Język postępowania: angielski
(Dz.U.UE C z dnia 22 kwietnia 2025 r.)
Strony
Strona skarżąca: WS (przedstawiciel: adwokat H. Tettenborn)
Strona pozwana: Europejski Inspektor Ochrony Danych
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- stwierdzenie nieważności decyzji EIOD o nienadaniu biegu, bez przeprowadzenia dochodzenia lub innych działań, zażalenia strony skarżącej na EUIPO dotyczącego wykonywania szeregu praw na mocy rozporządzenia 2018/1725, wniesionego do EIOD w dniu 25 listopada 2024 r.;
- zasądzenie od EIOD na rzecz strony skarżącej odpowiedniego zadośćuczynienia w wysokości ustalonej przez Sąd, która w przekonaniu strony skarżącej nie może być niższa niż 1 500 EUR, za krzywdę i inne szkody niematerialne wynikające z decyzji EIOD;
- obciążenie EIOD kosztami postępowania.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi dwa zarzuty.
1. Zarzut pierwszy dotyczący naruszenia przez stronę pozwaną prawa strony skarżącej do spełnienia przez EIOD na jej rzecz jego obowiązków na mocy art. 52 ust. 2 i 3 oraz art. 57 ust. 1 lit. a), c) i e) rozporządzenia 2018/1725, w szczególności w zakresie, w jakim EIOD nie zbadał przedmiotu jej zażalenia lub nie podjął działań wobec EUIPO w związku z naruszeniem przez niego (co najmniej) art. 14, 17, 20 i 23 rozporządzenia 2018/1725.
2. Zarzut drugi dotyczący krzywdy poniesionej przez stronę skarżącą ze względu na to, że a) EIOD nie wsparł jej w dochodzeniu praw, które jej przyznaje rozporządzenie 2018/1725, czego bezpośrednim skutkiem jest sytuacja stałej niepewności co do tego, jak EUIPO przetwarza jej dane osobowe, i b) EIOD nie przeprowadził jakiegokolwiek dochodzenia ani nie przekazał żadnej informacji, która pozwoliłaby stronie skarżącej zweryfikować zgodność z prawem działalności EUIPO w zakresie przetwarzania danych, co osłabia jej pozycję w ramach ewentualnej skargi (przeszłej lub przyszłej) skierowanej przeciwko EUIPO.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2025.2230 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Sprawa T-144/25: Skarga wniesiona w dniu 2 marca 2025 r. - WS/EIOD |
| Data aktu: | 22/04/2025 |
| Data ogłoszenia: | 22/04/2025 |