Ustalenie granic miasta Kostopola w powiecie kostopolskim, województwie wołyńskiem.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
z dnia 19 kwietnia 1934 r.
o ustaleniu granic miasta Kostopola w powiecie kostopolskim, województwie wołyńskiem.

Na podstawie art. 1 ustawy z dnia 20 lutego 1920 r. w przedmiocie zaliczania osad wiejskich w poczet miast oraz zmiany granic miast na obszarze b. zaboru rosyjskiego (Dz. U. R. P. Nr. 19, poz. 92), w brzmieniu ustalonem rozporządzeniem Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 3 grudnia 1932 r. w sprawie zmiany właściwości niektórych władz w zakresie podziału administracyjnego Państwa (Dz. U. R. P. Nr. 109, poz. 895), zarządzam co następuje:
§  1.
Granice miasta Kostopola w powiecie kostopolskim, województwie wołyńskiem, utworzonego rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 12 września 1922 r. (Dz. U. R. P. Nr. 82, poz. 733) ustalam w sposób następujący:

Od strony południowo-zachodniej, począwszy od przejazdu przez tor kolejowy na drodze gminnej Kostopol - Maszcza, punktem początkowym granicy miasta Kostopola jest słup graniczny Lasów Państwowych Nr. 99. Od tego punktu granica biegnie w kierunku północno-wschodnim, stroną wschodnią pasa wywłaszczonego Polskich Kolei Państwowych i naprzeciw słupa telegraficznego Nr. 7/30, znajdującego się na przeciwległej stronie, przecina tor kolejowy i pas wywłaszczenia Polskich Kolei Państwowych i w linji oznaczonej słupami pomiarowemi Polskich Kolei Państwowych i Lasów Państwowych przechodzi krawędzią lasu, przecina drogę Kostopol - Berestowiec i prowadząc dalej przez słup pomiarowy L. 0 - 3 biegnie w kierunku północno - zachodnim linją łamaną oznaczoną rowem, oddzielającym od miasta Lasy Państwowe, do słupa. Nr. 94. Od tego miejsca granica odchyla się ku zachodowi i biegnie dalej rowem oznaczonym słupami Lasów Państwowych do słupa Nr. 89, załamuje się tu na północ, biegnie wzdłuż polnej granicy oznaczonej kopcami i palami, oddzielającej grunta kolonji Chmyzopol, do zetknięcia się z rowem granicznym, który również oddziela grunty kolonji Chmyzopol, gdzie zmienia kierunek na północno-wschodni, biegnąc dalej tym rowem, poczem załamuje się w kierunku północno-zachodnim i biegnie linją graniczną znaczoną palami, do kopca znajdującego się w narożniku granic gruntów kolonji Chmyzopol i wsi Peremenka.

Dalej w kierunku północno-wschodnim pasem granicznym, oddzielającym grunta wsi Peremenki, do wylotu ulicy Drzewnej. Od tej ulicy granica biegnie drogą dojazdową w tym samym kierunku, przecinając tor kolejowy do Janowej Doliny, następnie w odległości 63 m od toru kolejowego załamuje się (koło kopca granicznego) w kierunku północno zachodnim, poczem w odległości 60 m od wyżej wymienionego kopca zmienia kierunek na północny wschód, biegnie dalej wyżej wymienioną drogą dojazdową obok cmentarza wsi Peremenka do drogi powiatowej Nr. 8 i znajdującego się tam słupa granicznego Nr. 26. Dalej zachodnim brzegiem tej drogi w kierunku południowo - wschodnim do słupa granicznego Nr. 23. Od tego miejsca załamuje się w kierunku północno - wschodnim i w linji prostej, oddzielającej grunta wsi Peremenka od gruntów Lasów Państwowych, dochodzi do wschodniego brzegu rzeki Zamczysko. Dalej granica załamuje się w górę rzeki i biegnie wschodnim brzegiem rzeki w kierunku południowo-wschodnim do mostu kolejowego na szlaku Równe - Sarny, przechodzi linją przyczółka mostowego od strony Sarn i począwszy od wschodniego naroża przyczółka biegnie przez pas wywłaszczeniowy Polskich Kolei Państwowych do leśnej linji działowej, wytkniętej pomiędzy oddziałami 37 a 50 Lasów Państwowych, w kierunku wschodnim dochodząc do słupa pomiarowego Nr. 1. Dalej w tym samym kierunku, przechodząc przez słup "U", granica biegnie przez las państwowy linją oddziałową do słupa oddziałowego Nr. 49/36, znajdującego się przy drodze powiatowej Kostopol - Bereźne. Od tego miejsca załamuje się na południowy zachód i biegnie krawędzią lasu wzdłuż zachodniego brzegu pasa drogowego na przestrzeni 402 m do punktu, gdzie rów, rozgraniczający grunta miasta Kostopola od terenu lasów państwowych, przecina wyżej wymienioną drogę. Od tego miejsca granica biegnie linją łamaną w kierunku wschodnim północnym brzegiem rowu oddzielającego Lasy Państwowe od gruntów wsi Kostopol do słupa granicznego Nr. 91, od którego załamuje się w kierunku południowym, biegnie dalej tym samym rowem do strumyka bez nazwy i znajdującego się tam w narożu gruntów wsi Borszczówki i Lasów Państwowych słupa granicznego Nr. 90, tu załamuje się na południowy zachód, biegnie dalej środkiem strumyka do przecięcia się z osią rowu, stanowiącego granice, gruntów wsi Borszczówka, skąd linją tego rowu kieruje się na południe, przecina drogę wojewódzką Kostopol - Ludwipol i biegnie dalej w tym samym kierunku do naroża gruntów wsi Borszczówka i Mała Lubasza i znajdującego się tam kopca granicznego.

Od tego miejsca granica załamuje się w kierunku południowo-zachodnim i linją rowu oznaczonego palami, odgraniczającego grunta wsi Mała Lubasza, biegnie do przecięcia się z pasem drogowym drogi wojewódzkiej Kostopol - Małe Siedliszcze, wychodząc w odległości 13 m od znajdującego się przy tej drodze słupa telegraficznego Nr. 55/26. Następnie skręca na północny zachód i nie przecinając drogi biegnie brzegiem pasa drogowego do słupa telegraficznego Nr. 79/26. W tem miejscu zmienia kierunek na południowy zachód i biegnie dalej na przestrzeni 482 m rowem granicznym, oddzielającym grunta majątku Mała Lubasza do narożnego pala granicznego. Od tego miejsca skręca na północny zachód, biegnąc dalszą linją rowu na przestrzeni 320 m do kopca, znajdującego się w narożniku działek Iwana Maksimczuka, Klima Zwizdeckiego i majątku Mała Lubasza. Od tego miejsca skręca na południowy zachód i po prostej linji biegnie do zachodniego brzegu rzeki Zamczysko, zachodnim brzegiem rzeki w kierunku północno-zachodnim do stawu, poczem brzegiem stawu, przy wylocie rowu odpływowego na południowy zachód linją tego rowu po granicy gruntów majątku Chotenka i dalej linją łamaną do przecięcia drogi wojewódzkiej Kostopol - Równe, przecina wyżej wymienioną drogę przez most nad rowem i biegnie dalej do słupa granicznego Nr. 102, znajdującego się w narożu gruntów majątku Chotenka i Lasów Państwowych.

Od tego miejsca granica załamuje się w kierunku północno-zachodnim, biegnie linją rowu po granicy lasów państwowych do punktu wyjścia, t. j. do słupa granicznego Lasów Państwowych Nr. 99.

§  2.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.