(Tekst mający znaczenie dla EOG)(Dz.U.UE L z dnia 27 kwietnia 2002 r.)
KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,
uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając dyrektywę Rady 97/70/WE z dnia 11 grudnia 1997 r. ustanawiającą zharmonizowany system bezpieczeństwa dla statków rybackich o długości 24 metrów i większej(1), zmienioną dyrektywą Komisji 1999/19/WE(2), w szczególności jej art. 8,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Protokół Torremolinos dotyczący Międzynarodowej Konwencji Torremolinos z 1977 r. o bezpieczeństwie statków rybackich, zwany dalej "Protokołem Torremolinos" został przyjęty 2 kwietnia 1993 r.
(2) Dyrektywa 97/70/WE ustanawia zharmonizowany system bezpieczeństwa dla niektórych statków rybackich, stosując dla nich Protokół Torremolinos.
(3) Aby zagwarantować zgodność stosowania przepisów Załącznika z Protokołem Torremolinos w celu stosowania art. 3 ust. 1 dyrektywy 97/70/WE, niezbędne jest zharmonizowanie interpretacji pozostawionej w gestii administracji Państw Członkowskich niektórych z tych przepisów. Te zharmonizowane interpretacje powinny mieć zastosowanie tylko do statków rybackich zbudowanych w/lub po dniu 1 stycznia 2003 r., jako że zawierają one w sobie istotne zmiany dotyczące konstrukcji statków rybackich.
(4) Dlatego dyrektywa 97/70/WE powinna zostać zmieniona.
(5) Środki przewidziane w niniejszej dyrektywie są zgodne z opinią Komitetu ustanowionego w art. 12 dyrektywy Rady 93/75/EWG(3), ostatnio zmienionej dyrektywą Komisji 98/74/WE(4),
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DYREKTYWĘ:
Sporządzono w Brukseli, dnia 25 kwietnia 2002 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Loyola DE PALACIO |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 34 z 9.2.1998, str. 1.
(2) Dz.U. L 83 z 27.3.1999, str. 48.
(3) Dz.U. L 247 z 5.10.1993, str. 19.
(4) Dz.U. L 276 z 13.10.1998, str. 7.