(2012/247/UE)(Dz.U.UE L z dnia 8 maja 2012 r.)
KOMISJA EUROPEJSKA,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 1225/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. w sprawie ochrony przed przywozem produktów po cenach dumpingowych z krajów niebędących członkami Wspólnoty Europejskiej(1) ("rozporządzenie podstawowe"), w szczególności jego art. 9,
po konsultacji z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
A. PROCEDURA
(1) W dniu 16 maja 2011 r. Komisja Europejska ("Komisja") otrzymała skargę dotyczącą domniemanego dumpingu wyrządzającego szkodę w odniesieniu do przywozu niektórych rur i przewodów rurowych bez szwu, żelaznych lub ze stali, z wyjątkiem rur i przewodów rurowych bez szwu, ze stali nierdzewnej, pochodzących z Białorusi ("państwo, którego dotyczy postępowanie").
(2) Skarga została złożona przez Komitet Ochrony Przemysłu Stalowych Rur Bez Szwu Unii Europejskiej ("skarżący") w imieniu producentów reprezentujących znaczącą część, w tym przypadku ponad 50 %, całkowitej unijnej produkcji niektórych rur i przewodów rurowych bez szwu.
(3) Skarga zawierała dowody prima facie wskazujące na dumping wymienionego produktu, jak również wynikającą z niego istotną szkodę, co zostało uznane za wystarczające uzasadnienie dla wszczęcia dochodzenia antydumpingowego.
(4) Po konsultacji z Komitetem Doradczym Komisja wszczęła w drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej(2) postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu do Unii niektórych rur i przewodów rurowych bez szwu, żelaznych lub ze stali, pochodzących z Białorusi.
(5) Komisja rozesłała kwestionariusze do przedstawicieli przemysłu unijnego, do producenta eksportującego na Białorusi, do importerów oraz do władz Białorusi. Zainteresowanym stronom umożliwiono przedstawienie opinii na piśmie oraz złożenie wniosku o przesłuchanie w terminie określonym w zawiadomieniu o wszczęciu.
(6) Wszystkie zainteresowane strony, które wystąpiły z wnioskiem o przesłuchanie oraz wykazały szczególne powody, dla których powinny zostać wysłuchane, uzyskały taką możliwość.
B. WYCOFANIE SKARGI I ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
(7) W piśmie z dnia 26 stycznia 2012 r. skierowanym do Komisji skarżący oficjalnie wycofał skargę.
(8) Zgodnie z art. 9 ust. 1 rozporządzenia podstawowego w przypadku wycofania skargi postępowanie może zostać zakończone, o ile nie jest to sprzeczne z interesem Unii.
(9) Komisja uznała, że obecne postępowanie powinno zostać zakończone, ponieważ dochodzenie nie ujawniło żadnych okoliczności wskazujących, iż takie zakończenie nie leżałoby w interesie Unii. Zainteresowane strony zostały odpowiednio poinformowane i umożliwiono im przedstawienie uwag. Nie wpłynęły żadne uwagi wskazujące, że takie zakończenie nie leżałoby w interesie Unii.
(10) Komisja uznaje zatem, że postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu do Unii niektórych rur i przewodów rurowych bez szwu, żelaznych lub ze stali, pochodzących z Białorusi, powinno zostać zakończone,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
______(1) Dz.U. L 343 z 22.12.2009, s. 51.
(2) Dz.U. C 187 z 28.6.2011, s. 22.
(3) CEV określa się zgodnie ze sprawozdaniem technicznym, 1967, IIW dok. IX-535-67, opublikowanym przez Międzynarodowy Instytut Spawalnictwa (IIW).