na stronie 405, w notach wyjaśniających do kodu CN 9405 50 00 "Nieelektryczne oprawy i osprzęt oświetleniowy" dotychczasowy tekst otrzymuje brzmienie:
"Zobacz również Notę wyjaśniającą do HS do pozycji 9405, część (I) pkt (5) i pkt (6).
Podpozycja ta obejmuje latarenki z dowolnego materiału (z wyłączeniem materiałów, o których mowa w uwadze 1 do działu 71), nawet gdy zawierają oprawę mocującą lub inny specjalny element do zamocowania świecy lub świeczki typu tealight. Zwykle mają one otwory wentylacyjne na górze oraz otwór, poprzez który można umieścić świecę.
Podpozycja ta obejmuje także kandelabry (zobacz ilustracje 1 i 2), świeczniki (zobacz ilustracje 3 i 4) i kinkiety (zobacz ilustrację 5), włączając kandelabry, świeczniki i kinkiety na świeczki typu tealight lub zarówno na świece, jak i świeczki typu tealight.
Pozostałe naczynia o różnych kształtach, wykonane z różnych materiałów (szkło, ceramika, drewno, tworzywa sztuczne i tym podobne), na przykład tak zwane »podgrzewacze do herbaty« (ang. tea light holders), lub inne naczynia do umieszczania świec o dowolnym kształcie (świec stołowych, świec o kształcie walca i tym podobnych) lub zarówno świec, jak i świeczek typu tealight, są objęte niniejszą podpozycją tylko wtedy, gdy zawierają oprawę mocującą lub inny specjalny element do zamocowania świecy, świeczki typu tealight lub zarówno świecy, jak i świeczki typu tealight w stałym położeniu (na przykład szpikulec, na który należy wbić świecę, lub uchwyt zapobiegający przesunięciu lub przewróceniu się świecy).
Natomiast podobne naczynia bez takiego uchwytu lub specjalnego elementu do zamocowania świec lub świeczek typu tealight w stałym położeniu są wyłączone z tej podpozycji i należy je klasyfikować według ich materiału składowego (zobacz ilustracje 6-16). Fakt, że świeca lub świeczka typu tealight może być umieszczona ciasno we wgłębieniu naczynia, jest niewystarczający do zaklasyfikowania w tej podpozycji (zobacz również rozporządzenie Komisji (WE) nr 141/2002 3 i rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 774/2011 4 ).
Przykłady produktów objętych podpozycją 9405 50 00:
Ilustracja 1
Ilustracja 2
Ilustracja 3
Ilustracja 4
Ilustracja 5
Przykłady produktów, które należy klasyfikować według ich materiału składowego:
Ilustracja 6
Ilustracja 7
Ilustracja 8
Ilustracja 9
Ilustracja 10
Ilustracja 11
Ilustracja 12
Ilustracja 13
Ilustracja 14
Ilustracja 15
Ilustracja 16
"
W tym roku po raz pierwszy wszyscy pracownicy będą cieszyli się Wigilią jako dniem wolnym od pracy. Także w handlu. I choć z dnia wolnego skorzystają także pracodawcy, to akurat w ich przypadku Wigilia będzie dniem, kiedy zaczną obowiązywać przepisy zobowiązujące ich do stosowania w ogłoszeniach o pracę i np. w regulaminach pracy nazw stanowisk neutralnych pod względem płci.
23.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zacznie obowiązywać ustawa wprowadzająca Centralną e-Rejestrację. Zakłada ona, że od przyszłego roku podmioty lecznicze obowiązkowo dołączą do systemu m.in. w zakresie umawiania wizyt u kardiologa oraz badań profilaktycznych. Planowany start rejestracji na wszystkie świadczenia planowany jest na 2029 r. Kolejne świadczenia i możliwości w zakresie zapisywania się do lekarzy specjalistów będą wchodzić w życie stopniowo.
22.12.2025W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.3446 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Noty wyjaśniające do Nomenklatury scalonej Unii Europejskiej |
| Data aktu: | 19/06/2025 |
| Data ogłoszenia: | 19/06/2025 |
| Data wejścia w życie: | 19/06/2025 |