(C/2025/5886)
(Dz.U.UE C z dnia 11 listopada 2025 r.)
Kim jesteśmy
Wstępne kompetencje Agencji Unii Europejskiej ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (dalej zwanej "Agencją" lub "ACER") określono w rozporządzeniu 1 w sprawie jej ustanowienia w 2009 r. Od tego czasu Agencji powierzano dalsze zadania i obowiązki, aby usprawnić integrację europejskiego wewnętrznego rynku energii, m.in. na mocy rozporządzenia REMIT, pakietu "Czysta energia dla wszystkich Europejczyków", zmienionego rozporządzenia w sprawie wytycznych dotyczących transeuropejskiej infrastruktury energetycznej, nowych zasad dotyczących struktury rynku energii elektrycznej, rozporządzenia REMIT II oraz pakietu dotyczącego rynku wodoru i gazu zdekarbonizowanego 2 . Wspomnianymi rozporządzeniami poszerzono obowiązki Agencji w zakresie koordynacji działań z krajowymi organami regulacyjnymi, współpracy transgranicznej, wspierania konwergencji regulacyjnej i dostosowania jej zadań do ogólnych celów polityki.
W rezultacie kompetencje Agencji obejmują obecnie następujące szeroko pojęte działania:
1. zarządzanie europejską siecią operatorów systemów przesyłowych energii elektrycznej (ENTSO-E), europejską siecią operatorów systemów przesyłowych gazu (ENTSOG), europejską siecią operatorów sieci wodorowych (ENNOH) oraz europejską organizacją operatorów systemów dystrybucyjnych (organizacja OSD UE) oraz zapewnianie przestrzegania przepisów prawa przez te sieci i koordynacja ich działań;
2. usprawnianie wewnętrznego rynku energii elektrycznej, gazu i wodoru przez opracowywanie kodeksów sieci i wytycznych, wprowadzanie do nich zmian i ich wdrażanie;
3. ułatwianie organom regulacyjnym w całej UE koordynacji i nadzoru, a także udzielanie im wsparcia przez zapewnianie ram współpracy w kwestiach transgranicznych i technicznych, wydawanie wiążących lub doradczych decyzji i opinii w kwestiach regulacyjnych;
4. nadzorowanie i wspieranie skutecznego funkcjonowania regionalnych centrów koordynacyjnych, wydawanie opinii i zaleceń w celu zapewnienia zgodności działania tych centrów z prawodawstwem UE;
5. zapewnianie skutecznego nadzoru nad wyznaczonymi operatorami rynku energii elektrycznej, wydawanie zaleceń dla Komisji Europejskiej i w razie potrzeby zwracanie się o informacje;
6. koordynowanie metod i ocen wystarczalności mocy wytwórczych, potrzeb w zakresie elastyczności, gotowości na wypadek zagrożeń i bezpieczeństwa dostaw energii, a także zatwierdzanie odnośnych wniosków;
7. opiniowanie projektów wspólnych scenariuszy dotyczących dziesięcioletniego planu rozwoju sieci, wydawanie opinii i zaleceń dotyczących ogólnounijnych planów rozwoju sieci energii elektrycznej, gazu i wodoru oraz dwuletnich sprawozdań na temat luk w infrastrukturze, a także wspieranie rozwoju projektów transeuropejskiej infrastruktury energetycznej;
8. monitorowanie integralności i przejrzystości hurtowego rynku energii w całej UE, wydawanie wytycznych i aktualizacja dokumentacji dotyczącej rozporządzenia REMIT, wykonywanie uprawnień dochodzeniowych w sprawach transgranicznych, uzupełnianie roli krajowych organów regulacyjnych.
Co oferujemy
Dyrektor stoi na czele Agencji i zarządza nią, jest jej przedstawicielem prawnym i współtworzy jej zewnętrzny wizerunek. Dyrektor odpowiada przed radą administracyjną i ściśle współpracuje z radą organów regulacyjnych składającą się z wysokich rangą przedstawicieli organów regulacyjnych z poszczególnych państw członkowskich w celu realizacji planu prac Agencji. Parlament Europejski i Rada mogą również wezwać dyrektora do przedstawienia sprawozdania z wykonania jego obowiązków. W trakcie pełnienia swojej funkcji dyrektor może zostać także poproszony o złożenie oświadczenia przed właściwą komisją Parlamentu Europejskiego i udzielenie odpowiedzi na pytania postawione przez członków komisji.
Dyrektor odgrywa zasadniczą rolę w zapewnianiu, aby Agencja sprostała wyzwaniom wynikającym z wszelkich zmian w prawodawstwie lub w realiach rynkowych. Ma to kluczowe znaczenie dla monitorowania postępów Agencji w realizacji jej zadań statutowych.
Ponadto dyrektor odpowiada za zapewnienie ciągłości działania Agencji oraz poprawę struktur administracyjnych, operacyjnych i finansowych potrzebnych do prawidłowego funkcjonowania Agencji, jak również za rekrutację pracowników.
Do zadań dyrektora należy między innymi:
- przyjmowanie i publikowanie opinii, zaleceń i decyzji Agencji po konsultacji z odpowiednimi grupami roboczymi i uzyskaniu pozytywnej opinii rady organów regulacyjnych oraz we współpracy z krajowymi organami regulacyjnymi, o ile wymaga tego rozporządzenie w sprawie ACER,
- wspieranie prac Rady Administracyjnej zgodnie z rozporządzeniem w sprawie ACER,
- rekrutacja pracowników Agencji oraz nadzór nad nimi, dbanie o dobrą atmosferę w zespole i przyjazne środowisko pracy,
- przygotowanie rocznego projektu programu prac Agencji, jak również rocznych sprawozdań z jej działalności,
- wdrażanie rocznego programu prac Agencji zgodnie z wytycznymi rady organów regulacyjnych oraz pod kontrolą Rady Administracyjnej,
- przygotowanie wstępnego projektu budżetu Agencji oraz wykonanie tego budżetu,
- podejmowanie wszelkich niezbędnych czynności w celu zapewnienia funkcjonowania Agencji, w tym przyjmowanie wewnętrznych instrukcji administracyjnych oraz publikowanie zawiadomień,
- wykonywanie uprawnień nadanych organowi powołującemu na mocy regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej oraz organowi upoważnionemu do zawierania umów na mocy warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej,
- informowanie opinii publicznej o wszelkich kwestiach mieszczących się w kompetencjach Agencji.
Dyrektor Agencji zatrudniony jest w pełnym wymiarze godzin, a praca na tym stanowisku wymaga dużego poświęcenia się obowiązkom zawodowym, co zasadniczo uniemożliwia wykonywanie innych obowiązków zawodowych o charakterze niezwiązanym bezpośrednio z opisem ogłaszanego stanowiska. W wyjątkowych sytuacjach Rada Administracyjna może jednak rozważyć odstąpienie od tego zapisu zgodnie z art. 12b regulaminu pracowniczego 3 .
Bardziej szczegółowy opis zadań można znaleźć w rozporządzeniu (UE) 2019/942.
Kogo poszukujemy (kryteria naboru)
Kandydaci powinni mieć:
Umiejętności zarządzania
- zdolność kierowania i zarządzania zdecentralizowaną agencją, zarówno na poziomie zarządzania strategicznego, jak i wewnętrznego, oraz zmierzenia się z wyzwaniami, przed którymi staje organ współpracujący z krajowymi organami regulacyjnymi i wieloma podmiotami; odpowiednie doświadczenie na płaszczyźnie krajowej lub europejskiej będzie zdecydowanym atutem,
- umiejętność skutecznego zarządzania znaczącymi zasobami finansowymi, w tym zdolność planowania budżetu i sprawowania kontroli wewnętrznej; doświadczenie w zakresie zapewniania jakości oraz systemów zarządzania ryzykiem będzie dodatkowym atutem,
- atutem będzie również doświadczenie w praktykach zarządczych mających na celu zwiększenie wydajności, takich jak realokacja zasobów zgodnie z nowymi priorytetami, jak również doświadczenie w zarządzaniu finansami w środowisku krajowym lub europejskim,
- udokumentowane sukcesy na stanowisku obejmującym kierowanie i zarządzanie personelem, w szczególności zdolność do kierowania, motywowania i maksymalnego wykorzystania potencjału zespołu składającego się zarówno z pracowników administracyjnych, jak i technicznych; doświadczenie w pracy w środowisku wielokulturowym lub wielojęzycznym będzie dodatkowym atutem.
Specjalistyczne umiejętności i doświadczenie
- szeroką wiedzę i doświadczenie w jednej lub kilku z następujących dziedzin: polityka regulująca sektor energii, nadzór nad rynkiem energii, struktura tego rynku na poziomie unijnym lub krajowym,
- dobrą znajomość instytucji UE oraz stosowanych przez nie metod działania i współpracy,
- zdolność opracowania strategicznej wizji dla Agencji.
Umiejętność komunikacji i zdolności interpersonalne
- doskonałe umiejętności komunikacyjne i udokumentowaną umiejętność płynnej, jasnej i skutecznej komunikacji z wewnętrznymi i zewnętrznymi zainteresowanymi stronami,
- doskonałą umiejętność budowania opartych na zaufaniu stosunków roboczych z instytucjami Unii Europejskiej i z zainteresowanymi stronami,
- wysokie normy etyczne, przejrzystość i silne poczucie odpowiedzialności za podejmowanie decyzji i zarządzanie zasobami, dbanie o zaufanie wewnętrznych i zewnętrznych zainteresowanych stron.
Wymagania wobec kandydatów (kryteria kwalifikacyjne)
Kandydaci zostaną zakwalifikowani do etapu naboru wyłącznie na podstawie poniższych wymogów formalnych, które muszą zostać spełnione przed upływem terminu składania zgłoszeń:
- Obywatelstwo: kandydat musi mieć obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.
- Dyplom ukończenia studiów wyższych. Kandydat musi mieć:
- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów lub
- poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (to roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej).
Uwzględniane mogą być wyłącznie dyplomy, które zostały wydane w państwach członkowskich UE lub w odniesieniu do których organy jednego z tych państw wydały świadectwo równoważności.
- Doświadczenie zawodowe: kandydat musi mieć co najmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe 4 , liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje. Przynajmniej 5 lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte w obszarze działalności Agencji.
- Doświadczenie w zarządzaniu: przynajmniej 5 lat doświadczenia zawodowego liczonego od chwili ukończenia studiów
wyższych powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym 5 , najlepiej w dziedzinie związanej z ogłaszanym stanowiskiem.
- Znajomość języków: kandydat musi biegle władać jednym z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz znać na
zadowalającym poziomie inny język urzędowy. Komisje selekcyjne będą sprawdzać podczas rozmowy kwalifikacyjnej, czy kandydaci spełniają wymóg zadowalającej znajomości innego języka urzędowego UE. Oznacza to, że część rozmowy może zostać przeprowadzona w tym języku.
- Limit wieku: kandydat musi być w stanie, na dzień upływu terminu składania zgłoszeń, sprawować powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Dla pracownika Unii Europejskiej zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 66 lat (zob. art. 47 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 7 ).
Procedura naboru i powołanie
Dyrektor zostanie powołany przez Radę Administracyjną ACER po uzyskaniu pozytywnej opinii rady organów regulacyjnych, na podstawie listy kandydatów przedstawionej przez Komisję Europejską.
W celu utworzenia takiej listy Komisja Europejska przeprowadza nabór zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami naboru i rekrutacji (zob. "Compilation Document on Senior Officials Policy", dokument w jęz. angielskim dotyczący polityki względem urzędników wyższego szczebla 8 ).
W ramach procedury naboru Komisja Europejska powołuje komisję preselekcyjną. Komisja ta analizuje wszystkie zgłoszenia, przeprowadza wstępną weryfikację kwalifikacji oraz wskazuje kandydatów o najlepszym profilu pod kątem wspomnianych wyżej kryteriów naboru, którzy mogą zostać zaproszeni na rozmowę z komisją preselekcyjną. W dowolnym momencie procedury Komisja Europejska może poprosić kandydatów o przedstawienie dokumentów potwierdzających informacje podane w ich zgłoszeniu. Niedostarczenie takich dokumentów w podanym terminie może skutkować wykluczeniem z procedury naboru.
Po tych rozmowach komisja preselekcyjna wyciąga wnioski i proponuje listę kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na dalsze rozmowy przeprowadzane przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania. Uwzględniając wnioski komisji preselekcyjnej, Komitet ten zdecyduje, którzy kandydaci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną.
Kandydaci zaproszeni na rozmowę z Komitetem Konsultacyjnym ds. Powoływania wezmą udział w całodziennych testach w zakresie zarządzania przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Biorąc pod uwagę wyniki rozmowy kwalifikacyjnej i testów przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej, Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania sporządzi listę kandydatów, którzy jego zdaniem są odpowiedni do pełnienia funkcji dyrektora Agencji.
Kandydaci, którzy znajdą się na tej liście, zostaną zaproszeni na rozmowę z członkami Komisji odpowiedzialnymi za dyrekcję generalną, w której gestii leżą stosunki z Agencją 9 .
Po tych rozmowach Komisja Europejska sporządzi listę co najmniej trzech kandydatów, którą przekaże Radzie Administracyjnej Agencji. Rada Administracyjna może zdecydować, że przeprowadzi rozmowy z kandydatami, zanim powoła dyrektora z listy kandydatów figurujących na liście Komisji. Umieszczenie kandydata na wspomnianej liście nie gwarantuje zatrudnienia.
Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej. Przed powołaniem kandydat wybrany przez Radę Administracyjną składa oświadczenie przed właściwą komisją Parlamentu Europejskiego i udziela odpowiedzi na pytania zadane przez członków tej komisji.
Wybrany kandydat powinien mieć ważne poświadczenie bezpieczeństwa osobowego, wydane przez krajowy organ bezpieczeństwa, lub być uprawniony do uzyskania takiego poświadczenia. Poświadczenie bezpieczeństwa osobowego oznacza decyzję administracyjną wydawaną w postępowaniu sprawdzającym prowadzonym przez właściwy dla danej osoby krajowy organ bezpieczeństwa zgodnie z obowiązującymi krajowymi przepisami ustawowymi i wykonawczymi dotyczącymi bezpieczeństwa; decyzja ta zaświadcza o możliwości dopuszczenia danej osoby do określonych kategorii informacji niejawnych. (Należy zauważyć, że procedura prowadząca do uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa osobowego może być wszczęta wyłącznie na wniosek pracodawcy, a nie przez samego kandydata).
Dopóki dane państwo członkowskie nie wyda poświadczenia bezpieczeństwa osobowego, a procedura sprawdzająca w zakresie poświadczenia bezpieczeństwa nie zakończy się wymaganym przepisami briefingiem ze strony Dyrekcji ds. Bezpieczeństwa Komisji Europejskiej, kandydat nie będzie mógł uzyskać dostępu do informacji niejawnych UE (EUCI) na poziomie CONFIDENTIEL UE/EU CONFIDENTIAL ani wyższym, ani też uczestniczyć w posiedzeniach, na których omawiane są takie informacje.
Różnorodność i włączenie społeczne
Agencja uznaje, że zdrowa równowaga między życiem zawodowym a prywatnym jest dla wielu osób ważną motywacją oraz że coraz częściej oczekuje się dziś, by elastyczna organizacja pracy była częścią nowoczesnego środowiska pracy. Jako pracodawca Agencja jest zobowiązana do zapewnienia równości płci i zapobiegania dyskryminacji z jakichkolwiek względów. Agencja aktywnie zachęca do zgłaszania się wszystkie osoby z odpowiednimi kwalifikacjami z różnorodnych środowisk, o dowolnym stopniu sprawności i z dowolnego obszaru geograficznego państw członkowskich UE. Aby promować równouprawnienie płci, do składania wniosków Agencja zachęca szczególnie kobiety. Podczas procedury rekrutacyjnej osobom z niepełnosprawnościami zaoferowana zostanie stosowna pomoc.
Warunki zatrudnienia
Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia określono w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
Wybrany kandydat zostanie zatrudniony przez Radę Administracyjną Agencji na czas określony w grupie zaszeregowania AD 14 10 i w zależności od długości posiadanego doświadczenia zawodowego zaklasyfikowany do stopnia 1 lub 2 w tej grupie.
Wybrany kandydat zostanie mianowany początkowo na okres pięciu lat z możliwością przedłużenia o maksymalnie pięć lat zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/942.
Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.
Miejscem zatrudnienia jest Lublana (Słowenia), gdzie mieści się siedziba ACER.
Stanowisko jest dostępne od 16 października 2025 r.
Ważne informacje dla kandydatów
Pragniemy przypomnieć, że prace komisji selekcyjnych są tajne. Kandydatom nie wolno nawiązywać bezpośredniego ani pośredniego kontaktu z poszczególnymi członkami komisji, ani też prosić kogokolwiek o nawiązanie takiego kontaktu w ich imieniu. Wszystkie pytania należy kierować do sekretariatu odpowiedniej komisji.
Ochrona danych osobowych
Komisja Europejska zapewni przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 11 . Dotyczy to w szczególności poufności i bezpieczeństwa tych danych.
Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów
Przed objęciem stanowiska dyrektor ma obowiązek złożyć oświadczenie, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym oraz o braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności.
Procedura zgłaszania kandydatur
Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (określone w części "Wymagania wobec kandydatów"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu i doświadczenia zawodowego oraz znajomości języków. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury naboru.
Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w internecie na poniższej stronie internetowej oraz zastosowanie się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury:
https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/.
Kandydaci muszą mieć ważny adres poczty elektronicznej. Zostanie on wykorzystany do potwierdzenia rejestracji, a także do przekazywania informacji na poszczególnych etapach procedury. Prosimy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.
W celu złożenia zgłoszenia należy załadować życiorys w formacie PDF, najlepiej w formacie Europass CV 12 , oraz wypełnić list motywacyjny w trybie online (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny można złożyć w dowolnym języku urzędowym Unii Europejskiej.
Po zakończeniu rejestracji kandydaci otrzymają wiadomość elektroniczną potwierdzającą, że ich zgłoszenie zostało zarejestrowane. Nieotrzymanie wiadomości potwierdzającej oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!
Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.
Zgłoszenia wysłane pocztą elektroniczną nie będą rozpatrywane. Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres:
HR-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.
Za dokonanie rejestracji w internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci. Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane po upływie terminu nie będą przyjmowane.
Termin rejestracji kandydatów
Termin rejestracji kandydatów upływa 9 grudnia 2025 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli. Po tym terminie rejestracja nie będzie możliwa.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.5886 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze na stanowisko dyrektora Agencji ds. Współpracy Organów Regulacji Energetyki (ACER) (Pracownik zatrudniony na czas określony - grupa zaszeregowania AD 14) (COM/2025/20115) |
| Data aktu: | 11/11/2025 |
| Data ogłoszenia: | 11/11/2025 |