Zestawienie informacji przekazanych przez Państwa Członkowskie, dotyczących pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1/2004 z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi.

Zestawienie informacji przekazanych przez Państwa Członkowskie, dotyczących pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1/2004 z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi

(2006/C 84/02)

(Dz.U.UE C z dnia 7 kwietnia 2006 r.)

Pomoc nr: XA 48/05

Państwo Członkowskie: Niemcy

Region: Nadrenia-Palatynat

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Zapewnienie gwarancji na pomoc dla rolnictwa (Landesbürgschaftsprogramm)

Podstawa prawna: Ermächtigung durch das jeweilige Landeshaushaltsgesetz und nach Maßgabe des Landesbürgschaftsprogramms (Verwaltungsvorschrift des rheinland-pfälzischen Ministeriums der Finanzen)

Planowane roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

Gwarancje

Wysokość gwarancji wynosi maksymalnie 20 mln EUR na rok.

Wartość pomocy w postaci gwarancji obliczana jest na podstawie ryczałtowej metody oceny zgodnie z obwieszczeniem Komisji na temat stosowania art. 87 i 88 Traktatu WE w odniesieniu do pomocy państwa w postaci gwarancji (Dz.U. C 71 z 11.3.2000, str. 14-18).

Opodatkowanie:

Nie przewiduje się szczególnego opodatkowania w odniesieniu do finansowania objętego gwarancją

Maksymalna intensywność pomocy: Wysokość gwarancji wynosi maksymalnie 80 % kwoty zalegania z zapłatą wierzytelności podlegającej oprocentowaniu, odsetek po kursie rynkowym oraz kosztów wypowiedzenia i procedur prawnych. W przypadku kosztów maksymalna wysokość gwarancji wynosi 2 % wierzytelności. Udział kredytodawcy wynosi co najmniej 20 %.

Maksymalna dopuszczalna intensywność pomocy brutto nie może przekroczyć 40 %, również w połączeniu z innymi środkami pomocy

Data realizacji: Program pomocy będzie realizowany po otrzymaniu numeru identyfikacyjnego wystawionego przez Komisję po otrzymaniu przez nią zestawienia informacji

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Czas obowiązywania wytycznych dotyczących pomocy jest ograniczony do 31 grudnia 2006 r. Rozpatrywane są wnioski dostarczone przed upływem tego terminu

Cel pomocy: Głównymi celami w odniesieniu do małych i średnich przedsiębiorstw sektora rolnego są poprawa warunków przetwarzania i obrotu produktami rolnymi oraz podniesienie wartości dodanej w sektorze pierwszym. Dodatkowe cele to: wzmocnienie łańcucha wartości dodanej pomiędzy producentami, przedsiębiorstwami zajmującymi się wprowadzaniem do obrotu i przetwarzaniem, poprawa jakości i higieny, ochrona środowiska i naturalnych siedlisk, jak również utrzymywanie istniejących i tworzenie nowych miejsc pracy.

Zastosowanie art. 7 rozporządzenia (WE) nr 1/2004.

Wydatki kwalifikowane (w każdym przypadku bez podatku VAT) obejmują:

– Inwestycje służące budowie, zakupowi lub modernizacji mienia nieruchomego, jak również nabywaniu nowych maszyn i urządzeń technicznych oraz

– do maksymalnie 12 % kwalifikowanych wydatków inwestycyjnych, a także honoraria dla architektów/inżynierów oraz koszty doradztwa biznesowego, koncepcji w zakresie planowania i przeprowadzania badań.

Należy uwzględnić minimalne wymagania (w tym higienę, ochronę środowiska) określone na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1257/1999 w planie rozwoju Nadrenii-Palatynatu "Zukunftsinitiative für den Ländlichen Raum" (ZIL) (Inicjatywa na rzecz przyszłości obszarów wiejskich)

Sektory gospodarki: Program dotyczy wszystkich sektorów związanych z przetwarzaniem i/lub obrotem produktami rolnymi.

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Ministerium der Finanzen

Frau Dr. Tytko

Abteilung 3

Referat 431

Kaiser-Friedrich-Straße 5

D-55116 Mainz

lub inny organ, który został oficjalnie wyznaczony przez ministra finansów do poufnego wykonania zadania

Adres internetowy:

http://www.isb.rlp.de/aktuelles_2.html?id=508

Dalsze informacje:

– Fachowych informacji udziela:

Ministerium für Wirtschaft, Verkehr, Landwirtschaft und

Weinbau

Herr Hardt

Abteilung 6

Referat 8601

Kaiser-Friedrich-Straße 5a

D-55116 Mainz

– Plan rozwoju Nadrenii-Palatynatu "Zukunftsinitiative für den Ländlichen Raum" (ZIL) (Inicjatywa na rzecz przyszłości obszarów wiejskich) sporządzony na podstawie rozporządzenia (WE) nr 1257/1999:

http://www.mwvlw.rlp.de/Inhalt/Themen/Landwirtschaft/laendlicher_raum.asp

Pomoc nr: XA 2/06

Państwo członkowskie: Zjednoczone Królestwo

Region: Cheshire, Warrington i Halton

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Cheshire & Warrington Farm Business Development Programme

Podstawa prawna: Section 5 of the Regional Development Agencies Act 1998

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

2005/06: 250 000 GBP

2006/07: 250 000 GBP

Maksymalna intensywność pomocy: 40 %, a do tego dodatkowy pułap 62 500 GBP na pomoc indywidualną

Data realizacji: Program będzie otwarty dla nowych wniosków od dnia 1 lutego 2006 r.

Czas trwania programu pomocy lub przyznanej pomocy indywidualnej: Termin składania wniosków upływa dnia 31 grudnia 2006 r.

W odniesieniu do wszystkich przypadków, termin składania wniosków końcowych o wypłatę pomocy upływa dnia 30 czerwca 2007 r.

Cel pomocy: Rozwój sektorowy

Program pomocy będzie realizowany zgodnie z art. 4 rozporządzenia nr 1/2004.

Następujące wydatki kwalifikują się na mocy art. 4:

a) zakup nowego lub używanego sprzętu oraz

b) koszty ogólne, takie jak honoraria architektów, inżynierów, opłaty za konsultacje, studia wykonalności oraz uzyskanie patentów i pozwoleń (do 12 % wydatków określonych powyżej)

Sektor(-y) gospodarki: Program ma zastosowanie wyłącznie do produkcji produktów rolnych. Wszystkie podsektory kwalifikują się

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Northwest Regional Development Agency

Renaissance House

PO Box 37

Centre park

Warrington

WA1 1XB

United Kingdom

Adres internetowy: www.blinkcw.co.uk

(kliknąć na menu po lewej stronie ekranu, następnie na "Finance and Grants", a następnie na "Cheshire & Warrington Farm Business Development Programme").

Można również zapoznać się z informacjami na stronie głównej, w Zjednoczonym Królestwie, dotyczącej wyłączonych pomocy państwa znajdujących się pod adresem:

www.defra.gov.uk/farm/state-aid/setup/exist-exempt.htm

Inne informacje: Przedsiębiorstwa, które składają wniosek o pomoc w ramach programu, otrzymają również podstawową poradę. Pomoc ta będzie dostępna zgodnie z rozporządzeniem 1860/2004.

Podpisano i opatrzono datą w imieniu Departamentu ds. Środowiska, Żywności i Rolnictwa (Department for Environment, Food and Rural Affairs - właściwy organ w Zjednoczonym Królestwie)

Stephen Anderson

Agricultural State aid Team Leader

Defra

Area 8e

9 Millbank

London

SW1P 3JR

United Kingdom

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2006.84.2

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Zestawienie informacji przekazanych przez Państwa Członkowskie, dotyczących pomocy państwa przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1/2004 z dnia 23 grudnia 2003 r. w sprawie stosowania art. 87 i art. 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwarzaniem i obrotem produktami rolnymi.
Data aktu: 07/04/2006
Data ogłoszenia: 07/04/2006