekstu artykułu 2 i artykułu 5 załącznika 3 oraz artykułu 5 bis załącznika 6 do Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencji TIR) wraz z Protokołem podpisania, sporządzonej w Genewie dnia 15 stycznia 1959 r.

Podaje się niniejszym do wiadomości, że zgodnie z artykułem 47 ustęp 4 Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencji TIR) wraz z Protokołem podpisania, sporządzonej w Genewie dnia 15 stycznia 1959 r. (Dz. U. z 1962 r. Nr 22, poz. 96), zostały przyjęte na podstawie porozumienia między właściwymi administracjami wszystkich Umawiających się Stron i weszły w życie z dniem 1 lipca 1966 r. niżej podane zmiany artykułu 2 i artykułu 5 załącznika 3 oraz artykułu 5 bis załącznika 6 do tej konwencji.
..................................................

Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"

Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.

..................................................

ZAŁĄCZNIK

KONWENCJA CELNA DOTYCZĄCA MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW Z ZASTOSOWANIEM KARNETÓW TIR (KONWENCJA TIR) I PROTOKÓŁ PODPISANIA

Przekład.

KONWENCJA CELNA DOTYCZĄCA MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW Z ZASTOSOWANIEM KARNETÓW TIR (KONWENCJA TIR) I PROTOKÓŁ PODPISANIA,

sporządzone w Genewie dnia 15 stycznia 1959 r.

Poprawki do załączników 3 i 6:

ZAŁĄCZNIK 3: REGULAMIN DOTYCZĄCY WARUNKÓW TECHNICZNYCH DLA POJAZDÓW DROGOWYCH, KTÓRE MOGĄ BYĆ DOPUSZCZONE DO MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW POD ZAMKNIĘCIEM CELNYM

1.
Tekst artykułu 2 ustęp 2 zastępuje się tekstem następującym:

"2. Jeżeli łączenie wykonuje się za pomocą nitów, mogą one być umieszczone od wewnątrz lub z zewnątrz; nity, które łączą podstawowe części ścian, podłogi i dachu, powinny przechodzić przez części łączone. Jeżeli łączenie nie jest wykonane przy pomocy nitów, śruby lub inne elementy łączące podstawowe części ścian, podłogi i dachu powinny być umieszczone z zewnątrz, przechodzić do wewnątrz i być zaopatrzone w nakrętkę, zanitowaną lub spawaną w należyty sposób, podczas gdy inne śruby i elementy łączące mogą być umieszczone od wewnątrz pod warunkiem, że nakrętka będzie należycie spawana na zewnątrz i nie będzie pokryta nieprzezroczystą masą. Łączenie listew lub płyt metalowych może być również wykonane przez zagięcie lub założenie ich krawędzi w kierunku do wewnątrz pojazdu i połączenie tych krawędzi

- bądź nitami, śrubami lub innymi elementami łączącymi przechodzącymi przez zagięte lub założone w ten sposób krawędzie, jak również w razie potrzeby przez urządzenie łączące;

- bądź też przy pomocy metalowych taśm zagiętych pod ciśnieniem na wzór klamry jednocześnie z krawędziami elementów łączących i zabezpieczających trwałość ucisku w ten sposób wykonanych łączeń (patrz szkic stanowiący załącznik do niniejszego dokumentu)".

2.
Tekst artykułu 5 ustęp 2 zastępuje się tekstem następującym:

"2. Opończa powinna być sporządzona albo z mocnego płótna, albo z tkaniny pokrytej materiałem plastycznym lub nagumowanej, nie rozciągającej się i o dostatecznej wytrzymałości, z zastrzeżeniem, że tkanina ta nie będzie koloru ciemnego. Opończa powinna być sporządzona z jednej sztuki albo z pasów - każdy z jednej sztuki. Powinna znajdować się w dobrym stanie i być sporządzona w taki sposób, aby po założeniu urządzenia zamykającego nie można było dostać się do ładunku bez pozostawienia widocznych śladów."

3.
Tekst artykułu 5 ustęp 12 zdanie trzecie zastępuje się tekstem następującym:

"Wiązania środków zamknięcia powinny być bądź takie, jakie są przewidziane w ustępie 8, bądź też z pasów ze skóry albo z tkaniny nagumowanej i nierozciągliwej pod warunkiem, że będą one posiadały minimum 20 mm szerokości i 3 mm grubości."

ZAŁĄCZNIK 6: REGULAMIN DOTYCZĄCY WARUNKÓW TECHNICZNYCH DLA POJEMNIKÓW, KTÓRE MOGĄ BYĆ DOPUSZCZONE DO MIĘDZYNARODOWEGO PRZEWOZU TOWARÓW POJAZDAMI DROGOWYMI POD ZAMKNIĘCIEM CELNYM

4.
Dodaje się nowy artykuł 5 bis, którego tekst jest następujący:

"Pojemniki kryte przeznaczone na pomieszczenia ładunkowe pojazdów drogowych.

Gdy pojemnik przeznaczony na pomieszczenie ładunkowe pojazdu drogowego jest otwarty i kryty, a nie zamknięty jak inne pojemniki określone w niniejszym załączniku, to może być on dopuszczony do międzynarodowego przewozu towarów pod zamknięciem celnym z zastrzeżeniem, że będzie on odpowiadał postanowieniom artykułu 5 załącznika 3, jak również w zakresie, w jakim to możliwe, postanowieniom niniejszego załącznika oraz że znaki i świadectwo uznania określone w artykule 1 ustęp 1 i 4 niniejszego załącznika będą widoczne, gdy pojemnik jest kryty i znajduje się na pojeździe drogowym."

grafika

ZAŁĄCZNIK - PRZEKRÓJ POZIOMY

a = drążek drewniany

b = pręt metalowy zagięty w klamrę

c = pokrycie wewnętrzne ze sfugowanych płyt

d = śruba

e = pokrycie zewnętrzne z arkuszy metalowych.

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.1967.1.3

Rodzaj: Umowa międzynarodowa
Tytuł: Zmiany tekstu artykułu 2 i artykułu 5 załącznika 3 oraz artykułu 5 bis załącznika 6 do Konwencji celnej dotyczącej międzynarodowego przewozu towarów z zastosowaniem karnetów TIR (Konwencji TIR) wraz z Protokołem podpisania. Genewa.1959.01.15.
Data aktu: 15/01/1959
Data ogłoszenia: 02/01/1967
Data wejścia w życie: 01/07/1966