(Dz.U.UE C z dnia 23 września 2015 r.)
INFORMACJE OGÓLNE
| Departament | Dyrekcja Generalna D, Dyrekcja 1 - Sprawy Wewnętrzne |
| Lokalizacja | Bruksela |
| Nazwa stanowiska | Dyrektor |
| Grupa funkcyjna i grupa zaszeregowania | AD 14 |
| Wymagane poświadczenie bezpieczeństwa | SECRET UE (tajne UE) |
| TERMIN ZGŁOSZEŃ | 20 października 2015 r. |
O NAS
Sekretariat Generalny Rady ("Sekretariat") wspomaga Radę UE i Radę Europejską. Dyrekcja Generalna D (DG D) Sekretariatu odpowiada za politykę w obszarze wymiaru sprawiedliwości i spraw wewnętrznych. Zapewnia bezpośrednie wsparcie Radzie, jej organom przygotowawczym, rotacyjnej prezydencji oraz - w razie potrzeby - przewodniczącemu Rady Europejskiej w podlegających jej dziedzinach tematycznych, w koordynacji z innymi dyrekcjami generalnymi Sekretariatu. Składa się z dwóch dyrekcji. Dyrekcja D1 zajmuje się kwestiami z dziedziny spraw wewnętrznych. Obejmuje trzy działy: "Schengen, Wizy i Granice" (Dział 1), "Stosunki Zewnętrzne, Azyl i Migracja" (Dział 2) oraz "Współpraca Policyjna i Celna" (Dział 3).
KOGO SZUKAMY
Szukamy menedżera potrafiącego prowadzić i motywować 36-osobowy zespół w politycznie i prawnie złożonym otoczeniu. W ramach swoich kompetencji wybrany kandydat będzie służył profesjonalnym doradztwem na najwyższym szczeblu - co do meritum i procedur - prezydencji i Radzie, przewodniczącemu Rady Europejskiej oraz dyrektorowi generalnemu. Będzie musiał nawiązać dobre stosunki z partnerami z innych instytucji UE oraz ściśle współpracować z departamentami wewnątrz Sekretariatu i z podmiotami zewnętrznymi (ministerstwa, administracja i stałe przedstawicielstwa państw członkowskich, państwa trzecie oraz agencje ds. WSiSW). Będzie zajmował się bardzo newralgicznymi i politycznie kontrowersyjnymi dossier, w przypadku których interesy stron są rozbieżne. By więc skutecznie pełnić swoją funkcję, wybrany kandydat musi posiadać dobre umiejętności interpersonalne oraz zdolność do negocjowania i osiągania kompromisów. Dodatkowym atutem będzie doświadczenie zawodowe związane z dziedzinami podlegającymi dyrekcji.
Sekretariat Generalny Rady propaguje mobilność kadry zarządzającej, by ta mogła poszerzać swoje doświadczenie. Dlatego kandydaci powinni być gotowi i zdolni do pracy w różnych dziedzinach przez cały okres swojej kariery w Sekretariacie.
OGÓLNY CEL STANOWISKA
ZADANIA
WARUNKI PRACY
SZCZEGÓŁOWE KOMPETENCJE
Kompetencje zawodowe
Realizacja zadań i osiąganie wyników
POTENCJALNI KANDYDACI
W momencie ubiegania się o stanowisko kandydaci muszą spełniać następujące warunki:
Wszystkie dokumenty potwierdzające dołączone do zgłoszenia muszą być w formacie word text, pdf lub jpg, opatrzone nazwą (w jęz. angielskim lub francuskim) i kolejno ponumerowane (załącznik 1, 2 itd.). Do zgłoszenia należy też dołączyć listę wszystkich załączników. Zgłoszenia, które nadejdą poprzez system archiwizacyjny "w chmurze" lub przez platformy wzajemnego udostępniania plików, nie będą rozpatrywane.
Kandydat wybrany na stanowisko zostanie poproszony o przedstawienie oryginałów wspomnianych wyżej dokumentów.
PONOWNE ROZPATRZENIE ZGŁOSZENIA
Procedurę występowania o rewizję decyzji, procedurę odwoławczą oraz procedurę wnoszenia skargi do Europejskiego Rzecznika Praw Obywatelskich przedstawiono w załączniku II do niniejszego ogłoszenia.
OCHRONA DANYCH
Zasady przetwarzania danych osobowych w związku z procedurą wyboru przedstawiono w załączniku III do niniejszego ogłoszenia.
Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.
10.12.2025Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2015.314A.1 |
| Rodzaj: | Ogłoszenie |
| Tytuł: | Ogłoszenie o naborze CONS/AD/117. |
| Data aktu: | 23/09/2015 |
| Data ogłoszenia: | 23/09/2015 |