Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF) - Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego doradcy (grupa zaszeregowania AD 14) (art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego) - COM/2008/10095.

Europejski Urząd ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF)

Ogłoszenie o naborze na stanowisko głównego doradcy (grupa zaszeregowania AD 14)

(art. 29 ust. 2 regulaminu pracowniczego)

COM/2008/10095

(2008/C 188 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 25 lipca 2008 r.)

W związku z rozszerzeniem Unii Europejskiej Komisja Europejska poszukuje kandydatów na stanowiska urzędników wyższego szczebla z dwunastu nowych państw członkowskich (Bułgarii, Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Rumunii, Słowacji, Słowenii i Węgier).

Jesteśmy

Jesteśmy Europejskim Urzędem ds. Zwalczania Nadużyć Finansowych (OLAF). Walka z nadużyciami finansowymi przynoszącymi szkodę interesom finansowym Wspólnoty Europejskiej jest niezwykle istotna dla wiarygodności europejskiego przedsięwzięcia. Dlatego też wszystkie instytucje UE uznają ją za kwestię priorytetową. OLAF jest zarówno organem śledczym, jak i dyrekcją generalną Komisji odpowiedzialną za opracowywanie i wdrażanie strategii zapobiegania nadużyciom. OLAF prowadzi dochodzenia dotyczące rzekomych nadużyć finansowych i wszelkich innych nielegalnych praktyk, mających negatywne skutki finansowe dla budżetu UE, i w ramach tych dochodzeń Dyrektor Generalny Urzędu cieszy się pełną zagwarantowaną odpowiednimi przepisami niezależnością. OLAF uprawniony jest do przeprowadzania niezależnych dochodzeń we wszystkich instytucjach i organach UE. Dochodzenia mogą objąć również podmioty gospodarcze z państw członkowskich i z krajów trzecich, mające powiązania z budżetem WE. Poza działalnością operacyjną, w której cieszy się pełną niezależnością, OLAF działa jak wszystkie inne dyrekcje generalne Komisji, opracowując i realizując strategie polityczne w dziedzinie wchodzącej w zakres jego kompetencji.

Oferujemy

Oferujemy stanowisko głównego doradcy, który dołączy do zespołu kierowniczego wyższego szczebla.

Do zadań głównego doradcy należeć będzie:

– wskazywanie kierunków rozwoju strategii operacyjnej i dochodzeniowej oraz ogólnej działalności OLAF-u,

– na polecenie dyrektora generalnego - kierowanie konkretnymi dochodzeniami lub związanymi z nimi grupami dochodzeniowymi,

– monitorowanie i podejmowanie działań następczych w dziedzinie jakości metod pracy urzędu; podejmowanie inicjatyw w zakresie jakości oraz wysuwanie propozycji ulepszeń wspomnianych metod pracy i wprowadzanie ich w życie.

Przewiduje się, że czas pracy głównego doradcy będzie mniej więcej równo rozkładał się między działania związane z ogólną koncepcją funkcjonowania urzędu a działania operacyjne.

Poszukujemy

Poszukujemy kandydatów, którzy posiadają:

– bogate doświadczenie na wysokim stanowisku w dziedzinie związanej ze zwalczaniem nadużyć (np. w organach sądowych, prokuraturze publicznej, policji, organach celnych) lub w organizacji krajowej lub międzynarodowej prowadzącej działalność podobną do działalności OLAF-u,

– zdolność do rozwijania umiejętności koniecznych do pełnienia wyższych funkcji kierowniczych w złożonym środowisku wielokulturowym,

– zdrowy osąd i doskonałe zdolności analityczne,

– doskonałą znajomość języka angielskiego lub francuskiego,

– znakomite umiejętności w zakresie komunikacji i budowania sieci kontaktów, zdolności do reprezentowania OLAF-u na najwyższych szczeblach.

Doświadczenie w działalności związanej ze zwalczaniem nadużyć, doświadczenie międzynarodowe oraz odpowiednie wykształcenie prawnicze będą stanowić dodatkowy atut.

Kandydat powinien:

1) być obywatelem jednego z dwunastu nowych państw członkowskich Unii Europejskiej (Bułgarii, Cypru, Estonii, Litwy, Łotwy, Malty, Polski, Republiki Czeskiej, Rumunii, Słowacji, Słowenii lub Węgier);

2) legitymować się dyplomem ukończenia studiów wyższych, który uprawnia do podjęcia studiów podyplomowych;

3) posiadać przynajmniej 12-letnie doświadczenie zawodowe, liczone od chwili ukończenia studiów wyższych, na stanowiskach wymagających wyżej wymienionych kwalifikacji, z czego przynajmniej 6 lat na wysokim stanowisku doradczym lub kierowniczym(1);

4) wykazywać się biegłą znajomością jednego z języków urzędowych Unii Europejskiej oraz odpowiednią znajomością innego języka urzędowego UE (procedura rekrutacyjna będzie odbywać się wyłącznie w języku angielskim, francuskim lub niemieckim).

Jeżeli wybrany kandydat nie posiada poświadczenia bezpieczeństwa osobowego umożliwiającego mu dostęp do akt o określonym poziomie tajności, może zostać poddany odpowiedniemu postępowaniu sprawdzającemu.

Niezależność i oświadczenie o braku konfliktu interesów:

Kandydaci mają obowiązek wyrazić gotowość do złożenia oświadczenia, w którym zobowiążą się do działania w sposób niezależny i zgodnie z interesem publicznym, oraz oświadczenia o braku konfliktu interesów, który mógłby zaważyć na ich niezależności.

Mianowanie i warunki zatrudnienia:

Główny doradca zostanie wyłoniony i powołany przez Komisję zgodnie z obowiązującymi w niej procedurami selekcji i naboru. Sporządzona zostanie lista kandydatów dopuszczonych do ostatniego etapu naboru, po czym kandydaci ci zostaną zaproszeni na rozmowę kwalifikacyjną, która będzie prowadzona przez Komitet Konsultacyjny Komisji ds. Mianowania, oraz na testy przeprowadzane metodą Assessment Centre przez zewnętrznych konsultantów ds. naboru. Wynagrodzenie i warunki zatrudnienia dla urzędników Wspólnot Europejskich w grupie zaszeregowania AD 14 określono w regulaminie pracowniczym. Kandydatów informuje się, że regulamin pracowniczy nakłada na wszystkich nowych pracowników wymóg pomyślnego ukończenia dziewięciomiesięcznego okresu próbnego.

Równość szans:

Przy rekrutacji swoich pracowników OLAF stosuje politykę równych szans i pragnie umożliwić godzenie życia zawodowego z osobistym. Ponieważ kobiety są obecnie słabiej reprezentowane wśród kadry zarządzającej w OLAF-ie, zgłoszenia ze strony kobiet, których kwalifikacje odpowiadają warunkom przedstawionym w niniejszym ogłoszeniu, są szczególnie mile widziane. W przypadku dwóch kandydatów o równorzędnych kompetencjach pierwszeństwo zostanie przyznane kobiecie.

Procedura zgłaszania kandydatur:

Informacja o naborze na to stanowisko jest publikowana równocześnie z informacją o naborze na inne wyższe stanowiska urzędnicze. Kandydaci, którzy chcą ubiegać się o więcej niż jedno z tych stanowisk, muszą złożyć osobne zgłoszenie na każde stanowisko.

Przed dokonaniem zgłoszenia kandydaci powinni dokładnie sprawdzić, czy spełniają wszystkie kryteria kwalifikacyjne, w szczególności kryteria dotyczące wymaganego rodzaju dyplomu oraz doświadczenia zawodowego. Kandydaci są zobligowani do zarejestrowania się za pomocą Internetu

pod poniżej podanym adresem:

http://ec.europa.eu/dgs/personnel_administration/seniormanagementvacancies/CV_Encadext/index.cfm

i proszeni o postępowanie zgodnie z instrukcjami dotyczącymi poszczególnych etapów procedury.

Za dokonanie rejestracji w Internecie we wskazanym terminie odpowiadają sami kandydaci(2). Zaleca się, by kandydaci nie zwlekali z dokonywaniem zgłoszeń do ostatnich dni, ponieważ duże obciążenie łączy internetowych lub błąd połączenia internetowego mogą doprowadzić do przerwania rejestracji w Internecie przed jej zakończeniem, co może wiązać się z koniecznością powtórzenia całego procesu. Możliwość rejestracji zostanie zablokowana po upływie terminu zgłoszeń. Zgłoszenia nadsyłane pocztą elektroniczną po upływie terminu nie będą przyjmowane.

Po zakończeniu rejestracji w Internecie na monitorze wyświetlony zostanie numer identyfikacyjny, który należy zanotować. Numer ten będzie wykorzystywany jako numer referencyjny podczas całej procedury. Otrzymanie numeru przez kandydata oznacza, że rejestracja została zakończona - numer stanowi potwierdzenie, że wprowadzone przez kandydata dane zostały zarejestrowane. Nieotrzymanie numeru oznacza, że zgłoszenie nie zostało zarejestrowane!

Kandydaci muszą posiadać adres poczty elektronicznej. Będzie on służył do identyfikacji zgłoszenia oraz do powiadomienia o wyniku procedury. Należy poinformować Komisję o wszelkich zmianach adresu poczty elektronicznej.

Do zgłoszenia należy załączyć CV w formacie Word lub PDF oraz zamieścić list motywacyjny (maks. 8.000 znaków) w trybie on-line. CV i list motywacyjny muszą być sporządzone w języku angielskim, francuskim lub niemieckim.

Zwracamy uwagę, że nie ma możliwości śledzenia w Internecie przebiegu procedury naboru. Informacje o wynikach procedury kandydaci otrzymają bezpośrednio od prowadzącej rekrutację dyrekcji generalnej.

Osoby, które z powodu swojej niepełnosprawności nie są w stanie dokonać rejestracji internetowej, mogą przesłać swoje wydrukowane zgłoszenie (CV i list motywacyjny) listem poleconym(3)z datą stempla pocztowego nie późniejszą niż termin zakończenia rejestracji kandydatów. W takim przypadku wszelka późniejsza korespondencja pomiędzy Komisją a kandydatem odbywać się będzie drogą pocztową. W takim przypadku do zgłoszenia należy załączyć zaświadczenie potwierdzające niepełnosprawność, wydane przez właściwy organ. Na osobnym arkuszu papieru należy także przedstawić propozycje ewentualnych udogodnień, które zdaniem kandydata mogą ułatwić mu uczestnictwo w procesie rekrutacji.

Prośby o dodatkowe informacje i/lub zgłoszenia ewentualnych problemów technicznych należy kierować na

adres: ADMIN-MANAGEMENT-ONLINE@ec.europa.eu.

Termin zakończenia rejestracji kandydatów:

Termin rejestracji kandydatów upływa w dniu 19.9.2008 r. Rejestracja elektroniczna zostanie zakończona o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

______

(1) Kandydaci powinni w swoim CV wyszczególnić przynajmniej w odniesieniu do wspomnianych 6 lat, podczas których zdobyli doświadczenie na wysokich stanowiskach kierowniczych lub doradczych: 1) nazwę zajmowanego stanowiska kierowniczego lub doradczego i pełnioną funkcję; 2) liczbę pracowników, których nadzorowali na tym stanowisku; 3) wielkość budżetu, którym zarządzali; oraz 4) liczbę szczebli organizacyjnych w hierarchii powyżej i poniżej ich stanowiska oraz liczbę osób na równorzędnych stanowiskach.

(2) Termin rejestracji upływa dnia 19.9.2008 r. o godz. 12.00 w południe czasu brukselskiego.

(3) European Commission, Directorate-General Personnel and Administration, Unit for Organisation Chart and Management Staff, COM/2008/10095, MO34 5/119, B-1049 Bruksela.

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024