(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2004/320/WE)
(Dz.U.UE L z dnia 7 kwietnia 2004 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając Traktat o Przystąpieniu Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 2 ust. 3,
uwzględniając Akt Przystąpienia Republiki Czeskiej, Estonii, Cypru, Łotwy, Litwy, Węgier, Malty, Polski, Słowenii i Słowacji, w szczególności jego art. 21 i 57,
uwzględniając dyrektywę Rady 64/432/EWG z dnia 26 czerwca 1964 r. w sprawie problemów zdrowotnych zwierząt wpływających na handel wewnątrzwspólnotowy bydłem i trzodą chlewną(1), w szczególności jej art. 9 ust. 2, art. 10 ust. 2, załącznik A(I)(4), załącznik A(II)(7) i załącznik D(I)(E),
uwzględniając dyrektywę Rady 91/68/EWG z dnia 28 stycznia 1991 r. w sprawie warunków zdrowotnych zwierząt regulujących handel wewnątrzwspólnotowy owcami i kozami(2), w szczególności jej załącznika A rozdział 1(II),
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) W związku z przystąpieniem powinien zostać ustanowiony status państw przystępujących w odniesieniu do brucelozy (B. melitensis), choroby Aujeszky'ego u świń i enzootycznej białaczki bydła, brucelozy oraz gruźlicy.
(2) Decyzja Komisji 93/52/EWG(3) przedstawia stosowanie się Państw Członkowskich lub regionów do wymagań odnoszących się do brucelozy (B. melitensis) i przyznaje im status urzędowo wolnych od choroby.
(3) Decyzja Komisji 2001/618/WE(4) ustanawia dodatkowe gwarancje odnoszące się do wdrożenia programów zwalczania choroba Aujeszky'ego u świń, mających zastosowanie w handlu wewnątrzwspólnotowym trzodą chlewną i wykazy terytoriów w Państwach Członkowskich, w których obowiązują zatwierdzone programy opanowania choroby.
(4) Decyzja Komisji 2003/467/WE(5) ustanawia status bydła oficjalnie wolnego od gruźlicy, brucelozy i enzootycznej białaczki bydła dla stad w niektórych Państwach Członkowskich i regionach Państw Członkowskich.
(5) Republika Czeska, Węgry i Słowacja dostarczyły Komisji, w odniesieniu do ich odpowiednich terytoriów, dokumentację poświadczającą zgodność ze wszystkimi wymogami ustanowionymi w załączniku A(1)(II)(1)b) do dyrektywy 91/68/EWG w celu oficjalnego uznania terytoriów Republiki Czeskiej, Węgier i Słowacji za wolne od brucelozy (B. melitensis) w odniesieniu do stad owiec i kóz.
(6) Francja przedłożyła Komisji dokumentację pomocniczą w odniesieniu do przyznania departamentowi Pas-de-Calais statusu wolnego od choroby Aujeszky'ego u świń, potwierdzającą eliminację choroby z tego departamentu.
(7) Republika Czeska i Cypr, w odniesieniu do swoich terytoriów, przedłożyły Komisji dokumentację potwierdzającą brak występowania na nich choroby Aujeszky-'ego u świń oraz wykazującą, że szczepienie przeciwko tej chorobie jest zabronione w celu uznania całych terytoriów Republiki Czeskiej i Cypru za wolne od choroby Aujeszky'ego u świń w odniesieniu do stad trzody chlewnej.
(8) Republika Czeska, w odniesieniu do swojego terytorium, przedłożyła Komisji dokumentację poświadczającą zgodność ze wszystkimi wymogami ustanowionymi w załączniku A(I)(4) do dyrektywy 64/432/EWG, w celu oficjalnego uznania całego terytorium Republiki Czeskiej za wolne od gruźlicy w odniesieniu do stad bydła.
(9) Republika Czeska, w odniesieniu do swojego terytorium, przedłożyła Komisji dokumentację poświadczającą zgodność ze wszystkimi wymogami ustanowionymi w załączniku A(II)(7) do dyrektywa 64/432/EWG w celu oficjalnego uznania całego terytorium Republiki Czeskiej za wolne od brucelozy w odniesieniu do stad bydła.
(10) Republika Czeska i Cypr, w odniesieniu do swoich terytoriów, przedłożyły Komisji dokumentację poświadczającą zgodność ze wszystkimi wymogami ustanowionymi w rozdziale I sekcje E, F i G załącznika D do dyrektywy 64/432/EWG, w celu oficjalnego uznania całych terytoriów Republiki Czeskiej i Cypru za wolne od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do stad bydła.
(11) Po dokonaniu oceny dokumentacji przedłożonej przez Republikę Czeską, Węgry i Słowację całe terytoria tych krajów powinny zostać oficjalnie uznane za wolne od brucelozy (B. melitensis) w odniesieniu do stad owiec i kóz.
(12) Po dokonaniu oceny dokumentacji przedłożonej przez Francję, Republikę Czeską oraz Cypr departament Pasde-Calais we Francji oraz całe terytoria Republiki Czeskiej i Cypru powinny zostać oficjalnie uznane za wolne od choroby Aujeszky'ego u świń w odniesieniu do stad trzody chlewnej.
(13) Po dokonaniu oceny dokumentacji przedłożonej przez Republikę Czeską całe terytorium tego państwa powinno zostać oficjalnie uznane za wolne od gruźlicy, brucelozy i enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do stad bydła.
(14) Po dokonaniu oceny dokumentacji przedłożonej przez Cypr całe terytorium tego państwa powinno zostać oficjalnie uznane za wolne od enzootycznej białaczki bydła w odniesieniu do stad bydła.
(15) Decyzje 93/52/EWG, 2001/618/WE i 2003/467/WE powinny więc zostać odpowiednio zmienione.
(16) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Łańcucha Żywnościowego i Zdrowia Zwierząt,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 31 marca 2004 r.
| W imieniu Komisji | |
| David BYRNE | |
| Członek Komisji |
______
(1) Dz.U. 121 z 29.7.1964, str. 1977/64. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 21/2004 (Dz.U. L 5 z 9.1.2004, str. 8).
(2) Dz.U. L 46 z 19.2.1991, str. 19. Dyrektywa ostatnio zmieniona rozporządzeniem (WE) nr 806/2003 (Dz.U. L 122 z 16.5.2003, str. 1).
(3) Dz.U. L 13 z 21.1.1993, str. 14. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2004/199/WE (Dz.U. L 64 z 2.3.2004, str. 41).
(4) Dz.U. L 215 z 9.8.2001, str. 48. Decyzja ostatnio zmieniona decyzją 2003/575/WE (Dz.U. L 196 z 2.8.2003, str. 41).
(5) Dz.U. L 156 z 25.6.2003, str. 74. Decyzja zmieniona decyzją 2004/230/WE (Dz.U. L 70 z 9.3.2004, str. 41).
ZAŁĄCZNIKI
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2004.102.75 |
| Rodzaj: | Decyzja |
| Tytuł: | Decyzja 2004/320/WE zmieniająca decyzje 93/52/EWG, 2001/618/WE i 2003/467/WE w odniesieniu do statusu państw przystępujących w odniesieniu do brucelozy (B. melitensis), choroby Aujeszky'ego u świń, enzootycznej białaczki bydła, brucelozy bydła i gruźlicy oraz do Francji w odniesieniu do choroby Aujeszky'ego u świń |
| Data aktu: | 31/03/2004 |
| Data ogłoszenia: | 07/04/2004 |
| Data wejścia w życie: | 07/04/2004, 01/05/2004 |