Zestawienie informacji dotyczących pomocy państwa, przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji nr 1595/2004 z dnia 8 września 2004 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rybołówstwa.

Zestawienie informacji dotyczących pomocy państwa, przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji nr 1595/2004 z dnia 8 września 2004 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rybołówstwa
(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2006/C 292/03)

(Dz.U.UE C z dnia 1 grudnia 2006 r.)

Numer pomocy: XF 6/06

Państwo członkowskie: Włochy

Region: Marchia

Nazwa programu pomocy: Rozporządzenie (WE) nr 2792/1999 wraz ze zmianami i uzupełnieniami. - Wdrożenie środków z JDP Działania strukturalne w sektorze rybołówstwa na lata 2000-2006 z tytułu środka "nabrzeże" - określenie kryteriów stosowanych przy przyznawaniu pomocy finansowej.

Podstawa prawna: Delibera di Giunta Regionale n. 457 del 19 aprile 2006

Planowane w ramach programu wydatki roczne: kwota ograniczona do jednorazowej rocznej pomocy w roku 2006 wynoszącej 1.038.760,80 EUR, z czego:

– 440.000,00 EUR przeznaczone na środek 3.2 "Akwakultura słodkowodna i morska";

– 300.000,00 EUR przeznaczone na środek 3.4 "Przetwórstwo i obrót";

– 150.000,00 EUR na środek 4.4 "Działania realizowane przez podmioty gospodarcze z sektora";

– 148.760,80 EUR na środek 4.6 "Działania innowacyjne".

Powyższe kwoty mogą ulec zmianie w zależności od aktualnych potrzeb (otrzymane i zakwalifikowane wnioski), bądź zwiększeniu, w zależności od przyszłych środków finansowych dostępnych w projekcie budżetu na 2006 r.

Maksymalna intensywność pomocy: intensywność pomocy zmienna w zależności od rodzaju środka; w każdym przypadku jest ona określona zgodnie z maksymalnymi kwotami ustalonymi w załączniku IV do rozporządzenia (WE) nr 2792/1999 ze zmianami i uzupełnieniami.

Intensywność pomocy, obliczona jako procent wydatku kwalifikowanego, wynosi w szczególności:

– w odniesieniu do środka 3.2 "Akwakultura słodkowodna i morska", 40 %, z możliwością zwiększenia do 50 %, jeśli pomoc dotyczy wykorzystania technologii ograniczających w znacznym stopniu negatywny wpływ na środowisko;

– w odniesieniu do środka 3.4 "Przetwórstwo i obrót", do 40 %;

– w odniesieniu do środka 4.4 "Działania realizowane przez podmioty gospodarcze z sektora", 40 % lub do 80 %, jeśli są to działania leżące w interesie ogólnym;

– w odniesieniu do środka 4.6 "Działania innowacyjne", do 70 %.

Data realizacji: począwszy od 2006 r., zgodnie z następującym harmonogramem:

a) składanie wniosków w terminie 60 dni od dnia opublikowania decyzji Zgromadzenia Regionalnego (Giunta Regionalne) nr 457/2006 w Dzienniku Urzędowym Regionu Marchia (Bollettino Ufficiale della Regione Marche);

b) rozpatrzenie wniosków w terminie 90 dni po upływie wspomnianego powyżej terminu.

Czas trwania programu: Jest to pomoc jednorazowa, przyznana w odniesieniu do wniosków złożonych w ustalonych terminach i uznanych za kwalifikowane.

Cel pomocy: przekształcenie sektora rybołówstwa, zróżnicowanie produkcji poprzez rozwój akwakultury, wspieranie innowacji, szkolenia, testowania programów innowacyjnych.

W szczególności,

– w odniesieniu do środka 3.2: tworzenie, ulepszanie lub rozwój obiektów akwakultury na wodzie i na lądzie, wspieranie procesów zróżnicowania produkcji w istniejących obiektach w perspektywie dostosowania produkcji do popytu na produkty rybne, zarówno w zakresie jakości jak i ilości, oraz rozwoju produkcji odpowiedzialnej, o ograniczonym negatywnym wpływie na środowisko;

– w odniesieniu do środka 3.4: umożliwienie przedsiębiorstwom rybackim oraz innym przedsiębiorstwom działającym w sektorze rybołówstwa realizacji inwestycji strukturalnych i technologicznych, mających na celu poprawę jakości produktu i warunków pracy, zwiększenie dochodów, modernizację sektora i/lub tworzenie wartości dodanej;

– w odniesieniu do środka 4.4: wspieranie działań ograniczonych w czasie, wykraczających poza normalną działalność zrzeszeń i organizacji w sektorze, mających na celu modernizację sektora rybołówstwa i akwakultury zgodnie z celami wspólnej polityki rybołówstwa;

– w odniesieniu do środka 4.6: uruchamianie projektów pilotażowych poprzez prowadzenie studiów, badań naukowych, projektów eksperymentalnych opartych na innowacyjnej metodologii, które po zakończeniu fazy eksperymentalnej przyniosą korzyści sektorowi rybołówstwa, zgodnie z zasadami wspólnej polityki rybołówstwa.

Należy również podać artykuł stanowiący podstawę [art. 4-12] oraz odpowiednie koszty kwalifikujące się do objęcia programem pomocy: W odniesieniu do każdego środka pomocy wskazuje się poniżej artykuły rozporządzenia (WE) nr 1595/2004 odpowiednie dla programu pomocy wprowadzonego na mocy decyzji Zgromadzenia Regionu. nr 457/2006 oraz syntetyczny wykaz wydatków uznanych za kwalifikowane zgodnie z rozporządzeniem (WE) nr 448/2004:

a) Środek 3.2 "Akwakultura słodkowodna i morska":

– artykuł 11 rozporządzenia (WE) nr 1595/2004 koszty kwalifikowane związane z wyposażeniem obiektów akwakultury (boje, mocowania, liny, klatki), prace murarskie i wykończeniowe ściśle związane z obiektami i/lub wyposażeniem pomocniczym, zakup nieruchomości i terenów niezabudowanych, zakup statków piątej kategorii na wyłączny użytek obiektu, nadzwyczajne prace konserwacyjne, dostosowanie środków do potrzeb przedsiębiorstwa (izolacja, chłodnie instalowane na pojazdach), odpowiednie specjalistyczne oprogramowanie, wydatki techniczne i projektowe w granicach 10 % pozostałych wydatków kwalifikowanych;

b) środek 3.4 "Przetwórstwo i obrót";

– artykuł 8 rozporządzenia (WE) nr 1595/2004; koszty kwalifikowane dotyczące prac konstrukcyjnych i wykończeniowych ściśle związanych ze strukturą obiektu i jego wyposażeniem, budynkami i/lub instalacjami ruchomymi, jeżeli łączą się bezpośrednio z celem realizowanego projektu inwestycji, wydatki techniczne i projektowe w granicach 10 % pozostałych kosztów kwalifikowanych.

c) Środek 4.4 "działania realizowane przez podmioty gospodarcze z sektora":

– artykuł 4 rozporządzenia (WE) nr 1595/2004; koszty kwalifikowane związane z zakupem i instalacją urządzeń, sprzętu, specjalistycznego oprogramowania pozostającego w ścisłym związku z planowaną działalnością, koszty związane z współpracą techniczną i naukową, doradztwem zawodowym, kształceniem, materiałami szkoleniowymi, studiami, badaniami naukowymi, sprawozdaniami technicznymi, koszty dostosowania się do norm, systemów jakości, certyfikatów ochrony środowiska, koszty ogólne do 5 % kosztów kwalifikowanych ściśle związanych z planowaną działalnością.

d) Środek 4.6 "Działania innowacyjne":

– artykuł 6 rozporządzenia (WE) nr 1595/2004; koszty kwalifikowane związane z wyposażeniem, specjalistycznym oprogramowaniem, drobnym sprzętem używanym przy prezentacji, koszty techniczne i projektowe w granicach 5 % planowanego działania, koszty drukowania lub produkcji materiałów promocyjnych/ informacyjnych (nośnik papierowy, informatyczny lub dźwiękowy) w granicach 5 % kwalifikowanej inwestycji, koszty organizacji konferencji, seminariów (wydatki na wykładowców, broszury, materiały informatyczne, drukowanie zaproszeń, itp.) w granicach 5 % kwalifikowanej inwestycji, koszty związane ze współpracą naukowo-techniczną, doradztwem zawodowym, w granicach 50 % kwalifikowanej inwestycji.

Sektory gospodarki: rybołówstwo morskie, akwakultura, przetwórstwo i/lub obrót.

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Regione Marche

Servizio Agricoltura, Forestazione e Pesca P.F. Pesca ed Acquacoltura

via Tiziano, 44

I-60125 Ancona

Adres internetowy: www.pesca.marche.it

www.regione.marche.it (rubrique "Il bollettino ufficiale")

www.norme.marche.it (rubrique "Delibere di Giunta")

Pomoc nr: XF 7/06

Państwo członkowskie: Hiszpania

Region: Galicja

Nazwa programu pomocy lub nazwa podmiotu otrzymującego pomoc indywidualną: Pomoc przyznawana podmiotom działającym na rzecz dobra publicznego w ramach regionów lub wspólnot autonomicznych

Podstawa prawna: Orden de 29 de mayo de 2006 por la que se convocan ayudas a entidades de interés colectivo de ámbito provincial o autonómico para el ejercicio 2006, Decreto Legislativo 1/1999, de 7 de octubre, por el que se apueba el texto refundido de la Ley de régimen financiero y presupuestario de Galicia, Decreto 287/2000, de 21 de noviembre, por el que se desarrolla el régimen de ayudas y subvenciones públicas de la Comunidad Autónoma de Galicia y Ley 38/2003, de 17 de noviembre, general de subvenciones.

Planowane w ramach programu roczne wydatki lub łączna kwota pomocy indywidualnej przyznanej podmiotowi:

Wartość pomocy została ustalona na nie więcej niż 417.000 EUR na rok 2006.

Maksymalna intensywność pomocy (należy podać maksymalną intensywność pomocy lub maksymalna wysokość pomocy na kwalifikowane wydatki): Maksymalna wysokość pomocy do 100 % inwestycji, z wykluczeniem dotowania kosztów normalnego funkcjonowania podmiotów.

Data stosowania (należy podać datę, od której przyznawana będzie pomoc w ramach systemu pomocy lub kiedy przyznana zostanie pomoc indywidualna): 28 lipca 2006 r.

Czas trwania systemu pomocy: Do dnia 30 listopada 2006 r.

Cel pomocy: Realizowane na terenie Galicji działania promocyjne organizacji branżowych oraz szkolenia osób stowarzyszonych w podmiotach działających na rzecz dobra publicznego w ramach regionów lub wspólnot autonomicznych. W szczególności finansowanie realizacji wymienionych działań, we wszystkich lub niektórych aspektach:

1. Zwiększenie inwestycji w technologię, szkolenia i wprowadzanie innowacji w celu usprawnienia zarządzania daną organizacją.

2. Wzmocnienie wewnętrznej struktury organizacyjnej.

3. Szkolenia i przygotowanie rad rektorów, rad zarządzających, osób odpowiedzialnych za zarządzanie oraz członków: szkolenia i specjalistyczne kursy dotyczące zdolności zarządzania, nowych technologii informacyjnych i komunikacyjnych, równych szans dla kobiet i mężczyzn, a także związane z różnicowaniem gospodarczym obszarów zależnych od rybołówstwa morskiego, z wyłączeniem działalności, które mają na celu przeprowadzanie szkoleń oferowanych również w jakikolwiek sposób przez administrację.

4. Rozwój stowarzyszeń oraz aktywne uczestnictwo w realizacji polityki, co pozwoli im na branie udziału w dialogu społecznym i przyspieszeniu gospodarczym.

5. Promowanie współpracy miedzy podmiotami działającymi na rzecz dobra publicznego.

6. Zatrudnienie odpowiednio przygotowanych osób, zgodnie z potrzebami technicznymi i związanymi z zarządzaniem, zwiększenie profesjonalizmu przy realizacji działań technicznych, zatrudnienie kadry kierowniczej i wprowadzenie organów zarządzających.

Należy dodać, które artykuły spośród artykułów od 4 do 12 są stosowane oraz koszty kwalifikowane zgodne z zasadami przyznawania systemu pomocy lub pomocy indywidualnej: Na mocy art. 4 rozporządzenia (WE) nr 1595/2004. Koszty kwalifikowane związane są z zatrudnieniem odpowiednio przygotowanych osób, kadry kierowniczej i organów zarządzających, zgodnie z potrzebami technicznymi i związanymi z zarządzaniem, zakupem sprzętu koniecznego do przetwarzania danych, komunikacji i sprzętu komputerowego, wydatkami poniesionymi na organizację szkoleń i przygotowanie kadry kierowniczej lub członków, a także z wynikającymi z odbywania spotkań, spotkań roboczych, debat między podmiotami działającymi na rzecz dobra publicznego w celu polepszenia współpracy.

Sektor(-y) gospodarki: Rybołówstwo

Nazwa i adres organu przyznającego pomoc:

Consellería de Pesca y Asuntos Marítimos.

Edificio Administrativo San Caetano, 5.

E-15.781 Santiago de Compostela (A Coruńa)

Adres internetowy: www.xunta.es/conselle/pe/index.htm

Zmiany w prawie

Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Przekształcanie umów B2B dołoży pracy sądom

Resort pracy nie podjął nawet próby oszacowania, jak reklasyfikacja umów cywilnoprawnych i B2B na umowy o pracę wpłynie na obciążenie sądów pracy i długość postępowań sądowych. Tymczasem eksperci wyliczyli, że w wariancie skrajnym, zakładającym 150 tys. nowych spraw rocznie, skala powstałych zaległości rośnie do ponad 31 miesięcy dodatkowej pracy lub koniecznego zwiększenia zasobów sądów o 259 proc. Sprawa jest o tyle ważna, że na podobnym etapie prac są dwa projekty ustaw, które – jak twierdzą prawnicy – mogą zwiększyć obciążenie sądów.

Grażyna J. Leśniak 25.11.2025
MZ znosi limit tzw. nadwykonań świadczeń udzielanych osobom do 18. roku życia - projekt przyjęty przez rząd

Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy o Funduszu Medycznym - poinformował w środę rzecznik rządu Adam Szłapka. Przygotowana przez resort zdrowia propozycja zakłada, że Narodowy Fundusz Zdrowia będzie mógł w 2025 r. otrzymać dodatkowo około 3,6 mld zł z Funduszu Medycznego. MZ chce również, by programy inwestycyjne dla projektów strategicznych były zatwierdzane przez ministra zdrowia, a nie jak dotychczas, ustanawiane przez Radę Ministrów. Zamierza też umożliwić dofinansowanie programów polityki zdrowotnej realizowanych przez gminy w całości ze środków Funduszu Medycznego.

Grażyna J. Leśniak 19.11.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.C.2006.292.3

Rodzaj: Informacja
Tytuł: Zestawienie informacji dotyczących pomocy państwa, przyznanej zgodnie z rozporządzeniem Komisji nr 1595/2004 z dnia 8 września 2004 r. w sprawie stosowania art. 87 i 88 Traktatu ustanawiającego Wspólnotę Europejską w odniesieniu do pomocy państwa dla małych i średnich przedsiębiorstw prowadzących działalność związaną z produkcją, przetwórstwem i obrotem produktami rybołówstwa.
Data aktu: 01/12/2006
Data ogłoszenia: 01/12/2006