(Dz.U.UE C z dnia 23 grudnia 2015 r.)
Kim jesteśmy
Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.
Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność i skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.
Trybunał promuje rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.
Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.
Dział prawny zapewnia Trybunałowi doradztwo i wsparcie prawne w odniesieniu do całej jego działalności, w tym do zakresu odpowiedzialności i prerogatyw Trybunału, do zagadnień prawnych pojawiających się w ramach działalności kontrolnej oraz do kwestii dotyczących pracowników i administracji. Dział prawny reprezentuje Trybunał w procesach sądowych, w szczególności przed sądami Unii Europejskiej.
Proponujemy
Na podstawie art. 29 ust. 2 Regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej i warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie dwóch (2) stanowisk prawników (grupa zaszeregowania AD 8-AD 9) w dziale prawnym Służb Prezesa. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.
Wynagrodzenie podstawowe w grupach zaszeregowania AD 8 i AD 9 (stopień 1) wynosi, odpowiednio, 6 350,35 euro i 7 185,01 euro miesięcznie. Powyższa kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wewnętrznym na rzecz Unii Europejskiej i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.
Prawnik, pracujący pod bezpośrednim zwierzchnictwem kierownika działu prawnego, jest odpowiedzialny za zapewnienie doradztwa prawnego na wewnętrzny użytek instytucji i obronę interesów Trybunału w postępowaniu procesowym. Do jego obowiązków należy realizowanie zadań prawnych obejmujących w szczególności przygotowywanie opinii prawnych z zakresu prawa unijnego, pomoc członkom i izbom kontroli w rozwiązywaniu kwestii prawnych, wewnętrzne doradztwo prawne w zakresie prawa instytucjonalnego, administracyjnego i pracowniczego, reprezentowanie Trybunału Obrachunkowego przed sądami, a także, w ramach wewnętrznej współpracy, pomoc służbom administracyjnym w zakresie umów i zamówień publicznych.
Nabór uzależniony będzie od potrzeb działu i dostępności stanowisk.
Poszukujemy
Trybunał poszukuje dynamicznych prawników z co najmniej dziesięcioletnim doświadczeniem zawodowym. Od kandydatów wymagane jest ukończenie studiów w zakresie nauk prawnych potwierdzone uzyskaniem uznanego dyplomu. Atutem będzie dodatkowe wykształcenie lub doświadczenie zawodowe w tej dziedzinie.
Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:
Z uwagi na charakter obowiązków związanych z oferowanym stanowiskiem niezbędna jest bardzo dobra znajomość języka francuskiego i angielskiego; znajomość innych języków obcych stanowi dodatkowy atut.
Kandydaci muszą także wykazać się:
Dodatkowymi atutami będą:
Polityka rekrutacji
W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans i rozpatruje kandydatury wszystkich osób o odpowiednich kwalifikacjach z wykluczeniem wszelkiej dyskryminacji.
WARUNKI REKRUTACJI
Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:
PROCEDURA WYBORU
Komisja rekrutacyjna przeanalizuje kandydatury spełniające warunki wyboru i wyłoni maksymalnie 12 najlepszych kandydatów, którzy zostaną poproszeni o przeprowadzenie analizy przypadku i zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, podczas której przede wszystkim zaprezentują wyniki tej analizy.
Komisja sporządzi następnie listę rezerwową sześciu kandydatów spełniających w najwyższym stopniu kryteria określone w ogłoszeniu o naborze, uszeregowanych w kolejności odpowiadającej uzyskanym wynikom.
Lista ta będzie obowiązywała do dnia 31 grudnia 2017 r., a okres jej ważności może zostać przedłużony.
SKŁADANIE KANDYDATUR
Kandydatury, obowiązkowo sporządzone w języku angielskim lub francuskim, należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu
W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:
Wszystkie kandydatury, które nie zostaną sporządzone ściśle według podanych wskazówek, będą odrzucone.
Termin składania kandydatur upływa 11 stycznia 2016 r. o godz. 12.00.
Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, niebędący pracownikami Trybunału Obrachunkowego, będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające przebyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.
Ochrona danych
Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 1 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane".
OŚWIADCZENIE
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2015.433A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze nr ECA/2015/JUR - Prawnik - 2 stanowiska (Grupa zaszeregowania AD 8-AD 9) - Dział prawny - Służby Prezesa Trybunału. |
| Data aktu: | 23/12/2015 |
| Data ogłoszenia: | 23/12/2015 |