uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 384/96 w sprawie ochrony przed dumpingowym przywozem z krajów niebedących członkami Wspólnoty Europejskiej (1) (zwane dalej "rozporządzeniem podstawowym"), w szczególności jego art. 9 ust. 5,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 963/2002 z dnia 3 czerwca 2002 r. ustanawiające przepisy przejściowe dotyczące środków antydumpingowych i antysubsydyjnych przyjętych na podstawie decyzji Komisji nr 2277/96/EWWiS i nr 1889/98/EWWiS oraz toczących się dochodzeń antydumpingowych i antysubsydyjnych, skarg i wniosków opartych na tych decyzjach (2),
uwzględniając wniosek przedstawiony przez Komisję po konsultacjach z Komitetem Doradczym,
a także mając na uwadze, co następuje:
1. PODSTAWA PRAWNA
(1) Traktat ustanawiający Europejską Wspólnotę Węgla i Stali (zwany dalej "Traktatem EWWiS") utracił moc z dniem 23 lipca 2002 r. Produkty, które były uprzednio objęte Traktatem EWWiS, podlegają Traktatowi ustanawiającemu Wspólnotę Europejską od dnia 24 lipca 2002 r. Zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 963/2002, wszystkie dochodzenia antydumpingowe będące w toku w tym terminie są aktualnie regulowane rozporządzeniem podstawowym.
2. OBOWIĄZUJĄCE ŚRODKI
(2) W lutym 2000 r., decyzją Komisji nr 283/2000/EWWiS (3), Komisja nałożyła ostateczne cła antydumpingowe na przywóz określonych wyrobów walcowanych płaskich wykonanych z żelaza lub stali węglowej, o szerokości 600 mm lub większej, nieplaterowanych, platerowanych lub pokrytych innym materiałem, w zwojach, niepoddanych dalszej obróbce niż walcowanie na gorąco (zwanych dalej "blachą w zwojach walcowaną na gorąco"), pochodzących z Bułgarii, Indii, Tajwanu, Republiki Południowej Afryki oraz Serbii i Czarnogóry.
3. ZAKOŃCZENIE POSTĘPOWANIA
(3) Zgodnie z art. 5 decyzji nr 2277/96/EWWiS (4) (zwanej dalej "decyzją EWWiS"), w dniu 20 grudnia 2001 r. Komisja ogłosiła na drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich (5) wszczęcie postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu na obszar Wspólnoty blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Egiptu, Iranu, Libii, Słowacji, Turcji i Węgier.
(4) Zgodnie z art. 11 ust. 3 decyzji EWWiS, w dniu 20 grudnia 2001 r. Komisja ogłosiła na drodze zawiadomienia opublikowanego w Dzienniku Urzędowym Wspólnot Europejskich (6) wszczęcie przeglądu ostatecznych ceł antydumpingowych oraz zobowiązań nałożonych na mocy decyzji nr 283/2000/EWWiS, zgodnie z poprawkami zawartymi w decyzji Komisji nr 1043/2002/EWWiS (7) w sprawie przywozu blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Bułgarii i Republiki Południowej Afryki.
(5) Po przeprowadzeniu dochodzenia Komisja przedłożyła Radzie wniosek nałożenia ostatecznych środków antydumpingowych na przywóz blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Egiptu, Słowacji i Turcji. Rada jednak nie przyjęła wniosku w terminach określonych w rozporządzeniu podstawowym. W rezultacie nie nałożono ostatecznych środków na przywóz produktów z Egiptu, Słowacji i Turcji.
(6) Ogólną, fundamentalną zasadą prawa wspólnotowego jest traktowanie podobnych sytuacji w sposób niedyskryminacyjny. Zasadę tę odzwierciedla art. 9 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, który stanowi, iż cła antydumpingowe należy nakładać w sposób niedyskryminujący, na towary przywożone ze wszystkich źródeł po cenach dumpingowych i powodujące szkody.
(7) Dlatego też stwierdzono, iż wobec braku środków na przywóz z Egiptu, Słowacji i Turcji, nałożenie jakichkolwiek środków na przywóz produktów pochodzących z Bułgarii i Republiki Południowej Afryki w wyniku przeglądu wymienionego w motywie 4 byłoby dyskryminacyjne względem tych dwóch państw.
(8) Rozporządzeniem (WE) nr 1616/2004 (8) Rada tym samym zakończyła przegląd wspomniany w motywie 4 bez nakładania jakichkolwiek środków na przywóz blach w zwojach walcowanych na gorąco pochodzących z Bułgarii i Republiki Południowej Afryki.
(9) Decyzja 283/2000/EWWiS nałożyła ostateczne cła antydumpingowe także na przywóz blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Indii, Tajwanu oraz Serbii i Czarnogóry.
(10) W celu zapewnienia spójnego podejścia oraz przestrzegania wyżej wymienionej zasady niedyskryminacji określonej w art. 9 ust. 5 rozporządzenia podstawowego, niezbędne jest zakończenie toczącego się postępowania antydumpingowego dotyczącego przywozu blachy w zwojach walcowanej na gorąco pochodzącej z Tajwanu, Indii oraz Serbii i Czarnogóry.
(11) Dochodzenie dotyczące, między innymi, Egiptu, Słowacji oraz Turcji musiało zostać zakończone w dniu 20 marca 2003 r., poprzez nałożenie środków albo zakończenie postępowania. Biorąc pod uwagę fakt, iż należy tak samo traktować przywóz produktów pochodzących z Tajwanu, Serbii i Czarnogóry oraz Indii, postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu blachy w zwojach walcowanej na gorąco, pochodzącej z wyżej wymienionych trzech krajów, należy zakończyć z mocą wsteczną z dniem 20 marca 2003 r.,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 13 września 2004 r.
| W imieniu Rady | |
| B. R. BOT | |
| Przewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 56 z 6.3.1996, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 461/2004 (Dz.U. L 77 z 13.3.2004, str. 12).
(2) Dz.U. L 149 z 7.6.2002, str. 3. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 1310/2002 (Dz.U. L 192 z 20.7.2002, str. 9).
(3) Dz.U. L 31 z 5.2.2000, str. 15. Decyzja ostatnio zmieniona rozporządzeniem Rady (WE) nr 778/2003 (Dz.U. L 114 z 8.5.2003, str. 1).
(4) Dz.U. L 308 z 29.11.1996, str. 11. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją nr 435/2001/EWWiS (Dz.U. L 63 z 3.3.2001, str. 14).
(5) Dz.U. C 364 z 20.12.2001, str. 5.
(6) Dz.U. C 364 z 20.12.2001, str. 8.
(7) Dz.U. L 157 z 15.6.2002, str. 45.
(8) Zobacz str. 3 tego Dziennika Urzędowego.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.294.1 |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Rozporządzenie 1615/2004 kończące postępowanie antydumpingowe dotyczące przywozu określonych wyrobów walcowanych płaskich wykonanych z żelaza lub stali węglowej, o szerokości 600 mm lub większej, nieplaterowanych, platerowanych lub pokrytych innym materiałem, w zwojach, niepoddanych dalszej obróbce niż walcowanie na gorąco, pochodzących z Indii, Tajwanu oraz Serbii i Czarnogóry |
| Data aktu: | 13/09/2004 |
| Data ogłoszenia: | 17/09/2004 |