Rozporządzenie wykonawcze 2015/447 w sprawie podziału między "dostawy" i "sprzedaż bezpośrednią" krajowych kwot mlecznych ustalonych na rok 2014/2015 w załączniku IX do rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2015/447
z dnia 17 marca 2015 r.
w sprawie podziału między "dostawy" i "sprzedaż bezpośrednią" krajowych kwot mlecznych ustalonych na rok 2014/2015 w załączniku IX do rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1234/2007 z dnia 22 października 2007 r. ustanawiające wspólną organizację rynków rolnych oraz przepisy szczegółowe dotyczące niektórych produktów rolnych ("rozporządzenie o jednolitej wspólnej organizacji rynku") 1 , w szczególności jego art. 69 ust. 1 w związku z art. 4,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 2 uchylono i zastąpiono rozporządzenie (WE) nr 1234/2007 z dniem 1 stycznia 2014 r. Artykuł 230 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 1308/2013 stanowi jednakże że, w odniesieniu do systemu ograniczania produkcji mleka, część II tytuł I rozdział III sekcja III rozporządzenia (WE) nr 1234/2007, jak również jego art. 55 i 85 oraz załączniki IX i X, są nadal stosowane do dnia 31 marca 2015 r.

(2) Artykuł 67 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 stanowi, że producenci mogą otrzymać jedną lub dwie kwoty indywidualne: jedną przeznaczoną na dostawy, a drugą - na sprzedaż bezpośrednią, przy czym konwersji z jednej kwoty do drugiej może dokonać wyłącznie właściwy organ państwa członkowskiego, na odpowiednio uzasadniony wniosek producenta.

(3) W rozporządzeniu wykonawczym Komisji (UE) nr 266/2014 3 określono podział na "dostawy" i "sprzedaż bezpośrednią" w okresie od dnia 1 kwietnia 2013 r. do dnia 31 marca 2014 r. dla wszystkich państw członkowskich.

(4) Zgodnie z art. 25 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 595/2004 4 państwa członkowskie zgłosiły Komisji ilości ostatecznie przeliczone na wniosek producentów na indywidualne kwoty dostaw i indywidualne kwoty sprzedaży bezpośredniej.

(5) Należy zatem ustanowić podział między "dostawy" i "sprzedaż bezpośrednią" krajowych kwot mających zastosowanie w okresie od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 31 marca 2015 r. ustalonych w pkt 1 załącznika IX do rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.

(6) Na podstawie art. 69 ust. 1 w związku z art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 Komisja musiała postępować zgodnie z procedurą, o której mowa w art. 195 ust. 2 tego rozporządzenia. Zgodnie z rozporządzeniem (UE) nr 1308/2013 odpowiednią procedurą jest procedura sprawdzająca, o której mowa w art. 229 ust. 2 tego rozporządzenia.

(7) Uwzględniając fakt, że podział między "dostawy" i "sprzedaż bezpośrednią" jest wykorzystywany jako główny punkt odniesienia w ramach kontroli realizowanych na podstawie art. 19-22 rozporządzenia (WE) nr 595/2004 oraz na potrzeby rocznego kwestionariusza określonego w załączniku I do tego rozporządzenia, datę wygaśnięcia niniejszego rozporządzenia należy ustalić w taki sposób, aby przypadała ona po ostatnim możliwym terminie przeprowadzenia przedmiotowych kontroli.

(8) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wspólnej Organizacji Rynków Rolnych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

W załączniku do niniejszego rozporządzenia ustanawia się podział między "dostawy" i "sprzedaż bezpośrednią" krajowych kwot mających zastosowanie w okresie od dnia 1 kwietnia 2014 r. do dnia 31 marca 2015 r. ustalonych w załączniku IX do rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.

Artykuł  2

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie trzeciego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie wygasa z dniem 30 września 2016 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 17 marca 2015 r.

W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIK

Państwa członkowskie Dostawy (w tonach) Sprzedaż bezpośrednia (w tonach)
Belgia 3 566 075,994 36 038,916
Bułgaria 981 934,239 67 583,377
Republika Czeska 2 910 127,559 25 017,298
Dania 4 847 759,582 149,891
Niemcy 30 229 156,242 89 772,508
Estonia 687 975,699 4 950,350
Irlandia 5 782 858,891 1 563,345
Grecja 878 297,757 1 317,000
Hiszpania 6 491 200,263 66 355,182
Francja 26 043 679,756 327 551,521
Chorwacja 698 376,994 66 623,006
Włochy 10 921 420,936 367 121,930
Cypr 155 022,240 636,552
Łotwa 770 138,701 10 993,997
Litwa 1 753 855,868 73 783,113
Luksemburg 292 166,310 588,000
Węgry 1 967 795,932 165 608,590
Malta 52 205,729 0,000
Niderlandy 11 972 757,363 77 735,292
Austria 2 911 286,952 81 441,536
Polska 9 923 889,074 131 907,982
Portugalia (1) 2 080 193,719 8 710,827
Rumunia 1 571 952,247 1 705 244,231
Słowenia 597 453,865 20 719,515
Słowacja 1 075 927,489 39 828,732
Finlandia (2) 2 615 170,922 4 657,981
Szwecja 3 589 229,658 4 800,000
Zjednoczone Królestwo 15 755 730,218 140 974,348
(1) Z wyjątkiem Madery.

(2) Kwota krajowa dla Finlandii, o której mowa w załączniku IX do rozporządzenia (WE) nr 1234/2007 i całkowita wielkość kwoty krajowej dla Finlandii, wskazanej w załączniku do niniejszego rozporządzenia są różne w związku ze zwiększeniem kwoty o 784,683 tony w celu wyrównania ilości fińskim producentom "SLOM" na podstawie art. 67 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1234/2007.

1 Dz.U. L 299 z 16.11.2007, s. 1.
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólną organizację rynków produktów rolnych oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 922/72, (EWG) nr 234/79, (WE) nr 1037/2001 i (WE) nr 1234/2007 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 671).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 266/2014 z dnia 14 marca 2014 r. w sprawie podziału między "dostawy" i "sprzedaż bezpośrednią" krajowych kwot mlecznych ustalonych na rok 2013/2014 w załączniku IX do rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007 (Dz.U. L 76 z 15.3.2014, s. 31).
4 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 595/2004 z dnia 30 marca 2004 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1788/2003 ustanawiającego opłatę wyrównawczą w sektorze mleka i przetworów mlecznych (Dz.U. L 94 z 31.3.2004, s. 22).

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.74.21

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2015/447 w sprawie podziału między "dostawy" i "sprzedaż bezpośrednią" krajowych kwot mlecznych ustalonych na rok 2014/2015 w załączniku IX do rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007
Data aktu: 17/03/2015
Data ogłoszenia: 18/03/2015
Data wejścia w życie: 21/03/2015