(Dziennik Urzędowy Unii Europejskiej C 244 z dnia 10 września 2010 r.)
(2011/C 106/06)
(Dz.U.UE C z dnia 6 kwietnia 2011 r.)
Strona 56, wykaz właściwych organów i jednolitych urzędów łącznikowych dla Zjednoczonego Królestwa otrzymuje brzmienie:
"Państwo członkowskie: ZJEDNOCZONE KRÓLESTWO
| Jednolity urząd łącznikowy | Office of Fair Trading |
| Właściwy(-e) organ(-y): | |
| 1. Directive 84/450/EEC relating to the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States concerning misleading advertising | Office of Fair Trading; Ministry with responsibility for Consumer Affairs (Gibraltar) and FSA |
| 2. Directive 85/577/EEC to protect the consumer in respect of contracts negotiated away from business premises | Office of Fair Trading |
| 3. Directive 87/102/EEC for the approximation of the laws, regulations and administrative provisions of the Member States concerning consumer credit | repealed |
| 4. Directive 89/552/EEC on the coordination of certain provisions laid down by law, regulation or administra-tive action in Member States concerning the pursuit of television broadcasting activities: Articles 10 to 21 | Office of Fair Trading; Gibraltar Regulatory Authority |
| 5. Directive 90/314/EEC on package travel, package holi-days and package tours | Office of Fair Trading; Ministry with responsibility for Consumer Affairs (Gibraltar). |
| 6. Directive 93/13/EEC on unfair terms in consumer contracts | Office of Fair Trading; Ministry with responsibility for Consumer Affairs (Gibraltar) and FSA |
| 7. Directive 94/47/EC on the protection of purchasers in respect of certain aspects of contracts relating to the purchase of the right to use immovable properties on a timeshare basis | Office of Fair Trading |
| 8. Directive 97/7/EC on the protection of consumers in respect of distance contracts | Office of Fair Trading |
| 9. Directive 97/55/EC amending Directive 84/450/EEC concerning misleading advertising so as to include comparative advertising | Office of Fair Trading; Ministry with responsibility for Consumer Affairs (Gibraltar) and FSA |
| 10. Directive 98/6/EC on consumer protection in the indi-cation of the prices of products offered to consumers | Office of Fair Trading; Ministry with responsibility for Consumer Affairs (Gibraltar) |
| 11. Directive 1999/44/EC on certain aspects of the sale of consumer goods and associated guarantees | Office of Fair Trading; Ministry with responsibility for Consumer Affairs |
| 12. Directive 2000/31/EC on certain legal aspects of infor-mation society services, in particular electronic commerce, in the Internal Market (Directive on elec-tronic commerce) | Office of Fair Trading; Gibraltar Regulatory Authority and FSA |
| 13. Directive 2001/83/EC on the Community code relating to medicinal products for human use: Articles 86 to 100 | Medicines and Healthcare Products Regulatory Agency; Office of Fair Trading. |
| 14. Directive 2002/65/EC concerning the distance marketing of consumer financial services | Office of Fair Trading and FSA |
| 15. Regulation (EC) No 261/2004 establishing common rules on compensation and assistance to air passengers in the event of denied boarding and of cancellation or long delay of flights | Civil Aviation Authority; Office of Fair Trading |
| 16. Directive 2005/29/EC concerning unfair business-to-consumer commercial practices in the internal market ('Unfair Commercial Practices Directive') | The Office of Fair Trading; OFCOM; the Financial Services Authority and the Civil Aviation Authority |
| 17. Directive 2002/58/EC concerning the processing of personal data and the protection of privacy in the electronic communications sector (Directive on privacy and electronic communications): Article 13 | Information Commissioner's Office" |
Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.
05.12.20254 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.
05.12.2025Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.
04.12.2025Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.
02.12.2025Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.
25.11.2025Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.
19.11.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2011.106.15 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie do komunikatu Komisji na podstawie art. 5 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 2006/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie współpracy między organami krajowymi odpowiedzialnymi za egzekwowanie przepisów prawa w zakresie ochrony konsumentów dotyczącego właściwych organów i jednolitych urzędów łącznikowych. |
| Data aktu: | 06/04/2011 |
| Data ogłoszenia: | 06/04/2011 |