Ogłoszenie o naborze nr PE/192/S - Dyrektor - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Wewnętrznej Unii Europejskiej - Dyrekcja ds. Praw Obywatelskich i Spraw Konstytucyjnych.

OGŁOSZENIE O NABORZE NR PE/192/S

DYREKTOR

(grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)

DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI WEWNĘTRZNEJ UNII EUROPEJSKIEJ - DYREKCJA DS. PRAW OBYWATELSKICH I SPRAW KONSTYTUCYJNYCH

(2016/C 185 A/02)

(Dz.U.UE C z dnia 24 maja 2016 r.)

1.
Wolne stanowisko

Przewodniczący Parlamentu Europejskiego podjął decyzję o uruchomieniu procedury naboru na stanowisko dyrektora 1 (AD, grupa zaszeregowania 14) w Dyrekcji Generalnej ds. Polityki Wewnętrznej Unii Europejskiej - Dyrekcji ds. Praw Obywatelskich i Spraw Konstytucyjnych, na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej 2 (zwanego dalej "regulaminem").

Przedmiotowa procedura naboru, której celem jest zapewnienie organowi uprawnionemu do mianowania większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z procedurą wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru na stanowiska.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14 3 . Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13 641,95 EUR miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać powiększona o określone dodatki, zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

Zwraca się uwagę kandydatów na fakt, że przedmiotowe stanowisko podlega przepisom z zakresu polityki mobilności, przyjętym przez Prezydium Parlamentu Europejskiego w dniu 29 marca 2004 r.

Praca na tym stanowisku wymaga dyspozycyjności oraz licznych kontaktów wewnątrz instytucji i poza nią, między innymi kontaktów z posłami do Parlamentu Europejskiego. Dyrektor będzie odbywał liczne wyjazdy służbowe do poszczególnych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego i poza nie.

2.
Miejsce pracy

Bruksela. Stanowisko to może zostać przeniesione do jednego z pozostałych miejsc pracy Parlamentu Europejskiego.

3.
Równość szans

Parlament Europejski stosuje politykę równości szans i przyjmuje kandydatury bez dyskryminacji ze względu na płeć, rasę, kolor skóry, pochodzenie etniczne lub społeczne, cechy genetyczne, język, religię lub przekonania, poglądy polityczne i inne, przynależność do mniejszości narodowej, status majątkowy, urodzenie, niepełnosprawność, wiek, orientację seksualną, stan cywilny lub sytuację rodzinną.

4.
Opis stanowiska

Jako wysokiej rangi urzędnik dyrektor będzie wykonywał, w ramach wytycznych i decyzji przyjętych przez władze parlamentarne i Dyrektora Generalnego, następujące zadania 4 :

-
zapewnianie właściwego funkcjonowania dużej jednostki Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, obejmującej działy zajmujące się poszczególnymi obszarami działalności dyrekcji,
-
kierowanie, organizacja, motywowanie i koordynowanie zespołów pracowników, optymalizowanie wykorzystania zasobów jednostki przy zapewnieniu jakości pracy (organizacja, zarządzanie zasobami ludzkimi i finansowymi, innowacyjność itp.) w odnośnych obszarach działalności,
-
planowanie działań dyrekcji (określanie celów i strategii); podejmowanie decyzji koniecznych do osiągnięcia wyznaczonych celów; ocenianie świadczonych usług w celu zapewnienia ich jakości,
-
doradzanie dyrektorowi generalnemu, Sekretariatowi Generalnemu oraz posłom do Parlamentu Europejskiego w odnośnych obszarach działalności,
-
współpraca z poszczególnymi dyrekcjami Sekretariatu Generalnego, reprezentowanie instytucji i negocjowanie umów lub porozumień w odnośnych obszarach działalności,
-
zarządzanie i wdrażanie konkretnych projektów mogących wiązać się z odpowiedzialnością finansową,
-
pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego.
5.
Warunki dopuszczalności (wymagany profil)

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

a)
Warunki ogólne

Zgodnie z art. 28 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
posiadanie obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystanie z pełni praw obywatelskich,
-
uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
poziom etyczny wymagany do wypełniania obowiązków na tym stanowisku.
b)
Warunki szczególne
(i)
Wymagane tytuły, dyplomy i doświadczenie zawodowe
-
Poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata,

lub

studia odpowiadające pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, zakończone uzyskaniem dyplomu i odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku 5 , w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata.

-
Co najmniej dwunastoletnie doświadczenie zawodowe, nabyte po uzyskaniu kwalifikacji wymienionych powyżej, w tym co najmniej sześcioletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym.
(ii)
Zakres wymaganej wiedzy
-
Doskonała wiedza ogólna z zakresu spraw europejskich,
-
doskonałe rozeznanie w zakresie zagadnień związanych z polityką wewnętrzną, krajową i międzynarodową,
-
doskonała znajomość traktatów,
-
bardzo dobre zrozumienie poszczególnych kultur reprezentowanych w instytucjach europejskich,
-
doskonała znajomość struktury Sekretariatu Generalnego Parlamentu Europejskiego, jego organizacji, środowiska pracy i poszczególnych zaangażowanych podmiotów,
-
doskonała znajomość Regulaminu Parlamentu Europejskiego, procedur ustawodawczych, wewnętrznych przepisów i praktyk,
-
doskonała znajomość regulaminu pracowniczego, jego wykładni i przepisów pochodnych,
-
doskonała znajomość rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz jego przepisów wykonawczych, a także przepisów wewnętrznych i innych podlegających rozporządzeniu dokumentów Parlamentu Europejskiego,
-
bardzo dobra wiedza ogólna z zakresu administracji (aspekty zasobów ludzkich, zarządzania, budżetu, finansów, informatyki, aspekty prawne itd.),
-
doskonała znajomość technik zarządzania.
(iii)
Znajomość języków

Wymagana jest pogłębiona znajomość jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej 6 oraz bardzo dobra znajomość przynajmniej jednego innego spośród tych języków.

Komitet doradczy uwzględni znajomość innych języków urzędowych Unii Europejskiej.

(iv)
Wymagane umiejętności
-
Zmysł strategii,
-
zdolności kierownicze,
-
umiejętność przewidywania,
-
umiejętność szybkiego reagowania,
-
dokładność,
-
komunikatywność.
6.
Procedura wyboru

Aby pomóc organowi uprawnionemu do mianowania w dokonaniu wyboru, komitet doradczy ds. mianowania wysokich rangą urzędników sporządza listę kandydatów i proponuje Prezydium Parlamentu Europejskiego osoby, które powinny zostać zaproszone na rozmowę kwalifikacyjną. Prezydium przyjmuje wspomnianą listę, po czym komitet doradczy przystępuje do przeprowadzenia rozmów, a następnie przedkłada do decyzji Prezydium sprawozdanie końcowe. Prezydium będzie wówczas mogło rozpocząć przesłuchania kandydatów.

7.
Składanie kandydatur

Termin składania kandydatur ustala się na:

2 czerwca 2016 r. o godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

Kandydaci proszeni są o przesłanie na poniższy adres - wyłącznie pocztą elektroniczną i w formacie pdf - listu motywacyjnego (ze wzmianką: à l'attention de Monsieur le Secrétaire général du Parlement européen, avis de recrutement numéro PE/ 192/S) i życiorysu w formacie Europass 7 , z podaniem w przedmiocie wiadomości numeru ogłoszenia (PE/192/S):

EP-SENIOR-MANAGEMENT@ep.europa.eu

Obowiązuje data i godzina wysłania wiadomości elektronicznej.

Kandydaci mają obowiązek upewnić się, że dokumenty zeskanowane są czytelne.

Przypomina się kandydatom zaproszonym na rozmowę kwalifikacyjną, że muszą oni przedstawić w dniu rozmowy dokumenty zaświadczające o studiach, jak również doświadczeniu zawodowym i obecnie zajmowanym stanowisku; wspomniane dokumenty przyjmowane są jedynie w formie kopii lub kserokopii 8 . Kandydatom nie zwraca się żadnego z ww. dokumentów.

Dane osobowe podane przez kandydatów w ramach niniejszej procedury naboru będą przetwarzane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady 9 .

ZAŁĄCZNIK

DYREKCJA GENERALNA DS. POLITYKI WEWNĘTRZNEJ UNII EUROPEJSKIEJ DYREKCJA DS. PRAW OBYWATELSKICH I SPRAW KONSTYTUCYJNYCH

PODSTAWOWE OBOWIĄZKI

(Jednostka zatrudniająca 109 pracowników - 59 AD i 48 AST oraz 2 AST/SC na dzień opublikowania ogłoszenia)

-
Kierowanie pracą działów i wydziałów dyrekcji, koordynacja i organizacja ich pracy
-
Zarządzanie projektami
-
Reprezentowanie dyrekcji w różnych komitetach wewnętrznych lub grupach międzyinstytucjonalnych
-
Pełnienie funkcji subdelegowanego urzędnika zatwierdzającego

SEKRETARIAT KOMISJI WOLNOŚCI OBYWATELSKICH, SPRAWIEDLIWOŚCI I SPRAW WEWNĘTRZNYCH

-
Prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów, planowanie, projekty scenariusza dla przewodniczącego, protokoły posiedzeń, pisma przewodniczącego i pisma różne, kontakty międzyinstytucjonalne itp.)
-
Wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, koordynatora, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej; przygotowywanie dokumentów roboczych/ projektów sprawozdań, poprawek, list do głosowania (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), monitorowanie aktów w ramach procedury komitetowej
-
Udział w dialogu międzyinstytucjonalnym, zwłaszcza w związku z porozumieniami w pierwszym czytaniu (posiedzenia trójstronne)
-
Organizacja wysłuchań publicznych i seminariów, wyjazdów służbowych i delegacji
-
Zapewnianie kontaktów z Agencją Praw Podstawowych (FRA), Europejskim Centrum Monitorowania Narkotyków i Narkomanii (EMCDDA), Eurojustem, Europolem, Fronteksem, CEPOL, EASO, eu-LISA, EIOD
-
Utrzymanie strony internetowej komisji LIBE i biuletynu komisji LIBE na temat przestrzeni wolności, bezpieczeństwa i sprawiedliwości (tytuł V Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej i załącznik VI do Regulaminu PE - kompetencje komisji LIBE)

SEKRETARIAT KOMISJI PRAWNEJ

-
Wspieranie posłów do PE w wykonywaniu ich funkcji poprzez przygotowywanie rozmaitych dokumentów: dokumentów roboczych/projektów sprawozdań/projektów opinii (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze), rezolucji, w tym opinii w sprawie podstawy prawnej, weryfikacji uprawnień i sporów
-
Prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, koordynatorów, posiedzeń z udziałem grup politycznych, posiedzeń trójstronnych, posiedzeń technicznych, posiedzeń z udziałem kontrsprawozdawców, posiedzeń grup roboczych, planowanie, protokoły posiedzeń)
-
Organizacja wysłuchań publicznych, warsztatów, grup roboczych i wyjazdów służbowych komisji poza miejsca pracy PE
-
Redagowanie pism dla przewodniczącego komisji i innych jednostek oraz zarządzanie ich korespondencją (odbiór, rejestracja)
-
Przygotowywanie i monitorowanie głosowań (sporządzanie i formatowanie poprawek, list do głosowania i przyjętych dokumentów)
-
Monitorowanie aktów delegowanych, środków wykonawczych oraz rozpatrywanie uzasadnionych opinii parlamentów narodowych
-
Utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami (zwłaszcza z Trybunałem Sprawiedliwości i Urzędem Unii Europejskiej ds. Własności Intelektualnej (EUIPO)), zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim

SEKRETARIAT KOMISJI SPRAW KONSTYTUCYJNYCH

-
Prowadzenie sekretariatu komisji: organizacja posiedzeń komisji AFCO, posiedzeń koordynatorów AFCO, wysłuchań publicznych, wyjazdów służbowych, wymian poglądów z VIP, dni informacyjnych, wspólnych posiedzeń międzyparlamentarnych z przedstawicielami parlamentów narodowych, planowanie, protokoły posiedzeń
-
Przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań/projektów opinii (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze, porozumienia międzyinstytucjonalne, wykładnia i stosowanie Regulaminu)
-
Wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej (w tym grupy roboczej "Revisiting the Rules of Procedure", zespołów projektowych, kontrsprawozdawców)
-
Monitorowanie procedur wprowadzania w życie Traktatu z Lizbony, m.in. organizacja wyjazdów służbowych poza trzy miejsca pracy, posiedzeń parlamentarnych i posiedzeń Konferencji Komisji do Spraw Unijnych Parlamentów Unii Europejskiej (COSAC)
-
Zapewnianie wewnętrznego zarządzania i wewnętrznej komunikacji (zebrania służbowe, informacje zwrotne, strona internetowa, aplikacja eCommittee, statystyki, szkolenia)
-
Utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami, zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim

SEKRETARIAT KOMISJI PRAW KOBIET I RÓWNOUPRAWNIENIA

-
Prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły posiedzeń)
-
Wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej; przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań/projektów opinii (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze)
-
Organizacja wysłuchań publicznych i wyjazdów służbowych grup roboczych poza miejsca pracy PE
-
Utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami, zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim; utrzymywanie kontaktu z agencjami ONZ i innymi właściwymi organami
-
Prowadzenie działań komunikacyjnych (strona internetowa komisji FEMM, Facebook, biuletyn)

SEKRETARIAT KOMISJI PETYCJI

-
Sporządzanie streszczeń petycji, zarządzanie petycjami i podejmowanie działań następczych w ich sprawie - sporządzanie pism, portal petycji, strona internetowa, wizyty rozpoznawcze
-
Prowadzenie sekretariatu komisji (organizacja posiedzeń komisji, posiedzeń koordynatorów, planowanie, protokoły posiedzeń itp.)
-
Utrzymywanie stosunków z obywatelami składającymi petycje
-
Utrzymywanie kontaktów z innymi instytucjami (sekretariat generalny Komisji Europejskiej, stałe przedstawicielstwa i służby dyplomatyczne państw członkowskich i państw trzecich), zainteresowanymi stronami i społeczeństwem obywatelskim
-
Utrzymywanie kontaktów z Europejskim Rzecznikiem Praw Obywatelskich i komisjami petycji w parlamentach narodowych
-
Wspieranie posłów do PE, pisemnie lub ustnie, w wykonywaniu funkcji przewodniczącego, wiceprzewodniczącego, sprawozdawcy lub sprawozdawcy komisji opiniodawczej
-
Przygotowywanie dokumentów roboczych/projektów sprawozdań (procedury ustawodawcze i nieustawodawcze)

DEPARTAMENT TEMATYCZNY DS. PRAW OBYWATELSKICH I SPRAW KONSTYTUCYJNYCH

-
Udzielanie wsparcia organom parlamentarnym i sekretariatom komisji parlamentarnych (wewnętrzne i zewnętrzne badania i notatki, warsztaty, notatki dla Gabinetu Przewodniczącego i Sekretarza Generalnego) w dziedzinie praw obywatelskich i spraw konstytucyjnych (właściwe komisje: AFCO, FEMM, JURI, LIBE, PETI)
-
Organizacja udostępniania komisjom parlamentarnym zewnętrznych opracowań eksperckich (ustalanie potrzeb, zamówienia publiczne, ocena); rozwijanie wymiany z ekspertami zewnętrznymi, instytutami badawczymi i uniwersytetami
-
Aktualizacja not faktograficznych
-
Rozwijanie stosunków z DG EPRS, rozpowszechnianie prac departamentu tematycznego, rozwijanie narzędzi pracy departamentu tematycznego
-
Udział we wdrażaniu nowoczesnego środowiska informatycznego służącego zarządzaniu wiedzą
1 Wszelkie zawarte w niniejszym ogłoszeniu sformułowania dotyczące osób płci męskiej należy rozumieć jako odnoszące się również do osób płci żeńskiej.
2 Rozporządzenie Rady (EWG, Euratom, EWWiS) nr 259/68 (Dz.U. L 56 z 4.3.1968, s. 1), zmienione rozporządzeniem (WE, Euratom) nr 723/2004 (Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1) i ostatnio rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 1023/2013 z dnia 22 października 2013 r. zmieniającym regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej i warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (Dz.U. L 287 z 29.10.2013, s. 15).
3 Urzędnik jest klasyfikowany z chwilą zatrudnienia zgodnie z art. 32 regulaminu.
4 Spis głównych zadań znajduje się w załączniku.
5 Ten rok doświadczenia nie zostanie uwzględniony w ocenie doświadczenia zawodowego określonego w następnym akapicie.
6 Języki urzędowe Unii Europejskiej to: angielski, bułgarski, chorwacki, czeski, duński, estoński, fiński, francuski, grecki, hiszpański, irlandzki, litewski, łotewski, maltański, niderlandzki, niemiecki, polski, portugalski, rumuński, słowacki, słoweński, szwedzki, węgierski i włoski.
8 Nie dotyczy kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, byli zatrudnieni w Parlamencie Europejskim.
9 Rozporządzenie (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych (Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1).

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2016.185A.31

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Ogłoszenie o naborze nr PE/192/S - Dyrektor - Dyrekcja Generalna ds. Polityki Wewnętrznej Unii Europejskiej - Dyrekcja ds. Praw Obywatelskich i Spraw Konstytucyjnych.
Data aktu: 24/05/2016
Data ogłoszenia: 24/05/2016