Ogłoszenie o naborze ECA/2015/DIR1 - Dyrektor - Izba kontroli - (Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14) - Izba I.

OGŁOSZENIE O NABORZE ECA/2015/DIR1
Dyrektor - Izba kontroli
(Grupa funkcyjna AD, grupa zaszeregowania 14)
Izba I

(2015/C 356 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 28 października 2015 r.)

KIM JESTEŚMY

Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją Unii Europejskiej (UE) ustanowioną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami UE. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się on do poprawy zarządzania finansami UE i jest niezależnym strażnikiem interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.

Trybunał przeprowadza kontrole, na podstawie których ocenia pozyskiwanie i wykorzystywanie środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i przedstawione, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność i skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, rzeczowych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje również opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.

Trybunał promuje rozliczalność i przejrzystość oraz pomaga Parlamentowi Europejskiemu i Radzie w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, w szczególności w ramach procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być sprawnie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.

Organizacja pracy w Trybunale jest podporządkowana realizacji zadań. Na poziomie Trybunału pracownicy należą do wspólnej puli, natomiast od strony administracyjnej są oddelegowani do poszczególnych izb kontroli, w zależności od przyjętych priorytetów strategicznych.

Siedziba Trybunału Obrachunkowego znajduje się w Luksemburgu.

Izba I odpowiada za kontrolę wydatków UE w obszarze rolnictwa i rozwoju obszarów wiejskich, zarządzania zasobami naturalnymi i ich ochrony, gospodarki morskiej i rybołówstwa, a także zdrowia i ochrony konsumentów. Na te obszary przypadają rocznie środki na płatności w łącznej kwocie ok. 58 mld euro.

Zadaniem dyrekcji jest organizacja i koordynacja działalności kontrolnej prowadzonej przez Izbę oraz nadzór nad tą działalnością. Dyrekcja wspiera także członków Izby oraz doradza im w wykonywaniu ich obowiązków. Dyrekcja odpowiada również za:

-
organizację działań Izby i zarządzanie nimi,
-
kontrolę jakości działań kontrolnych,
-
koordynację zagadnień związanych z zarządzaniem personelem.

PROPONUJEMY

Objęcie stanowiska dyrektora nastąpi w dniu 1 lutego 2016 r.

Na podstawie art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej (zwanego dalej "regulaminem") Europejski Trybunał Obrachunkowy postanowił rozpocząć procedurę mającą na celu obsadzenie stanowiska dyrektora (grupa zaszeregowania AD 14) w Izbie I. Procedura ta, której celem jest zapewnienie organowi powołującemu większego wyboru kandydatów, odbędzie się równolegle z wewnętrzną i międzyinstytucjonalną procedurą naboru.

Nabór nastąpi do grupy zaszeregowania AD 14. Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13 322,22 euro miesięcznie. Kwota wynagrodzenia podstawowego, która podlega opodatkowaniu podatkiem wspólnotowym i jest zwolniona z podatku krajowego, może zostać zwiększona o określone dodatki zgodnie z warunkami przewidzianymi w regulaminie.

W ramach izby dyrektor jest urzędnikiem najwyższej rangi; podlega on bezpośredniemu zwierzchnictwu członków z danej izby. Zarządza on izbą i ponosi ogólną odpowiedzialność za terminową realizację programu prac, zgodną z ramami budżetu i normami jakości, a także ze strategią i standardami kontroli Trybunału. W tym celu dyrektor wyznacza do każdego zadania niezbędne zasoby w zakresie:

-
personelu i środków finansowych (wizyty kontrolne i eksperci zewnętrzni),
-
kontroli: kadry, zapewnienie dostępności personelu i kadry zarządzającej, wsparcie w postaci wiedzy specjalistycznej w zakresie jakości i kontroli jakości, umiejętności.

Dyrektor asystuje przewodniczącemu w zarządzaniu izbą, a także w realizacji zadań z zakresu ustalania strategii, monitorowania i sprawozdawczości. Zapewnia też sprawny przebieg wszystkich wizyt i zadań kontrolnych, które zostały mu powierzone.

POSZUKUJEMY

Niniejsza procedura naboru jest otwarta dla kandydatów, którzy w dniu, w którym upływa termin składania kandydatur, spełniają następujące warunki:

1.
Poziom wykształcenia

Zgodnie z art. 5 regulaminu wymagane są w szczególności:

-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej cztery lata, lub
-
poziom wykształcenia odpowiadający pełnemu cyklowi studiów uniwersyteckich, potwierdzony uzyskaniem dyplomu oraz odpowiednie doświadczenie zawodowe o długości co najmniej jednego roku, w przypadku gdy normalny czas trwania wspomnianych studiów wynosi co najmniej trzy lata, lub
-
w przypadku gdy jest to uzasadnione interesem służby - wykształcenie zawodowe na równoważnym poziomie.
2.
Doświadczenie zawodowe

Udokumentowane, co najmniej piętnastoletnie stosowne doświadczenie zawodowe, liczone od momentu uzyskania wyżej wymienionego dyplomu (doświadczenie w środowisku międzynarodowym będzie dodatkowym atutem); co najmniej czteroletnie doświadczenie na stanowisku kierowniczym; w szczególności udokumentowane, gruntowne doświadczenie w dziedzinie kontroli, w tym kontroli jakości w tym zakresie, postępowań kontradyktoryjnych z udziałem podmiotów kontrolowanych oraz publikacji sprawozdań.

3.
Wymagana wiedza

Doskonała znajomość ogólnych standardów i metodyk kontroli, w szczególności w zakresie kontroli finansowej i kontroli zgodności.

Doskonała znajomość jednego języka urzędowego Unii Europejskiej oraz znajomość w stopniu zadowalającym co najmniej jeszcze jednego języka urzędowego UE; znajomość innych języków będzie dodatkowym atutem; z uwagi na charakter obowiązków związanych z oferowanym stanowiskiem niezbędna jest dobra znajomość języków francuskiego i angielskiego.

4.
Umiejętności

Umiejętności w zakresie opracowywania i wdrażania strategii, wyznaczania celów oraz wymaganych rezultatów, a także sprawozdawczości z ich realizacji; zdolności komunikacyjne i negocjacyjne oraz umiejętność współpracy z partnerami; gruntowna wiedza z zakresu metod zarządzania i doskonałe zdolności interpersonalne.

POLITYKA REKRUTACJI

W polityce zatrudnienia Trybunał kieruje się zasadą równych szans i rozpatruje kandydatury wszystkich osób o odpowiednich kwalifikacjach z wykluczeniem wszelkiej dyskryminacji.

WARUNKI REKRUTACJI

Zgodnie z art. 28 regulaminu kandydat musi w szczególności:

-
posiadać obywatelstwo jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
-
korzystać z pełni praw cywilnych i obywatelskich,
-
mieć uregulowany stosunek do służby wojskowej,
-
posiadać cechy charakteru odpowiednie do wypełniania obowiązków na danym stanowisku.

PROCEDURA WYBORU

Aby pomóc Trybunałowi w dokonaniu wyboru, zostanie powołana komisja rekrutacyjna.

Przeprowadzi ona kilkuetapową ocenę kandydatów na podstawie:

a)
dokumentów nadesłanych przez kandydata; na tym etapie zostanie wybranych 10 najlepszych kandydatów spełniających warunki wyboru;
b)
pisemnej analizy przypadku, którą będą musieli sporządzić kandydaci;
c)
rozmowy kwalifikacyjnej.

SKŁADANIE KANDYDATUR

Kandydatury, obowiązkowo sporządzone w języku angielskim lub francuskim, należy składać w formacie elektronicznym na adres: vacancies@eca.europa.eu

W kandydaturze należy powołać się na numer ogłoszenia o naborze. Do kandydatury należy obowiązkowo dołączyć następujące dokumenty:

-
list motywacyjny (maks. 1 strona),
-
aktualny życiorys sporządzony według modelu "Europass" (maks. 3 strony)

(http://europass.cedefop.europa.eu); przyjmowane będą wyłącznie życiorysy sporządzone w tym formacie,

-
wypełnione, opatrzone datą i podpisem oświadczenie (w załączniku).

Termin składania kandydatur upływa w dniu 12 listopada 2015 r. o godz. 12.00.

Kandydaci zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną będą musieli w dniu rozmowy przedstawić dokumenty potwierdzające odbyte studia, posiadane doświadczenie zawodowe i obecnie zajmowane stanowisko. Dokumenty te należy przedstawić w formie kopii lub kserokopii. Komisja rekrutacyjna nie zwróci kandydatom żadnego z ww. dokumentów.

OCHRONA DANYCH

Zgodnie z art. 7 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 45/2001 z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych "odbiorca przetwarza dane osobowe tylko do celów, dla których zostały one przekazane". 1

Luksemburg, dnia 8 października 2015 r.

W imieniu Trybunału Obrachunkowego
Vítor CALDEIRA
Prezes
1 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024