Zgłoszenie to dotyczy następujących przedsiębiorstw:
- Farfetch Limited ("Farfetch") (Zjednoczone Królestwo),
- Compagnie Financière Richemont S.A. ("Richemont") (Szwajcaria),
- YOOX Net-A-Porter Group S.p.A. ("YNAP") (Włochy), należące do Richemont.
Przedsiębiorestwa Farfetch i Richemont przejmą, w rozumieniu art. 3 ust. 1 lit. b) i art. 3 ust. 4 rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, wspólną kontrolę nad przedsiębiorstwem YNAP.
Koncentracja dokonywana jest w drodze zakupu udziałów/akcji.
2. Przedmiot działalności gospodarczej przedsiębiorstw biorących udział w koncentracji:
- przedsiębiorstwo Farfetch jest globalną platformą z modą luksusową, prowadzące sprzedaż detaliczną osobistych dóbr luksusowych, głównie za pośrednictwem swojej platformy handlowej i sieci sklepów detalicznych. Farfetch świadczy również usługi handlu elektronicznego dla produktów markowych,
- Richemont jest spółką holdingową skupiającą 26 marek towarów luksusowych tzw. użytku osobistego ("Richemont Maisons"), takich jak Cartier, Van Cleef & Arpels, Montblanc, Alfred Dunhill i IWC Schaffhausen czy YNAP,
- YNAP jest globalnym internetowym sprzedawcą detalicznym osobistych dóbr luksusowych, który oferuje wyselekcjonowane luksusowe produkty modowe za pośrednictwem swojej sieci sklepów internetowych (Net-A-Porter, Mr Porter, YOOX i The Outnet). YNAP świadczy również usługi handlu elektronicznego dla produktów markowych.
3. Po wstępnej analizie Komisja uznała, że zgłoszona transakcja może wchodzić w zakres rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. Jednocześnie Komisja zastrzega sobie prawo do podjęcia ostatecznej decyzji w tej kwestii.
4. Komisja zwraca się do zainteresowanych osób trzecich o zgłaszanie ewentualnych uwag na temat planowanej koncentracji.
Komisja musi otrzymać takie uwagi w nieprzekraczalnym terminie 10 dni od daty niniejszej publikacji. Należy zawsze podawać następujący numer referencyjny:
M.10926 - FARFETCH / RICHEMONT / YNAP
Uwagi można przesyłać do Komisji pocztą lub pocztą elektroniczną. Należy stosować następujące dane kontaktowe:
E-mail: mailto:COMP-MERGER-REGISTRY@ec.europa.eu
Adres pocztowy:
European Commission
Directorate-General for Competition
Merger Registry
1049 Bruxelles/Brussel
BELGIQUE/BELGIË
Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2023.334.14 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Zgłoszenie zamiaru koncentracji - Sprawa M.10926 - FARFETCH / RICHEMONT / YNAP |
| Data aktu: | 22/09/2023 |
| Data ogłoszenia: | 22/09/2023 |