Nabór na stanowisko dyrektora zarządzającego (grupa zaszeregowania AD 14) Urzędu Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej - Urzędu BEREC (Ryga, Łotwa) - BEREC/2013/02.

Nabór na stanowisko dyrektora zarządzającego (grupa zaszeregowania AD 14) Urzędu Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej - Urzędu BEREC (Ryga, Łotwa)

BEREC/2013/02

(2013/C 227 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 6 sierpnia 2013 r.)

Urząd BEREC

Urząd Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC) został utworzony w celu zapewnienia wsparcia w zakresie administracji i wiedzy fachowej BEREC, nowemu Organowi Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej.

W skład BEREC wchodzi Rada Organów Regulacyjnych, w której zasiadają zwierzchnicy 27 krajowych organów regulacyjnych. BEREC doradza Komisji Europejskiej i krajowym organom regulacyjnym oraz wspiera Parlament Europejski i Radę w kwestiach dotyczących stosowania unijnych ram regulacyjnych łączności elektronicznej. BEREC w szczególności pomaga w zaprowadzaniu uczciwej konkurencji i spójności regulacji na rynku wewnętrznym łączności elektronicznej poprzez zapewnianie doradztwa fachowego w kwestii definicji rynku, analiz i środków naprawczych, definicji rynków transnarodowych, sporów transgranicznych oraz kwestii numeracji.

"Urząd BEREC" jest organem unijnym zapewniającym BEREC wsparcie w zakresie administracji i wiedzy fachowej. Personelem Urzędu, liczącym maksymalnie 28 osób, kieruje dyrektor zarządzający pod nadzorem komitetu zarządzającego, w skład którego wchodzą ci sami zwierzchnicy 27 krajowych organów regulacyjnych oraz przedstawiciel Komisji Europejskiej.

Urząd BEREC odpowiada w szczególności za zbieranie informacji od krajowych organów regulacyjnych oraz wymianę i przekazywanie informacji związanych z rolą i zadaniami BEREC, upowszechnianie najlepszych rozwiązań regulacyjnych wśród krajowych organów regulacyjnych, wspieranie przewodniczącego Rady Organów Regulacyjnych BEREC w przygotowywaniu jej prac oraz powoływanie eksperckich grup roboczych i zapewnianie im wsparcia.

Siedziba Urzędu BEREC mieści się w Rydze (Łotwa). Według stanu na koniec maja 2013 r. Urząd zatrudnia 26 osób (włącznie z dyrektorem zarządzającym), przy czym maksymalna liczba personelu wynosi 28 osób.

Do personelu Urzędu, w tym do jego dyrektora zarządzającego, zastosowanie ma regulamin pracowniczy urzędników Unii Europejskiej, warunki zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej, a także przepisy przyjęte wspólnie przez instytucje Unii Europejskiej w celu zastosowania regulaminu pracowniczego i warunków zatrudnienia.

Szczegółowe informacje dostępne są na stronie internetowej BEREC pod adresem http://berec.europa.eu/.

Stanowisko

Dyrektor zarządzający będzie odpowiadał za kierowanie Urzędem oraz przyjmie ogólną odpowiedzialność za bieżące prace konieczne do zapewniania BEREC wsparcia w zakresie administracji i wiedzy fachowej. Pośredniczy on w kontaktach z BEREC i zapewnia koordynację z pracami Organu. Swoje zadania dyrektor zarządzający wykonuje niezależnie i odpowiada przed komitetem zarządzającym. Do jego obowiązków należy:

podejmowanie działań koniecznych do zapewnienia funkcjonowania Urzędu według wskazań komitetu zarządzającego,
wsparcie komitetu zarządzającego w przygotowaniu budżetu Urzędu oraz rocznego programu prac Urzędu,
działanie w charakterze urzędnika zatwierdzającego i wykonanie budżetu Urzędu pod nadzorem komitetu zarządzającego oraz rozliczalność i odpowiedzialność przed władzą budżetową,
nadzór nad realizacją rocznego programu prac Urzędu według wskazań Rady Organów Regulacyjnych,
wsparcie w przygotowaniu programu prac Rady Organów Regulacyjnych, komitetu zarządzającego i eksperckich grup roboczych,
wsparcie w przygotowaniu projektu rocznego sprawozdania z działalności BEREC,
uczestnictwo, bez prawa głosu, w pracach Rady Organów Regulacyjnych i komitetu zarządzającego,
działanie w charakterze punktu kontaktowego dla instytucji unijnych, stowarzyszeń, zainteresowanych stron oraz wszelkich zainteresowanych osób trzecich,
wsparcie przewodniczącego w ramach relacji BEREC z instytucjami unijnymi oraz uczestnictwo w zdarzeniach na odpowiednim poziomie zgodnie z mandatem przewodniczącego.

Dyrektor zarządzający zostanie zatrudniony w pełnym wymiarze czasu pracy w siedzibie Urzędu BEREC w Rydze (Łotwa). Możliwe są częste zadania poza miejscem zatrudnienia.

Szczegółowe informacje na stronie internetowej: http://berec.europa.eu/.

Kryteria kwalifikowalności

Kandydaci zostają dopuszczeni do etapu wyboru kandydata na podstawie następujących kryteriów, które powinny zostać spełnione przed ostatecznym terminem składania zgłoszeń:

obywatelstwo: kandydat jest obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej,
kandydat korzysta z pełni praw obywatelskich,
kandydat wypełnił wszelkie swoje zobowiązania wynikające z przepisów dotyczących pełnienia służby wojskowej,
kandydat jest odpowiednio sprawny fizycznie, aby wykonywać swoje obowiązki 1 ,
tytuł absolwenta lub dyplom studiów uniwersyteckich 2 :
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, studiom uniwersyteckim, potwierdzonym dyplomem, lub
poziom wykształcenia, które odpowiada ukończeniu studiów wyższych potwierdzonych dyplomem, oraz przynajmniej roczne, właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (przy czym taki rok doświadczenia zawodowego nie może zostać wliczony do doświadczenia zawodowego uzyskanego po ukończeniu studiów, które jest wymagane poniżej),
doświadczenie zawodowe: kandydat posiada przynajmniej 15 lat doświadczenia zawodowego uzyskanego po ukończeniu studiów, o których mowa powyżej, na poziomie wymaganych kwalifikacji,
merytoryczne doświadczenie zawodowe: z powyższej liczby 15 lat doświadczenia zawodowego kandydata przynajmniej 5 lat dotyczy bezpośredniego merytorycznego doświadczenia uzyskanego w sektorze łączności elektronicznej na poziomie wymaganych kwalifikacji.
doświadczenie kierownicze: kandydat posiada przynajmniej 5 lat doświadczenia zawodowego uzyskanego na stanowisku kierowniczym na poziomie wymaganych kwalifikacji.

Uwzględniane jest doświadczenie zawodowe, licząc od daty, w której dana osoba uzyskała kwalifikacje minimalne lub została zatrudniona.

Dany okres liczy się tylko raz (lata studiów lub doświadczenia zawodowego uwzględniane w obliczeniach w celu ustalenia kwalifikowalności kandydata nie mogą pokrywać się z innymi okresami studiów lub doświadczenia zawodowego).

Działalność zawodową wykonywaną w niepełnym wymiarze czasu pracy uwzględnia się w obliczeniach w stosunku proporcjonalnym, w oparciu o poświadczony udział procentowy przepracowanych godzin pełnego wymiaru czasu pracy,

języki: kandydat zna biegle jeden z języków urzędowych Wspólnoty oraz, na poziomie zadowalającym, inny język urzędowy Wspólnoty,
limit wieku: Kandydat może odbyć pełną trzyletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. W przypadku pracowników Wspólnot Europejskich zatrudnionych na czas określony za wiek emerytalny uznaje się ostatni dzień miesiąca, w którym dana osoba kończy 65 lat.

Kryteria wyboru

Wybór kandydata na stanowisko dyrektora zarządzającego odbywa się w oparciu o następujące kryteria:

bardzo dobra znajomość polityki i praktyki regulacyjnej w dziedzinie łączności elektronicznej oraz doświadczenie kierownicze w tym obszarze,
gruntowna znajomość instytucji unijnych, sposobu ich funkcjonowania i interakcji oraz polityki unijnej i działań międzynarodowych o istotnym znaczeniu dla działań BEREC,
udokumentowana umiejętność zarządzania procesami określania polityki/strategii oraz sprawami administracyjnymi,
doświadczenie w pracy na stanowisku wyższego szczebla,
umiejętność kierowania zespołem i motywowania zespołu w środowisku europejskim, wielokulturowym i wielojęzycznym,
umiejętność utrzymywania relacji z instytucjami europejskimi i opinią publiczną oraz umiejętność współpracy z zainteresowanymi stronami (organy europejskie, międzynarodowe, krajowe i lokalne, organizacje międzynarodowe itp.),
biegła znajomość języka angielskiego jako języka roboczego.

Za atuty kandydata uznaje się:

doświadczenie w zarządzaniu budżetem, finansami i zasobami ludzkimi w kontekście krajowym, europejskim lub międzynarodowym,
doskonałe umiejętności komunikacyjne i negocjacyjne w mowie i w piśmie,
aktualne doświadczenie praktyczne w kwestiach regulacyjnych dotyczących sektora łączności elektronicznej, szczególnie uzyskane w trakcie pracy w krajowym organie regulacyjnym,
wcześniejsze doświadczenie związane z instytucjami i jednostkami organizacyjnymi UE.

Niezależność i deklaracja interesów

Dyrektor zarządzający składa deklarację zobowiązania do niezależnego działania w interesie publicznym oraz deklarację interesów dotyczącą wszelkich interesów, które mogłyby być uważane za szkodliwe dla jego niezależności. Kandydaci obowiązani są potwierdzić gotowość do złożenia takich deklaracji w swoim zgłoszeniu.

Wybór i powołanie na stanowisko

Kandydat na stanowisko dyrektora zarządzającego wybierany jest przez komitet zarządzający w oparciu o ocenę cech i przydatności kandydata do pracy na przedmiotowym stanowisku przeprowadzaną pod kątem powyższych kryteriów.

Przed powołaniem wyłonionego kandydata na stanowisko zostanie on zaproszony w celu wygłoszenia oświadczenia przed właściwą komisją Parlamentu Europejskiego oraz udzielenia odpowiedzi na pytania.

Równość szans

Urząd BEREC stosuje politykę równości szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego 3 .

Warunki zatrudnienia

Dyrektor zarządzający zostanie powołany w skład personelu Urzędu jako pracownik zatrudniony na czas określony z grupy zaszeregowania AD 14 zgodnie z art. 2 lit. a) warunków zatrudnienia innych pracowników Unii Europejskiej 4 na okres trzech lat, który może zostać jednokrotnie przedłużony o nie więcej niż trzy lata, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 1211/2009 z dnia 25 listopada 2009 r. ustanawiającym Organ Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej (BEREC) oraz Urząd 5 .

Procedura zgłoszenia

Za ważne uznaje się zgłoszenie kandydata zawierające:

1.
pismo przewodnie z uzasadnieniem zamiaru kandydowania na stanowisko; oraz
2.
curriculum vitae (CV), w miarę możliwości sporządzone w formacie EuropassCV 6 . Kandydaci proszeni są o wyszczególnienie i krótkie opisanie posiadanego doświadczenia i wiedzy fachowej o istotnym znaczeniu dla przedmiotowego stanowiska, a także określenie wielkości - liczby personelu - budżetu i charakteru jednostek, którymi dotychczas kierowali.

Aby zgłoszenie zostało uznane za ważne, kandydat powinien również złożyć załączony formularz zgłoszeniowy (dostępny także na portalu EUROPA)

http://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/working_senior_mgt_en.htm

Zgłoszenia niekompletne będą odrzucane.

Na tym etapie procedury nie należy przesyłać dokumentacji uzupełniającej (np. uwierzytelnionych kopii dyplomów, referencji, dokumentów dotyczących uzyskanego doświadczenia itp.) - przedstawia się ją na żądanie dopiero na późniejszym etapie.

Dla ułatwienia procesu wyboru wszelka korespondencja z kandydatami dotycząca przedmiotowego naboru prowadzona jest w języku angielskim.

Zgłoszenia, w miarę możliwości sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim, należy przesłać pocztą elektroniczną na adres:

RECRUITMENT-BERECOFFICE-AM@ec.europa.eu

Kandydaci, którzy nie mają możliwości przesłania zgłoszenia pocztą elektroniczną, mogą je przesłać listem poleconym lub przesyłką kurierską na adres:

European Commission

Directorate-General for Communications Networks, Content & Technologies

BEREC/2013/02 - Post of Administrative Manager BEREC Office

Unit CONNECT R.1 "People"

Office BU25 - 04/187

1049 Bruxelles/Brussel

BELGIQUE/BELGIË

Kandydaci proszeni są o niezwłoczne pisemne zgłaszanie na powyższy adres wszelkich zmian własnego adresu.

Informacji szczegółowych udzielają osoby kontaktowe:

Gerard de Graaf

Dyrektor CONNECT B: Sieci i Usługi Łączności Elektronicznej

tel. +32 22968466

e-mail: gerrit.de-graaf@ec.europa.eu

Vesa Terävä

Kierownik działu, dział B2: Koordynacja Działań Regulacyjnych i Użytkownicy

tel. +32 22992381

e-mail: vesa.terava@ec.europa.eu

Gertrud Ingestad

Dyrektor CONNECT R: Wsparcie

tel. +32 22990515

e-mail: gertrud.ingestad@ec.europa.eu

Ostateczny termin

Termin nadsyłania zgłoszeń upływa dnia 19 września 2013 r. o godzinie 17.00 (czas brukselski).

Zgłoszenia należy przesyłać pocztą elektroniczną lub listem poleconym do godziny 17.00 (czas brukselski) dnia 19 września 2013 r. (decyduje data wiadomości e-mail lub data stempla pocztowego w przypadku listu poleconego).

Zgłoszenia przesłane przesyłką kurierską muszą zostać dostarczone na powyższy adres w tym samym dniu przed godz. 17.00 (czasu brukselskiego).

Komisja zastrzega sobie prawo do przedłużenia terminu wyboru kandydata na przedmiotowe stanowisko wyłącznie poprzez publikację w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Ważna informacja dla kandydatów

Przypominamy kandydatom, iż prace komisji selekcyjnych mają charakter poufny. Zabrania się kandydatom nawiązywania bezpośredniego lub pośredniego kontaktu z członkami tych komisji bądź korzystania z pomocy innych osób w celu nawiązania takiego kontaktu.

Ochrona danych osobowych

Komisja i BEREC zapewniają przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z wymogami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych 7 .

1 Przed powołaniem na stanowisko wywołani kandydaci zostają zobowiązani do poddania się badaniom lekarskim w celu ustalenia, czy spełniają oni wymogi określone w art. 28 lit. e) regulaminu pracowniczego urzędników Unii Europejskiej.
2 Akceptowane są wyłącznie świadectwa posiadanych kwalifikacji wydawane przez organy państwa członkowskiego UE oraz świadectwa posiadanych kwalifikacji uznawane za równoważne przez właściwe organy państwa członkowskiego UE.
3 Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1.
4 Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1.
6 Formularz Europass-CV jest dostępny do pobrania na stronie http://europass.cedefop.europa.eu/htm/index.htm.
7 Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2013.227A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Nabór na stanowisko dyrektora zarządzającego (grupa zaszeregowania AD 14) Urzędu Organu Europejskich Regulatorów Łączności Elektronicznej - Urzędu BEREC (Ryga, Łotwa) - BEREC/2013/02.
Data aktu: 06/08/2013
Data ogłoszenia: 06/08/2013