Język postępowania: francuski
(Dz.U.UE C z dnia 22 lipca 2024 r.)
Strony
Strona skarżąca: Brasserie Nationale (dawniej Brasseries Funck-Bricher i Bofferding) (Bascharage, Luksemburg), Munhowen SA (Ehlerange, Luksemburg) (przedstawiciele: J.-L. Schiltz i G. Parleani, adwokaci)
Strona pozwana: Komisja Europejska
Żądania
Strona skarżąca wnosi do Sądu o:
- uznanie niniejszej skargi na decyzję Komisji Europejskiej z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie Munhowen-Brasse- rie Nationale/Boissons Heintz nr C(2024) 1788 final za dopuszczalną;
- stwierdzenie nieważności w całości decyzji Komisji Europejskiej z dnia 14 marca 2024 r. w sprawie Munhowen-Bras- serie Nationale/Boissons Heintz nr C(2024) 1788 final, wraz ze wszystkimi konsekwencjami prawnymi.
Zarzuty i główne argumenty
Na poparcie skargi strona skarżąca podnosi osiem zarzutów.
1. Zarzut pierwszy, dotyczący naruszenia reżimu językowego, co wpływa na wadliwość postępowania ab initio.
2. Zarzut drugi, dotyczący nieprzestrzegania pierwszego terminu określonego w art. 22 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw.
3. Zarzut trzeci, dotyczący naruszenia art. 22 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 139/2004 z powodu braku powiadomienia w terminie zainteresowanych przedsiębiorstw.
4. Zarzut czwarty, dotyczący naruszenia terminów procesowych określonych w art. 22 rozporządzenia (WE) nr 139/2004 z powodu braku powiadomienia o decyzji w terminie nawet zainteresowanych przedsiębiorstw.
5. Zarzut piąty, dotyczący naruszenia zasad prawa do obrony, równości broni, rzetelności postępowania i uzasadnionych oczekiwań.
6. Zarzut szósty, dotyczący braku możliwej do przyjęcia analizy wpływu na handel między państwami członkowskimi.
7. Zarzut siódmy, dotyczący braku możliwej do przyjęcia analizy ryzyka znaczącego zakłócenia konkurencji na terytorium Luksemburga.
8. Zarzut ósmy, dotyczący okoliczności, że Komisja niesłusznie akceptuje odesłanie w sprawie koncentracji z powodu braku systemu kontroli koncentracji na szczeblu krajowym.
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2024.4484 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Sprawa T-289/24: Skarga wniesiona w dniu 3 czerwca 2024 r. - Brasserie Nationale i Munhowen/Komisja |
| Data aktu: | 22/07/2024 |
| Data ogłoszenia: | 22/07/2024 |