(Dz.U.UE C z dnia 5 lipca 2019 r.)
|
CEL NINIEJSZEGO DOKUMENTU Niniejszy dokument jest skierowany głównie do podmiotów działających na rynku pasz oraz do właściwych organów, a jego celem jest zapewnienie wytycznych w zakresie wdrażania wymagań dotyczących higieny pasz, w szczególności w odniesieniu do rejestracji zakładów paszowych. |
|
UWAGA Niniejszy dokument podlega ciągłym zmianom i będzie aktualizowany w celu uwzględnienia doświadczeń i informacji przekazanych przez państwa członkowskie, właściwe organy, podmioty działające na rynku pasz oraz Dyrekcję Komisji ds. Audytów i Analiz w zakresie Zdrowia i Żywności. |
Spis treści
Strona
1. WPROWADZENIE
2. DEFINICJE
3. OBOWIĄZKI PODMIOTÓW DZIAŁAJĄCYCH NA RYNKU PASZ
4. PRODUKCJA PIERWOTNA
4.1. Uwagi ogólne
4.2. "Niewielkie ilości" produkcji pierwotnej, o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. d) rozporządzenia w sprawie higieny pasz
4.3. Działalność na poziomie gospodarstwa nieuznawana za produkcję pierwotną
5. DZIAŁALNOŚĆ WYŁĄCZONA Z ZAKRESU STOSOWANIA ROZPORZĄDZENIA W SPRAWIE HIGIENY PASZ
6. REJESTRACJA I ZATWIERDZANIE ZAKŁADÓW
6.1. Rejestracja zakładów
6.1.1. Rejestracja handlowców
6.1.2. Przedsiębiorstwa paszowe i sprzedaż internetowa
6.2. Zatwierdzanie zakładów
6.2.2. Zatwierdzanie zakładów na mocy prawa krajowego
7. POCZĄTEK ŁAŃCUCHA PASZOWEGO
7.1. Produkty uboczne i żywność, która nie jest już przeznaczona do spożycia przez ludzi, pochodzące z przemysłu żywności i napojów, z przeznaczeniem na materiał paszowy
7.1.1. Produkty uboczne zgodnie z dyrektywą 2008/98/WE w sprawie odpadów oraz uchylającą niektóre dyrektywy (znaną jako dyrektywa ramowa w sprawie odpadów)
7.1.2. Główne zobowiązania prawne
7.1.3. Żywność, która nie jest już przeznaczona do spożycia przez ludzi
7.2. Przykłady podmiotów, które muszą lub nie muszą zostać zarejestrowane na podstawie rozporządzenia w sprawie higieny pasz
7.2.1. Podmioty niedziałające na rynku żywności, które bezpośrednio lub pośrednio dostarczają część swojej produkcji do łańcucha paszowego, ale których główna działalność nie znajduje się w obszarze pasz
7.2.2. Zakłady spożywcze, które dostarczają część swojej produkcji do łańcucha paszowego, ale których główna działalność nie znajduje się w obszarze pasz
7.2.3. Zakłady przetwarzające produkty uboczne pochodzenia zwierzęcego i inne zakłady przetwórcze dostarczające pasze podmiotom działającym na rynku pasz
8. CZĘSTO ZADAWANE PYTANIA - PODMIOTY DZIAŁAJĄCE NA RYNKU PASZ
9. NAJCZĘŚCIEJ ZADAWANE PYTANIA - WŁAŚCIWE ORGANY
10. WYTYCZNE DOBREJ PRAKTYKI
10.1. Wytyczne UE
10.2. Wytyczne krajowe
ZAŁĄCZNIK I
Niewyczerpujący wykaz przepisów i kryteriów prawa krajowego ustanowionych przez niektóre państwa członkowskie w odniesieniu do niewielkich ilości, o których mowa w art. 2 ust. 2 lit. d) rozporządzenia w sprawie higieny pasz
PAŃSTWA CZŁONKOWSKIE UE
POZOSTAŁE PAŃSTWA EOG
ZAŁĄCZNIK II
Wykazy zakładów zarejestrowanych zgodnie z art. 9 rozporządzenia w sprawie higieny pasz
PAŃSTWA CZŁONKOWSKIE UE
POZOSTAŁE PAŃSTWA EOG
ZAŁĄCZNIK III
Na podstawie załącznika IV do rozporządzenia w sprawie higieny pasz dotyczącego zatwierdzania zakładów przedsiębiorstwa paszowego (zob. art. 10 rozporządzenia w sprawie higieny pasz)
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2019.225.1 |
| Rodzaj: | Wytyczne |
| Tytuł: | Wytyczne dotyczące wdrażania niektórych przepisów rozporządzenia (WE) nr 183/2005 ustanawiającego wymagania dotyczące higieny pasz. |
| Data aktu: | 05/07/2019 |
| Data ogłoszenia: | 05/07/2019 |
| Data wejścia w życie: | 05/07/2019 |