Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - PRSfM/STIM/GEMA/JV (M.6800).

Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające 1

(2015/C 341/07)

(Dz.U.UE C z dnia 16 października 2015 r.)

1.
W dniu 28 listopada 2014 r. zgodnie z art. 4 rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 2 ("rozporządzenie w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw") i w szczególności w następstwie przyjętego wniosku, który złożono na podstawie art. 4 ust. 5 tego rozporządzenia, Komisja Europejska otrzymała zgłoszenie planowanej transakcji ("planowana transakcja"), w wyniku której "strony zgłaszające" - mianowicie PRS for Music Limited (PRSfM), Föreningen Svenska Tonsättares Internationella Musikbyrå u.p.a. (STIM) i Gesellschaft für musikalische Aufführungsund mechanische Vervielfältigungsrechte (GEMA) - przejmują wspólną kontrolę nad nowo utworzonym wspólnym przedsiębiorstwem w drodze zakupu udziałów.
2.
W dniu 14 stycznia 2015 r. Komisja przyjęła decyzję o wszczęciu postępowania na podstawie art. 6 ust. 1 lit. c) rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw. W decyzji tej Komisja wskazała, że planowana transakcja polega na utworzeniu wspólnego przedsiębiorcy o pełnym zakresie funkcji objętego zakresem stosowania rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw, i wyraziła poważne wątpliwości co do jego zgodności z rynkiem wewnętrznym i Porozumieniem EOG.
3.
W dniu 28 stycznia 2015 r. strony zgłaszające przedstawiły na piśmie swoje uwagi dotyczące tej decyzji z dnia 14 stycznia 2015 r.
4.
Okres na zbadanie planowanej transakcji został przedłużony o 20 dni roboczych na wniosek stron zgłaszających złożony w tej sprawie dnia 4 lutego 2015 r. zgodnie z art. 10 ust. 3 akapit drugi rozporządzenia w sprawie kontroli łączenia przedsiębiorstw.
5.
W celu rozwiązania zidentyfikowanych przez Komisję problemów w zakresie konkurencji w dniu 13 marca 2015 r. strony zgłaszające przedstawiły pierwszą propozycję zobowiązań. Tego samego dnia Komisja rozpoczęła przeprowadzanie "testu rynku wewnętrznego" w odniesieniu do tych propozycji. Komisja poinformowała strony zgłaszające o wynikach testu dnia 25 marca 2015 r.
6.
W dniu 1 kwietnia 2015 r. strony zgłaszające przedstawiły zmienioną propozycję zobowiązań.
7.
W dniu 10 kwietnia 2015 r. strony zgłaszające przedstawiły propozycję zobowiązań z dalszymi zmianami ("zobowiązania ostateczne").
8.
Komisja nie wydała pisemnego zgłoszenia zastrzeżeń zgodnie z art. 13 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 802/2004 3 . Nie przeprowadzono żadnego formalnego złożenia ustnych wyjaśnień na spotkaniu wyjaśniającym zgodnie z art. 14 tego rozporządzenia.
9.
W niniejszym postępowaniu nie wpłynął żaden wniosek o możliwość złożenia ustnych wyjaśnień od zainteresowanej strony trzeciej.
10.
Komisja jest zdania, że zobowiązania ostateczne rozwiewają obawy dotyczące konkurencji związane z planowaną transakcją. Dlatego też w projekcie decyzji uznaje się planowaną transakcję za zgodną z rynkiem wewnętrznym oraz z Porozumieniem EOG, z zastrzeżeniem zgodności ze zobowiązaniami ostatecznymi określonymi jako obowiązki dołączone do projektu decyzji.
11.
Zgodnie z art. 16 decyzji 2011/695/UE zbadałem, czy projekt decyzji dotyczy jedynie zastrzeżeń, co do których strony miały możliwość przedstawienia swoich stanowisk. Stwierdzam, że tak istotnie jest.
12.
Podsumowując, uznaję, że w niniejszym postępowaniu przestrzegano skutecznego wykonywania praw procesowych stron.

Bruksela, dnia 8 czerwca 2015 r.

Joos STRAGIER

1 Zgodnie z art. 16 i 17 decyzji Przewodniczącego Komisji Europejskiej 2011/695/UE z dnia 13 października 2011 r. w sprawie funkcji i zakresu uprawnień urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji (Dz.U. L 275 z 20.10.2011, s. 29) ("decyzja 2011/695/UE").
2 Rozporządzenie Rady (WE) nr 139/2004 z dnia 20 stycznia 2004 r. w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 24 z 29.1.2004, s. 1).
3 Rozporządzenie Rady (WE) nr 802/2004 z dnia 7 kwietnia 2004 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 139/2004 w sprawie kontroli koncentracji przedsiębiorstw (Dz.U. L 133 z 30.4.2004, s. 1).

Zmiany w prawie

Ważne zmiany w zakresie ZFŚS

W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
Wymiar urlopu wypoczynkowego po zmianach w stażu pracy

Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.

Marek Rotkiewicz 19.12.2025
To będzie rewolucja u każdego pracodawcy

Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.

Grażyna J. Leśniak 18.12.2025
Są rozporządzenia wykonawcze do KSeF

Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.

Krzysztof Koślicki 16.12.2025
Od stycznia nowe zasady prowadzenia PKPiR

Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.

Marcin Szymankiewicz 15.12.2025
Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2015.341.12

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Sprawozdanie końcowe urzędnika przeprowadzającego spotkanie wyjaśniające - PRSfM/STIM/GEMA/JV (M.6800).
Data aktu: 08/06/2015
Data ogłoszenia: 16/10/2015