(Dz.U.UE C z dnia 5 sierpnia 2024 r.)
1. Strona 10, pkt 5 "Zmiany", sekcja "Opis produktu", tiret drugie, ostatnia zmiana:
zamiast: "Powierzchniowa obróbka serów musi w każdym przypadku umożliwiać odczytanie identyfikacyjnej tabliczki kazeinowej i logo wchodzącego w skład nazwy oraz etykiety pochodzenia »ASIAGO« umieszczonej na brzegu sera.",
powinno być: "Powierzchniowa obróbka serów musi w każdym przypadku umożliwiać odczytanie identyfikacyjnej tabliczki kazeinowej i logo wchodzącego w skład nazwy oraz oznaczenia pochodzenia »ASIAGO« umieszczonego na brzegu sera.".
2. Strona 10, pkt 5 "Zmiany", sekcja "Opis produktu", tiret drugie, akapit po ostatniej zmianie:
zamiast: "Zmiana ta uzupełnia wykaz znaków identyfikacyjnych, które wyróżniają ser »Asiago«, w tym etykietę pochodzenia na brzegu sera.",
powinno być: "Zmiana ta uzupełnia wykaz znaków identyfikacyjnych, które wyróżniają ser »Asiago«, w tym oznaczenie pochodzenia na brzegu sera.".
3. Strona 11, pkt 5 "Zmiany", sekcja "Metoda produkcji", tiret drugie, akapit czwarty:
zamiast: "Przedsiębiorstwa produkujące ser »Asiago« są wysoce wyspecjalizowane w produkcji mleka pochodzącego od zwierząt rodowodowych, [...]",
powinno być: "Gospodarstwa w łańcuchu produkcyjnym sera »Asiago« są wysoce wyspecjalizowane w produkcji mleka pochodzącego od zwierząt rodowodowych, [.]".
4. Strona 15, pkt 5 "Zmiany", sekcja "Etykietowanie", tiret drugie, poprawka pierwsza, tekst zmieniony, akapit drugi:
zamiast: "Jeżeli krojenie obejmuje także skrobanie lub usunięcie wierzchniej warstwy (skórki), przez co przestaje być widoczna nazwa pochodzenia sera, poszczególne postaci sera (kostki, ser tarty, plastry, trójkątne kawałki, cały ser itp.) muszą być pakowane na obszarze produkcji, tak by zapewnić identyfikowalność produktu",
powinno być: "Jeżeli krojenie obejmuje także skrobanie lub usunięcie wierzchniej warstwy (skórki), przez co przestaje być widoczna nazwa pochodzenia sera, poszczególne postaci sera (kostki, ser tarty, plastry, trójkątne kawałki, cały ser itp.) muszą być pakowane w sposób zapewniający identyfikowalność produktu.".
5. Strona 18, jednolity dokument, pkt 3.2 akapit szósty:
zamiast: "Powierzchniowa obróbka serów musi w każdym przypadku umożliwiać odczytanie identyfikacyjnej tabliczki kazeinowej i logo wchodzącego w skład nazwy oraz etykiety pochodzenia »ASIAGO« umieszczonej na brzegu sera.",
powinno być: "Powierzchniowa obróbka serów musi w każdym przypadku umożliwiać odczytanie identyfikacyjnej tabliczki kazeinowej i logo wchodzącego w skład nazwy oraz oznaczenia pochodzenia »ASIAGO« umieszczonej na brzegu sera.".
6. Strona 19, jednolity dokument, pkt 3.3 akapit czwarty od dołu w pkt 3.3:
zamiast: "Przedsiębiorstwa produkujące ser »Asiago« są wysoce wyspecjalizowane w produkcji mleka pochodzącego od zwierząt rodowodowych, [.]",
powinno być: "Gospodarstwa w łańcuchu produkcyjnym sera »Asiago« są wysoce wyspecjalizowane w produkcji mleka pochodzącego od zwierząt rodowodowych, [...]".
7. Strona 19, jednolity dokument, pkt 3.5 akapit drugi:
zamiast: "Jeżeli krojenie obejmuje także skrobanie lub usunięcie wierzchniej warstwy (skórki), przez co przestaje być widoczna nazwa pochodzenia sera, poszczególne postaci sera (kostki, ser tarty, plastry, trójkątne kawałki, cały ser itp.) muszą być pakowane na obszarze produkcji, tak by zapewnić identyfikowalność produktu.",
powinno być: "Jeżeli krojenie obejmuje także skrobanie lub usunięcie wierzchniej warstwy (skórki), przez co przestaje być widoczna nazwa pochodzenia sera, poszczególne postaci sera (kostki, ser tarty, plastry, trójkątne kawałki, cały ser itp.) muszą być pakowane w sposób zapewniający identyfikowalność produktu".
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.90055 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie do publikacji wniosku o zatwierdzenie zmian w specyfikacji produktu, które nie są zmianami nieznacznymi, zgodnie z art. 50 ust. 2 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1151/2012 w sprawie systemów jakości produktów rolnych i środków spożywczych (Dz.U. C 178 z 28.5.2020) |
| Data aktu: | 05/08/2024 |
| Data ogłoszenia: | 05/08/2024 |
| Data wejścia w życie: | 19/05/2020 |