(sporządzone zgodnie z art. 15 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień funkcjonariuszy ds. przesłuchań w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21.)
(2005/C 105/02)
(Tekst mający znaczenie dla EOG)
(Dz.U.UE C z dnia 30 kwietnia 2005 r.)
Projekt decyzji stwarza podstawy do następujących uwag na temat prawa do wysłuchania:
– Komisja rozpoczęła swoje postępowanie w kwietniu 2000 r., kiedy to niderlandzka firma, AKZO, dostarczyła informacje o istnieniu kartelu. Dnia 27 marca 2003 r. przyjęto oświadczenie o sprzeciwie w odniesieniu do następujących podmiotów: Akzo Nobel Chemicals International BV, Akzo Nobel Polymer Chemicals BV, Akzo Nobel NV, Atofina SA, Degussa UK Holdings, Peroxid Chemie GmbH & Co.KG, Pergan GmbH, Peroxidos Organicos SA, FMC Foret SA, AC Treuhand AG, instytucja powiernicza zarządzająca kartelem.
– Na prośbę stron czas wymagany na ustosunkowanie się do oświadczenia o sprzeciwie przedłużono o ponad dwa tygodnie. Termin ostateczny wyznaczono na dzień 17 czerwca 2003 r. Przesłuchanie ustne odbyło się dnia 26 czerwca 2003 r. Podczas tego przesłuchania:
1) Spółka Peroxid Chemie wycofała czysto formalny argument związany z oświadczeniem o sprzeciwie.
2) Spółka Atochem dostarczyła nowe dokumenty. Wyraziłem zgodę na ich umieszczenie w aktach i dałem pozostałym stronom dwa tygodnie na przesłanie uwag Komisji. Treść dokumentów potwierdzała stanowisko Komisji dotyczące długości okresu, w którym trwało naruszanie przepisów.
– Wświetle wyjaśnień dostarczonych w odpowiedzi pisemnej na oświadczenie o sprzeciwie oraz podczas przesłuchania Komisja zaprzestała prowadzenia dochodzenia w sprawie naruszenia przepisów, o którym mowa w oświadczeniu o sprzeciwie, w stosunku do Pergan GmbH z powodu przedawnienia oraz w stosunku do FMC Foret SA z braku dowodów odpowiedzialności za działania spółki Perorsa, z którą FMC Foret SA jest związana.
– Projekt decyzji przedstawiony Komisji nie zawiera dodatkowych sprzeciwów i dotyczy jedynie sprzeciwów, w stosunku do których strony miały okazję wyrazić swoje poglądy.
W związku z powyższym stwierdzam, że w niniejszym postępowaniu prawo do wysłuchania racji stron zostało zachowane.
Bruksela, dnia 2 grudnia 2004 r.
| Serge DURANDE |
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.C.2005.105.2 |
| Rodzaj: | Informacja |
| Tytuł: | Sprawozdanie końcowe funkcjonariusza ds. przesłuchań w sprawie COMP/E2 C.37.857 - nadtlenki organiczne (sporządzone zgodnie z art. 15 decyzji Komisji 2001/462/WE, EWWiS z dnia 23 maja 2001 r. w sprawie zakresu uprawnień funkcjonariuszy ds. przesłuchań w niektórych postępowaniach z zakresu konkurencji - Dz.U. L 162 z 19.6.2001, str. 21.). |
| Data aktu: | 30/04/2005 |
| Data ogłoszenia: | 30/04/2005 |