Iwona Sprycha

Artykuły autora

Praktyczne aspekty procesowania zgłoszeń sygnalistów

Prawo pracy Prawo unijne

Whistleblowing nie jest ideą nową. Nie dziwi więc, że w wielu krajach stał się już elementem kultury biznesowej i stałym komponentem systemów compliance. Motorem napędowym zmian i popularyzacji systemów informowania o naruszeniach są przede wszystkim uregulowania prawne. Istotną rolę odgrywają także dobre praktyki rynkowe i rosnąca świadomość firm, dotycząca zalet płynących z wdrożenia takich systemów – piszą Iwona Sprycha i Natalia Piotrowicz-Wietz z firmy KPMG w Polsce.

01.12.2023

Quiet quitting – czy na pewno wiemy, jak mu przeciwdziałać?

Prawo pracy HR

Na przestrzeni ostatnich lat zjawisko quiet quitting, czyli tak zwane ciche rezygnacje, stało się dużo bardziej powszechne i zauważalne w miejscach pracy. Przybliżając ten termin, można stwierdzić, że coraz więcej pracowników, zamiast wyraźnie komunikować swoje zamiary dotyczące odejścia, stopniowo traci zaangażowanie aż w końcu rezygnuje z pracy – piszą Iwona Sprycha i Anna Włodarczyk z KPMG w Polsce.

07.10.2023

Jakich talentów w organizacji nie może zastąpić AI?

Prawo pracy Nowe technologie

W erze cyfrowej rewolucji, transformacji procesów biznesowych oraz błyskawicznego rozwoju sztucznej inteligencji (AI), wielu ludzi obawia się, że automatyzacja oraz maszyny będą wkrótce zastępować pracowników na miejscach pracy. Faktem jest, że AI potrafi wykonywać wiele zadań szybciej i precyzyjniej niż ludzie, jednak istnieją pewne zdolności i umiejętności, które wciąż pozostają poza zasięgiem robotów – piszą Iwona Sprycha i Anna Włodarczyk z KPMG w Polsce.

23.09.2023