(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/414/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 30 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 2002/99/WE z dnia 16 grudnia 2002 r. ustanawiającą zasady zdrowia zwierząt regulujące produkcję, przetwarzanie, dystrybucję i wprowadzanie do obrotu produktów pochodzenia zwierzęcego przeznaczonych do spożycia przez ludzi(1), w szczególności jej art. 8 ust. 5, tiret trzecie, oraz jej art. 9 ust. 2 lit. b) i ust. 4 lit. c),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Dyrektywa Rady 92/118/EWG(2) ustanawia warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego regulujące handel i przywóz do Wspólnoty produktów nieobjętych wyżej wymienionymi warunkami ustanowionymi w szczególnych zasadach wspólnotowych, określonych w załączniku A pkt I do dyrektywy 89/662/EWG oraz, w zakresie czynników chorobotwórczych, do dyrektywy 90/425/EWG.
(2) Decyzja Komisji 2003/779/WE(3) ustanawia warunki dotyczące zdrowia zwierząt i świadectw weterynaryjnych dla przywozu osłonek zwierzęcych z państw trzecich.
(3) Dyrektywa Rady 97/78/WE z dnia 18 grudnia 1997 r. ustanawia zasady regulujące organizację kontroli weterynaryjnej produktów wprowadzanych do Wspólnoty z państw trzecich(4), a odpowiednie przepisy w zakresie tranzytu są już przewidziane w art. 11, takie jak zastosowanie systemu wymiany informacji ANIMO oraz Wspólnotowe Świadectwo Weterynaryjne dla wwozu i przewozu.
(4) Jednakże w celu zabezpieczenia sytuacji epidemicznej we Wspólnocie konieczne jest, aby przesyłki osłonek zwierzęcych przewożone w tranzycie przez Wspólnotę spełniały warunki zdrowotne zwierząt przy przywozie stosowane dla zatwierdzonych państw.
(5) Decyzja Rady 79/542/EWG(5) ustalająca wykaz państw trzecich lub części państw trzecich, i ustanawiająca warunki zdrowotne zwierząt i zdrowia publicznego oraz świadectw weterynaryjnych dla przywozu do Wspólnoty pewnych zwierząt żywych oraz ich świeżego mięsa, została ostatnio zmieniona, aby włączyć warunki tranzytu oraz odstępstwo dla tranzytu między Rosją z odniesieniem do określonych punktów kontroli granicznej wyznaczonych dla tego późniejszego celu.
(6) W świetle doświadczenia okazuje się, że przedstawienie punktom kontroli granicznej, zgodnie z art. 7 dyrektywy 97/78/WE, oryginalnych dokumentów weterynaryjnych ustanowionych w państwie trzecim wywozu, w celu spełnienia wymogów prawnych państwa trzeciego przeznaczenia, nie jest wystarczające, aby zapewnić, że warunki zdrowotne zwierząt wymagane w zakresie bezpiecznego wprowadzenia na terytorium Wspólnoty danych produktów, są rzeczywiście spełnione; dlatego właściwym jest ustanowienie szczególnego wzoru świadectwa zdrowia zwierząt, które ma być stosowane w sytuacjach tranzytu dla danych produktów.
(7) Jednakże szczególne warunki tranzytu przez Wspólnotę przesyłek do i z Rosji powinny zostać przewidziane ze względu na położenie geograficzne Kaliningradu i biorąc pod uwagę problemy klimatyczne utrudniające wykorzystanie niektórych portów w pewnych porach roku.
(8) Decyzja Komisji 2001/881/WE(6) ustala wykaz punktów kontroli granicznej zatwierdzonych do celów przeprowadzania kontroli weterynaryjnych zwierząt i produktów odzwierzęcych z państw trzecich i właściwym jest określenie punktów kontroli granicznej wyznaczonych do kontroli takiego tranzytu, biorąc pod uwagę niniejszą decyzję.
(9) Stosownym jest wprowadzenie zmian do świadectwa zdrowia zwierząt dla przywozu osłonek zwierzęcych, aby odzwierciedlić format ustanowiony dla innych świadectw.
(10) Decyzja Komisji 2003/779/WE powinna zostać odpowiednio zmieniona.
(11) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Pokarmowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 28 kwietnia 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. L 18 z 23.1.2002, str. 11.
(2) Dz.U. L 62 z 15.3.1993, str. 49. Dyrektywa ostatnio zmieniona decyzj¹ 2003/721/WE (Dz.U. L 260z 11.10.2003, str. 21).
(3) Dz.U. L 285 z 1.11.2003, str. 38.
(4) Dz.U. L 24 z 30.1.1998, str. 9. Dyrektywa ostatnio zmieniona Aktem dotyczącym warunków przystąpienia (Dz.U. L 236 z 23.9.2003, str. 381).
(5) Dz.U. L 146 z 14.6.1979, str. 15. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją Komisji 2004/212/WE (Dz.U. L 73 z 11.3.2004, str. 11).
(6) Dz.U. L 326 z 11.12.2001, str. 44. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją Komisji 2003/831/WE (Dz.U. L 313 z 28.11.2003, str. 61).
Notka Wydawnictwa Prawniczego "Lex"
Grafiki zostały zamieszczone wyłącznie w Internecie. Obejrzenie grafik podczas pracy z programem Lex wymaga dostępu do Internetu.
.................................................
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.151.65 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2004/414/WE zmieniająca decyzję Komisji 2003/779/WE w odniesieniu do warunków zdrowia zwierząt i świadectw weterynaryjnych przy tranzycie lub tymczasowym składowaniu osłonek zwierzęcych we Wspólnocie |
| Data aktu: | 28/04/2004 |
| Data ogłoszenia: | 30/04/2004 |
| Data wejścia w życie: | 30/04/2004, 01/01/2005, 01/05/2004 |