Ogłoszenie o naborze - VEXT/19/72/AD 14/BOA - Prezes izb odwoławczych.

OGŁOSZENIE O NABORZE
VEXT/19/72/AD 14/BOA - Prezes izb odwoławczych

(2019/C 398 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 25 listopada 2019 r.)

Urząd Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), zwany dalej "Urzędem", poszukuje kandydatów na stanowisko prezesa izb odwoławczych Urzędu.

Stanowisko Prezes izb odwoławczych (M/K)
Grupa funkcyjna/grupa zaszeregowania: AD 14
Rodzaj umowy Pracownik zatrudniony na czas określony
Nr ref. VEXT/19/72/AD 14/BOA - President BOA
Termin składania zgłoszeń: 8 stycznia 2020 r. o północy czasu Alicante
Miejsce zatrudnienia Alicante, HISZPANIA
Przewidywana data rozpoczęcia wykonywania obowiązków Od 1 grudnia 2020 r.
1.
INFORMACJE PODSTAWOWE

Kontekst politycznoprawny

Urząd ustanowiono rozporządzeniem Rady (WE) nr 40/94 1  (obecne rozporządzenie (UE) Parlamentu Europejskiego i Rady 2017/1001 2 ) jako zdecentralizowaną agencję Unii Europejskiej (UE) oferującą ochronę praw własności intelektualnej przedsiębiorstwom i innowatorom w całej UE i poza nią. Na mocy rozporządzenia Rady (WE) nr 6/2002 3  utworzono zarejestrowany wzór wspólnotowy, którym również zarządza Urząd, a później na mocy rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 4  powierzono Urzędowi europejskie obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej.

Od czasu utworzenia Urzędu w 1994 r. jego siedziba znajduje się w Alicante (Hiszpania). Urząd zarządza rejestracją znaku towarowego UE i zarejestrowanego wzoru wspólnotowego, które są ważne na całym terytorium UE. Zadania na szczeblu UE obejmują również konwergencję narzędzi i praktyk we współpracy z partnerami w krajowych i regionalnych urzędach własności intelektualnej z UE-28, użytkownikami i innymi partnerami instytucjonalnymi. Razem urzędy te tworzą Sieć Własności Intelektualnej Unii Europejskiej (ang. European Intellectual Property Network, EUIPN) i współpracują ze sobą, aby móc zaoferować użytkownikom spójny proces rejestracji na szczeblu krajowym lub unijnym.

Językami Urzędu są: angielski, francuski, hiszpański, niemiecki i włoski.

Organizacja, zarządzanie i struktura EUIPO

Strukturę zarządzania EUIPO tworzą zarząd i komitet budżetowy, a w skład każdego z nich wchodzi przedstawiciel z każdego państwa członkowskiego, dwóch przedstawicieli Komisji Europejskiej i jeden przedstawiciel Parlamentu Europejskiego. EUIPO ma autonomię prawną, administracyjną i finansową.

Rada decyduje o powołaniu dyrektora wykonawczego, zastępcy(-ów) dyrektora wykonawczego oraz prezesa i przewodniczących izb odwoławczych z listy kandydatów zaproponowanych przez zarząd. Zarząd odpowiada za wybór i mianowanie członków izb odwoławczych. Dyrektor wykonawczy jest przedstawicielem prawnym Urzędu, ponosi odpowiedzialność za kierowanie nim i odpowiada przez zarządem i komitetem budżetowym. Dyrektora wykonawczego wspiera jeden lub więcej zastępców.

Budżet Urzędu na 2019 r. wynosi około 436 mln EUR, a liczba stanowisk w planie zatrudnienia to 890.

EUIPO podzielony jest na kilka działów funkcyjnych; każdy z nich podlega dyrektorowi wykonawczemu.

Mimo że izby odwoławcze stanowią część systemu administracyjnego i zarządzania Urzędu, powstały na podstawie RZTUE jako odrębna jednostka w ramach Urzędu. Ich celem jest przedstawianie niezależnego przeglądu decyzji Urzędu, a od ich decyzji można się odwołać do sądów UE w Luksemburgu.

W skład izb odwoławczych wchodzi obecnie prezes, czterech przewodniczących i piętnaścioro członków wspomaganych przez prawników i pracowników administracyjnych. W izbach odwoławczych, w tym w sekretariacie i działach ds. wiedzy, informacji i wsparcia oraz ds. alternatywnych metod rozstrzygania sporów, pracuje około 100 pracowników.

W 2018 r. złożono 2 589 odwołań i wydano 2 602 decyzje. Prezes izb odwoławczych przewodniczy prezydium izb odwoławczych, które jest odpowiedzialne za określenie zasad i organizację pracy izb, wdraża jego decyzje i przypisuje sprawy danej izbie. Na czele każdej izby odwoławczej stoi przewodniczący. Prezes izb odwoławczych przewodniczy również wielkiej izbie.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej pod adresem:

https://euipo.europa.eu/ohimportal/pl/home

2.
OBOWIĄZKI

Zgodnie z art. 166 ust. 4 i art. 167 RZTUE prezes izb odwoławczych EUIPO pełni funkcje kierownicze i organizacyjne w odniesieniu do izb odwoławczych. Osoba ta odpowiada za ogólne działanie izb odwoławczych.

Cele realizowane przez Prezesa Izb Odwoławczych obejmują:

-
przewodniczenie prezydium izb odwoławczych (zwanemu dalej "prezydium") odpowiedzialnemu za określenie zasad i organizację pracy izb,
-
zapewnienie wykonania decyzji prezydium,
-
przydzielanie spraw poszczególnym izbom na podstawie obiektywnych kryteriów określonych przez prezydium,
-
przewodniczenie wielkiej izbie, która jest odpowiedzialna za podejmowanie decyzji w sprawach mających szczególny stopień trudności prawnej lub znaczenie oraz za przedstawianie uzasadnionych opinii w kwestiach prawnych, z którymi zwrócił się do niej dyrektor wykonawczy Urzędu zgodnie z art. 157 ust. 4 lit. l) RZTUE,
-
przekazywanie dyrektorowi wykonawczemu Urzędu potrzeb izb w zakresie wydatków, w celu opracowania preliminarza wydatków Urzędu.

Prezes izb odwoławczych oraz przewodniczący i członkowie izb odwoławczych są niezawiśli. W swoich rozstrzygnięciach nie są związani żadnymi instrukcjami.

3.
KRYTERIA KWALIFIKOWALNOŚCI

Aby kandydat mógł zostać dopuszczony do procedury wyboru, musi spełnić wszystkie wymienione poniżej warunki przed upływem terminu składania zgłoszeń:

Warunki ogólne 5

-
obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej i korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
spełnienie wymogów 6  dotyczących predyspozycji do wykonywania obowiązków wiążących się z danym stanowiskiem,
-
zdolność fizyczna do wykonywania powierzonych obowiązków,
-
zdolność do wypełnienia całej 5-letniej kadencji, począwszy od przewidywanej daty objęcia obowiązków, przed osiągnięciem wieku emerytalnego ustalonego na koniec miesiąca, w którym kandydat osiągnie wiek 66 lat 7 . Przewidywana data objęcia stanowiska to 1 grudnia 2020 r.

Wykształcenie

-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, jeżeli studia uniwersyteckie w normalnym trybie trwają cztery lata lub więcej;

LUB

-
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom uniwersyteckim, potwierdzony dyplomem, oraz co najmniej roczne doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy zwykłe studia uniwersyteckie trwają co najmniej trzy lata.

Doświadczenie zawodowe 8

W chwili upływu terminu składania zgłoszeń ma co najmniej 15 lat doświadczenia zawodowego (16 lat w przypadku studiów trzyletnich) nabytego po dniu otrzymania dyplomu ukończenia studiów.

Z wyżej wymienionych 15 lat doświadczenia zawodowego co najmniej 10 lat musi być uzyskane w dziedzinie znaków towarowych lub wzorów.

Ponadto co najmniej 5 z tych 15 lat doświadczenia zawodowego musiało zostać uzyskane na wysokim szczeblu kierowniczym 9 .

Okresy doświadczenia zawodowego w dziedzinie znaków towarowych lub wzorów oraz doświadczenia zawodowego uzyskanego na stanowisku na wysokim szczeblu kierowniczym mogą się pokrywać.

Znajomość języków obcych

-
biegła znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej (min. poziom C1) - język 1,
-
znajomość jednego z języków Urzędu na zadowalającym poziomie (min. poziom B2) w zakresie niezbędnym do pełnienia obowiązków na tym stanowisku - język 2 10 .

Pięć języków Urzędu to: angielski (EN), francuski (FR), hiszpański (ES), niemiecki (DE) i włoski (IT). Poziomy muszą odpowiadać europejskiemu systemowi opisu kształcenia językowego.

4.
KRYTERIA WYBORU/ATUTY

W celu wybrania najlepiej wykwalifikowanych kandydatów na rozmowę kwalifikacyjną zastosowane zostaną następujące kryteria:

a)
Doświadczenie w kierowaniu zespołem i w zarządzaniu, a w szczególności:
-
udokumentowane osiągnięcia na wyższym stanowisku kierowniczym w jednej lub większej liczbie organizacji porównywalnych pod względem wielkości, cech lub złożoności do izb odwoławczych Urzędu,
-
doświadczenie w sprawowaniu istotnych obowiązków na szczeblu kierowniczym, w tym ocena obciążenia pracą i zasobów,
-
wykazanie doświadczenia w zarządzaniu kwestiami instytucjonalnymi,
-
wykazanie dobrego zrozumienia środowiska służby publicznej, w której działa Urząd;
b)
Wiedza i/lub doświadczenie techniczne, a w szczególności:
-
w dziedzinie znaków towarowych i wzorów,
-
dotycząca europejskiego środowiska i prawodawstwa w zakresie własności intelektualnej,
-
dotycząca instytucji Unii Europejskiej, zasad ich funkcjonowania i wzajemnych kontaktów,
-
dotycząca organizacji świadczących usługi publicznie lub w sektorze biznesowym,
-
wykazanie kompetencji związanych z techniczną komunikacją zewnętrzną na wysokim poziomie, zwłaszcza w dziedzinie własności intelektualnej, np. przemawianie na konferencjach, szkoleniach i seminariach;
c)
Inne doświadczenie i wiedza, w szczególności:
-
środowisko pracy: udokumentowana zdolność do pracy w środowisku wielokulturowym lub międzynarodowym;
d)
Języki:
-
doświadczenie zawodowe w pracy w języku innym niż język ojczysty kandydata,
-
biegła znajomość innego języka Urzędu (EN, FR, DE, IT, ES) (poziom min. C1) poza językami wymienionymi w pkt 3 - język 3 i inne;
e)
Edukacja:
-
wykształcenie prawne (dyplom studiów uniwersyteckich lub studiów podyplomowych w dziedzinie prawa, jak np. na poziomie magistra prawa lub równoważnym);

Oprócz spełnienia kryteriów wymienionych powyżej kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną ocenieni pod względem następujących wymogów:

f)
Umiejętności, w szczególności:
-
komunikacja: komunikowanie się w sposób jasny i precyzyjny, zarówno w mowie, jak i na piśmie oraz zdolność do zawierania konsensusu w celu osiągania wyników,
-
zdolności analityczne i umiejętność rozwiązywania problemów; wskazywanie faktów o znaczeniu krytycznym dla złożonych kwestii oraz opracowywanie kreatywnych i praktycznych rozwiązań,
-
praca z innymi: współpraca z innymi w zespołach i ponad granicami organizacyjnymi z poszanowaniem różnic między poszczególnymi osobami; krzewienie ducha pracy zespołowej poprzez promowanie wspólnych celów i wymianę wiedzy i doświadczeń,
-
uczenie się i rozwój: rozwój i doskonalenie indywidualnych umiejętności oraz wiedzy na temat organizacji i jej otoczenia; zaangażowanie w szkolenie innych, dzielenie się wiedzą i systematyczne udoskonalanie metod pracy,
-
wyznaczanie priorytetów i organizacja: zdolność wyznaczania priorytetów w realizacji najważniejszych zadań, elastyczność w pracy i efektywna organizacja własnej pracy i pracy innych osób,
-
jakość i rezultaty: przyjmowanie osobistej odpowiedzialności za osiąganie wysokiej jakości wyników pracy w ramach ustalonych procedur i podejmowanie inicjatywy w tym zakresie; wykazywanie wyraźnej orientacji na klienta (wewnętrznego i zewnętrznego); wdrażanie procesów systemowych i metodycznych w projekty i prace realizowane samodzielnie i przez własny zespół,
-
odporność: utrzymywanie skuteczności w czasie pracy pod presją, wykazywanie elastyczności i dostosowywanie się do zmieniającego się otoczenia pracy; zachęcanie do takiego podejścia innych osób oraz dostosowywanie podejścia swojego i zespołu do zmieniających się okoliczności;
-
przywództwo: kierowanie i zarządzanie ludźmi w celu osiągania wyników.
5.
PROCEDURA WYBORU

Ogólne

Nadzór nad przebiegiem procedury wyboru będzie sprawował zarząd Urzędu.

Prace przygotowawcze

Podkomisja przygotowawcza powołana przez zarząd dokona wstępnej oceny zgłoszeń i przeprowadzi wstępne rozmowy z kandydatami o najlepszych kwalifikacjach.

Kandydaci, których zgłoszenia klasyfikują się wśród najlepiej wykwalifikowanych osób zgodnie z kryteriami wyboru wymienionymi szczegółowo w pkt 4, mogą zostać poproszeni o potwierdzenie swoich umiejętności językowych oraz udowodnienie swojego doświadczenia zawodowego lub innych umiejętności, wiedzy i kompetencji. Kandydaci, z którymi skontaktowano się na etapie wyboru wstępnego, niekoniecznie zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną. Nawiązanie kontaktu może być wykorzystane jako jeden z etapów przy wyborze najbardziej odpowiednich kandydatów do wstępnej rozmowy kwalifikacyjnej.

Podkomisja przygotowawcza powiadomi kandydatów o stanie postępowania zgodnie z upoważnieniem udzielonym przez zarząd.

Wstępne rozmowy kwalifikacyjne

Wstępne rozmowy kwalifikacyjne odbędą się w Alicante. Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną zostaną poinformowani odpowiednio wcześniej o terminie i godzinie rozmowy. Rozmowa będzie prowadzona w jednym z języków Urzędu (EN, FR, DE, IT, ES), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

Rozmowa kwalifikacyjna ma na celu potwierdzenie, czy kandydaci spełniają wymogi dotyczące stanowiska opisane w niniejszym ogłoszeniu o naborze, aby określić ich kwalifikacje w celu przeprowadzenia przesłuchania przed zarządem.

Po wstępnych rozmowach podkomisja przygotowawcza opracuje sprawozdanie z prac przygotowawczych dla zarządu, w którym znajdzie się wstępna lista co najmniej trzech kandydatów o najlepszych kwalifikacjach; kandydaci ci mogą zostać zaproszeni na przesłuchanie przed zarządem.

Przesłuchanie przed zarządem

Przesłuchanie kandydatów o najlepszych kwalifikacjach odbędzie się w Alicante. Kandydaci zaproszeni na przesłuchanie zostaną odpowiednio wcześniej poinformowani o terminie i godzinie rozmowy. Przesłuchanie będzie prowadzone w jednym z języków Urzędu (EN, DE, ES, FR, IT), innym niż język ojczysty kandydata wskazany w formularzu zgłoszeniowym.

Członkowie zarządu zadadzą kandydatom pytania dotyczące wiedzy i doświadczenia kandydata w zakresie kwestii dotyczących obowiązków wiążących się ze stanowiskiem i innych kryteriów ujętych w niniejszym ogłoszeniu o naborze.

Lista kandydatów i powołanie

Po przesłuchaniu kandydatów zarząd zdecyduje, którzy kandydaci zostaną umieszczeni na liście maksymalnie trzech kandydatów, którzy zostaną zaproponowani Radzie zgodnie z art. 166 RZTUE.

Przed powołaniem przez Radę kandydaci zaproponowani przez zarząd mogą zostać poproszeni o złożenie oświadczenia przed właściwą komisją Parlamentu Europejskiego oraz o udzielenie odpowiedzi na pytania jej członków.

6.
WARUNKI ZATRUDNIENIA

Wyłoniony kandydat zostanie powołany przez Radę z listy kandydatów zaproponowanych przez zarząd Urzędu. Kadencja wynosi pięć lat. Zwracamy uwagę, że kandydat musi być zdolny do wypełnienia całej, pierwszej 5-letniej kadencji przed osiągnięciem wieku emerytalnego tj. na koniec miesiąca, w którym kandydat osiągnie wiek 66 lat 11  - bieg rozpoczyna się od dnia przedstawienia propozycji i zgody na przyjęcie do służby.

Mianowanemu kandydatowi zostanie zaproponowana umowa na czas określony zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej w kategorii AD i grupie zaszeregowania 14. Po przedłużeniu mandatu przez Radę prezes izb odwoławczych może zostać powołany przez zarząd Urzędu na stanowisko w grupie zaszeregowania 15.

Obecna wysokość podstawowego miesięcznego wynagrodzenia odpowiadająca pierwszemu stopniowi w tej grupie zaszeregowania wynosi 14 546,36 EUR. Oprócz wynagrodzenia przysługują dodatki w zależności od stanu cywilnego i dzieci na utrzymaniu. Ponadto osoba zatrudniona otrzyma rozmaite dodatki związane z przeprowadzką i podróżami oraz ubezpieczenie od wypadków, chorobowe i emerytalne. Od wynagrodzenia zostanie pobrany podatek UE i inne potrącenia przewidziane w warunkach zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej. Wynagrodzenie jest zwolnione z podatków krajowych. Dzieci pozostające na utrzymaniu mogą nieodpłatnie uczęszczać do szkoły europejskiej w Alicante.

Zgodnie z art. 166 ust. 2 RZTUE kadencja prezesa izb odwoławczych może być przedłużona jednokrotnie na okres kolejnych pięciu lat lub do osiągnięcia wieku emerytalnego, jeżeli wiek ten zostanie osiągnięty w trakcie sprawowania nowej kadencji, po uprzedniej pozytywnej ocenie jego pracy przez zarząd. Zarząd przeprowadza taką ocenę, zanim rozważy przedstawienie Radzie wniosku w sprawie przedłużenia kadencji.

Stosunek pracy zakończy się bądź z upływem kadencji albo na wniosek mianowanego prezesa izb odwoławczych za trzymiesięcznym wypowiedzeniem.

Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów

Zgodnie z art. 166 RZTUE prezes izb odwoławczych jest niezawisły. W swoich rozstrzygnięciach nie jest on związany żadnymi instrukcjami. Prezes izb odwoławczych nie może zostać odwołany ze stanowiska podczas trwania swojej kadencji, chyba że istnieją poważne podstawy do odwołania, a Trybunał Sprawiedliwości, na wniosek instytucji, która go powołała, podejmuje decyzję w tej sprawie, zgodnie z procedurą ustanowioną w art. 166 ust. 1 RZTUE.

Powołany prezes izb odwoławczych będzie zatem poproszony o złożenie oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz o złożenie oświadczenia dotyczącego wszelkich interesów, które można by uznać za mające niekorzystny wpływ na jego niezależność. Zgłaszający muszą potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń w swoim zgłoszeniu.

Ze względu na szczególny charakter zadań od zgłaszających wymagać się będzie podpisania oświadczenia dotyczącego ich obecnych lub przyszłych interesów, które mogłyby wpływać na ich niezależność.

7.
SKŁADANIE ZGŁOSZEŃ

Kandydaci muszą skorzystać z formularza zgłoszeniowego, który znajduje się na stronie Urzędu:

https://euipo.europa.eu/ohimportal/en/vacancies

Zgłoszenia można składać za pośrednictwem poczty elektronicznej na poniższy adres e-mail:

MBBCSecretariat@euipo.europa.eu.

Zgłoszenia składane pocztą kurierską należy wysyłać na adres:

Chairperson of the Management Board

EUIPO - European Union Intellectual Property Office

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

Zgłoszenia muszą dotrzeć przed północą w dniu 8 stycznia 2020 r.

Należy pamiętać w szczególności o dokładnym wypełnieniu wszystkich pól formularza. Niepełny formularz zgłoszeniowy (na przykład zawierający uwagi typu "zob. CV lub list motywacyjny w załączeniu") nie zostanie wzięty pod uwagę.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną (zob. pkt 5 "Procedura wyboru") będą również zobowiązani do dostarczenia przed terminem rozmowy odpowiednich dokumentów poświadczających spełnienie podstawowych wymogów oraz potwierdzających inne kwalifikacje i doświadczenie, o których wspomniano w zgłoszeniu:

-
kopii dokumentu tożsamości (np. paszportu lub dowodu osobistego),
-
kopii dyplomów,
-
kopii zaświadczeń dotyczących doświadczenia zawodowego, o którym mowa w pkt 3.

Inne dokumenty, zwłaszcza CV, nie będą brane pod uwagę. Należy zwrócić uwagę, że kwalifikacje lub doświadczenie zawodowe niepoparte dowodami w postaci dokumentów, tj. kopiami dyplomów ukończenia studiów lub świadectwami pracy, nie będą brane pod uwagę, w wyniku czego zgłoszenie może zostać odrzucone.

8.
RÓWNOŚĆ SZANS

Urząd stosuje politykę równych szans i przyjmuje zgłoszenia bez względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, wyznanie lub przekonania, opinie polityczne lub wszelkie inne opinie, przynależność do mniejszości narodowej, majątek, urodzenie, niepełnosprawność, wiek lub orientację seksualną.

9.
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Urząd, jako organ odpowiedzialny za organizację procedury wyboru, zapewnia przetwarzanie danych osobowych kandydatów zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 12 . Dotyczy to zwłaszcza poufności i bezpieczeństwa takich danych.

10.
ODWOŁANIE

Jeżeli kandydat(-ka) uważa, że z daną decyzją wiążą się niekorzystne dla niego/niej skutki, może wnieść skargę na podstawie art. 90 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej ("regulamin pracowniczy"), kierując ją na następujący adres:

EUIPO - European Union Intellectual Property office

Human Resources Department

Avenida de Europa, 4

03008 Alicante

HISZPANIA

Kandydaci mogą również wnieść odwołanie do sądu zgodnie z art. 270 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i art. 91 regulaminu pracowniczego, przesyłając je na adres:

General Court

Rue du Fort Niedergrünewald

L-2925 Luxembourg

LUKSEMBURG

Szczegółowe informacje na temat sposobu wnoszenia odwołania można uzyskać na stronie internetowej Sądu: https://curia.europa.eu/jcms/jcms/Jo2_7033/pl/

11.
INNE INFORMACJE

Dodatkowych informacji udziela:

Susana PÉREZ FERRERAS

Dyrektor Działu Kadr

EUIPO - European Union Intellectual Property office

Office AA1-P5-A180

Avenida de Europa 4

03008 Alicante

HISZPANIA

E-mail: Susana.PEREZ@euipo.europa.eu

Zgłaszającym przypomina się, że prace komisji selekcyjnych są poufne. Kandydatom zabrania się nawiązywania bezpośredniego lub pośredniego kontaktu z członkami komisji lub komitetu bądź korzystania z pomocy innych osób w celu nawiązania takiego kontaktu.

UWAGI:

-
Jakiekolwiek nawiązanie w niniejszym ogłoszeniu do osoby płci męskiej oznaczać będzie również nawiązanie do osoby płci żeńskiej.
-
W przypadku rozbieżności pomiędzy różnymi wersjami językowymi ogłoszenia właściwą wersją jest wersja angielska.
1 Rozporządzenie Rady (WE) nr 40/94 z dnia 20 grudnia 1993 r. w sprawie wspólnotowego znaku towarowego (Dz.U. L 11 z 14.1.1994, s. 1).
2 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2017/1001 z dnia 14 czerwca 2017 r. w sprawie znaku towarowego Unii Europejskiej (Dz.U. L 154 z 16.6.2017, s. 1).
3 Rozporządzenie Rady (WE) nr 6/2002 z dnia 12 grudnia 2001 r. w sprawie wzorów wspólnotowych (Dz.U. L 3 z 5.1.2002, s. 1).
4 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 386/2012 z dnia 19 kwietnia 2012 r. w sprawie powierzenia Urzędowi Harmonizacji Rynku Wewnętrznego (znaki towarowe i wzory) zadań związanych z egzekwowaniem praw własności intelektualnej, w tym zwoływania posiedzeń przedstawicieli sektora publicznego i prywatnego w charakterze europejskiego obserwatorium do spraw naruszeń praw własności intelektualnej (Dz.U. L 129 z 16.5.2012, s. 1).
5 Zgodnie z art. 12 warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
6 W szczególności kandydat nie może być karany ani uznany za winnego popełnienia przestępstwa.
7 Zgodnie z art. 47 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
8 Doświadczenie zawodowe oblicza się od daty uzyskania odpowiedniego dyplomu zapewniającego dostęp do grupy funkcyjnej.
9 Kandydaci muszą opisać każde swoje doświadczenie zawodowe na szczeblu kierowniczym, zaznaczając na formularzu zgłoszeniowym: 1) nazwę i rolę pełnionej funkcji kierowniczej; 2) liczbę nadzorowanych pracowników na tym stanowisku; 3) wielkość zarządzanego budżetu 4) liczbę szczebli hierarchicznych (poniżej i powyżej) i równorzędnych stanowisk w organizacji.
10 Języki 1 i 2 muszą być różne.
11 Zgodnie z art. 47 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej.
12 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2018/1725 z dnia 23 października 2018 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje, organy i jednostki organizacyjne Unii i swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia rozporządzenia (WE) nr 45/2001 i decyzji nr 1247/2002/WE (Dz.U. L 295 z 21.11.2018, s. 39).

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024