(2019/C 215/02)(Dz.U.UE C z dnia 26 czerwca 2019 r.)
KOMISJA ADMINISTRACYJNA DS. KOORDYNACJI SYSTEMÓW ZABEZPIECZENIA SPOŁECZNEGO,
uwzględniając art. 72 lit. a) rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 883/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego 1 , zgodnie z którym Komisja Administracyjna odpowiada za rozpatrywanie wszelkich spraw administracyjnych i dotyczących wykładni, wynikających z przepisów rozporządzenia (WE) nr 883/2004 i rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 987/2009 z dnia 16 września 2009 r. dotyczącego wykonywania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 w sprawie koordynacji systemów zabezpieczenia społecznego 2 ,
uwzględniając art. 68 rozporządzenia (WE) nr 883/2004,
uwzględniając art. 60 rozporządzenia (WE) nr 987/2009,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Art. 68 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 883/2004 stanowi, że w przypadku zbiegu uprawnień do świadczeń rodzinnych na podstawie ustawodawstwa więcej niż jednego państwa członkowskiego świadczenia rodzinne są wypłacane zgodnie z ustawodawstwem wyznaczonym jako mające pierwszeństwo na podstawie przepisów ust. 1. Uprawnienia do świadczeń rodzinnych z tytułu innych kolidujących ustawodawstw są zawieszane do kwoty przewidzianej przez pierwsze ustawodawstwo i, w odpowiednim przypadku, określany jest dodatek dyferencyjny dla sumy, która przekracza tę kwotę.
(2) Komisja Administracyjna jest zatem zdania, że w celu ułatwienia jednolitego stosowania rozporządzenia (WE) nr 883/2004 należy ustanowić jednolitą procedurę wykonania wspomnianego artykułu w odniesieniu do porównania kwot przewidzianych przez co najmniej dwa odnośne ustawodawstwa oraz w odniesieniu do ustalenia wysokości dodatku dyferencyjnego, który może być płatny przez instytucję zainteresowaną.
Działając zgodnie z warunkami określonymi w art. 71 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 883/2004,
STANOWI, CO NASTĘPUJE:
|
Bernhard SPIEGEL |
|
Przewodniczący Komisji Administracyjnej |