Ogłoszenie o naborze na stanowisko: I Zastępca Dyrektora.

OGŁOSZENIE O NABORZE NA STANOWISKO:

I ZASTĘPCA DYREKTORA

(2006/C 245 A/01)

(Dz.U.UE C z dnia 12 października 2006 r.)

Europol stoi na stanowisku, że zachowanie równowagi w reprezentacji kobiet i mężczyzn jest tak samo ważne, jak odpowiednia reprezentacja obywateli wszystkich państw członkowskich i języków urzędowych Unii Europejskiej. Z tego powodu Europol gorąco zachęca kobiety z wszystkich państw członkowskich do ubiegania się o to stanowisko.

MISJA EUROPOLU

Misją Europolu jest świadczenie wsparcia w celu poprawy skuteczności i współpracy właściwych organów władzy w państwach członkowskich w celu zapobiegania i zwalczania wszelkich form poważnej przestępczości i terroryzmu na szczeblu międzynarodowym. Misja jest realizowana głównie przy użyciu języka angielskiego.

1. OPIS STANOWISKA

A. Główne zadania zastępców dyrektora Europolu:

1) zadania kierownicze i nadzorcze podczas wypełniania celów Europolu;

2) zapewnianie codziennego kierowania i zarządzania personelem na poziomie służby;

3) zapewnianie właściwego przygotowania i realizacji decyzji odpowiednich władz;

4) zapewnianie odpowiedniego przygotowania i realizacji czynności budżetowych na poziomie służby;

5) wspieranie i asystowanie dyrektorowi w strategicznym rozwoju Europolu;

6) monitorowanie planu działania i czynności kierownicze w obrębie służby;

7) promowanie osiągnięć Europolu w mediach;

8) zarządzanie i promowanie rozwoju programów uświadamiających;

9) utrzymywanie ścisłych związków i prowadzenie regularnych konsultacji z innymi służbami;

10) reprezentowanie i zastępowanie dyrektora w razie potrzeby;

11) wykonywanie innych zadań powierzonych przez dyrektora.

B. Szczególne wymagania na niniejszym stanowisku

Z zastrzeżeniem zadań i zakresu odpowiedzialności określonych przez dyrektora, do obowiązków wyłonionego kandydata będzie należeć w szczególności:

1) zarządzanie i nadzorowanie Służbą ds. Zarządzania Informacją i Technologią oraz koordynacja jej jednostek;

2) dalszy rozwój i monitorowanie realizacji następujących strategii:

a) strategia technologii zarządzania informacją i komunikacją;

b) strategia wywiadowcza (w tym model wywiadowczy);

c) strategia biur łącznikowych;

3) kierowanie fazą końcową rozwoju i wdrożenia systemu informacyjnego;

4) utworzenie w obrębie organizacji ram spójnego zarządzania bazami danych organizacji;

5) zapewnianie skutecznego i wydajnego przechowywania i przekazu informacji między Europolem a innymi partnerami, z którymi Europol współpracuje na mocy podpisanych porozumień;

6) sponsorowanie profesjonalnych usług Europolu w zakresie technologii zarządzania informacją i komunikacją;

7) pełnienie funkcji koordynatora ds. tajnych;

8) nadzorowanie projektu rozszerzeniowego;

9) pełnienie funkcji zastępcy osoby ds. kontaktu dyrekcji do celów wspierania biur łącznikowych.

2. WYMAGANE UMIEJĘTNOŚCI

Kandydaci będą musieli wykazać się dogłębnym zrozumieniem strategii technologii zarządzania informacją i komunikacją na poziomie starszego kierownika, możliwie w kontekście międzynarodowym. Wiedza i doświadczenie w pracy w środowisku organów ochrony prawa będzie uważana za atut.

Ponadto kandydaci powinni:

1) posiadać dyplom uniwersytecki lub równoważny;

2) posiadać doświadczenie kierownicze wysokiego szczebla (co najmniej 10 lat doświadczenia na stanowisku kierowniczym);

3) posiadać poświadczone zdolności kierownicze (skuteczność w uzyskiwaniu akceptacji dla swoich decyzji i w kierowaniu grupami lub poszczególnymi osobami przy wykonywaniu zadań);

4) wykazywać się rozwiniętą cechą przedsiębiorczości przy rozpoznawaniu i śledzeniu nowych obszarów działalności;

5) wykazywać rozumienie strategiczne (szeroka wizja, zdolność szybkiego pojmowania spraw o znaczeniu krytycznym i umiejętność stosowania wizji strategicznej w rozwiązywaniu praktycznych problemów);

6) posiadać umiejętność skutecznego porozumiewania się (płynnego, zrozumiałego i spójnego, w mowie i piśmie), z osobami wewnątrz organizacji i spoza niej oraz z mediami; posiadać biegłą znajomość co najmniej dwóch języków urzędowych Unii Europejskiej;

7) posiadać i utrzymywać wysoki poziom uczciwości (we własnym postępowaniu i stanowiąc przykład dla innych, m.in. poprzez przejrzystość działań i decyzji oraz wspieranie etycznego postępowania innych);

8) wykazywać dobrze rozwinięte umiejętności wpływania na innych na najwyższym szczeblu (wpływać na innych w celu porozumienia i zaangażowania);

9) posiadać doskonałe zdolności dyplomatyczne i umiejętność postępowania z problemami delikatnej natury na najwyższym szczeblu administracyjnym i politycznym;

10) posiadać rozwinięte zdolności interpersonalne, w tym umiejętność inspirowania i motywowania pracowników z różnych środowisk i różnej narodowości (być elastycznym i nie przyjmować pozycji obronnej w interakcjach z innymi, współpracować i wspierać zespół);

11) wykazywać się odpornością (utrzymanie wysokiej skuteczności i pozytywnego podejścia w obliczu sprzeciwu i niepowodzeń);

12) wykazywać się podejściem innowacyjnym (umiejętność znajdowania nowych rozwiązań w sytuacjach służbowych, dostrzeganie i akceptowanie pomysłowych rozwiązań);

13) być dobrym planistą i organizatorem (umiejętność sprawnego ustalania i monitorowania odpowiedniego sposobu postępowania własnego i innych w celu osiągnięcia konkretnego celu przy odpowiednim wykorzystaniu środków i skutecznym przekazywaniu działań).

3. WARUNKI ZATRUDNIENIA

Kandydaci mogą być zatrudnieni wyłącznie pod warunkiem posiadania w dniu składania zgłoszenia pełnego obywatelstwa jednego z państw członkowskich Unii Europejskiej.

Ramy prawne niniejszej procedury rekrutacji stanowi Konwencja o Europolu oraz akt Rady z dnia 3 grudnia 1998 r. w sprawie rozporządzenia pracowniczego odnoszącego się do urzędników Europolu, zmieniony aktem Rady z dnia 19 grudnia 2002 r.

Więcej informacji znajduje się na stronie www.europol.eu.int.

4. MIANOWANIE

Wyłoniony kandydat zostanie mianowany przez Radę, po otrzymaniu opinii Zarządu Europolu, na okres czterech lat, z możliwością jednokrotnego przedłużenia.

5. WYNAGRODZENIE

Zaszeregowanie płacowe: 2

Wynagrodzenie podstawowe wynosi 13.180,56 EUR.

Ponadto, w stosownych przypadkach, mogą zostać przyznane zasiłki rodzinne:

– 5 % podstawowego wynagrodzenia - dodatek na gospodarstwo domowe,

– 275,59 EUR na każde dziecko będące na utrzymaniu,

– 1.198,24 EUR - dodatek przesiedleńczy.

Od wyżej wymienionych kwot zostaną odprowadzone składki na ubezpieczenie społeczne i zaliczki na podatki.

6. POSTĘPOWANIE SPRAWDZAJĄCE

Wyłoniony kandydat zostanie poddany postępowaniu sprawdzającemu na podstawie przepisów o zachowaniu poufności przyjętych zgodnie z art. 31 Konwencji o Europolu.

7. WAŻNE DATY

Ostateczny termin składania podań: 60 dni od chwili publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Procedura wyboru kandydatów: pierwszy kwartał 2007 r.

Data rozpoczęcia pracy: 1 lipca 2007 r.

8. ZGŁOSZENIA

Kandydaci są proszeni o przesłanie swojego zgłoszenia na piśmie na formularzu dostępnym na stronie internetowej Europolu pod adresem:

The Chairman of the Europol Management Board

c/o Head of Human Resources

Europol

Raamweg 47

PO Box 90850

2509 LW, Haga

Niderlandy

Faks (31-70) 318 08 61

www.europol.eu.int

Osoba kontaktowa:

C. Jechoutek, II zastępca dyrektora

Tel. (31-70) 302 53 61

e-mail: hru@europol.eu.int

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024