Nabór na stanowisko dyrektora wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) (grupa zaszeregowania AD 14) - COM/2012/10332.

Nabór

na stanowisko dyrektora wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) (grupa zaszeregowania AD 14)

COM/2012/10332

(2012/C 266 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 4 września 2012 r.)

Reprezentujemy

Europejską Agencję Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA), która została ustanowiona w 2002 r. w celu zapewnienia wysokiego jednolitego poziomu bezpieczeństwa lotnictwa cywilnego oraz ochrony środowiska w Europie w ramach rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 216/2008 (Dz.U. L 79 z 19.3.2008, s. 1 - rozporządzenie w sprawie EASA). Agencja jest zobowiązana podejmować wszelkie zadania oraz niezbędne środki w ramach uprawnień przyznanych jej na mocy przepisów rozporządzenia (WE) nr 216/2008 lub innych stosownych przepisów Unii Europejskiej, zapewniając Komisji Europejskiej niezbędne wsparcie techniczne, naukowe i administracyjne w wykonywaniu jej zadań. W granicach swoich kompetencji Agencja wykonuje w imieniu państw członkowskich funkcje i zadania przypisane im odpowiednimi konwencjami międzynarodowymi, w szczególności konwencją chicagowską.

EASA ma siedzibę w Kolonii, w Niemczech. W 2012 r. całkowity budżet Agencji wynosi 152 mln EUR, a jej personel liczy ok. 700 pracowników.

Więcej informacji można znaleźć na następującej stronie internetowej: http://www.easa.europa.eu.

Oferujemy

Pracę na stanowisku dyrektora wykonawczego, który jest prawnym przedstawicielem Agencji, współtworzy jej zewnętrzny wizerunek i odpowiada przed zarządem.

Dyrektor wykonawczy będzie kierował i zarządzał Agencją, a także ponosił ogólną odpowiedzialność za działalność Agencji i dążył do realizacji jej celów.

Do obowiązków dyrektora wykonawczego należeć będzie:

realizacja celów Agencji określonych przez jej zarząd,
opracowanie i realizacja rocznych i wieloletnich programów prac we współpracy z Komisją Europejską oraz z należytym uwzględnieniem potrzeby określania priorytetów i zarządzania zasobami,
przygotowywanie i wykonywanie budżetu Agencji we współpracy z Komisją Europejską,
nawiązywanie i ułatwianie ścisłych stosunków roboczych i współpracy z Komisją Europejską, państwami członkowskimi, państwami trzecimi i zainteresowanymi podmiotami, w zależności od sytuacji, stosownie do zadań Agencji,
ścisła współpraca z właściwymi organami państw członkowskich odpowiedzialnymi za wdrażanie polityki UE w dziedzinie transportu lotniczego,
udzielanie wsparcia w odpowiedzi na wszelkie prośby ze strony Komisji Europejskiej lub państw członkowskich stosownie do zadań Agencji,
zatwierdzanie i wdrażanie środków, za które odpowiada Agencja, związanych z jej zadaniami i zakresem odpowiedzialności, zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 216/2008 (np. certyfikacja w zakresie zdolności do lotu i wymogów ochrony środowiska, inspekcje standaryzacyjne, eksploatacja, licencjonowanie personelu, lądowiska i zarządzanie ruchem lotniczym),
przygotowywanie sprawozdania rocznego z działalności Agencji,
bieżące kierowanie Agencją; rekrutacja oraz ocena pracowników Agencji zgodnie z regulaminem pracowniczym UE oraz tworzenie dobrej atmosfery w zespole i zapewnianie przyjaznego środowiska pracy,
bezpośrednia i pośrednia komunikacja ze społeczeństwem we wszystkich kwestiach należących do kompetencji Agencji.

Poszukujemy (kryteria wyboru)

Idealny kandydat powinien wykazać się następującymi cechami:

a)
posiadać doświadczenie w zakresie zarządzania, a w szczególności:
udokumentowane doświadczenie w zarządzaniu dużymi zespołami na wysokim stanowisku kierowniczym oraz motywowaniu personelu do osiągania wyników na wysokim poziomie,
umiejętność kształtowania i utrzymywania bliskich stosunków z instytucjami UE i właściwymi organami państw członkowskich, oraz
bardzo dobrą wiedzę i bardzo dobre doświadczenie w zakresie planowania budżetowego i zarządzania finansami.

Atutem będzie doświadczenie w zakresie najnowszych praktyk w dziedzinie zarządzania, służących podnoszeniu efektywności, takich jak np. przeprowadzanie przeglądów w celu realokacji zasobów zgodnie z nowymi priorytetami.

Atutem będzie także doświadczenie w pracy w środowisku wielokulturowym lub w wielokulturowej branży;

b)
posiadać wiedzę techniczną, a w szczególności:
bardzo dobrą znajomość instytucji Unii Europejskiej, ich funkcjonowania i wzajemnych powiązań,
solidną wiedzę na temat europejskiej i międzynarodowej polityki w dziedzinie transportu lotniczego oraz europejskich i międzynarodowych przepisów w tej dziedzinie, w tym przepisów dotyczących bezpieczeństwa lotniczego, oraz
udokumentowane doświadczenie w politykach związanych z transportem,
doświadczenie w dziedzinie bezpieczeństwa lotniczego będzie atutem.

Atutem będzie także doświadczenie nabyte w krajowej, europejskiej lub międzynarodowej administracji publicznej;

c)
posiadać zdolności komunikacyjne, a w szczególności:
udokumentowane zdolności skutecznego przekazywania informacji zainteresowanym podmiotom i społeczeństwu w sposób przejrzysty i otwarty, oraz
biegłą znajomość języka angielskiego w mowie i piśmie. Znajomość języka francuskiego i/lub niemieckiego będzie atutem.

Kandydat musi (kryteria kwalifikacyjne)

Kandydaci zostaną zakwalifikowani do kolejnego etapu naboru na podstawie następujących kryteriów formalnych, których spełnienie musi nastąpić przed upływem terminu składania zgłoszeń:

obywatelstwo: kandydat musi być obywatelem jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej lub obywatelem któregoś z krajów Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub Szwajcarii,
dyplom lub stopień uniwersytecki. Kandydat musi posiadać:
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, trwającym normalnie cztery lata lub dłużej, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, lub
poziom wykształcenia odpowiadający ukończonym studiom wyższym, potwierdzony dyplomem ukończenia studiów, oraz przynajmniej roczne właściwe doświadczenie zawodowe, w przypadku gdy normalny okres trwania studiów wyższych wynosi przynajmniej trzy lata (to roczne doświadczenie nie może wchodzić w zakres doświadczenia zawodowego liczonego od momentu ukończenia studiów wyższych, o którym mowa poniżej),
doświadczenie zawodowe: kandydat musi posiadać przynajmniej 15-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na poziomie, na którym wymagane są wyżej wymienione kwalifikacje; kandydat musi wykazać, że przynajmniej pięć z 15 lat doświadczenia zawodowego zdobył w dziedzinie transportu lotniczego,
doświadczenie w zarządzaniu: przynajmniej pięć lat tego doświadczenia zawodowego powinno być zdobyte na wyższym stanowisku kierowniczym(1), w tym w kierowaniu dużymi zespołami złożonymi ze specjalistów z różnych dziedzin,
znajomość języków: kandydat musi władać biegle jednym z języków urzędowych Unii(2) oraz znać inny język urzędowy w stopniu zadowalającym,
limit wieku: kandydat musi być w stanie, w momencie zgłoszenia, sprawować powierzoną funkcję przez całą pięcioletnią kadencję przed osiągnięciem wieku emerytalnego. Nowy dyrektor wykonawczy prawdopodobnie obejmie swoją funkcję dnia 1 września 2013 r. Dla pracownika Unii Europejskiej zatrudnionego na czas określony wiek emerytalny rozpoczyna się wraz z końcem miesiąca, w którym pracownik ten osiąga wiek 65 lat.

Niezależność i oświadczenie o ewentualnym konflikcie interesów

Dyrektor wykonawczy będzie miał obowiązek złożenia oświadczenia, w którym zobowiąże się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia dotyczącego konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na jego niezależności. W swoim podaniu kandydat musi potwierdzić gotowość do złożenia takich oświadczeń.

Procedura wyboru i powołanie

Dyrektor wykonawczy zostanie powołany przez zarząd EASA na wniosek Komisji Europejskiej.

Komisja Europejska powoła komisję kwalifikacyjną, w której w charakterze obserwatora zasiądzie przedstawiciel zarządu EASA. Komisja przeanalizuje wszystkie zgłoszenia i wybierze kilku kandydatów, których profil najbardziej odpowiada kryteriom wyboru określonym powyżej. Ci kandydaci zastaną zaproszeni na rozmowę z komisją kwalifikacyjną.

Po tych rozmowach komisja kwalifikacyjna wyciągnie wnioski i wyłoni kandydatów, którzy zostaną zaproszeni na dalsze rozmowy kwalifikacyjne, przeprowadzane przez działający w Komisji Europejskiej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania.

Kandydaci zaproszeni na te rozmowy biorą udział w trwających jeden dzień testach przeprowadzonych metodą oceny zintegrowanej przez zewnętrzne firmy rekrutacyjne. Na podstawie rozmowy kwalifikacyjnej i wyników testów przeprowadzanych metodą oceny zintegrowanej Komitet Konsultacyjny ds. Powoływania sporządzi listę kandydatów, którzy jego zdaniem są odpowiedni do pełnienia funkcji dyrektora wykonawczego. Listę tę przekazuje się odpowiedniemu członkowi Komisji, który przeprowadzi rozmowy z kandydatami.

Po tych rozmowach Komisja Europejska sporządzi listę kandydatów najlepiej spełniających wymagania, która zostanie przekazana zarządowi EASA. Zarząd może przeprowadzić rozmowy z kandydatami z listy i następnie wybierze spośród nich dyrektora wykonawczego. Umieszczenie kandydata na liście sporządzonej przez Komisję nie gwarantuje zatrudnienia.

Kandydaci mogą zostać zaproszeni na dodatkowe rozmowy lub testy poza wymienionymi powyżej.

Wybrany kandydat przed powołaniem może zostać poproszony o przedstawienie Parlamentowi Europejskiemu swojej wizji kierowania Agencją oraz o odpowiedzenie na pytania posłów do Parlamentu Europejskiego.

Polityka równych szans

EASA stosuje politykę równych szans i niedyskryminacji zgodnie z art. 1d regulaminu pracowniczego(3).

Warunki zatrudnienia

Dyrektor wykonawczy zostanie mianowany na okres pięciu lat w grupie zaszeregowania AD 14 zgodnie z art. 2a i 10 warunków zatrudnienia innych pracowników Wspólnot Europejskich(3). Zgodnie z rozporządzeniem w sprawie EASA jego mandat może zostać odnowiony jeden raz.

Informujemy kandydatów, że warunki zatrudnienia innych pracowników nakładają na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia okresu próbnego.

Miejscem zatrudnienia jest Kolonia, gdzie mieści się siedziba Agencji.

Procedura zgłaszania kandydatur

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne (wyszczególnione w rubryce "Kandydat musi"), w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Niespełnienie któregokolwiek z wymogów kwalifikacyjnych oznacza automatycznie wykluczenie z procedury wyboru.

Zgłoszenie kandydatury następuje przez rejestrację w Internecie pod poniższym adresem:

https://ec.europa.eu/dgs/human-resources/seniormanagementvacancies/CV_Encadext.

Należy zastosować się do instrukcji dotyczących poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(4). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego może doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu co do zasady nie będą przyjmowane.

Kandydaci muszą posiadać ważny adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji ich zgłoszenia oraz do powiadomienia o przebiegu procedury. Należy w związku z tym informować Komisję Europejską o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

W celu dokonania rejestracji należy załadować życiorys w formacie WORD lub PDF oraz wypełnić list motywacyjny w trybie on-line (maks. 8 000 znaków). Życiorys i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Po zakończeniu rejestracji na monitorze pojawi się numer identyfikacyjny, który należy zanotować i zapamiętać - numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny we wszystkich sprawach dotyczących zgłoszenia kandydata. Otrzymanie numeru oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Należy zwrócić uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procesu naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od Komisji Europejskiej.

Procedura wyboru, w tym korespondencja z komisjami dokonującymi wyboru kandydatów w czasie trwania procedury wyboru, będzie prowadzona wyłącznie w języku angielskim(5).

Osoby, które z powodu niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje zgłoszenie (życiorys i list motywacyjny) w wersji papierowej listem poleconym(6)z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. Do zgłoszenia należy w takim przypadku załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na adres: HR-A2-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin rejestracji kandydatów

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 2 października 2012 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

Ochrona danych osobowych

Komisja (na etapie przygotowawczym), a następnie EASA zapewnią przetwarzanie danych osobowych kandydatów w sposób zgodny z przepisami rozporządzenia (WE) nr 45/2001 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 18 grudnia 2000 r. o ochronie osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych przez instytucje i organy wspólnotowe i o swobodnym przepływie takich danych(7).

______

(1) Kandydaci powinni w swoim życiorysie wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych pięciu lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wyższych stanowiskach kierowniczych: 1) nazwy zajmowanych stanowisk kierowniczych i pełnione funkcje; 2) liczbę pracowników znajdujących się pod ich kierownictwem w czasie zajmowania przez nich tych stanowisk; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska; oraz 5) liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2)http://ec.europa.eu/languages/languages-o-feurope/eu-languages_pl.htm

(3) Dz.U. L 124 z 27.4.2004, s. 1; http://ec.europa.eu/civil_service/docs/toc100_en.pdf

(4) Termin rejestracji upływa dnia 2 października 2012 r. o godz. 12.00 w południe czasu obowiązującego w Brukseli.

(5) Komisje selekcyjne zadbają o to, aby rodzimi użytkownicy języków procedury naboru nie odnieśli w związku z tym nienależytej korzyści.

(6) European Commission, Directorate-General Human Resources and Security, Unit for Executive Staff and CCA Secretariat - COM/2012/10332, SC11 08/35, 1049 Bruksela, BELGIA

(7) Dz.U. L 8 z 12.1.2001, s. 1.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2012.266A.1

Rodzaj: Ogłoszenie
Tytuł: Nabór na stanowisko dyrektora wykonawczego Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego (EASA) (grupa zaszeregowania AD 14) - COM/2012/10332.
Data aktu: 04/09/2012
Data ogłoszenia: 04/09/2012