Ogłoszenie o konkursie otwartym - EPSO/AD/321/15 - Administratorzy w dziedzinie audytu (AD 5/AD 7).

OGŁOSZENIE O KONKURSIE OTWARTYM
EPSO/AD/321/15

ADMINISTRATORZY W DZIEDZINIE AUDYTU (AD 5/AD 7)

(2015/C 316 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 24 września 2015 r.)

Termin składania zgłoszeń: 27 października 2015 r. godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego

Europejski Urząd Doboru Kadr (EPSO) organizuje konkurs otwarty na podstawie kwalifikacji i testów w celu stworzenia listy rezerwowej, z której Komisja Europejska będzie rekrutować nowych urzędników służby publicznej na stanowiska administratorów (grupa funkcyjna AD).

Niniejsze ogłoszenie o konkursie wraz z Przepisami ogólnymi mającymi zastosowanie do konkursów otwartych, opublikowanymi w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej C 70 A z dnia 27 lutego 2015 r. (http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ:C:2015:070A:TOC), stanowią prawnie wiążące zasady przedmiotowej procedury doboru.

Pożądana liczba laureatów w poszczególnych grupach zaszeregowania:

Grupa zaszeregowania AD 5: 45 Grupa zaszeregowania AD 7: 25

Niniejsze ogłoszenie dotyczy dwóch grup zaszeregowania. Kandydaci mogą zgłosić się tylko do jednej grupy. Wyboru należy dokonać w momencie rejestracji elektronicznej. Po zatwierdzeniu i przesłaniu formularza zgłoszeniowego drogą elektroniczną nie ma możliwości zmiany. Jednak w pewnych okolicznościach, opisanych w pkt 2, zgłoszenie przesłane do grupy zaszeregowania AD 7 może zostać przeniesione przez komisję konkursową do grupy zaszeregowania AD 5.

JAKIE BĘDĄ MOJE OBOWIĄZKI?

Niniejszy konkurs otwarty jest przeprowadzany w celu rekrutacji administratorów w dziedzinie audytu.

Główne zadanie administratorów w instytucjach Unii Europejskiej polega na wspieraniu decydentów.

Rolą audytorów jest poświadczenie wobec kadry kierowniczej wiarygodności operacji poprzez przeprowadzanie audytów w różnorodnych dziedzinach unijnej polityki, sprawdzając przestrzeganie przepisów ustawowych i wykonawczych oraz optymalne wykorzystanie środków finansowych.

Audytorzy oceniają zarządzanie ryzykiem, organizacyjne struktury zarządcze oraz działanie procesów wewnętrznych. Poszczególne audyty mogą mieć bardzo różny zakres i charakter i mogą dotyczyć różnych procesów administracyjnych i operacyjnych.

Audytorzy mogą być wzywani do przeprowadzania audytów w różnych państwach UE i państwach trzecich.

Audytorzy zapewniają również usługi konsultacyjne, udzielając porad kadrze zarządzającej co do sposobów ulepszenia systemów i procesów.

Więcej informacji o typowych zadaniach znajduje się w ZAŁĄCZNIKU I.

CZY SPEŁNIAM WARUNKI UDZIAŁU W KONKURSIE?

Kandydat musi spełniać WSZYSTKIE poniższe warunki w chwili przesyłania zgłoszenia.

Warunki ogólne - Korzystanie z pełni praw obywatelskich jako obywatel państwa członkowskiego UE

- Uregulowany stosunek do służby wojskowej

- Odpowiednie cechy charakteru niezbędne do wykonywania przyszłych obowiązków

Warunki szczegółowe: języki - Język 1: znajomość na poziomie co najmniej C1 jednego z 24 języków urzędowych UE

- Język 2: znajomość na poziomie co najmniej B2 języka angielskiego, francuskiego lub niemieckiego; musi to być język inny niż język 1 kandydata

Szczegółowe informacje o poziomach znajomości języków znajdują się w Europejskim systemie opisu

kształcenia językowego

(https://europass.cedefop.europa.eu/pl/resources/european-language-levels-cefr)

Warunki szczegółowe: kwalifikacje i doświadczenie zawodowe - Grupa zaszeregowania AD 5:

Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów w dziedzinie audytu, ekonomii, rachunkowości, finansów, zarządzania lub informatyki

lub

kwalifikacje zawodowe na poziomie równoważnym wyżej wymienionym studiom w dziedzinie audytu, ekonomii, rachunkowości, finansów, zarządzania lub informatyki.

- Grupa zaszeregowania AD 7:

1. Poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym co najmniej 4 lata, potwierdzony dyplomem, oraz co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków, z czego przynajmniej 3 lata w dziedzinie audytu (wewnętrznego lub zewnętrznego, w tym audytu systemów informatycznych), zdobyte po uzyskaniu dyplomu,

lub

2. kwalifikacje zawodowe na poziomie równoważnym studiom wymienionym w pkt 1 oraz co najmniej 6-letnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków, z czego przynajmniej 3 lata w dziedzinie audytu (wewnętrznego lub zewnętrznego, w tym audytu systemów informatycznych), zdobyte po uzyskaniu kwalifikacji,

lub

3. poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym trwającym co najmniej 3 lata, potwierdzony dyplomem, oraz co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków, z czego przynajmniej 4 lata w dziedzinie audytu (wewnętrznego lub zewnętrznego, w tym audytu systemów informatycznych), zdobyte po uzyskaniu dyplomu,

lub

4. kwalifikacje zawodowe na poziomie równoważnym studiom wymienionym w pkt 3 oraz co najmniej 7-letnie doświadczenie zawodowe odpowiadające charakterowi przyszłych obowiązków, z czego przynajmniej 4 lata w dziedzinie audytu (wewnętrznego lub zewnętrznego, w tym audytu systemów informatycznych), zdobyte po uzyskaniu kwalifikacji.
Szczegółowe informacje o dyplomach znajdują się w załączniku I do Przepisów ogólnych mających

zastosowanie do konkursów otwartych

(http://eur-lex.europa.eu/legal-content/PL/TXT/?uri=OJ:C:2015:070A:TOC)

Drugim wybranym językiem musi być angielski, francuski lub niemiecki. Są to główne języki robocze instytucji UE. W interesie służby nowo zatrudnione osoby powinny być niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i skutecznej komunikacji w swojej codziennej pracy przynajmniej w jednym z tych języków.

Dodatkowe informacje na temat języków w konkursach UE znajdują się w ZAŁĄCZNIKU II.

JAK WYGLĄDA PROCEDURA DOBORU?

1)
Komputerowe testy wielokrotnego wyboru

Jeżeli liczba kandydatów w poszczególnych grupach zaszeregowania przekroczy próg określony przez EPSO działające jako organ powołujący, wszyscy kandydaci, którzy zatwierdzili swoje zgłoszenia w wymaganym terminie, zostaną zaproszeni do serii komputerowych testów wielokrotnego wyboru organizowanych w jednym z akredytowanych ośrodków egzaminacyjnych EPSO.

Jeżeli liczba kandydatów będzie niższa od wspomnianego progu, testy te zostaną zorganizowane w centrum oceny zintegrowanej (pkt 3).

Komputerowe testy wielokrotnego wyboru będą zorganizowane w następujący sposób:

Test Język Pytania Czas trwania Wymagane minimum
Rozumienie tekstu pisanego Język 1 20 pytań 35 min 10/20
Operowanie danymi liczbowymi Język 1 10 pytań 20 min Operowanie danymi
Myślenie abstrakcyjne Język 1 10 pytań 10 min nie abstrakcyjne łącznie: 10/20

Nieuzyskanie wymaganej liczby punktów w tych testach powoduje wykluczenie z dalszej procedury. Zdobytych w nich punktów nie dodaje się do punktów uzyskanych w pozostałych testach oceny zintegrowanej.

2)
Dobór na podstawie kwalifikacji

Najpierw sprawdzone zostaną informacje podane przez kandydatów w zgłoszeniu elektronicznym pod kątem tego, czy kandydaci spełniają warunki udziału w konkursie. Istnieją dwa możliwe scenariusze:

-
Jeśli komputerowe testy wielokrotnego wyboru organizowane są jako pierwsze, zgłoszenia kandydatów będą sprawdzane w porządku malejącym, według liczby punktów zdobytych w tych testach, do momentu, gdy liczba kandydatów spełniających warunki udziału w konkursie osiągnie próg określony dla każdej grupy zaszeregowania przez EPSO działające jako organ powołujący. Zgłoszenia pozostałych kandydatów nie będą sprawdzane.
-
Jeśli komputerowe testy wielokrotnego wyboru nie są organizowane jako pierwsze, zgłoszenia wszystkich kandydatów zostaną sprawdzone pod kątem spełniania warunków udziału w konkursie.

Grupa zaszeregowania AD 7: Podczas kontroli spełniania przez kandydatów warunków udziału w konkursie komisja konkursowa może przenieść zgłoszenie kandydata do grupy zaszeregowania AD 5, jeśli:

-
jeśli komputerowe testy wielokrotnego wyboru organizowane były jako pierwsze, kandydat uzyskał jeden z najwyższych całkowitych wyników w grupie zaszeregowania AD 7, oraz
-
zgodnie z informacjami podanymi w zgłoszeniu elektronicznym kandydat nie spełnia warunków udziału w konkursie w grupie zaszeregowania AD 7, lecz spełnia warunki udziału w konkursie w grupie zaszeregowania AD 5, oraz
-
w zgłoszeniu elektronicznym kandydat wyraził zgodę na przeniesienie do grupy zaszeregowania AD 5, oraz
-
gdy komputerowe testy wielokrotnego wyboru były organizowane jako pierwsze - kandydat uzyskał jeden z najwyższych całkowitych wyników w grupie zaszeregowania AD 5.

W takim przypadku w dalszej części procedury kandydat będzie traktowany jako kandydat do grupy zaszeregowania AD 5.

Następnie przeprowadzony zostanie - tylko dla kandydatów spełniających warunki udziału w konkursie wybranych w sposób opisany powyżej - dobór na podstawie kwalifikacji, w oparciu o informacje podane przez kandydatów w zakładce "ocena zdolności" (fr. évaluateur de talent, ang. talent screener, niem. Talentfilter) formularza zgłoszeniowego. Komisja konkursowa przypisze każdemu kryterium wyboru współczynnik ważności odzwierciedlający jego względną ważność (od 1 do 3). Każda odpowiedź kandydata zostanie oceniona w skali od 0 do 4 pkt.

Następnie komisja konkursowa pomnoży punkty przez współczynnik ważności przypisany każdemu kryterium i zsumuje je, aby wyłonić tych kandydatów, których profil najlepiej odpowiada obowiązkom na danym stanowisku.

Wykaz kryteriów znajduje się w ZAŁĄCZNIKU III.

3)
Ocena zintegrowana

Liczba kandydatów zaproszonych do tego etapu będzie maksymalnie trzy razy większa niż pożądana liczba laureatów w poszczególnych grupach zaszeregowania. Kandydaci, którzy podczas doboru na podstawie kwalifikacji zdobyli najwyższą całkowitą liczbę punktów, zostaną zaproszeni do centrum oceny zintegrowanej na trwające jeden lub dwa dni testy, najprawdopodobniej do Brukseli. Testy na tym etapie odbywać się będą w drugim języku kandydata.

Jeśli komputerowe testy wielokrotnego wyboru opisane w pkt 1 nie są organizowane jako pierwsze, kandydaci będą je zdawać w centrum oceny zintegrowanej.

W centrum oceny zintegrowanej sprawdzanych będzie osiem kompetencji ogólnych oraz kompetencje szczególne wymagane w niniejszym konkursie za pomocą 4 testów (rozmowy badające poziom kompetencji ogólnych i szczególnych, ćwiczenie w grupie i studium przypadku), zgodnie z poniższą tabelą:

Kompetencja Test
1. Umiejętność analizowania i rozwiązywania problemów Zadanie do wykonania w zespole Studium przypadku
2. Komunikacja Studium przypadku Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
3. Jakość i wydajność pracy Studium przypadku Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
4. Nauka i rozwój osobisty Zadanie do wykonania w zespole Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
5. Ustalanie priorytetów i organizacja Zadanie do wykonania w zespole Studium przypadku
6. Odporność Zadanie do wykonania w zespole Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
7. Umiejętność pracy w zespole Zadanie do wykonania w zespole Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
8. Zdolności kierownicze Zadanie do wykonania w zespole Rozmowa badająca poziom kompetencji ogólnych
Wymagane minimum 3/10 za każdą kompe tencję i 40/80 ogółem
Kompetencja Test
Kompetencje szczególne Rozmowa badająca poziom kompetencji szczególnych
Wymagane minimum 50/100
4)
Lista rezerwowa

Po sprawdzeniu dokumentów załączonych do formularzy zgłoszeniowych komisja konkursowa sporządzi listę rezerwową dla każdej grupy zaszeregowania, na której umieści nazwiska kandydatów, którzy spełniają warunki udziału w konkursie i którzy po etapie oceny zintegrowanej mają najwyższą liczbę punktów. Nazwiska umieszczane są według zdobytych punktów do momentu, gdy osiągnięta zostanie pożądana liczba laureatów. Nazwiska na liście będą wymienione w porządku alfabetycznym.

GDZIE I KIEDY MOŻNA SIĘ ZGŁASZAĆ?

Zgłoszenia można składać przez internet na stronie EPSO http://jobs.eu-careers.eu do dnia:

27 października 2015 r. godz. 12.00 (w południe) czasu brukselskiego.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

ZAKRES OBOWIĄZKÓW

Niniejszy konkurs otwarty jest organizowany w celu rekrutacji administratorów (grupy zaszeregowania AD 5/AD 7) w dziedzinie audytu.

Do głównych zadań administratorów należeć będzie:

w grupach zaszeregowania AD 5 i AD 7:

-
dobra znajomość i zrozumienie procesów biznesowych kontrolowanych podmiotów,
-
przeprowadzanie ocen ryzyka audytu jako elementów procesu planowania,
-
przeprowadzanie kontroli wykonania zadań, kontroli zgodności oraz audytów badających optymalne wykorzystanie środków finansowych w wielu różnych obszarach polityki UE i procesach biznesowych,
-
przeprowadzanie wstępnych analiz mających na celu określenie celów i zakresu audytów,
-
przeprowadzanie badań systemów i badań bezpośrednich, aby ocenić skuteczność zarządzania ryzykiem przez kontrolowane podmioty, ich procesy administracji i kontroli wewnętrznej,
-
zatwierdzanie ustaleń kontroli z podmiotem kontrolowanym,
-
przekazywanie ustaleń audytu, stwierdzonych ryzyk oraz zaleceń za pomocą jasnych i zwięzłych projektów sprawozdań i sprawozdań końcowych,
-
świadczenie usług doradczych i konsultacyjnych na wniosek kadry kierowniczej,
-
prowadzenie audytów następczych w celu zapewnienia skutecznego praktycznego wdrożenia zaleceń,

tylko w grupie zaszeregowania AD 7:

-
planowanie odpowiednich procedur kontrolnych w celu realizacji założonych celów.

Koniec ZAŁĄCZNIKA I, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia

ZAŁĄCZNIK  II

JĘZYKI

W świetle wyroku Trybunału Sprawiedliwości Unii Europejskiej (wielka izba) w sprawie C-566/10 P, Włochy przeciwko Komisji, instytucje UE pragną wskazać powody ograniczenia w niniejszym konkursie wyboru drugiego języka do mniejszej liczby języków urzędowych UE.

Informujemy kandydatów, że możliwości wyboru drugiego języka w ramach niniejszego konkursu zostały określone zgodnie z interesem służby, który wymaga, aby nowo zatrudnione osoby były niezwłocznie zdolne do wykonywania obowiązków i do skutecznej komunikacji w codziennej pracy. W przeciwnym razie wydajność pracy w instytucjach poważnie by ucierpiała.

Zgodnie z długoletnią praktyką dotyczącą komunikacji wewnętrznej w instytucjach UE, a także z uwagi na potrzeby służb w zakresie komunikacji zewnętrznej i prowadzenia dokumentacji, językami najpowszechniej wykorzystywanymi są angielski, francuski i niemiecki. Ponadto angielski, francuski i niemiecki są najpopularniejszymi drugimi językami w Unii Europejskiej i są najczęściej wybierane przez uczących się jako drugi język. Taka sytuacja odzwierciedla obecne standardy edukacyjne i zawodowe, na podstawie których od kandydatów na stanowiska w Unii Europejskiej można oczekiwać znajomości przynajmniej jednego z tych trzech języków. W związku z tym, uwzględniając interes służby oraz potrzeby i wiedzę kandydatów, a także dziedzinę niniejszego konkursu, uzasadnione jest przeprowadzenie testów w trzech wspomnianych językach. Ma to zagwarantować, że wszyscy kandydaci, niezależnie od tego, który z języków urzędowych jest ich językiem pierwszym, będą władać przynajmniej jednym ze wspomnianych trzech języków urzędowych na poziomie umożliwiającym wykonywanie obowiązków służbowych. Przeprowadzane w taki sposób testy szczególnych kompetencji kandydatów umożliwiają instytucjom dokonanie oceny zdolności kandydatów do bezzwłocznego wykonywania zadań w środowisku, które jest bardzo zbliżone do prawdziwego środowiska pracy.

Z tych samych względów należy ograniczyć liczbę języków wykorzystywanych w komunikacji między kandydatami a instytucją, w tym języków, w których przygotowuje się zgłoszenie elektroniczne. Ponadto wymóg ten zapewnia jednolitość przy porównywaniu kandydatów i sprawdzaniu informacji, które zamieścili oni w swoich zgłoszeniach.

W celu zapewnienia wszystkim kandydatom równego traktowania mają oni obowiązek przystąpić do testów w swoim drugim języku, wybranym spośród trzech wskazanych. Dotyczy to również kandydatów, których pierwszym językiem urzędowym jest jeden ze wskazanych trzech języków.

Powyższe pozostaje bez wpływu na możliwość odbywania w późniejszym terminie szkoleń językowych w celu osiągnięcia zdolności do pracy w trzecim języku, zgodnie z art. 45 ust. 2 regulaminu pracowniczego.

Koniec ZAŁĄCZNIKA II, kliknij tutaj aby wrócić do tekstu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK  III

KRYTERIA DOBORU

Komisja konkursowa uwzględnia następujące kryteria doboru na podstawie kwalifikacji:
1)
uznana certyfikacja lub uznane kwalifikacje zawodowe w dziedzinie audytu (wewnętrznego, zewnętrznego lub audytu systemów informatycznych) lub rachunkowości;
2)
co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie przeprowadzania audytów wewnętrznych lub zewnętrznych;
3)
co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie przeprowadzania audytów systemów informatycznych;
4)
doświadczenie zawodowe w zakresie opracowywania metodologii audytu lub prowadzenia szkoleń z audytu;
5)
co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie audytu wydatków/programów finansowanych ze środków UE (np. w obszarze unijnych funduszy strukturalnych, rolnictwa, badań naukowych, pomocy rozwojowej lub pomocy humanitarnej);
6)
co najmniej roczne doświadczenie zawodowe w zakresie usług konsultacyjnych;
7)
doświadczenie zawodowe w co najmniej jednej z następujących dziedzin: rachunkowość, kontrola wewnętrzna, zarządzanie finansami, bankowość i finanse, informatyka lub zarządzanie projektami;
8)
praktyczne doświadczenie w stosowaniu komputerowych technik kontroli ("CAATs");
9)
przynajmniej dwuletnie doświadczenie zawodowe jako kierownik zespołu audytorów (tylko dla kandydatów w grupie zaszeregowania AD 7).

Koniec ZAŁĄCZNIKA III, kliknij tutaj, aby wrócić do tekstu ogłoszenia

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024