(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)
(C/2025/4646)
(Dz.U.UE C z dnia 14 sierpnia 2025 r.)
W dniu 19 marca 2025 r. Komisja przyjęła decyzję na podstawie art. 8 ust. 2 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rad (UE) 2022/1925 1 . Zgodnie z przepisami art. 44 rozporządzenia (UE) 2022/1925 Komisja publikuje niniejszym nazwy stron i najważniejsze elementy decyzji, z poszanowaniem uzasadnionego interesu przedsiębiorstw w zakresie ochrony ich informacji poufnych.
1. WPROWADZENIE
(1) Decyzja wykonawcza ("decyzja") kończy postępowanie w sprawie określenia środków na podstawie art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2022/1925 ("akt o rynkach cyfrowych") wszczęte w dniu 19 września 2024 r. Zgodnie z tym artykułem w decyzji określono środki, które przedsiębiorstwo Apple Inc. (zwane dalej "przedsiębiorstwem Apple") musi wdrożyć w odniesieniu do systemu operacyjnego iOS, aby skutecznie wypełniać obowiązki wynikające z art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych względem niektórych funkcji iOS, w tym ich funkcjonalności, wykorzystywanych przez podłączone urządzenia fizyczne, w terminach określonych w załączniku do decyzji.
(2) W przedmiotowej decyzji na podstawie art. 8 ust. 2 aktu o rynkach cyfrowych wyjaśniono środki, które należy wdrożyć w celu zapewnienia wypełnienia obowiązku - w tym przypadku obowiązku interoperacyjności wynikającego z art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych. Zgodnie z aktem o rynkach cyfrowych postępowanie w sprawie określenia środków i dochodzenie w sprawie niewypełniania obowiązków to dwa odrębne narzędzia, którymi dysponuje Komisja, mające różne cele. W przeciwieństwie do przypadków niewypełniania obowiązków postępowanie w sprawie określenia środków służy bardziej wyjaśnieniu, w jaki sposób należy wypełniać obowiązki, niż karaniu za naruszenia aktu o rynkach cyfrowych. W związku z tym w przedmiotowej decyzji nie oceniono wypełniania przez przedsiębiorstwo Apple obowiązków i nie przewidziano nałożenia grzywny.
(3) Przedmiotowa decyzja jest następstwem zorganizowanego i trwającego sześć miesięcy procesu, w tym szeroko zakrojonych dyskusji technicznych z przedsiębiorstwem Apple oraz konsultacji publicznych mających na celu zebranie informacji od odpowiednich zainteresowanych stron. W przedmiotowej decyzji wyjaśniono obowiązki przedsiębiorstwa Apple wynikające z art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych w odniesieniu do konkretnej ważnej grupy funkcji iOS wykorzystywanych przez podłączone urządzenia fizyczne, takie jak inteligentne zegarki, słuchawki nagłowne i telewizory. Drugą decyzją w sprawie określenia środków, którą przyjęto równolegle w sprawie DMA.100204, nakłada się na przedsiębiorstwo Apple szersze środki mające na celu poprawę przejrzystości i skuteczności procesu opracowanego przez przedsiębiorstwo Apple dla programistów zainteresowanych uzyskaniem interoperacyjności z funkcjami iOS i iPadOS.
2. PROCEDURA
(4) Dnia 5 września 2023 r. Komisja przyjęła decyzję wskazującą przedsiębiorstwo Apple jako strażnika dostępu na podstawie aktu o rynkach cyfrowych w odniesieniu do szeregu usług, w tym systemu operacyjnego iOS. W związku z tym przedsiębiorstwo Apple musi przestrzegać obowiązków określonych w akcie o rynkach cyfrowych. Zgodnie z art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych przedsiębiorstwo Apple musi umożliwić nieodpłatnie osobom trzecim skuteczną interoperacyjność z funkcjami sprzętu i oprogramowania, do których to funkcji uzyskuje się dostęp lub które to funkcje są kontrolowane za pośrednictwem systemu operacyjnego iOS, a także umożliwia tym osobom trzecim dostęp do tych funkcji do celów interoperacyjności.
(5) Dnia 19 września 2024 r. Komisja wszczęła postępowanie na podstawie art. 20 ust. 1 aktu o rynkach cyfrowych, aby określić środki, które przedsiębiorstwo Apple musi wprowadzić w celu skutecznej realizacji obowiązków w zakresie interoperacyjności w odniesieniu do kilku funkcji łączności, wykorzystywanych głównie przez podłączone urządzenia fizyczne i do obsługi takich urządzeń.
(6) Interoperacyjność w odniesieniu do podłączonych urządzeń fizycznych ma istotne znaczenie gospodarcze. Wiele wniosków o zapewnienie interoperacyjności otrzymanych przez przedsiębiorstwo Apple na podstawie art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych dotyczy podłączonych urządzeń fizycznych, takich jak urządzenia ubieralne (np. podłączone zegarki, słuchawki nagłowne, okulary poszerzonej rzeczywistości itp.). Zgodnie z publicznie dostępnymi prognozami światowy rynek technologii ubieralnych, który stanowi jedynie podsegment podłączonych urządzeń fizycznych, wyceniono na 120,54 mld USD w 2023 r. i prognozuje się, że wzrośnie on z 157,94 mld USD w 2024 r. do 1 415,26 mld USD do 2032 r., przy rocznym wskaźniku wzrostu wynoszącym 31,5 % w okresie prognozy na lata 2024-2032 2 . Przedsiębiorstwo Apple szacuje, że większość urządzeń iOS (tj. iPhone'ów) łączy się w pewnym momencie z podłączonym urządzeniem fizycznym w UE.
(7) Dnia 18 grudnia 2024 r. Komisja przekazała przedsiębiorstwu Apple wstępne ustalenia zgodnie z art. 8 ust. 5 i art. 34 ust. 1 aktu o rynkach cyfrowych ("wstępne ustalenia"), umożliwiając przedsiębiorstwu Apple zgłoszenie uwag do ustaleń i proponowanych środków.
(8) Jednocześnie dnia 18 grudnia 2024 r., zgodnie z art. 8 ust. 6 aktu o rynkach cyfrowych, Komisja opublikowała jawne streszczenie sprawy i proponowanych środków, aby umożliwić zainteresowanym osobom trzecim zgłoszenie uwag do proponowanych środków, w tym do ich technicznej wykonalności. Podczas konsultacji publicznych Komisja otrzymała 63 uwagi od użytkowników biznesowych, użytkowników końcowych i innych zainteresowanych osób trzecich. Wszystkie uwagi przekazano przedsiębiorstwu Apple.
(9) Dnia 20 stycznia 2025 r. przedsiębiorstwo Apple udzieliło odpowiedzi na wstępne ustalenia po skorzystaniu z praw proceduralnych na podstawie art. 8 ust. 1, 2 i 3 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) 2023/814 3 .
(10) W kontekście tego postępowania Komisja aktywnie współpracowała z przedsiębiorstwem Apple i osobami trzecimi w sprawie aspektów technicznych funkcji wchodzących w zakres postępowania, a także możliwych rozwiązań interoperacyjnych.
(11) Po dokonaniu oceny ogółu dowodów, w tym wkładu przedsiębiorstwa Apple i osób trzecich, oraz uwzględniając współpracę z przedsiębiorstwem Apple, Komisja przyjmuje przedmiotową decyzję zgodnie z art. 8 ust. 2 aktu o rynkach cyfrowych.
(12) Zgodnie z art. 17 i art. 50 ust. 2 aktu o rynkach cyfrowych zasięgnięto opinii Komitetu Doradczego ds. Rynków Cyfrowych, który w dniu 18 marca 2025 r. wydał pozytywną opinię.
3. RAMY PRAWNE
(13) Zgodnie z art. 8 ust. 2 aktu o rynkach cyfrowych Komisja może, z własnej inicjatywy lub na wniosek strażnika dostępu, przyjąć akt wykonawczy, aby określić środki, które strażnik dostępu powinien wdrożyć w celu skutecznego wypełnienia niektórych obowiązków.
(14) Zgodnie z art. 8 ust. 5 i 6 aktu o rynkach cyfrowych przed przyjęciem takiego aktu wykonawczego Komisja jest zobowiązana przekazać strażnikowi dostępu wstępne ustalenia w terminie trzech miesięcy oraz opublikować jawne streszczenie zawierające opis danej sprawy i środków, których wprowadzenie rozważa lub które jej zdaniem dany strażnik dostępu powinien wprowadzić. Akt wykonawczy należy przyjąć w terminie sześciu miesięcy od wszczęcia postępowania na podstawie art. 20 aktu o rynkach cyfrowych.
(15) Zgodnie z art. 8 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych określając środki, które dany strażnik dostępu ma wdrożyć w celu skutecznego wypełnienia obowiązków, Komisja zapewnia, aby środki te skutecznie przyczyniały się do osiągnięcia celów przedmiotowego rozporządzenia i celu, w jakim ustanowiono dany obowiązek, oraz były proporcjonalne w określonej sytuacji strażnika dostępu i odpowiedniej usługi.
(16) Zgodnie z art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych strażnicy dostępu muszą umożliwiać skuteczną interoperacyjność z funkcjami, jakimi dysponują świadczone przez nich usługi lub dostarczany przez nich sprzęt, a także umożliwiać dostęp do tych funkcji do celów interoperacyjności. Obowiązek interoperacyjności obejmuje wszystkie funkcje kontrolowane za pośrednictwem systemów operacyjnych strażników dostępu lub do których dostęp uzyskuje się za pośrednictwem tych systemów. Strażnicy dostępu mogą podejmować bezwzględnie konieczne i proporcjonalne działania w celu zapewnienia, aby interoperacyjność nie zagrażała integralności systemu operacyjnego, funkcji sprzętu lub oprogramowania dostarczanych przez strażnika dostępu, pod warunkiem że takie działania są przez strażnika dostępu należycie uzasadnione.
(17) Art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych jest obowiązkiem, który może podlegać doprecyzowaniu na podstawie art. 8 ust. 2 aktu o rynkach cyfrowych.
4. OCENA KOMISJI
(18) Osiągnięcie skutecznej interoperacyjności na podstawie art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych jest niezwykle istotne dla zapewnienia kontestowalności usług i sprzętu oferowanego użytkownikom końcowym, dla których iOS stanowi ważny punkt dostępu. Własne usługi i sprzęt przedsiębiorstwa Apple, w tym podłączone urządzenia fizyczne, są zintegrowane i połączone z iOS. Integracja tworzy ekosystem, który zapewnia użytkownikom końcowym płynne doświadczenie we wszystkich urządzeniach przedsiębiorstwa Apple, ale jednocześnie skutkuje ich zamknięciem w tym ekosystemie.
(19) Dostęp na równych warunkach do funkcji iOS umożliwia zewnętrznym dostawcom podłączonych urządzeń fizycznych konkurowanie na równych zasadach z podłączonymi urządzeniami fizycznymi przedsiębiorstwa Apple oraz opracowywanie i oferowanie nowych innowacyjnych podłączonych urządzeń fizycznych, które opierają się na dostępie do iOS, aby dotrzeć do użytkowników końcowych. Obniżanie barier wejścia na rynek i ekspansji przez zapewnienie dostępu do iOS zewnętrznym dostawcom podłączonych urządzeń fizycznych zwiększy zachęty dla takich dostawców zewnętrznych i ich zdolność do wprowadzania innowacji i ulepszania swoich produktów dostępnych za pośrednictwem iOS i w tym systemie, co ostatecznie zwiększy możliwość wyboru dla użytkowników końcowych w odniesieniu do podłączonych urządzeń fizycznych.
(20) W decyzji określono środki obejmujące następujące funkcje:
Funkcje interaktywności
(21) Powiadomienia iOS: jednym z głównych celów podłączonych urządzeń fizycznych, takich jak inteligentne zegarki, jest odbieranie powiadomień i interakcja z nimi. Obecnie tylko na Apple Watch użytkownik może otrzymywać powiadomienia iOS zawierające obrazy, niestandardowe ikony aplikacji mobilnych lub inne załączniki (zob. możliwości interakcji w odpowiedzi na powiadomienia iOS) oraz wybrać aplikacje mobilne, których powiadomienia powinny pojawić się na podłączonym urządzeniu. W decyzji określono, że Apple będzie musiało zapewnić podłączonym urządzeniom fizycznym wyprodukowanym przez zewnętrznych producentów, takim jak inteligentne zegarki, dostęp do tych samych funkcji i funkcjonalności powiadomień iOS, które są dostępne dla produktów przedsiębiorstwa Apple, takich jak Apple Watch.
(22) Działanie w tle: zewnętrzne podłączone urządzenia fizyczne wymagają powiązanych aplikacji iOS, aby móc działać w tle, realizować działania i utrzymywać w aktualne połączenie z podłączonym urządzeniem. Na przykład działanie w tle umożliwia inteligentnemu zegarkowi pobieranie aktualnych informacji lub treści pogodowych z iPhone'a w nocy, tak aby aktualizacje były dostępne dla użytkownika w godzinach porannych. Tylko w przypadku Apple Watch procesy te mogą przebiegać w tle bez przerwy. W decyzji określono, że przedsiębiorstwo Apple będzie musiało zapewnić aplikacjom, które komunikują się z zewnętrznymi podłączonymi urządzeniami fizycznymi taki sam dostęp do działania w tle, jaki zapewnia własnym produktom i usługom.
(23) Automatyczne przełączanie dźwięku: bezprzewodowy zestaw słuchawkowy użytkownika końcowego inteligentnie przełącza się na urządzenie, które w danym momencie odtwarza najbardziej istotny dźwięk. Na przykład słuchawki nagłowne przełączają źródło dźwięku z komputera odtwarzającego muzykę na iPhone'a w momencie, gdy pojawia się połączenie przychodzące. Tylko słuchawki nagłowne przedsiębiorstwa Apple mogą wymieniać odpowiednie informacje z iOS, aby umożliwić takie inteligentne przełączanie dźwięku. W decyzji określono, że przedsiębiorstwo Apple będzie musiało umożliwić zewnętrznym słuchawkom nagłownym wymianę takich informacji z iOS.
Funkcje przekazywania danych
(24) Połączenia Wi-Fi typu peer-to-peer o dużej przepustowości: połączenia Wi-Fi typu peer-to-peer umożliwiają przekazywanie danych wymagających dużej przepustowości między dwoma urządzeniami, bez polegania na sieciach lokalnych lub połączeniu komórkowym. Jest to przydatne na przykład do zastosowań wymagających dużej przepustowości takich jak połączenia głosowe, gry, aplikacje rzeczywistości rozbudowanej i usługi sztucznej inteligencji. Obecnie tylko urządzenia przedsiębiorstwa Apple mogą ustanowić połączenia Wi-Fi typu peer-to-peer z iPhone'em. W decyzji określono, że przedsiębiorstwo Apple będzie musiało zezwolić na ustanowienie i korzystanie z takiego połączenia z iPhone'em przez zewnętrzne podłączone urządzenia fizyczne.
(25) Bezprzewodowe przekazywanie plików na krótkie odległości: programiści aplikacji mobilnych potrzebują pewnych funkcji, aby oferować rozbudowane rozwiązania w zakresie bezprzewodowego przekazywania plików na krótkie odległości w iOS. Wymaga to dostępu do takich funkcji jak możliwość wykrywania pobliskich urządzeń, możliwość przekazywania plików za pośrednictwem protokołów o dużej przepustowości w tle oraz możliwość wyświetlania odebranych plików w odpowiednich aplikacjach (takich jak aplikacja "Zdjęcia"). Na iPhonie obecnie tylko AirDrop ma pełny dostęp do tych funkcji. W decyzji określono, że przedsiębiorstwo Apple będzie musiało zapewnić osobom trzecim dostęp do wszystkich funkcji niezbędnych do zaoferowania rozbudowanego rozwiązania w zakresie bezprzewodowego przekazywania plików na krótkie odległości, podobnego do AirDrop.
(26) Przesyłanie multimediów: programiści aplikacji potrzebują pewnych funkcji, aby oferować w iOS aplikacje do rozbudowanego przesyłania multimediów. Wymaga to dostępu do możliwości wykrywania kompatybilnych odbiorników (np. telewizorów), dostępu systemowego, który umożliwia innym aplikacjom multimedialnym korzystanie z zainstalowanych przez użytkownika rozwiązań do przesyłania, oraz dostępu do protokołów komunikacji o dużej przepustowości, niezbędnych do przesyłania multimediów. Na iPhonie obecnie tylko AirPlay ma pełny dostęp do tych funkcji. W decyzji określono, że przedsiębiorstwo Apple będzie musiało zapewnić osobom trzecim dostęp do wszystkich funkcji niezbędnych do tego, aby zaoferować rozbudowaną usługę przesyłania multimediów, która jest podobna do AirPlay.
(27) Sterownik komunikacji bliskiego zasięgu (NFC) w trybie odczytu/zapisu: NFC w trybie odczytu/zapisu wykorzystuje się do skanowania i wymiany danych z urządzeniami znajdującymi się w bardzo bliskiej odległości, w tym z akcesoriami, takimi jak urządzenia ubieralne, lub fizycznymi kartami elektronicznymi. Obecnie przedsiębiorstwo Apple nie zezwala osobom trzecim na wykorzystywanie NFC do przekazywania danych uwierzytelniających płatność (np. w celu umożliwienia płatności zbliżeniowych na urządzeniach ubieralnych, takich jak pierścienie lub bransoletki) ani do odczytu fizycznych kart płatniczych (np. w celu aktywacji lub zabezpieczenia bankowości mobilnej). W decyzji określono, że przedsiębiorstwo Apple będzie musiało znieść to ograniczenie.
Funkcje dotyczące konfiguracji i ustawiania urządzenia
(28) Parowanie przy zbliżeniu: jedynie podłączone urządzenia fizyczne przedsiębiorstwa Apple, takie jak Apple Watch i Apple AirPods, mogą "w magiczny sposób" sparować się z iPhone'em za pomocą przyjaznego dla użytkownika procesu, który automatycznie uruchamia się, gdy niesparowane podłączone urządzenie znajdzie się blisko iPhone'a. Parowanie z zewnętrznymi podłączonymi urządzeniami fizycznymi wymaga uprzedniego pobrania aplikacji towarzyszącej i nie uruchamia się automatycznie po zbliżeniu urządzenia do iPhone'a. W decyzji określono, że przedsiębiorstwo Apple będzie musiało zezwolić na korzystanie z procesu parowania równie przyjaznego dla użytkownika i bezproblemowego, jak ten stosowany w urządzeniach przedsiębiorstwa Apple.
(29) Automatyczne łączenie z Wi-Fi: podłączone urządzenia fizyczne potrzebują dostępu do sieci Wi-Fi (w tym haseł) zapisanych na iPhonie, tak aby podłączone urządzenie mogło automatycznie połączyć się z odpowiednimi sieciami Wi-Fi bez konieczności ręcznego dodawania każdej z sieci na każdym podłączonym urządzeniu fizycznym. Obecnie tylko urządzenia przedsiębiorstwa Apple uzyskują dostęp do zapisanych na iPhonie sieci Wi-Fi. W decyzji określono, że Apple będzie musiało zapewnić zewnętrznym podłączonym urządzeniom fizycznym dostęp do tych sieci Wi-Fi, z zastrzeżeniem takich samych kontroli i uprawnień użytkownika, jakie przedsiębiorstwo Apple stosuje wobec własnych podłączonych urządzeń fizycznych.
Środki dla wszystkich funkcji
(30) Aby zapewnić skuteczność w praktyce, w decyzji określono również szereg ogólnych środków dotyczących wszystkich wymienionych powyżej funkcji. Na przykład przedsiębiorstwo Apple będzie musiało umożliwiać interoperacyjność każdego rodzaju podłączonych urządzeń bezpłatnie za pomocą kompletnych, dokładnych i dobrze udokumentowanych ram i interfejsów aplikacji. Rozwiązania interoperacyjne dla osób trzecich będą musiały być równie skuteczne jak rozwiązania dostępne dla przedsiębiorstwo Apple i nie mogą one wymagać bardziej uciążliwych ustawień systemowych ani powodować dodatkowych trudności dla użytkownika. Przedsiębiorstwo Apple będzie musiało udostępnić osobom trzecim wszelkie nowe funkcjonalności wymienionych funkcji, gdy tylko staną się one dostępne dla przedsiębiorstwa Apple. Przedsiębiorstwo Apple będzie musiało ponadto zapewnić osobom trzecim wymaganą pomoc techniczną i zgłosić, w jaki sposób wprowadziło środki.
(31) Środki te szczegółowo określono w załączniku do decyzji.
5. WNIOSKI
(32) W decyzji określono środki na podstawie art. 8 ust. 2 aktu o rynkach cyfrowych, które przedsiębiorstwo Apple musi wdrożyć w odniesieniu do systemu operacyjnego iOS, aby skutecznie wypełniać obowiązki wynikające z art. 6 ust. 7 aktu o rynkach cyfrowych względem niektórych funkcji iOS wykorzystywanych przez podłączone urządzenia fizyczne, w terminach określonych w załączniku do decyzji.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.4646 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Streszczenie decyzji Komisji z dnia 19 marca 2025 r. dotyczące decyzji na podstawie art. 8 ust. 2 rozporządzenia (UE) 2022/1925 (Case DMA.100203 - ARTICLE 6(7) - APPLE - IOS - SP - FEATURES FOR CONNECTED PHYSICAL DEVICES) (notyfikowana jako dokument C(2025) 3000l) |
| Data aktu: | 19/03/2025 |
| Data ogłoszenia: | 14/08/2025 |