KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 718/1999 z dnia 29 marca 1999 r. w sprawie polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej, mającej na celu wspieranie żeglugi śródlądowej(1), w szczególności jego art. 9 ust. 3,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 7 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga od Komisji ustanowienia szczegółowych zasad wykonania wspólnotowej polityki w zakresie zdolności przewozowych floty wspólnotowej zgodnie z definicją określoną w tym rozporządzeniu.
(2) Artykuł 4 rozporządzenia Komisji (WE) nr 805/1999(2), zmieniony rozporządzeniem (WE) nr 1532/2000(3), ustanawiającego pewne środki w celu wykonania rozporządzenia (WE) nr 718/1999, ustanowił obowiązujące od dnia 29 kwietnia 1999 r. stosunki dla zasady "stary za nowy".
(3) Artykuł 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 wymaga stałej redukcji stosunku "stary za nowy", aby jak najszybciej i regularnie doprowadzić go do zera najpóźniej do dnia 29 kwietnia 2003 r.
(4) Artykuł 1 rozporządzenia (WE) nr 1532/2000 zmieniającego rozporządzenie (WE) nr 805/1999 zmniejszyło stosunki "stary za nowy" z datą od dwudziestego dnia po ich opublikowaniu, to znaczy od dnia 3 sierpnia 2000 r.
(5) Prawny obowiązek zmniejszenia stosunków do zera najpóźniej do dnia 29 kwietnia 2003 r. oraz rozwój sytuacji gospodarczej w różnych sektorach rynku żeglugi śródlądowej sprawiają, że celowe jest ponowne zmniejszenie stosunków "stary za nowy".
(6) Dlatego niezbędne jest zmniejszenie różnych stosunków "stary za nowy" wymienionych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 718/1999 oraz ustalonych w art. 4 rozporządzenia (WE) nr 805/1999, zmienionego rozporządzeniem (WE) nr 1532/2000, jednakże bez niweczenia ulepszeń strukturalnych przeprowadzonych od 1990 r. Stosunek dla statków do przewożenia ładunków suchych powinien być zmniejszony do 0,60:1, ponieważ sektor stale się rozwija; stosunek dla zbiornikowców wymaga mniejszego dostosowania, do 0,90:1, ponieważ sytuacja w tym sektorze pozostaje niepokojąca i brak oznak wzrostu; większego dostosowania wymaga stosunek dla pchaczy, do 0,25:1, ponieważ występujące w tym sektorze nadwyżki zdolności przewozowych są niewielkie.
(7) Środki ustanowione w niniejszym rozporządzeniu zostały zaopiniowane przez Grupę Ekspertów ds. Polityki Zdolności Przewozowej i Promocji Floty Wspólnotowej, ustanowioną art. 6 rozporządzenia (WE) nr 805/1999,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich Państwach Członkowskich.Sporządzono w Brukseli, dnia 22 maja 2001 r.
|
W imieniu Komisji |
|
Loyola DE PALACIO |
|
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 90 z 2.4.1999, str. 1.
(2) Dz.U. L 102 z 17.4.1999, str. 64.
(3) Dz.U. L 175 z 14.7.2000, str. 74.