(Dz.U.UE C z dnia 27 czerwca 2025 r.)
SIERPIEŃ 2024 r.
| Miejsce zatrudnienia | Parytet gospodarczy sierpień 2024 r. |
Kurs wymiany sierpień 2024 r. (*) |
Współczynnik korygujący sierpień 2024 r. (**) |
| Haiti | 221,0 | 142,877 | 154,7 |
| Iran | 61 414 | 45 463,5 | 135,1 |
| Laos | 14 500 | 23 999,9 | 60,4 |
| Mjanma/Birma | 1 675 | 3 896,64 | 43,0 |
| Sudan Południowy | 536,9 | 1 769,81 | 30,3 |
|
(*) 1 EUR = x jednostek w walucie krajowej, z wyjątkiem USD dla: Brak w tabeli powyżej. (**) Bruksela i Luksemburg = 100. | |||
WRZESIEŃ 2024 r.
| Miejsce zatrudnienia | Parytet gospodarczy wrzesień 2024 r. |
Kurs wymiany wrzesień 2024 r. (*) |
Współczynnik korygujący wrzesień 2024 r. (**) |
| Argentyna | 917,9 | 1 051,70 | 87,3 |
| Burundi | 2 803 | 3 212,11 | 87,3 |
| Gwinea Bissau | 750,7 | 655,957 | 114,4 |
| Sudan Południowy | 565,5 | 3 192,17 | 17,7 |
| Turcja | 19,64 | 37,7944 | 52,0 |
| (*) 1 EUR = x jednostek w walucie krajowej, z wyjątkiem USD dla: Brak w tabeli powyżej. (**) Bruksela i Luksemburg = 100. | |||
PAŹDZIERNIK 2024 r.
| Miejsce zatrudnienia | Parytet gospodarczy październik 2024 r. | Kurs wymiany październik 2024 r. (*) | Współczynnik korygujący październik 2024 r. (**) |
| Burundi | 2 952 | 3 241,29 | 91,1 |
| Białoruś | 2,485 | 3,65765 | 67,9 |
| Dżibuti | 209,6 | 198,696 | 105,5 |
| Erytrea | 17,13 | 16,8207 | 101,8 |
| Nigeria | 648,2 | 1 877,65 | 34,5 |
| Sudan Południowy | 642,1 | 3 825,18 | 16,8 |
|
(*) 1 EUR = x jednostek w walucie krajowej, z wyjątkiem USD dla: Brak w tabeli powyżej. (**) Bruksela i Luksemburg = 100. | |||
LISTOPAD 2024 r.
| Miejsce zatrudnienia | Parytet gospodarczy listopad 2024 r. |
Kurs wymiany listopad 2024 r. (*) |
Współczynnik korygujący listopad 2024 r. (**) |
| Argentyna | 983,9 | 1 068,25 | 92,1 |
| Białoruś | 2,630 | 3,54050 | 74,3 |
| Chiny | 7,794 | 7,70540 | 101,1 |
| Zjednoczone Królestwo | 0,9032 | 0,834250 | 108,3 |
| Gwinea Bissau | 790,4 | 655,957 | 120,5 |
| Iran | 56 482 | 45 425,7 | 124,3 |
| Lesotho | 14,91 | 19,1535 | 77,8 |
| Macedonia Północna | 31,78 | 61,6100 | 51,6 |
| Mjanma/Birma | 1 773 | 4 488,23 | 39,5 |
| Nowa Zelandia | 1,689 | 1,80990 | 93,3 |
| Sudan Południowy | 693,4 | 3 301,92 | 21,0 |
| Turcja | 20,76 | 37,0855 | 56,0 |
| (*) 1 EUR = x jednostek w walucie krajowej, z wyjątkiem USD dla: Brak w tabeli powyżej. (**) Bruksela i Luksemburg = 100. | |||
GRUDZIEŃ 2024 r.
| Miejsce zatrudnienia | Parytet gospodarczy grudzień 2024 r. |
Kurs wymiany grudzień 2024 r. (*) |
Współczynnik korygujący grudzień 2024 r. (**) |
| Zjednoczone Emiraty Arabskie | 4,978 | 3,88085 | 128,3 |
| Białoruś | 2,804 | 3,45730 | 81,1 |
| Chile | 685,5 | 1 030,43 | 66,5 |
| Egipt | 26,40 | 52,4813 | 50,3 |
| Etiopia | 72,17 | 133,544 | 54,0 |
| Fidżi | 2,326 | 2,39646 | 97,1 |
| Ghana | 11,11 | 16,3773 | 67,8 |
| Haiti | 237,3 | 138,259 | 171,6 |
|
Liberia (LRD) Liberia (USD) |
255,0 1,421 |
189,229 1,05420 |
134,8 134,8 |
| Malawi | 1 094 | 1 831,80 | 59,7 |
| Sudan Południowy | 896,1 | 3 806,11 | 23,5 |
| (*) 1 EUR = x jednostek w walucie krajowej, z wyjątkiem USD dla: Liberia. (**) Bruksela i Luksemburg = 100. | |||
STYCZEŃ 2025 r.
| Miejsce zatrudnienia | Parytet gospodarczy styczeń 2025 r. |
Kurs wymiany styczeń 2025 r. (*) |
Współczynnik korygujący styczeń 2025 r. (**) |
| Argentyna | 1 071 | 1 074,43 | 99,7 |
| Australia | 1,610 | 1,67560 | 96,1 |
| Burundi | 3 193 | 3 083,67 | 103,5 |
| Białoruś | 2,964 | 3,41270 | 86,9 |
| Demokratyczna Republika Konga | 4 197 | 2 966,77 | 141,5 |
| Erytrea | 16,13 | 15,7443 | 102,4 |
| Gwinea Bissau | 831,4 | 655,957 | 126,7 |
| Iran | 52 222 | 43 867,4 | 119,0 |
| Nigeria | 683,6 | 1 618,45 | 42,2 |
| Sudan Południowy | 1 063 | 3 561,04 | 29,9 |
|
(*) 1 EUR = x jednostek w walucie krajowej, z wyjątkiem USD dla: Brak w tabeli powyżej. (**) Bruksela i Luksemburg = 100. | |||
Więcej informacji można znaleźć na stronie internetowej Eurostatu (http://ec.europa.eu/eurostat > "Data" > "Database" > "Economy and finance" > "Prices" > "Correction coefficients").
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.3592 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | TYMCZASOWA AKTUALIZACJA WSPÓŁCZYNNIKÓW KORYGUJĄCYCH MAJĄCYCH ZASTOSOWANIE DO WYNAGRODZEŃ URZĘDNIKÓW, PRACOWNIKÓW ZATRUDNIONYCH NA CZAS OKREŚLONY ORAZ PRACOWNIKÓW KONTRAKTOWYCH UNII EUROPEJSKIEJ PEŁNIĄCYCH SŁUŻBĘ W POZAUNIJNYCH DELEGATURACH UE |
| Data aktu: | 27/06/2025 |
| Data ogłoszenia: | 27/06/2025 |