SPIS TREŚCI
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?
3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?
3.1. Warunki ogólne
3.2. Warunki szczegółowe - języki
3.3. Warunki szczegółowe - wykształcenie i doświadczenie
3.3.1. Dziedzina 1 - projektowanie graficzne i tworzenie treści wizualnych
3.3.2. Dziedzina 2 - media społecznościowe i komunikacja cyfrowa
3.3.3. Dziedzina 3 - webmaster
4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?
4.1. Opis etapów konkursu
4.2. Języki używane w konkursie
4.3. Etapy konkursu
4.3.1. Składanie zgłoszeń
4.3.2. Testy
4.3.3. Ocena testów i kontrola spełniania warunków udziału
4.3.4. Sporządzenie list rezerwowych
5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH
ZAŁĄCZNIK I
12 PRZEPISY OGÓLNE
ZAŁĄCZNIK II
20TYPOWE ZADANIA
ZAŁĄCZNIK III
23PRZYKŁADOWE MINIMALNE KWALIFIKACJE
1. POSTANOWIENIA OGÓLNE
a) Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia list rezerwowych, z których instytucje, organy i agencje Unii Europejskiej (UE) będą mogły rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska asystentów (grupa zaszeregowania AST 3).
b) Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z załącznikami, w tym załącznikiem I "Przepisy ogólne", stanowi prawnie wiążące zasady tego konkursu.
c) EPSO stara się stosować język neutralny płciowo i włączający. Wszelkie odniesienia do osoby określonej płci należy rozumieć jako odniesienia do osoby dowolnej płci.
d) Niniejsze ogłoszenie o konkursie obejmuje trzy dziedziny. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej z nich.
e) Pożądaną liczbę laureatów w każdej dziedzinie wskazano w tabeli 1.
Tabela 1
| Dziedzina 1 | Projektowanie graficzne i tworzenie treści wizualnych | 159 |
| Dziedzina 2 | Media społecznościowe i komunikacja cyfrowa | 150 |
| Dziedzina 3 | Webmaster | 126 |
2. JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?
Informacje o typowych obowiązkach zatrudnionych laureatów konkursu podano w załączniku II.
3. CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU?
Kandydat musi spełniać wszystkie ogólne i szczegółowe warunki udziału (zob. sekcje 3.1-3.3) w dniu, w którym upływa termin składania zgłoszeń.
3.1. Warunki ogólne
Kandydat musi:
1) posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej i korzystać z pełni praw obywatelskich,
2) mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej zgodnie z przepisami prawa oraz
3) mieć odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków.
3.2. Warunki szczegółowe - języki
Kandydat musi znać przynajmniej dwa języki urzędowe UE, zgodnie z sekcją 4.2.
3.3. Warunki szczegółowe - wykształcenie i doświadczenie
Przykładowe minimalne kwalifikacje znajdują się w załączniku III.
3.3.1. Dziedzina 1 - projektowanie graficzne i tworzenie treści wizualnych
a) Aby wziąć udział w konkursie w dziedzinie 1, kandydat musi spełniać wymagania wymienione w jednym z poniższych punktów:
(i) mieć co najmniej dwuletnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w następujących dziedzinach: projektowanie graficzne lub projektowanie grafiki ruchomej, komunikacja wizualna, projektowanie komunikacji lub komunikacja oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej trzyletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe,
(ii) mieć wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej sześcioletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
b) Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w sekcji 3.3.1 lit. a) ppkt (i) i (ii), zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej jednej z następujących dziedzin:
(i) praca z aplikacjami Adobe Creative Cloud, takimi jak Illustrator, Photoshop, InDesign lub After Effects,
(ii) tworzenie koncepcji i projektów produktów komunikacyjnych do użytku drukowanego, cyfrowego i online (publikacje, ilustracje, ikony, plakaty, rozwijane banery, tła, internetowe banery reklamowe, wizualizacje statyczne i animowane dla mediów społecznościowych, infografiki itp.),
(iii) tworzenie marki, komunikacja w zakresie marki oraz tworzenie identyfikacji wizualnych i zarządzanie nimi,
(iv) zapewnienie użyteczności i dostępności zasobów i treści wizualnych i cyfrowych zgodnie z uznanymi normami,
(v) stosowanie narzędzi projektowania graficznego, analizy danych i wizualizacji danych do prezentacji danych do użytku drukowanego, cyfrowego i online (na wykresach, mapach, infografikach i w innych formatach wizualizacji).
3.3.2.Dziedzina 2 - media społecznościowe i komunikacja cyfrowa
a) Aby wziąć udział w konkursie w dziedzinie 2, kandydat musi spełniać wymagania wymienione w jednym z poniższych punktów:
(i) mieć co najmniej dwuletnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w następujących dziedzinach: komunikacja, marketing, dziennikarstwo, produkcja obrazów lub treści wideo, studia europejskie, stosunki międzynarodowe, marketing cyfrowy lub studia językowe oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej trzyletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe,
(ii) mieć wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej sześcioletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
b) Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w sekcji 3.3.2 lit. a) ppkt (i) i (ii), zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej jednej z następujących dziedzin:
(i) zarządzanie mediami społecznościowymi i innymi kanałami i platformami cyfrowymi dla podmiotów publicznych lub prywatnych,
(ii) tworzenie i publikowanie treści w mediach społecznościowych i innych treści cyfrowych (wpisów tekstowych, obrazów, filmów, rolek, ankiet, quizów, innych form treści interaktywnej, transmisji na żywo, relacji itp.),
(iii) udział w zarządzaniu społecznością i słuchaniu mediów społecznościowych,
(iv) redagowanie statycznych i animowanych treści wizualnych dla mediów społecznościowych i innych platform cyfrowych,
(v) projektowanie, wdrażanie, prowadzenie i pomiar organicznych lub płatnych kampanii komunikacji cyfrowej, optymalizacja wyników na różnych platformach,
(vi) przeprowadzanie analizy danych, ustalanie wskaźników, ocena i sprawozdawczość w odniesieniu do skuteczności działań w zakresie komunikacji cyfrowej,
(vii) współpraca z twórcami treści,
(viii) monitorowanie i wykorzystywanie najnowszych trendów w komunikacji cyfrowej (transmisja na żywo, treści tworzone przez użytkowników, podcasty i trendy audio, memy itp.).
3.3.3. Dziedzina 3 - webmaster
a) Aby wziąć udział w konkursie w dziedzinie 3, kandydat musi spełniać wymagania wymienione w jednym z poniższych punktów:
(i) mieć co najmniej dwuletnie wykształcenie na poziomie pomaturalnym potwierdzone dyplomem w następujących dziedzinach: technologie informacyjno-komunikacyjne (ICT), komunikacja, marketing, dziennikarstwo, tworzenie obrazów lub filmów, tworzenie stron internetowych, media cyfrowe lub marketing cyfrowy oraz zdobyte po uzyskaniu dyplomu co najmniej trzyletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe,
(ii) mieć wykształcenie średnie, potwierdzone świadectwem uprawniającym do podjęcia nauki na poziomie pomaturalnym, oraz zdobyte po uzyskaniu świadectwa co najmniej sześcioletnie odpowiednie doświadczenie zawodowe.
b) Doświadczenie zawodowe, o którym mowa w sekcji 3.3.3 lit. a) ppkt (i) i (ii), zostanie uznane za odpowiednie, jeżeli zostało zdobyte w co najmniej jednej z następujących dziedzin:
(i) tworzenie, aktualizowanie i monitorowanie stron internetowych oraz zarządzanie nimi przez gromadzenie, redagowanie, dostosowywanie i publikowanie treści, w tym elementów multimedialnych,
(ii) wykrywanie i usuwanie usterek: diagnozowanie i rozwiązywanie problemów związanych z funkcjonalnością i właściwościami stron internetowych,
(iii) zapewnienie należytego śledzenia ruchu w sieci oraz sporządzanie sprawozdań dotyczących analityki internetowej,
(iv) zwiększanie widoczności strony internetowej i przyciąganie za pośrednictwem wyszukiwarek odwiedzających o lepiej dopasowanych zainteresowaniach (pozycjonowanie),
(v) udoskonalanie nawigacji i projektu, aby strony internetowe były przyjazne dla użytkownika i łatwo było się po nich poruszać (user experience - UX),
(vi) zarządzanie systemem zarządzania treścią, aktualizowanie go i utrzymywanie jego bezpieczeństwa,
(vii) zapewnianie zgodności stron internetowych z obowiązującymi normami dotyczącymi dostępności stron,
(viii) tworzenie stron internetowych, które są zgodne z technologiami internetowymi spełniającymi standardy branżowe, takimi jak HTML, CSS i JavaScript,
(ix) przekładanie potrzeb operacyjnych na wymagania techniczne dla deweloperów oraz sporządzanie specyfikacji,
(x) planowanie terminów udostępniania nowych elementów, zmian platform i usuwania błędów oraz zapewnianie dotrzymywania terminów.
4. JAK PRZEBIEGA KONKURS?
4.1. Opis etapów konkursu
Konkurs składa się z następujących etapów:
- składanie zgłoszeń (zob. sekcja 4.3.1),
- testy: testy z zakresu rozumienia i analizy, test wielokrotnego wyboru związany z dziedziną konkursu wybraną przez kandydata ("test MCQ związany z dziedziną konkursu") oraz esej na temat kwestii związanych z UE ("esej EUFTE") (zob. sekcja 4.3.2),
- ocena testów i kontrola spełniania warunków udziału w konkursie (zob. sekcja 4.3.3),
- sporządzenie list rezerwowych (zob. sekcja 4.3.4).
4.2. Języki używane w konkursie
a) Regulamin pracowniczy 1 stanowi, że na urzędnika może zostać powołany jedynie ten, kto wykazuje biegłą znajomość jednego z języków UE oraz zadowalającą znajomość innego języka UE w zakresie niezbędnym do wykonywania swoich obowiązków.
b) W związku z tym kandydaci biorący udział w tym konkursie muszą znać biegle (na poziomie co najmniej C1) co najmniej jeden z 24 języków urzędowych UE oraz zadowalająco (na poziomie co najmniej B2) inny język wybrany spośród pozostałych 23 języków urzędowych UE. Wskazane minimalne poziomy dotyczą każdej umiejętności językowej (słuchanie, czytanie, porozumiewanie się, wypowiedź ustna, pisanie) wymaganej w formularzu zgłoszeniowym. Umiejętności te odpowiadają poziomom opisanym w europejskim systemie opisu kształcenia językowego 2 .
c) Dla ułatwienia języki te będą określane jako "język 1" i "język 2".
d) Na różnych etapach konkursu języki będą stosowane zgodnie z tabelą 2.
Tabela 2
| Etap konkursu | Testy | Język |
| Składanie zgłoszeń | - | Dowolny spośród 24 języków urzędowych UE |
| Testy | Testy z zakresu rozumienia i analizy | Język 1 |
| Test MCQ związany z dziedziną konkursu | Język 2 | |
| Esej EUFTE | Język 2 |
e) Kandydaci muszą wskazać swój wybrany język testów w formularzu zgłoszeniowym.
4.3. Etapy konkursu 4.3.1. Składanie zgłoszeń
a) Aby zgłosić się do konkursu, trzeba mieć konto kandydata.
b) Kandydaci mogą składać zgłoszenia wyłącznie przez internet na stronie EPSO 3 i muszą je wysłać do:
29 lipca 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli.
c) Wysyłając formularz zgłoszeniowy, kandydat oświadcza, że spełnia wszystkie warunki określone w sekcji 3 "Czy spełniam warunki udziału?". Za wypełnienie i wysłanie zgłoszenia w terminie odpowiada kandydat. Po upływie terminu zgłoszeń kandydat nie może wprowadzać żadnych zmian do swojego zgłoszenia.
d) Do 14 listopada 2025 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu obowiązującego w Brukseli kandydat będzie musiał przedłożyć zeskanowane kopie dokumentów potwierdzających informacje podane w zgłoszeniu. Na stronie EPSO poświęconej temu konkursowi wyjaśniono, jak to zrobić.
4.3.2. Testy
a) Uwagi ogólne
(i) Wszyscy kandydaci, którzy wysłali swoje zgłoszenia w terminie wskazanym w sekcji 4.3.1 lit. b), zostaną zaproszeni do serii określonych poniżej testów. Należy pamiętać, że kolejność przeprowadzania testów może różnić się od kolejności, w jakiej są one wymienione w tym ogłoszeniu o konkursie.
(ii) Testy będą przeprowadzane i nadzorowane (monitorowane) zdalnie. EPSO poinformuje kandydatów o warunkach przeprowadzania testów najpóźniej w zaproszeniach na testy.
(iii) Jeżeli kandydat nie weźmie udziału w jednym lub kilku testach lub nie ukończy jednego lub kilku z tych testów, jak określono w niniejszym ogłoszeniu lub w instrukcjach przekazanych kandydatom, jego udział w konkursie zostanie zakończony (zob. sekcja 5 Przepisów ogólnych).
b) Testy z zakresu rozumienia i analizy
(i) Testy z zakresu rozumienia i analizy to testy wielokrotnego wyboru sprawdzające umiejętności rozumienia tekstu pisanego, operowania danymi liczbowymi i myślenia abstrakcyjnego. Zostaną one zorganizowane zgodnie z tabelą 3.
Tabela 3
| Testy | Język | Liczba pytań | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
| Test sprawdzający rozumienie tekstu pisanego | Język 1 | 20 pytań | 35 minut | od 0 do 20 | 10/20 |
| Test sprawdzający operowanie danymi liczbowymi | 10 pytań | 20 minut | od 0 do 10 | Łączne wymagane minimum punktów w testach sprawdzających operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne: 10/20 | |
| Test sprawdzający myślenie abstrakcyjne | 10 pytań | 10 minut | od 0 do 10 |
(ii) Kandydat musi uzyskać:
- co najmniej 10/20 punktów w teście sprawdzającym rozumienie tekstu pisanego oraz
- łącznie co najmniej 10/20 punktów w teście sprawdzającym operowanie danymi liczbowymi i teście sprawdzającym myślenie abstrakcyjne.
Tabela 4
| Test | Język | Liczba pytań | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
| Test MCQ związany z dziedziną konkursu | Język 2 | 30 pytań | 40 minut | od 0 do 30 | 15/30 |
(ii) Kandydat musi:
- uzyskać co najmniej 15/30 punktów oraz
- należeć do kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów (zob. sekcja 4.3.3).
d) ESEJ EUFTE
(i) Esej EUFTE ma na celu ocenę kompetencji kandydatów w zakresie komunikacji pisemnej. Zostanie on zorganizowany zgodnie z tabelą 5.
Tabela 5
| Test | Język | Czas trwania | Punktacja | Wymagane minimum |
| Esej EUFTE | Język 2 | 40 minut | od 0 do 10 | 5/10 |
(ii) Kandydaci będą musieli rozwiązać zadania testowe w oparciu o dokumenty związane z kwestiami UE. Dokumenty zostaną udostępnione na stronie internetowej EPSO przed datą testu. Podczas testu kandydaci otrzymają te same dokumenty, wraz z opartymi na nich zadaniami.
(iii) Esej EUFTE nie jest testem znajomości języka. Ocena będzie oparta na konkretnych kryteriach opublikowanych na stronie internetowej EPSO 4 .
4.3.3. Ocena testów i kontrola spełniania warunków udziału
a) Uwagi ogólne
(i) Wyniki testów zostaną wykorzystane zgodnie z tabelą 6.
Tabela 6
| Test | Wykorzystanie wyników testów |
| Testy sprawdzające rozumienie tekstu pisanego, operowanie danymi liczbowymi i myślenie abstrakcyjne | Testy zostaną ocenione, aby sprawdzić, czy kandydat uzyskał wymagane minimum punktów. |
| Test MCQ związany z dziedziną konkursu | Wyniki kandydatów, którzy uzyskali wymagane minimum punktów, zostaną wykorzystane do stworzenia rankingu. |
| Esej EUFTE | Test zostanie oceniony, aby sprawdzić, czy kandydat uzyskał wymagane minimum punktów. |
(ii) Jeżeli kandydat nie weźmie udziału we wszystkich testach lub nie ukończy wszystkich testów (zob. sekcja 4.3.2 i sekcja 5 Przepisów ogólnych), udzielone przez niego odpowiedzi i rozwiązane przez niego zadania nie będą sprawdzane i nie zostanie on objęty kontrolą spełniania warunków udziału w konkursie.
(iii) Jeżeli w jednym z testów kandydat nie uzyska wymaganego minimum punktów, jego udział w konkursie zostanie zakończony. Dalsze udzielone przez tego kandydata odpowiedzi i rozwiązane przez niego zadania nie będą sprawdzane i nie zostanie on objęty kontrolą spełniania warunków udziału w konkursie.
(iv) Kandydaci zostaną powiadomieni o wynikach testów dopiero po zakończeniu konkursu (zob. sekcja 4.3.4 lit. d)), niezależnie od etapu, do jakiego udało im się zakwalifikować.
b) Ocena testów z zakresu rozumienia i analizy oraz testu MCQ związanego z dziedziną konkursu
(i) Testy z zakresu rozumienia i analizy będą oceniane w pierwszej kolejności. Ocena ta zostanie przeprowadzona tylko w odniesieniu do kandydatów, którzy ukończyli wszystkie wymagane testy (zob. sekcja 4.3.2).
(ii) Następnie ocenione zostaną testy MCQ związane z dziedziną konkursu tych kandydatów, którzy uzyskali wymagane minimum w testach z zakresu rozumienia i analizy.
(iii) Kandydaci, którzy uzyskali wymagane minimum punktów w teście MCQ związanym z dziedziną konkursu, zostaną umieszczeni w rankingu dla każdej dziedziny w porządku malejącym według ich wyników. Ranking ten zostanie wykorzystany do wyłonienia kandydatów, których esej EUFTE zostanie oceniony i którzy zostaną objęci kontrolą spełniania warunków udziału w konkursie (zob. sekcja 4.3.3 lit. c)).
c) Ocena esejów EUFTE i kontrola spełniania warunków udziału w konkursie
(i) Ocena esejów EUFTE i kontrola spełniania warunków udziału w konkursie (kontrola zgodnie z ppkt (ii) poniżej) zostaną przeprowadzone równolegle, w odniesieniu do ograniczonej liczby kandydatów w porządku malejącym według rankingu, o którym mowa w sekcji 4.3.3. lit. b) ppkt (iii). Liczba ta będzie zasadniczo maksymalnie półtora raza większa niż pożądana liczba laureatów w danej dziedzinie. Komisja konkursowa może ją jednak zwiększyć, aby uwzględnić kandydatów z jednakowym wynikiem.
(ii) Kontrola spełniania warunków udziału w konkursie obejmuje sprawdzenie, czy kandydat spełnia warunki udziału określone w sekcji 3 ("Czy spełniam warunki udziału?"). Komisja konkursowa zdecyduje, czy kandydat spełnia warunki udziału w konkursie, po porównaniu a) informacji podanych w formularzu zgłoszeniowym z b) dokumentami przekazanymi przez kandydata zgodnie z sekcją 2.4 pkt 1-3 Przepisów ogólnych w celu potwierdzenia tych informacji.
(iii) Jeżeli kandydat nie znajdzie się wśród kandydatów, którzy uzyskali najwyższą liczbę punktów zgodnie z ppkt (i) powyżej, jego udział w konkursie zostanie zakończony. Esej EUFTE tego kandydata nie będzie sprawdzany i kandydat nie zostanie objęty kontrolą spełniania warunków udziału w konkursie.
4.3.4. Sporządzenie list rezerwowych
a) Po zakończeniu procedur, o których mowa w sekcji 4.3.3 lit. c), komisja konkursowa umieści na odpowiednich listach rezerwowych nazwiska kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie oraz uzyskali wymagane minimum punktów w każdym z testów i najwyższą liczbę punktów w teście MCQ związanym z dziedziną konkursu wśród kandydatów, o których mowa w sekcji 4.3.3 lit. c) ppkt (i). Nazwiska zostaną umieszczone w porządku malejącym według rankingu, o którym mowa w sekcji 4.3.3 lit. b) ppkt (iii), do momentu osiągnięcia pożądanej liczby laureatów w każdej dziedzinie lub wyczerpania listy kandydatów spełniających kryteria określone w niniejszym podpunkcie.
b) Wszyscy kandydaci, którzy uplasowali się na ostatnim miejscu z jednakowym wynikiem, zostaną wpisani na listę rezerwową.
c) Nazwiska na listach rezerwowych zostaną podane w kolejności alfabetycznej. Listy rezerwowe zostaną udostępnione służbom prowadzącym rekrutację.
d) Kandydaci zostaną powiadomieni o uzyskanych wynikach (testu oraz oceny spełnienia warunków udziału w konkursie), chyba że udzielone przez nich odpowiedzi lub rozwiązane przez nich zadania nie zostały sprawdzone lub kandydaci nie zostali poddani kontroli spełniania warunków udziału w konkursie z powodów wskazanych w niniejszym ogłoszeniu.
e) Umieszczenie na liście rezerwowej nie daje kandydatom żadnej gwarancji ani prawa do zatrudnienia.
5. RÓWNE SZANSE I RACJONALNE DOSTOSOWANIA DLA KANDYDATÓW O SZCZEGÓLNYCH POTRZEBACH
a) EPSO dokłada starań, aby stosować politykę równości szans wobec wszystkich kandydatów.
b) Kandydaci, którym niepełnosprawność lub stan zdrowia mogą utrudniać udział w testach, proszeni są o zaznaczenie tego w formularzu zgłoszeniowym i skorzystanie z procedury wystąpienia o racjonalne dostosowania opisanej na stronie internetowej EPSO 5 . Po przeanalizowaniu wniosku i odpowiednich dokumentów potwierdzających EPSO może w razie konieczności przyznać racjonalne dostosowania.
Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.3565 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AST/157/25 - Asystenci (AST 3) w następujących dziedzinach: 1. Projektowanie graficzne i tworzenie treści wizualnych - 2. Media społecznościowe i komunikacja cyfrowa - 3. Webmaster |
| Data aktu: | 25/06/2025 |
| Data ogłoszenia: | 25/06/2025 |