Sprawozdanie z zarządzania budżetem i finansami za rok 2013.

SPRAWOZDANIE Z ZARZĄDZANIA BUDŻETEM I FINANSAMI ZA ROK 2013

(2014/C 162/01)

(Dz.U.UE C z dnia 27 maja 2014 r.)

SPIS TREŚCI

WSTĘP

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2013 oraz należności przeniesione z roku 2012

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

Przesunięcia budżetowe

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2012

Załączniki

ZAŁĄCZNIK I Szacowane dochody, należności ustalone i należności przeniesione

ZAŁĄCZNIK II Dochody przeznaczone na określony cel za rok budżetowy i dochody przeznaczone na określony cel przeniesione

ZAŁĄCZNIK III Zmiany stanu środków za rok budżetowy

ZAŁĄCZNIK IV Wykorzystanie środków za rok budżetowy

ZAŁĄCZNIK V Wykorzystanie środków przeniesionych z roku 2012

WSTĘP

Misja Europejskiego Trybunału Obrachunkowego
Europejski Trybunał Obrachunkowy jest instytucją UE powołaną na mocy Traktatu w celu sprawowania kontroli nad finansami Unii. Jako zewnętrzny kontroler UE przyczynia się do poprawy zarządzania finansami UE i odgrywa rolę niezależnego strażnika interesów finansowych obywateli Unii Europejskiej.
Trybunał prowadzi prace kontrolne, na podstawie których ocenia proces poboru i wydatkowania środków finansowych UE. Bada on, czy operacje finansowe zostały właściwie zarejestrowane i wykazane, legalnie i prawidłowo przeprowadzone oraz czy zarządzano nimi w sposób zapewniający oszczędność, wydajność oraz skuteczność. Trybunał przedstawia wyniki przeprowadzonych kontroli w klarownych, stosownych i obiektywnych sprawozdaniach. Wydaje on także opinie w kwestiach dotyczących zarządzania finansami.
Trybunał działa na rzecz rozliczalności i przejrzystości oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w nadzorowaniu wykonania budżetu UE, zwłaszcza podczas procedury udzielania absolutorium. Trybunał stawia sobie za cel, aby być skutecznie działającą organizacją, która odgrywa zasadniczą rolę w zakresie przemian w dziedzinie kontroli i administracji publicznej.
1.
W sprawozdaniu z zarządzania budżetem i finansami Trybunału za rok 2013 omówiono w skrócie wykonanie budżetu oraz wyjaśniono kwestie, które miały istotne znaczenie dla działań podjętych w ciągu roku budżetowego.
2.
W załącznikach do niniejszego sprawozdania (załączniki I-V) przedstawiono szczegółowy obraz sytuacji z wyszczególnieniem pozycji budżetowych.

DOCHODY

Należności ustalone za rok 2013 oraz należności przeniesione z roku 2012

3.
Należności ustalone za rok budżetowy 2013 wyniosły 17.327.816 euro (tabela 1). Przy uwzględnieniu środków przeniesionych z poprzedniego roku budżetowego (1.310 euro) (tabela 2) całkowita kwota ustalonych należności wyniosła 17.329.126 euro.

Tabela 1

Należności ustalone za rok 2013

(w EUR)
Tytuł Szacowane dochody za 2013 r. Należności ustalone za 2013 r. Środki odzyskane ogółem za 2013 r. % ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 19.970.000 17.183.421 17.183.421 100,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 0 124.899 111.874 89,57
9 - Różne dochody 200.000 19.496 19.496 100,00
Ogółem 20.170.000 17.327.816 17.314.791 99,92

Tabela 2

Należności przeniesione z 2012 r.

(w EUR)
Tytuł Należności przeniesione Korekty Ogółem Środki odzyskane ogółem % ogółem
4 - Dochody pochodzące od osób pracujących dla instytucji 0 0 0 0 0,00
5 - Dochody z działalności administracyjnej instytucji 866 0 866 0 0,00
9 - Różne dochody 444 0 444 0 0,00
Ogółem 1.310 0 1.310 0 0,00
4.
Należności ustalone za rok budżetowy 2013 (17.327.816 euro) stanowią 85,91 % szacowanych dochodów w wysokości 20.170.000 euro, podczas gdy w 2012 r. stanowiły one 90,56 %.
5.
Całkowita kwota dochodów odzyskanych na dzień 31 grudnia 2013 r. wyniosła 17.314.791 euro, przy czym całość tej kwoty to środki odzyskane z tytułu należności ustalonych w 2013 r. (tabela 1). Nie odzyskano żadnych środków z tytułu należności ustalonych przed tym rokiem budżetowym (tabela 2).
6.
Z 17.314.791 euro odzyskanych dochodów kwota 17.183.421 euro (99,24 %) stanowi odliczenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne), a także środki pochodzące z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników. Inne dochody odzyskane w roku budżetowym wyniosły 131.370 euro. Dochody z tytułu odsetek bankowych wyniosły w 2013 r. w sumie 658 euro 1 . Dla porównania w roku 2012 odliczenia od wynagrodzeń członków i personelu (podatki, składki emerytalne i rentowe oraz składki na ubezpieczenie zdrowotne) wraz ze środkami pochodzącymi z przeniesienia uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników stanowiły 98,70 %, a inne dochody za ten rok budżetowy wyniosły 251.505 euro, z czego dochody z tytułu odsetek bankowych - 59.396 euro.
7.
Kwota pozostająca do pobrania na koniec roku budżetowego wynosiła 14.335 euro, tj. 0,08 % należności ustalonych w ciągu roku budżetowego oraz pozostałych należności ustalonych w poprzednich latach budżetowych. W 2012 r. kwota ta wyniosła 1.310 euro, tj. 0,007 %.

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL

8.
Dochody przeznaczone na określony cel obejmują przede wszystkim podróże służbowe, zwroty nadpłaty w ramach rocznego rozliczenia kosztów zużycia energii oraz zwrot podatku VAT od prywatnych rozmów telefonicznych. Informacje na temat wykorzystania dochodów przeznaczonych na określony cel zamieszczono w załączniku II.

WYDATKI W CIĄGU ROKU

Ostateczne dostępne środki, zobowiązania i płatności z wyszczególnieniem tytułów

9.
W tabeli 3 i tabeli 4 zestawiono całkowite środki dostępne za rok 2013, środki, na które zaciągnięto zobowiązania, płatności dokonane w ciągu roku oraz pozostałą kwotę przeniesioną na rok 2014.
10.
Bardziej szczegółowa analiza na poziomie rozdziałów wraz z informacjami dodatkowymi dotyczącymi poszczególnych rozdziałów lub pozycji znajduje się w tabelach 6-9.

Tabela 3

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania według tytułów

(w EUR)
Tytuł Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 123.211.618 113.177.290 91,86
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 19.549.000 18.733.462 95,83
Tytuły 1 i 2 - ogółem 142.760.618 131.910.752 92,40

Tabela 4

Zobowiązania i płatności według tytułów

(w EUR)
Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji - ogółem 113.177.290 111.430.302 98,46 1.746.988 1,54
Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne - ogółem 18.733.462 9.439.555 50,39 9.293.907 49,61
Tytuły 1 i 2 - ogółem 131.910.752 120.869.857 91,63 11.040.895 8,37

Przesunięcia budżetowe

11.
W ciągu roku budżetowego Trybunał dokonał 33 przesunięć budżetowych na łączną kwotę 2.833.528 euro (tabela 5). Przesunięcia te miały na celu zapewnienie sprawnego funkcjonowania różnych działów Trybunału i spełnienie wszelkich związanych z tym wymogów. Efekty tych przesunięć na poziomie pozycji przedstawiono w załączniku III.

Tabela 5

Przesunięcia budżetowe w 2013 r.

(w EUR)
Rodzaj przesunięcia Liczba przesunięć w 2013 r. Łączna kwota przesuniętych środków
Pomiędzy tytułami 2 335.000
Pomiędzy rozdziałami 4 666.500
Pomiędzy artykułami 1 250.000
Pomiędzy pozycjami 8 1.393.300
Pomiędzy podpozycjami 18 188.728
Ogółem 33 2.833.528

Tytuł 1 - Osoby pracujące dla instytucji

12.
W tabeli 6 i tabeli 7 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2013 w tytule 1.

Tabela 6

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 1

(w EUR)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
1 0 - Członkowie instytucji 14.615.337 13.611.630 93,13
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 97.772.266 89.312.157 91,35
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4.365.765 4.033.707 92,39
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 6.458.250 6.219.796 96,31
Tytuł 1 - ogółem 123.211.618 113.177.290 91,86
13.
W 2013 r. wskaźnik wykorzystania środków w tytule 1 wyniósł 91,86 % (w 2012 r. wskaźnik ten wyniósł 95,89 %).
14.
Środki w rozdziale 1 2 ("Urzędnicy i pracownicy tymczasowi") zostały wykorzystane w 2013 r. w 91,35 % (w 2012 r. wskaźnik ten wyniósł 96,40 %). Nie wykorzystano kwoty 8.460.108,53 euro. Doszło do tego z następujących powodów:
w związku z brakiem decyzji Rady na koniec 2013 r. nie wypłacono dorocznych korekt wynagrodzeń za lata 2011 i 2012,
zgodnie z art. 65 ust. 4 zmienionego regulaminu pracowniczego w 2013 r. nie dokonano aktualizacji wysokości wynagrodzeń,
dokonano znacznych oszczędności w pozycjach "Dodatki rodzinne", "Godziny nadliczbowe", "Dodatek na zagospodarowanie i dodatek na ponowne zagospodarowanie", "Diety dzienne" oraz "Koszty przeprowadzki",
pracownicy odchodzący z Trybunału mieli stosunkowo wysoką grupę zaszeregowania, podczas gdy nowi pracownicy są rekrutowani na najniższe grupy; w międzyczasie stanowiska pozostają nieobsadzone przez kilka tygodni.
15.
Wskaźnik wykorzystania środków w rozdziale 1 4 ("Inni pracownicy i usługi zewnętrzne") osiągnął w 2013 r. poziom 92,39 %, co stanowi pewną poprawę w porównaniu z rokiem poprzednim (w 2012 r. poziom ten wyniósł 91,85 %).
16.
Wskaźnik wykorzystania środków na podróże służbowe wyniósł 94,88 % (92,37 % w 2012 r.). Trybunał podejmuje wszystkie możliwe działania, aby środki na podróże służbowe były wykorzystywane w sposób ściśle zgodny z zasadami oszczędności, wydajności i skuteczności. Choć potrzeby nie zawsze dają się dokładnie przewidzieć, Trybunał pilnuje, aby środki wykorzystywano w sposób gospodarny.

Tabela 7

Zobowiązania i płatności w tytule 1

(w EUR)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
1 0 - Członkowie instytucji 13.611.630 13.431.204 98,67 180.426 1,33
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 89.312.157 89.306.499 99,99 5.658 0,01
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 4.033.707 3.983.634 98,76 50.073 1,24
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 6.219.796 4.708.965 75,71 1.510.831 24,29
Tytuł 1 - ogółem 113.177.290 111.430.302 98,46 1.746.988 1,54
17.
W 2013 r. płatności wyniosły łącznie 111.430.302 euro i stanowiły 90,44 % ostatecznych środków oraz 98,46 % całkowitych zobowiązań (w 2012 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 94,11 % oraz 98,14 %).
18.
Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2014 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 1.746.988 euro, tj. 1,42 % ostatecznych środków oraz 1,54 % całkowitych zobowiązań (w 2012 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 1,78 % oraz 1,86 %).
19.
Największa część przeniesionych środków odnoszących się do rozdziału 1 6 dotyczy podróży służbowych pracowników, a ich kwota wynosi 797.407 euro. W przypadku pewnej liczby podróży służbowych, które miały miejsce w 2013 r., nie otrzymano jeszcze wniosków o zwrot kosztów lub wnioski te otrzymano, lecz przed upływem roku budżetowego nie zostały one jeszcze do końca rozliczone. Inne kwoty - składające się na środki przeniesione w rozdziale 1 6 - w stosunku do których istniały zobowiązania prawne, lecz w roku 2013 nie otrzymano jeszcze odnośnych faktur, to: "Centrum Małego Dziecka" (296.477 euro) oraz "Doskonalenie zawodowe" (294.793 euro).

Tytuł 2 - Budynki, meble, wyposażenie i różne wydatki operacyjne

20.
W związku z ukończeniem budynku K3 wszystkie przeprowadzki odbyły się do dnia 30 kwietnia 2013 r. Przed końcem pierwszego semestru zwolniono wynajmowane budynki (K7, K8 i K9). W budynku K1 przeprowadzono pewne dodatkowe prace, takie jak modernizacja przestrzeni przy recepcji oraz nowa biblioteka.
21.
W tabeli 8 i tabeli 9 zestawiono ostateczne środki, zobowiązania i płatności za rok 2013 w tytule 2.

Tabela 8

Ostateczne dostępne środki i zobowiązania w tytule 2

(w EUR)
Rozdziały Ostateczne środki Środki, na które zaciągnięto zobowiązania %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 7.335.500 7.135.362 97,27
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 4.335.500 4.135.362 95,38
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 8.357.000 8.289.012 99,19
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 563.000 531.406 94,39
2 5 - Posiedzenia i konferencje 768.000 658.034 85,68
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 2.525.500 2.119.648 83,93
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 19.549.000 18.733.462 95,83
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 16.549.000 15.733.462 95,07
22.
Wskaźnik wykorzystania środków w tytule 2 w 2013 r. osiągnął 95,83 % (wobec 98,84 % w roku 2012).

Tabela 9

Zobowiązania i płatności w tytule 2

(w EUR)
Rozdziały Zobowiązania Płatności % Środki przeniesione %
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 7.135.362 3.255.683 45,63 3.879.679 54,37
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 4.135.362 2.679.178 64,79 1.456.184 35,21
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 8.289.012 4.100.539 49,47 4.188.473 50,53
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 531.406 407.513 76,69 123.893 23,31
2 5 - Posiedzenia i konferencje 658.034 454.924 69,13 203.110 30,87
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 2.119.648 1.220.896 57,60 898.752 42,40
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 18.733.462 9.439.555 50,39 9.293.908 49,61
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 15.733.462 8.863.050 56,33 6.870.412 43,67
23.
W 2012 r. płatności wyniosły łącznie 9.439.555 euro i stanowiły 48,29 % ostatecznych środków oraz 50,39 % zobowiązań (w 2012 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 55,89 % oraz 56,54 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2014 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 9.293.907 euro, tj. 47,54 % ostatecznych środków oraz 49,61 % zobowiązań (w 2012 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 42,96 % oraz 43,46 %).

Projekt budowy budynku K3 i porównanie z 2012 r.

24.
W budżecie na 2013 r. zapisano ostatnią transzę finansowania w wysokości 3 mln euro z przeznaczeniem na projekt budowy budynku K3. Na tę kwotę zostały zaciągnięte zobowiązania i część środków wypłacono w 2013 r. Pozostała część środków, przeniesiona na rok 2014, zostanie przeznaczona na umowy podpisane przez kierownika projektu w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi i zostanie wykorzystana zgodnie z przekazanym władzy budżetowej w dniu 13 stycznia 2009 r. powiadomieniem na podstawie art. 203 ust. 5 rozporządzenia finansowego.
25.
Projekt budowy budynku K3 zniekształca przedstawione w pkt 23 wskaźniki wykorzystania środków i utrudnia porównanie z rokiem 2012. Aby móc lepiej porównać te wskaźniki z danymi za rok 2012, konieczne jest pominięcie efektów tego projektu. Jeżeli nie uwzględni się projektu budowy budynku K3, płatności w ramach tytułu 2 wynoszą łącznie 8.863.050 euro i stanowią 53,56 % ostatecznych środków oraz 56,33 % zobowiązań (w 2012 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 62,63 % oraz 63,47 %). Kwota zobowiązań przeniesionych automatycznie na rok 2014 zgodnie z art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego wyniosła 6.870.412 euro, tj. 41,52 % ostatecznych środków oraz 43,67 % zobowiązań (w 2012 r. wskaźniki te wyniosły odpowiednio 36,05 % oraz 36,53 %).
26.
Z kwoty 3.879.679 euro środków przeniesionych w rozdziale 2 0 ("Budynki i koszty dodatkowe"), 2.423.495 euro dotyczy projektu budowy budynku K3. Pozostałe istotne kwoty w rozdziale 2 0, na które zaciągnięto zobowiązania, ale na które do końca roku nie otrzymano faktur, występują w pozycjach: "Sprzątanie i utrzymanie obiektów" (459.843 euro), "Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych" (319.769 euro) oraz "Zużycie energii" (234.989 euro).
27.
Linia budżetowa, która w największym stopniu składa się na środki w wysokości 4.188.473 euro przeniesione w rozdziale 2 1 ("Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie"), wchodzi w zakres pozycji budżetu 2 1 0 2 ("Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych") i obejmuje kwotę 3.130.772 euro wynikającą z projektów, które na koniec roku nadal znajdowały się w fazie realizacji.
28.
W rozdziale 2 7 ("Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie") przeniesienia dotyczą głównie pozycji budżetu 2 7 0 0 ("Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze"), w której przeniesiono środki w wysokości 417.021 euro tytułem usług eksperckich w dziedzinie kontroli. Podobnie jak w przeszłości, pozycja budżetu 2 7 4 0 ("Dziennik Urzędowy") oraz pozycja budżetu 2 7 4 1 ("Publikacje różne") stanowią dwie istotne pozycje środków przeniesionych na kwotę odpowiednio 150.000 euro i 243.284 euro. W przypadku pozycji 2 7 4 0 kwota obejmuje publikacje w Dzienniku Urzędowym z ostatnich miesięcy 2013 r., które zostaną zafakturowane dopiero w roku 2014 2 . W przypadku pozycji budżetu 2 7 4 1 ("Publikacje różne") środki przeniesione odnoszą się do zobowiązań prawnych, na które nie otrzymano jeszcze faktur (publikacja niektórych sprawozdań specjalnych z 2013 r.).

ŚRODKI PRZENIESIONE Z ROKU 2012

29.
W tabeli 10 przedstawiono środki przeniesione z 2012 r.

Tabela 10

Środki przeniesione z 2012 r. na 2013 r.

(w EUR)
Rozdziały Środki przeniesione z 2012 na 2013 r. Płatności z przeniesień Środki anulowane
1 0 - Członkowie instytucji 228.725 120.747 107.978
1 2 - Urzędnicy i pracownicy tymczasowi 178.797 132.791 46.006
1 4 - Inni pracownicy i usługi zewnętrzne 51.845 42.232 9.613
1 6 - Inne wydatki dotyczące osób pracujących dla instytucji 1.638.878 1.046.171 592.707
Tytuł 1 - ogółem 2.098.245 1.341.941 756.304
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe, w tym K3 3.693.380 3.378.290 315.090
2 0 - Budynki i koszty dodatkowe bez K3 910.882 627.069 283.813
2 1 - Informatyka, sprzęt i majątek ruchomy: zakup, wynajem i utrzymanie 5.287.237 5.192.227 95.010
2 3 - Bieżące wydatki administracyjne 318.132 278.557 39.575
2 5 - Posiedzenia i konferencje 185.252 86.580 98.672
2 7 - Informacja: pozyskiwanie, archiwizacja, produkcja i rozpowszechnianie 1.095.653 832.370 263.283
Tytuł 2 - Ogółem, w tym K3 10.579.654 9.768.024 811.630
Tytuł 2 - Ogółem bez K3 7.797.156 7.016.803 780.353
Tytuły 1 i 2 - Ogółem, w tym K3 12.677.899 11.109.965 1.567.934
Tytuły 1 i 2 - Ogółem bez K3 9.895.401 8.358.744 1.536.657
30.
Automatyczne przeniesienia środków (art. 13 ust. 4 rozporządzenia finansowego) z roku budżetowego 2012 na rok budżetowy 2013 na całkowitą kwotę 12.677.899 euro umożliwiły realizację płatności na kwotę 11.109.965 euro, co dało wskaźnik wykorzystania na poziomie 87,63 % (85,69 % w 2012 r.).
31.
Z kwoty 3.378.290 euro płatności ze środków przeniesionych w rozdziale 2 0, 2.751.221 euro to płatności w ramach pozycji budżetu 2 0 0 3 ("Zakup nieruchomości"), które dotyczą robót związanych z budową budynku K3, rozpoczętych w marcu 2010 r. Płatności te, objęte czwartą transzą finansowania w wysokości 3.000.000 euro - zapisaną w budżecie na 2012 r. - dotyczą umów podpisanych przez kierownika projektu (zob. pkt 24) w imieniu Trybunału z przedsiębiorstwami budowlanymi.
32.
W tym kontekście kierownik projektu zaciąga zobowiązania finansowe wobec tych przedsiębiorstw. Jednocześnie umowa zawarta między Trybunałem a kierownikiem projektu zobowiązuje Trybunał do posiadania środków finansowych, w granicach dostępnych środków budżetowych, wystarczających do pokrycia zobowiązań kierownika projektu wobec przedsiębiorstw budowlanych. Mając to na uwadze oraz aby chronić interesy finansowe Unii, Trybunał zawarł z lokalnym bankiem umowę powierniczą, dzięki czemu dysponuje środkami udostępnionymi przez władzę budżetową.
33.
Takie wykorzystanie środków jest zgodne z powiadomieniem przekazanym władzy budżetowej na podstawie art. 203 ust. 5.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK  I

SZACOWANE DOCHODY, NALEŻNOŚCI USTALONE I NALEŻNOŚCI PRZENIESIONE

Dochody - 2013
(w EUR)
Pozycja budżetu Budżet wstępny Należności ustalone za rok budżetowy Środki odzyskane za rok budżetowy Środki do odzyskania za rok budżetowy
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i świadczeń na rzecz członków instytucji, urzędników i innych pracowników 10.170.000,00 9.951.309,06 9.951.309,06 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy ze składki tymczasowej od wynagrodzeń członków instytucji, urzędników i innych czynnie zatrudnionych pracowników 1.400.000,00 13.450,64 13.450,64 0,00
ROZDZ. 4 0 - RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 11.570.000,00 9.964.759,70 9.964.759,70 0,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 8.400.000,00 7.107.013,91 7.107.013,91 0,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 111.646,91 111.646,91 0,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników tymczasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 - SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 8.400.000,00 7.218.660,82 7.218.660,82 0,00
TYTUŁ - 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 19.970.000,00 17.183.420,52 17.183.420,52 0,00
Pozycja 5 0 0 0 Wpływy ze sprzedaży pojazdów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 2 0 Wpływy ze sprzedaży publikacji, druków i filmów - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 - WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW)

I NIERUCHOMOŚCI

0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 657,61 657,61 0,00
ROZDZ. 5 2 - DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK, ODSETEK

BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK

0,00 657,61 657,61 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 124.241,26 111.216,76 13.024,50
ROZDZ. 5 7 - INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ

ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI

0,00 124.241,26 111.216,76 13.024,50
Pozycja 5 9 0 0 Inne dochody otrzymane z działalności administracyjnej 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 9 - INNE DOCHODY OTRZYMANE Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 0,00 124.898,87 111.874,37 13.024,50
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 200.000,00 19.496,28 19.496,28 0,00
ROZDZ. 9 0 - RÓŻNE DOCHODY 200.000,00 19.496,28 19.496,28 0,00
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY 200.000,00 19.496,28 19.496,28 0,00
OGÓŁEM 20.170.000,00 17.327.815,67 17.314.791,17 13.024,50

Dochody przeniesione

(w EUR)
Pozycja budżetu Należności rok budżetowy n-1 Zmiany przeniesione z roku n-1 Ogółem środki przeniesione z roku n-1 Środki odzyskane za rok budżetowy n-1 Środki do odzyskania
Pozycja 4 0 0 0 Wpływy z podatków od uposażeń, wynagrodzeń i świadczeń na rzecz członków instytucji, urzędników i innych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 0 4 0 Wpływy ze składki tymczasowej od wynagrodzeń członków instytucji, urzędników i innych czynnie zatrudnionych pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 0 - RÓŻNE PODATKI I POTRĄCENIA 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 1 0 0 Składki pracowników na ubezpieczenia emerytalne i rentowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 1 1 0 Przeniesienie lub wykup uprawnień emerytalnych i rentowych przez pracowników 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 4 1 2 0 Składki na ubezpieczenia emerytalne i rentowe urzędników i pracowników tymczasowych na urlopach z przyczyn osobistych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 4 1 - SKŁADKI NA UBEZPIECZENIA EMERYTALNE I RENTOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ - 4 DOCHODY POCHODZĄCE OD OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 0 0 1 Wpływy ze sprzedaży innego majątku ruchomego - Dochody przeznaczone na określony cel 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 0 - WPŁYWY ZE SPRZEDAŻY MAJĄTKU RUCHOMEGO (DOSTAWA TOWARÓW) I NIERUCHOMOŚCI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 2 0 0 Dochody z inwestycji lub udzielonych pożyczek, odsetek bankowych i innych odsetek na rachunkach instytucji 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 5 2 - DOCHODY Z INWESTYCJI LUB UDZIELONYCH POŻYCZEK,

ODSETEK BANKOWYCH I INNYCH ODSETEK

0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 5 7 0 0 Dochody pochodzące ze zwrotów kwot wypłaconych omyłkowo - Dochody przeznaczone na określony cel 865,96 0,00 865,96 0,00 865,96
ROZDZ. 5 7 - INNE SKŁADKI I ZWROTY ZWIĄZANE Z DZIAŁALNOŚCIĄ

ADMINISTRACYJNĄ INSTYTUCJI

865,96 0,00 865,96 0,00 865,96
TYTUŁ 5 - DOCHODY Z DZIAŁALNOŚCI ADMINISTRACYJNEJ INSTYTUCJI 865,96 0,00 865,96 0,00 865,96
Pozycja 9 0 0 0 Różne dochody 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
ROZDZ. 9 0 - RÓŻNE DOCHODY 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
TYTUŁ 9 - RÓŻNE DOCHODY 444,40 0,00 444,40 0,00 444,40
OGÓŁEM 1 310,36 0,00 1 310,36 0,00 1 310,36

ZAŁĄCZNIK  II

DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL ZA ROK BUDŻETOWY I DOCHODY PRZEZNACZONE NA OKREŚLONY CEL PRZENIESIONE

Dochody przeznaczone na określony cel
(w EUR)
WYKORZYSTANIE DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL W ROKU BUDŻETOWYM - Indeks 11
Pozycja budżetu Dochody przeznaczone na określony cel Zobowiązania Płatności (1) - (2) (2) - (3)
1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 2.400,00 2.400,00 0,00 0,00 2.400,00
1 6 2 0 Podróże służbowe 46.530,00 0,00 0,00 46.530,00 0,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA

INSTYTUCJI

48.930,00 2.400,00 0,00 46.530,00 2.400,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 48.930,00 2.400,00 0,00 46.530,00 2.400,00
2 0 0 0 Czynsze 685,00 0,00 0,00 685,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 0 7 0 1 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 4.063,51 3.987,36 3.987,36 76,15 0,00
2 0 2 4 Zużycie energii 23.658,53 0,00 0,00 23.658,53 0,00
2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 3.757,20 1.902,15 1.902,15 1.855,05 0,00
2 0 2 8 Ubezpieczenia 155,02 0,00 0,00 155,02 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 3.131,30 0,00 0,00 3.131,30 0,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 35.450,56 5.889,51 5.889,51 29.561,05 0,00
2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 0 3 Telekomunikacja 11.932,17 0,00 0,00 11.932,17 0,00
2 1 6 0 0 2 Wymiana pojazdów 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 6 0 0 4 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 11.704,64 1.000,00 0,00 10.704,64 1.000,00
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 23.636,81 1.000,00 0,00 22.636,81 1.000,00
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 5 4 0 0 1 Posiedzenia ogółem 184,42 184,42 0,00 0,00 184,42
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 184,42 184,42 0,00 0,00 184,42
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 1.189,76 0,00 0,00 1.189,76 0,00
2 7 4 1 0 2 Wydatki na rozprowadzanie i publikację dokumentów 1.825,21 0,00 0,00 1.825,21 0,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 3.014,97 0,00 0,00 3.014,97 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 62.286,76 7.073,93 5.889,51 55.212,83 1.184,42
OGÓŁEM 111.216,76 9.473,93 5.889,51 101.742,83 3.584,42

Dochody przeznaczone na określony cel przeniesione z poprzedniego roku

(w EUR)
WYKORZYSTANIE PRZENIESIONYCH Z POPRZEDNIEGO ROKU BUDŻETOWEGO DOCHODÓW PRZEZNACZONYCH NA OKREŚLONY CEL - Indeks 44
Pozycja budżetu Dochody przeznaczone na określony cel Zobowiązania Płatności (1) - (2) (2) - (3)
1 0 4 0 Podróże służbowe 1.674,86 0,00 0,00 1.674,86 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 1.674,86 0,00 0,00 1.674,86 0,00
1 4 0 6 0 3 Dodatkowe usługi tłumaczeniowe 65,42 0,00 0,00 65,42 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 65,42 0,00 0,00 65,42 0,00
1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 113,06 0,00 0,00 113,06 0,00
1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 626,58 626,58 600,00 0,00 26,58
1 6 2 0 Podróże służbowe 178.232,73 0,00 0,00 178.232,73 0,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 178.972,37 626,58 600,00 178.345,79 26,58
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 180.712,65 626,58 600,00 180.086,07 26,58
2 0 0 0 Czynsze 2.430,00 2.430,00 2.430,00 0,00 0,00
2 0 0 3 Zakup nieruchomości 2.391,69 2.391,69 0,00 0,00 2.391,69
2 0 0 7 0 1 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 10.000,00 9.669,53 371,00 330,47 9.298,53
2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 10.873,05 10.862,49 7.938,49 10,56 2.924,00
2 0 2 4 Zużycie energii 114.398,48 114.398,48 110.698,41 0,00 3.700,07
2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 5.656,40 5.640,97 3.115,96 15,43 2.525,01
2 0 2 8 Ubezpieczenia 4.066,27 0,00 0,00 4.066,27 0,00
2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 2.595,33 2.514,21 633,25 81,12 1.880,96
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 152.411,22 147.907,37 125.187,11 4.503,85 22.720,26
2 1 0 0 Zakup, konserwacja oraz utrzymanie sprzętu 5.422,74 5.422,74 5.422,74 0,00 0,00
2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
2 1 0 3 Telekomunikacja 33.196,15 33.196,15 33.025,96 0,00 170,19
2 1 6 0 0 2 Wymiana pojazdów 16.012,25 0,00 0,00 16.012,25 0,00
2 1 6 0 0 4 Utrzymanie, eksploatacja i naprawa pojazdów 8.707,89 8.199,98 4.432,16 507,91 3.767,82
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 63.339,03 46.818,87 42.880,86 16.520,16 3.938,01
2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 1.682,85 1.682,85 0,00 0,00 1.682,85
2 3 6 0 Opłaty pocztowe 150,00 0,00 0,00 150,00 0,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 1.832,85 1.682,85 0,00 150,00 1.682,85
2 5 2 0 0 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 1.025,33 0,00 0,00 1.025,33 0,00
2 5 4 0 0 2 Posiedzenia, kongresy i konferencje 208,98 208,98 201,93 0,00 7,05
2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 1.902,54 0,00 0,00 1.902,54 0,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 3.136,85 208,98 201,93 2.927,87 7,05
2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 50.706,86 0,00 0,00 50.706,86 0,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 50.706,86 0,00 0,00 50.706,86 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 271.426,81 196.618,07 168.269,90 74.808,74 28.348,17
OGÓŁEM 452.139,46 197.244,65 168.869,90 254.894,81 28.374,75

ZAŁĄCZNIK  III

ZMIANY STANU ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w EUR)
Pozycja budżetu Budżet wstępny Budżet uzupełniający Przesunięcia Środki za rok budżetowy Środki przeniesione automatycznie z roku n-1
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, zwroty kosztów i świadczenia emerytalne 8.669.992,00 0,00 0,00 8.669.992,00 0,00
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 224.259,00 0,00 0,00 224.259,00 55.561,02
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 8.894.251,00 0,00 0,00 8.894.251,00 55.561,02
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe 1.736.480,00 0,00 0,00 1.736.480,00 0,00
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe 1.736.480,00 0,00 0,00 1.736.480,00 0,00
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe 3.437.561,00 0,00 0,00 3.437.561,00 0,00
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe 3.437.561,00 0,00 0,00 3.437.561,00 0,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 308.000,00 0,00 0,00 308.000,00 136.508,31
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 308.000,00 0,00 0,00 308.000,00 136.508,31
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 70.000,00 0,00 50.000,00 120.000,00 36.656,33
Art. 1 0 6 Szkolenia 70.000,00 0,00 50.000,00 120.000,00 36.656,33
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe 119.045,00 0,00 0,00 119.045,00 0,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe 119.045,00 0,00 0,00 119.045,00 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 14.565.337,00 0,00 50.000,00 14.615.337,00 228.725,66
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i zwroty kosztów 95.362.536,00 0,00 0,00 95.362.536,00 0,00
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 421.829,00 0,00 50.000,00 471.829,00 0,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 1.180.087,00 0,00 - 50.000,00 1.130.087,00 178.796,87
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 96.964.452,00 0,00 0,00 96.964.452,00 178.796,87
Pozycja 1 2 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 1 2 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe 807.814,00 0,00 0,00 807.814,00 0,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe 807.814,00 0,00 0,00 807.814,00 0,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 97.772.266,00 0,00 0,00 97.772.266,00 178.796,87
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy 2.832.900,00 0,00 100.000,00 2.932.900,00 0,00
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników 987.000,00 0,00 30.000,00 1.017.000,00 0,00
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne 40.315,00 0,00 10.000,00 50.315,00 1.208,77
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 293.000,00 0,00 50.000,00 343.000,00 50.636,11
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 4.153.215,00 0,00 190.000,00 4.343.215,00 51.844,88
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe 22.550,00 0,00 0,00 22.550,00 0,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe 22.550,00 0,00 0,00 22.550,00 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4.175.765,00 0,00 190.000,00 4.365.765,00 51.844,88
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 60.250,00 0,00 0,00 60.250,00 12.953,93
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 705.000,00 0,00 0,00 705.000,00 206.872,36
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 765.250,00 0,00 0,00 765.250,00 219.826,29
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 3.700.000,00 0,00 0,00 3.700.000,00 908.177,38
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 3.700.000,00 0,00 0,00 3.700.000,00 908.177,38
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 25.000,00 0,00 0,00 25.000,00 11.100,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 64.000,00 0,00 0,00 64.000,00 4.000,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 89.000,00 0,00 0,00 89.000,00 15.100,00
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 105.000,00 0,00 0,00 105.000,00 33.000,00
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 45.000,00 0,00 30.000,00 75.000,00 67.534,44
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1.654.000,00 0,00 0,00 1.654.000,00 345.239,56
Pozycja 1 6 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 70.000,00 0,00 0,00 70.000,00 50.000,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1.874.000,00 0,00 30.000,00 1.904.000,00 495.774,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6.428.250,00 0,00 30.000,00 6.458.250,00 1.638.877,67
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 122.941.618,00 0,00 270.000,00 123.211.618,00 2.098.245,08
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 2.466.000,00 0,00 - 1.809.800,00 656.200,00 3.191,69
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 3.000.000,00 0,00 0,00 3.000.000,00 2.782.497,88
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 160.000,00 0,00 392.000,00 552.000,00 133.565,83
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 35.000,00 0,00 176.300,00 211.300,00 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 5.661.000,00 0,00 - 1.241.500,00 4.419.500,00 2.919.255,40
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1.211.000,00 0,00 250.000,00 1.461.000,00 364.282,92
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 1.099.000,00 0,00 0,00 1.099.000,00 317.048,63
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 204.000,00 0,00 0,00 204.000,00 63.968,68
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 66.000,00 0,00 0,00 66.000,00 10.082,22
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 86.000,00 0,00 0,00 86.000,00 18.741,84
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2.666.000,00 0,00 250.000,00 2.916.000,00 774.124,29
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 8.327.000,00 0,00 - 991.500,00 7.335.500,00 3.693.379,69
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja i utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 2.236.000,00 0,00 - 300.000,00 1.936.000,00 1.250.627,01
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 4.122.000,00 0,00 678.000,00 4.800.000,00 3.614.244,00
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 839.000,00 0,00 - 378.000,00 461.000,00 118.938,54
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 7.197.000,00 0,00 0,00 7.197.000,00 4.983.809,55
Pozycja 2 1 2 0 Meble 109.000,00 0,00 315.000,00 424.000,00 199.166,97
Art. 2 1 2 Meble 109.000,00 0,00 315.000,00 424.000,00 199.166,97
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 150.000,00 0,00 15.000,00 165.000,00 59.143,82
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 150.000,00 0,00 15.000,00 165.000,00 59.143,82
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 571.000,00 0,00 0,00 571.000,00 45.116,85
Art. 2 1 6 Pojazdy 571.000,00 0,00 0,00 571.000,00 45.116,85
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 8.027.000,00 0,00 330.000,00 8.357.000,00 5.287.237,19
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 150.000,00 0,00 0,00 150.000,00 65.144,77
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 150.000,00 0,00 0,00 150.000,00 65.144,77
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 20.000,00 0,00 0,00 20.000,00 4.974,60
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20.000,00 0,00 0,00 20.000,00 4.974,60
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 30.000,00 0,00 0,00 30.000,00 98.553,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 30.000,00 0,00 0,00 30.000,00 98.553,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 50.000,00 0,00 0,00 50.000,00 17.456,11
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 50.000,00 0,00 0,00 50.000,00 17.456,11
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 163.000,00 0,00 150.000,00 313.000,00 132.003,53
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 163.000,00 0,00 150.000,00 313.000,00 132.003,53
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 413.000,00 0,00 150.000,00 563.000,00 318.132,01
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234.000,00 0,00 0,00 234.000,00 104.892,68
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234.000,00 0,00 0,00 234.000,00 104.892,68
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142.000,00 0,00 0,00 142.000,00 9.365,87
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142.000,00 0,00 0,00 142.000,00 9.365,87
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17.000,00 0,00 0,00 17.000,00 6.968,36
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17.000,00 0,00 0,00 17.000,00 6.968,36
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 375.000,00 0,00 0,00 375.000,00 64.025,14
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 375.000,00 0,00 0,00 375.000,00 64.025,14
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 768.000,00 0,00 0,00 768.000,00 185.252,05
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 480.000,00 0,00 180.000,00 660.000,00 230.487,20
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 480.000,00 0,00 180.000,00 660.000,00 230.487,20
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304.000,00 0,00 0,00 304.000,00 142.727,87
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304.000,00 0,00 0,00 304.000,00 142.727,87
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 670.000,00 0,00 - 87.000,00 583.000,00 343.193,04
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 830.000,00 0,00 148.500,00 978.500,00 379.245,11
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1.500.000,00 0,00 61.500,00 1.561.500,00 722.438,15
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2.284.000,00 0,00 241.500,00 2.525.500,00 1.095.653,22
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 19.819.000,00 0,00 - 270.000,00 19.549.000,00 10.579.654,16
1 0. 0 Środki rezerwowe 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 0 - ŚRODKI REZERWOWE 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
TYTUŁ 10 - INNE WYDATKI 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
OGÓŁEM 142.760.618,00 0,00 0,00 142.760.618,00 12.677.899,24

ZAŁĄCZNIK  IV

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW ZA ROK BUDŻETOWY

(w EUR)
Pozycja budżetu Środki za rok budżetowy Zobowiązania Płatności Zobowiązania pozostające do spłaty Środki przeniesione automatycznie na rok budżetowy n+1 Środki przeniesione na mocy decyzji na rok budżetowy n+1 Środki anulowane
Pozycja 1 0 0 0 Wynagrodzenia, świadczenia dodatkowe i świadczenia emerytalne i rentowe 8.669.992,00 8.440.665,25 8.440.665,25 0,00 0,00 0,00 229.326,75
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 224.259,00 178.686,21 163.116,21 15.570,00 15.570,00 0,00 45.572,79
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 8.894.251,00 8.619.351,46 8.603.781,46 15.570,00 15.570,00 0,00 274.899,54
Pozycja 1 0 2 0 Dodatki przejściowe 1.736.480,00 1.537.184,65 1.537.184,65 0,00 0,00 0,00 199.295,35
Art. 1 0 2 Dodatki przejściowe 1.736.480,00 1.537.184,65 1.537.184,65 0,00 0,00 0,00 199.295,35
Pozycja 1 0 3 0 Świadczenia emerytalne i rentowe 3.437.561,00 3.041.385,33 3.041.385,33 0,00 0,00 0,00 396.175,67
Art. 1 0 3 Świadczenia emerytalne i rentowe 3.437.561,00 3.041.385,33 3.041.385,33 0,00 0,00 0,00 396.175,67
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 308.000,00 293.738,72 186.659,66 107.079,06 107.079,06 0,00 14.261,28
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 308.000,00 293.738,72 186.659,66 107.079,06 107.079,06 0,00 14.261,28
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 120.000,00 119.970,04 62.192,49 57.777,55 57.777,55 0,00 29,96
Art. 1 0 6 Szkolenia 120.000,00 119.970,04 62.192,49 57.777,55 57.777,55 0,00 29,96
Pozycja 1 0 9 0 Środki rezerwowe 119.045,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 119.045,00
Art. 1 0 9 Środki rezerwowe 119.045,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 119.045,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 14.615.337,00 13.611.630,20 13.431.203,59 180.426,61 180.426,61 0,00 1.003.706,80
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 95.362.536,00 88.253.986,72 88.253.986,72 0,00 0,00 0,00 7.108.549,28
Pozycja 1 2 0 2 Godziny nadliczbowe, za które pobierane jest wynagrodzenie 471.829,00 418.335,23 418.335,23 0,00 0,00 0,00 53.493,77
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 1.130.087,00 639.835,52 634.177,52 5.658,00 5.658,00 0,00 490.251,48
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 96.964.452,00 89.312.157,47 89.306.499,47 5.658,00 5.658,00 0,00 7.652.294,53
Pozycja 1 2 2 0 Świadczenia w przypadku odwołania ze stanowiska w interesie służby (art. 41 i 50 regulaminu pracowniczego) 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 1 2 2 Świadczenia w przypadku wcześniejszego zakończenia stosunku pracy 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 1 2 9 0 Środki rezerwowe 807.814,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 807.814,00
Art. 1 2 9 Środki rezerwowe 807.814,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 807.814,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 97.772.266,00 89.312.157,47 89.306.499,47 5.658,00 5.658,00 0,00 8.460.108,53
Pozycja 1 4 0 0 Inni pracownicy 2.932.900,00 2.870.627,99 2.870.627,99 0,00 0,00 0,00 62.272,01
Pozycja 1 4 0 4 Staże i wymiany urzędników 1.017.000,00 780.193,56 780.193,56 0,00 0,00 0,00 236.806,44
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne 50.315,00 45.885,04 39.099,53 6.785,51 6.785,51 0,00 4.429,96
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 343.000,00 337.000,00 293.712,76 43.287,24 43.287,24 0,00 6.000,00
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 4.343.215,00 4.033.706,59 3.983.633,84 50.072,75 50.072,75 0,00 309.508,41
Pozycja 1 4 9 0 Środki rezerwowe 22.550,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 22.550,00
Art. 1 4 9 Środki rezerwowe 22.550,00 0,00 0,00 0,00 0,00 0,00 22.550,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 4.365.765,00 4.033.706,59 3.983.633,84 50.072,75 50.072,75 0,00 332.058,41
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 60.250,00 59.350,00 49.555,40 9.794,60 9.794,60 0,00 900,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 705.000,00 704.991,09 410.197,66 294.793,43 294.793,43 0,00 8,91
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 765.250,00 764.341,09 459.753,06 304.588,03 304.588,03 0,00 908,91
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 3.700.000,00 3.510.584,73 2.713.178,03 797.406,70 797.406,70 0,00 189.415,27
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 3.700.000,00 3.510.584,73 2.713.178,03 797.406,70 797.406,70 0,00 189.415,27
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 25.000,00 25.000,00 18.938,43 6.061,57 6.061,57 0,00 0,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 64.000,00 58.984,12 58.184,12 800,00 800,00 0,00 5.015,88
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 89.000,00 83.984,12 77.122,55 6.861,57 6.861,57 0,00 5.015,88
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 105.000,00 63.222,41 43.873,08 19.349,33 19.349,33 0,00 41.777,59
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 75.000,00 73.663,83 57.515,61 16.148,22 16.148,22 0,00 1.336,17
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 1.654.000,00 1.654.000,00 1.357.523,19 296.476,81 296.476,81 0,00 0,00
Pozycja 1 6 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 70.000,00 70.000,00 0,00 70.000,00 70.000,00 0,00 0,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 1.904.000,00 1.860.886,24 1.458.911,88 401.974,36 401.974,36 0,00 43.113,76
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 6.458.250,00 6.219.796,18 4.708.965,52 1.510.830,66 1.510.830,66 0,00 238.453,82
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 123.211.618,00 113.177.290,44 111.430.302,42 1.746.988,02 1.746.988,02 0,00 10.034.327,56
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 656.200,00 655.811,19 477.951,22 177.859,97 177.859,97 0,00 388,81
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 3.000.000,00 3.000.000,00 576.504,57 2.423.495,43 2.423.495,43 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 552.000,00 547.088,36 227.319,12 319.769,24 319.769,24 0,00 4.911,64
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 211.300,00 210.803,19 27.911,65 182.891,54 182.891,54 0,00 496,81
Art. 2 0 0 Budynki 4.419.500,00 4.413.702,74 1.309.686,56 3.104.016,18 3.104.016,18 0,00 5.797,26
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 1.461.000,00 1.460.517,38 1.000.674,68 459.842,70 459.842,70 0,00 482,62
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 1.099.000,00 950.000,00 715.011,26 234.988,74 234.988,74 0,00 149.000,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 204.000,00 178.188,81 126.444,06 51.744,75 51.744,75 0,00 25.811,19
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 66.000,00 57.830,91 56.437,59 1.393,32 1.393,32 0,00 8.169,09
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 86.000,00 75.122,28 47.428,64 27.693,64 27.693,64 0,00 10.877,72
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 2.916.000,00 2.721.659,38 1.945.996,23 775.663,15 775.663,15 0,00 194.340,62
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 7.335.500,00 7.135.362,12 3.255.682,79 3.879.679,33 3.879.679,33 0,00 200.137,88
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja i utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 1.936.000,00 1.935.988,24 1.349.831,12 586.157,12 586.157,12 0,00 11,76
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 4.800.000,00 4.797.627,98 1.666.855,58 3.130.772,40 3.130.772,40 0,00 2.372,02
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 461.000,00 461.000,00 308.823,86 152.176,14 152.176,14 0,00 0,00
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 7.197.000,00 7.194.616,22 3.325.510,56 3.869.105,66 3.869.105,66 0,00 2.383,78
Pozycja 2 1 2 0 Meble 424.000,00 421.121,55 176.144,09 244.977,46 244.977,46 0,00 2.878,45
Art. 2 1 2 Meble 424.000,00 421.121,55 176.144,09 244.977,46 244.977,46 0,00 2.878,45
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 165.000,00 135.893,58 83.675,75 52.217,83 52.217,83 0,00 29.106,42
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 165.000,00 135.893,58 83.675,75 52.217,83 52.217,83 0,00 29.106,42
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 571.000,00 537.380,87 515.208,93 22.171,94 22.171,94 0,00 33.619,13
Art. 2 1 6 Pojazdy 571.000,00 537.380,87 515.208,93 22.171,94 22.171,94 0,00 33.619,13
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 8.357.000,00 8.289.012,22 4.100.539,33 4.188.472,89 4.188.472,89 0,00 67.987,78
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 150.000,00 127.991,44 67.022,21 60.969,23 60.969,23 0,00 22.008,56
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 150.000,00 127.991,44 67.022,21 60.969,23 60.969,23 0,00 22.008,56
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 20.000,00 20.000,00 15.020,40 4.979,60 4.979,60 0,00 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 20.000,00 20.000,00 15.020,40 4.979,60 4.979,60 0,00 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 30.000,00 30.000,00 17.042,05 12.957,95 12.957,95 0,00 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 30.000,00 30.000,00 17.042,05 12.957,95 12.957,95 0,00 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 50.000,00 46.419,74 21.345,40 25.074,34 25.074,34 0,00 3.580,26
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 50.000,00 46.419,74 21.345,40 25.074,34 25.074,34 0,00 3.580,26
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 313.000,00 306.994,93 287.083,51 19.911,42 19.911,42 0,00 6.005,07
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 313.000,00 306.994,93 287.083,51 19.911,42 19.911,42 0,00 6.005,07
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 563.000,00 531.406,11 407.513,57 123.892,54 123.892,54 0,00 31.593,89
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234.000,00 231.897,39 150.728,79 81.168,60 81.168,60 0,00 2.102,61
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 234.000,00 231.897,39 150.728,79 81.168,60 81.168,60 0,00 2.102,61
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142.000,00 109.141,32 99.116,89 10.024,43 10.024,43 0,00 32.858,68
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 142.000,00 109.141,32 99.116,89 10.024,43 10.024,43 0,00 32.858,68
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17.000,00 16.995,15 6.507,20 10.487,95 10.487,95 0,00 4,85
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 17.000,00 16.995,15 6.507,20 10.487,95 10.487,95 0,00 4,85
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 375.000,00 300.000,00 198.570,72 101.429,28 101.429,28 0,00 75.000,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 375.000,00 300.000,00 198.570,72 101.429,28 101.429,28 0,00 75.000,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 768.000,00 658.033,86 454.923,60 203.110,26 203.110,26 0,00 109.966,14
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 660.000,00 459.401,86 42.381,12 417.020,74 417.020,74 0,00 200.598,14
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 660.000,00 459.401,86 42.381,12 417.020,74 417.020,74 0,00 200.598,14
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304.000,00 304.000,00 215.552,48 88.447,52 88.447,52 0,00 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 304.000,00 304.000,00 215.552,48 88.447,52 88.447,52 0,00 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 583.000,00 466.000,00 316.000,00 150.000,00 150.000,00 0,00 117.000,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 978.500,00 890.246,16 646.962,20 243.283,96 243.283,96 0,00 88.253,84
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 1.561.500,00 1.356.246,16 962.962,20 393.283,96 393.283,96 0,00 205.253,84
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 2.525.500,00 2.119.648,02 1.220.895,80 898.752,22 898.752,22 0,00 405.851,98
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 19.549.000,00 18.733.462,33 9.439.555,09 9.293.907,24 9.293.907,24 0,00 815.537,67
OGÓŁEM 142.760.618,00 131.910.752,77 120.869.857,51 11.040.895,26 11.040.895,26 0,00 10.849.865,23

ZAŁĄCZNIK  V

WYKORZYSTANIE ŚRODKÓW PRZENIESIONYCH Z ROKU 2012

(w EUR)
Pozycja budżetu Środki przeniesione automatycznie Środki anulowane Środki przeniesione na mocy decyzji
Środki przeniesione automatycznie Płatności z przeniesionych środków
Pozycja 1 0 0 2 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków i zakończeniem pełnienia obowiązków 55.561,02 26.076,91 29.484,11 0,00
Art. 1 0 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 55.561,02 26.076,91 29.484,11 0,00
Pozycja 1 0 4 0 Podróże służbowe 136.508,31 58.014,00 78.494,31 0,00
Art. 1 0 4 Podróże służbowe 136.508,31 58.014,00 78.494,31 0,00
Pozycja 1 0 6 0 Szkolenia 36.656,33 36.656,33 0,00 0,00
Art. 1 0 6 Szkolenia 36.656,33 36.656,33 0,00 0,00
ROZDZ. 1 0 - CZŁONKOWIE INSTYTUCJI 228.725,66 120.747,24 107.978,42 0,00
Pozycja 1 2 0 0 Wynagrodzenia i świadczenia 0,00 0,00 0,00 0,00
Pozycja 1 2 0 4 Świadczenia związane z podjęciem obowiązków, przeniesieniem i zakończeniem pełnienia obowiązków 178.796,87 132.790,88 46.005,99 0,00
Art. 1 2 0 Wynagrodzenia i inne świadczenia 178.796,87 132.790,88 46.005,99 0,00
ROZDZ. 1 2 - URZĘDNICY I PRACOWNICY TYMCZASOWI 178.796,87 132.790,88 46.005,99 0,00
Pozycja 1 4 0 5 Inne usługi zewnętrzne 1.208,77 744,19 464,58 0,00
Pozycja 1 4 0 6 Zewnętrzne usługi językowe 50.636,11 41.488,06 9.148,05 0,00
Art. 1 4 0 Inni pracownicy i personel zewnętrzny 51.844,88 42.232,25 9.612,63 0,00
ROZDZ. 1 4 - INNI PRACOWNICY I USŁUGI ZEWNĘTRZNE 51.844,88 42.232,25 9.612,63 0,00
Pozycja 1 6 1 0 Różne wydatki związane z rekrutacją personelu 12.953,93 4.769,54 8.184,39 0,00
Pozycja 1 6 1 2 Doskonalenie zawodowe 206.872,36 200.310,46 6.561,90 0,00
Art. 1 6 1 Wydatki związane z zarządzaniem personelem 219.826,29 205.080,00 14.746,29 0,00
Pozycja 1 6 2 0 Podróże służbowe 908.177,38 519.947,33 388.230,05 0,00
Art. 1 6 2 Podróże służbowe 908.177,38 519.947,33 388.230,05 0,00
Pozycja 1 6 3 0 Świadczenia socjalne 11.100,00 9.481,93 1.618,07 0,00
Pozycja 1 6 3 2 Kontakty pozasłużbowe między pracownikami i inna działalność społeczna 4.000,00 0,00 4.000,00 0,00
Art. 1 6 3 Zapomogi na rzecz pracowników instytucji 15.100,00 9.481,93 5.618,07 0,00
Pozycja 1 6 5 0 Służba zdrowia 33.000,00 8.585,58 24.414,42 0,00
Pozycja 1 6 5 2 Restauracje i stołówki 67.534,44 67.386,04 148,40 0,00
Pozycja 1 6 5 4 Centrum Małego Dziecka (żłobek) 345.239,56 199.380,13 145.859,43 0,00
Pozycja 1 6 5 5 Wydatki PMO związane z zarządzaniem dokumentacją dotyczącą pracowników Trybunału 50.000,00 36.309,88 13.690,12 0,00
Art. 1 6 5 Działalność dotycząca wszystkich osób pracujących dla instytucji 495.774,00 311.661,63 184.112,37 0,00
ROZDZ. 1 6 - INNE WYDATKI DOTYCZĄCE OSÓB PRACUJĄCYCH DLA INSTYTUCJI 1.638.877,67 1.046.170,89 592.706,78 0,00
TYTUŁ 1 - OSOBY PRACUJĄCE DLA INSTYTUCJI 2.098.245,08 1.341.941,26 756.303,82 0,00
Pozycja 2 0 0 0 Czynsze 3.191,69 0,00 3.191,69 0,00
Pozycja 2 0 0 3 Zakup nieruchomości 2.782.497,88 2.751.220,52 31.277,36 0,00
Pozycja 2 0 0 7 Zagospodarowanie pomieszczeń służbowych 133.565,83 133.565,83 0,00 0,00
Pozycja 2 0 0 8 Badania i pomoc techniczna związane z inwestycjami 0,00 0,00 0,00 0,00
Art. 2 0 0 Budynki 2.919.255,40 2.884.786,35 34.469,05 0,00
Pozycja 2 0 2 2 Sprzątanie i utrzymanie obiektów 364.282,92 301.309,20 62.973,72 0,00
Pozycja 2 0 2 4 Zużycie energii 317.048,63 138.903,79 178.144,84 0,00
Pozycja 2 0 2 6 Ochrona i nadzór nad budynkami 63.968,68 42.716,45 21.252,23 0,00
Pozycja 2 0 2 8 Ubezpieczenia 10.082,22 792,26 9.289,96 0,00
Pozycja 2 0 2 9 Inne wydatki na budynki 18.741,84 9.782,30 8.959,54 0,00
Art. 2 0 2 Koszty związane z budynkami 774.124,29 493.504,00 280.620,29 0,00
ROZDZ. 2 0 - BUDYNKI I KOSZTY DODATKOWE 3.693.379,69 3.378.290,35 315.089,34 0,00
Pozycja 2 1 0 0 Zakup, konserwacja i utrzymanie sprzętu i oprogramowania komputerowego 1.250.627,01 1.246.372,45 4.254,56 0,00
Pozycja 2 1 0 2 Usługi zewnętrzne związane z eksploatacją, rozbudową oraz konserwacją oprogramowania i systemów komputerowych 3.614.244,00 3.575.053,55 39.190,45 0,00
Pozycja 2 1 0 3 Telekomunikacja 118.938,54 113.411,83 5.526,71 0,00
Art. 2 1 0 Wyposażenie, koszty eksploatacyjne oraz usługi związane z informatyką i telekomunikacją 4.983.809,55 4.934.837,83 48.971,72 0,00
Pozycja 2 1 2 0 Meble 199.166,97 199.166,97 0,00 0,00
Art. 2 1 2 Meble 199.166,97 199.166,97 0,00 0,00
Pozycja 2 1 4 0 Wyposażenie i instalacje techniczne 59.143,82 51.708,70 7.435,12 0,00
Art. 2 1 4 Wyposażenie i instalacje techniczne 59.143,82 51.708,70 7.435,12 0,00
Pozycja 2 1 6 0 Pojazdy 45.116,85 6.512,91 38.603,94 0,00
Art. 2 1 6 Pojazdy 45.116,85 6.512,91 38.603,94 0,00
ROZDZ. 2 1 - INFORMATYKA, SPRZĘT I MAJĄTEK RUCHOMY: ZAKUP, WYNAJEM I UTRZYMANIE 5.287.237,19 5.192.226,41 95.010,78 0,00
Pozycja 2 3 0 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 65.144,77 52.291,56 12.853,21 0,00
Art. 2 3 0 Materiały papiernicze, biurowe oraz jednorazowego użytku 65.144,77 52.291,56 12.853,21 0,00
Pozycja 2 3 1 0 Obciążenia finansowe 4.974,60 0,00 4.974,60 0,00
Art. 2 3 1 Obciążenia finansowe 4.974,60 0,00 4.974,60 0,00
Pozycja 2 3 2 0 Koszty prawne 98.553,00 87.054,47 11.498,53 0,00
Art. 2 3 2 Koszty prawne i odszkodowania 98.553,00 87.054,47 11.498,53 0,00
Pozycja 2 3 6 0 Opłaty pocztowe 17.456,11 10.881,34 6.574,77 0,00
Art. 2 3 6 Opłaty pocztowe 17.456,11 10.881,34 6.574,77 0,00
Pozycja 2 3 8 0 Inne wydatki administracyjne 132.003,53 128.330,00 3.673,53 0,00
Art. 2 3 8 Inne wydatki administracyjne 132.003,53 128.330,00 3.673,53 0,00
ROZDZ. 2 3 - BIEŻĄCE WYDATKI ADMINISTRACYJNE 318.132,01 278.557,37 39.574,64 0,00
Pozycja 2 5 2 0 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 104.892,68 34.732,58 70.160,10 0,00
Art. 2 5 2 Wydatki na przyjęcia i cele reprezentacyjne 104.892,68 34.732,58 70.160,10 0,00
Pozycja 2 5 4 0 Posiedzenia, kongresy i konferencje 9.365,87 5.773,61 3.592,26 0,00
Art. 2 5 4 Posiedzenia, kongresy i konferencje 9.365,87 5.773,61 3.592,26 0,00
Pozycja 2 5 6 0 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 6.968,36 6.468,36 500,00 0,00
Art. 2 5 6 Wydatki na cele informacyjne oraz udział w imprezach i akcjach o charakterze publicznym 6.968,36 6.468,36 500,00 0,00
Pozycja 2 5 7 0 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 64.025,14 39.605,77 24.419,37 0,00
Art. 2 5 7 Wspólna Służba Tłumaczeń Ustnych i Konferencji 64.025,14 39.605,77 24.419,37 0,00
ROZDZ. 2 5 - POSIEDZENIA I KONFERENCJE 185.252,05 86.580,32 98.671,73 0,00
Pozycja 2 7 0 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 230.487,20 218.922,50 11.564,70 0,00
Art. 2 7 0 Konsultacje, badania i analizy o ograniczonym charakterze 230.487,20 218.922,50 11.564,70 0,00
Pozycja 2 7 2 0 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 142.727,87 141.006,78 1.721,09 0,00
Art. 2 7 2 Wydatki na dokumentację, bibliotekę oraz archiwizację 142.727,87 141.006,78 1.721,09 0,00
Pozycja 2 7 4 0 Dziennik Urzędowy 343.193,04 184.053,25 159.139,79 0,00
Pozycja 2 7 4 1 Publikacje różne 379.245,11 288.387,06 90.858,05 0,00
Art. 2 7 4 Produkcja i rozpowszechnianie 722.438,15 472.440,31 249.997,84 0,00
ROZDZ. 2 7 - INFORMACJA: POZYSKIWANIE, ARCHIWIZACJA, PRODUKCJA I ROZPOWSZECHNIANIE 1.095.653,22 832.369,59 263.283,63 0,00
TYTUŁ 2 - BUDYNKI, MEBLE, WYPOSAŻENIE I RÓŻNE WYDATKI OPERACYJNE 10.579.654,16 9.768.024,04 811.630,12 0,00
OGÓŁEM 12.677.899,24 11.109.965,30 1.567.933,94 0,00
1 Głównie na rachunku powierniczym.
2 Środki te obejmują koszty publikacji sprawozdania rocznego, sprawozdań specjalnych, specjalnych sprawozdań rocznych, sprawozdania niezależnego biegłego rewidenta oraz inne powiązane koszty związane np. z dystrybucją.

Zmiany w prawie

Powstańcy nie zapłacą podatku dochodowego od nagród

Minister finansów zaniecha poboru podatku dochodowego od nagród przyznawanych w 2024 roku powstańcom warszawskim oraz ich małżonkom. Zgodnie z przygotowanym przez resort projektem rozporządzenia, zwolnienie będzie dotyczyło nagród przyznawanych przez radę miasta Warszawy od 1 stycznia do końca grudnia tego roku.

Monika Pogroszewska 06.05.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024