(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(2015/C 267/01)
(Dz.U.UE C z dnia 14 sierpnia 2015 r.)
| ESO (1) | Odniesienie i tytuł normy (oraz dokument referencyjny) | Pierwsza publikacja Dz.U. | Odniesienie do normy zastąpionej |
Data ustania domniemania zgodności normy zastąpionej Przypis 1 |
|
| (1) | (2) | (3) | (4) | (5) | |
| CEN |
EN 1709:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Badanie przed przekazaniem do eksploatacji, konserwacja, kontrole ruchowe i sprawdzenia |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 1908:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Urządzenia napinające |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 1909:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Sprowadzanie pojazdów i ewakuacja |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12385-8:2002 Liny stalowe - Bezpieczeństwo - Część 8: Liny splotkowe napędowe i nośno-napędowe dla kolei linowych zaprojektowanych do przewozu osób |
24.4.2003 | |||
| CEN |
EN 12385-9:2002 Liny stalowe - Bezpieczeństwo - Część 9: Liny nośne o konstrukcji zamkniętej dla kolei linowych zaprojektowanych do przewozu osób |
24.4.2003 | |||
| CEN |
EN 12397:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Eksploatacja |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12927-1:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Liny - Część 1: Kryteria doboru lin i ich zakończeń |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12927-2:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Liny - Część 2: Współczynniki bezpieczeństwa |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12927-3:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Liny - Część 3: Długie zaploty sześciosplotkowych lin napędowych, nośno-napędowych i holujących |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12927-4:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Liny - Część 4: Zamocowania końców |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12927-5:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Liny - Część 5: Magazynowanie, transport, montaż i napinanie |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12927-6:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Liny - Część 6: Kryteria odkładania |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12927-7:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Liny - Część 7: Kontrola, naprawa i konserwacja |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12927-8:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Liny - Część 8: Badania magnetyczne lin (MRT) |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 12929-1:2015 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Wymagania ogólne - Część 1: Wymagania dotyczące wszystkich urządzeń |
Pierwsza publikacja | EN 12929-1:2004 Przypis 2.1 | 31.1.2016 | |
| CEN |
EN 12929-2:2015 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Wymagania ogólne - Część 2: Dodatkowe wymagania dla dwulinowych napowietrznych kolei linowych wahadłowych bez hamulców w pojazdach |
Pierwsza publikacja | EN 12929-2:2004 Przypis 2.1 | 31.1.2016 | |
| CEN |
EN 12930:2015 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Obliczenia |
Pierwsza publikacja | EN 12930:2004 Przypis 2.1 | 31.1.2016 | |
| CEN |
EN 13107:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla kolei linowych zaprojektowanych do przewozu osób - Inżynieria budowy |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 13223:2004 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Układy napędowe i inne urządzenia mechaniczne |
26.4.2005 | |||
| CEN |
EN 13243:2015 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Urządzenia elektryczne inne niż dla układów napędowych |
Pierwsza publikacja | EN 13243:2004 Przypis 2.1 | 31.1.2016 | |
| CEN |
EN 13796-1:2005 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Wagony - Część 1: Zaciski, platformy, hamulce pokładowe, kabiny, siedziska, wózki i ich konserwacja, zaczepy holujące |
20.9.2005 | |||
| EN 13796-1:2005/AC:2007 | |||||
| CEN |
EN 13796-2:2005 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Wagony - Część: 2 Badanie odporności zacisków na ślizganie |
20.9.2005 | |||
| CEN |
EN 13796-3:2005 Wymagania bezpieczeństwa dla osobowych kolei linowych - Pojazdy - Część 3: Badanie zmęczeniowe |
20.9.2005 | |||
|
(1) ESO: Europejska organizacja normalizacyjna: - CEN: Avenue Marnix 17, B-1000, Brussels, Tel. +32 2 5500811; faks + 32 2 5500819 (http://www.cen.eu) - CENELEC: Avenue Marnix 17, B-1000, Brussels, Tel. +32 2 5196871; faks + 32 2 5196919 (http://www.cenelec.eu) - ETSI: 650, route des Lucioles, F-06921 Sophia Antipolis, Tel. +33 492 944200; faks +33 493 654716 (http://www.etsi.eu) | |||||
Przypis 1: Data ustania domniemania zgodności jest zasadniczo datą wycofania ("dw") określoną przez europejską organizację normalizacyjną. Zwraca się jednak uwagę użytkowników tych norm na fakt, że w niektórych szczególnych przypadkach data ustania i data domniemania mogą nie być tożsame.
Przypis 2.1: Nowa (lub zmieniona) norma ma taki sam zakres, jak norma zastąpiona. W określonym dniu ustaje domniemanie zgodności normy zastąpionej z wymogami zasadniczymi lub innymi odpowiedniego prawodawstwa Unii.
Przypis 2.2: Zakres nowej normy jest szerszy od zakresu normy zastąpionej. W określonym dniu ustaje domniemanie zgodności normy zastąpionej z wymogami zasadniczymi lub innymi odpowiedniego prawodawstwa Unii.
Przypis 2.3: Zakres nowej normy jest węższy od zakresu normy zastąpionej. W określonym dniu ustaje domniemanie zgodności normy zastąpionej (częściowo) z wymogami zasadniczymi lub innymi odpowiedniego prawodawstwa Unii w odniesieniu do produktów lub usług, które obejmuje zakres nowej normy. Domniemanie zgodności z wymogami zasadniczymi lub innymi odpowiedniego prawodawstwa Unii w odniesieniu do produktów lub usług, które nadal obejmuje zakres normy zastąpionej (częściowo), a których nie obejmuje zakres nowej normy, pozostaje bez zmian.
Przypis 3: W przypadku zmian, normą, do której dokonuje się odniesienia jest EN CCCCC:YYYY, z wcześniejszymi zmianami, o ile takie miały miejsce, oraz nowa przytoczona zmiana. Zastąpiona norma składa się zatem z EN CCCCC:YYYY z wcześniejszymi zmianami, o ile takie miały miejsce, ale nowa przytoczona zmiana nie wchodzi w jej skład. W określonym dniu ustaje domniemanie zgodności normy zastąpionej z wymogami zasadniczymi lub innymi odpowiedniego prawodawstwa Unii.
UWAGA:
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2015.267.1 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Komunikat w ramach wdrażania dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady 2000/9/WE odnoszącej się do urządzeń kolei linowych przeznaczonych do przewozu osób (Publikacja tytułów i odniesień do norm zharmonizowanych na mocy prawodawstwa harmonizacyjnego Unii). |
| Data aktu: | 14/08/2015 |
| Data ogłoszenia: | 14/08/2015 |