(2015/C 417/02)(Dz.U.UE C z dnia 15 grudnia 2015 r.)
RADA ORAZ PRZEDSTAWICIELE RZĄDÓW PAŃSTW CZŁONKOWSKICH ZEBRANI W RADZIE,
PRZYPOMINAJĄC O POLITYCZNYM TLE PRZEDMIOTOWEJ KWESTII, A ZWŁASZCZA O:
PODKREŚLAJĄ, ŻE:
W ODNIESIENIU DO PROCESU USYSTEMATYZOWANEGO DIALOGU, UZNAJĄ, ŻE:
UWAŻAJĄ, ŻE:
Z NALEŻYTYM POSZANOWANIEM ZASADY POMOCNICZOŚCI ZWRACAJĄ SIĘ DO PAŃSTW CZŁONKOWSKICH I KOMISJI, ABY W RAMACH SWOICH KOMPETENCJI:
Edukacja formalna oraz uczenie się pozaformalne
Możliwości zaangażowania na szczeblu lokalnym i regionalnym
Formy alternatywne i e-zaangażowanie
Dialog z decydentami
Praca z młodzieżą i organizacje młodzieżowe
WZYWAJĄ KOMISJĘ, BY:
1 Dz.U. C 311 z 19.12.2009, s. 1.
2 Dz.U. C 183 z 14.6.2014, s. 5.
3 Dok. 12651/15.
4 "Unia opiera się na wartościach poszanowania godności osoby ludzkiej, wolności, demokracji, równości, praworządności, jak również poszanowania praw człowieka, w tym praw osób należących do mniejszości. Wartości te są wspólne państwom członkowskim w społeczeństwie opartym na pluralizmie, niedyskryminacji, tolerancji, sprawiedliwości, solidarności oraz na równości kobiet i mężczyzn".Artykuł 2 Traktatu o Unii Europejskiej.
5 Youth participation in democratic life - Final Report, London School of Economics (Zaangażowanie młodzieży w życie demokratyczne) -sprawozdanie końcowe, London School of Economics, EACEA 2010/03, luty 2013.
6 Political participation and EU Citizenship: Perceptions and behaviours of young people (Zaangażowanie polityczne a obywatelstwo UE. Wyobrażenia i zachowania młodych ludzi), EACEA, Komisja Europejska, 2013.
7 Dz.U. C 183 z 14.6.2014, s. 1.
8 Dokumenty 14429/14, 8095/15 i 12651/15.