Przepisy ogólne
Warunki udzielania pomocy w celu ratowania i pomocy w celu restrukturyzacji
Formy i tryb udzielania pomocy w celu ratowania i pomocy w celu restrukturyzacji
w których poszczególne symbole oznaczają:
t - oznaczenie roku obrotowego poprzedzającego przyznanie lub zgłoszenie pomocy,
EBITt - wynik finansowy z działalności operacyjnej za ostatni rok obrotowy poprzedzający przyznanie lub zgłoszenie pomocy,
At - amortyzację za ostatni rok obrotowy poprzedzający przyznanie lub zgłoszenie pomocy,
(kapitał obrotowyt - kapitał obrotowyt-1;) - zmianę stanu kapitału obrotowego - różnicę między poziomem kapitału obrotowego w ostatnim roku obrotowym poprzedzającym przyznanie lub zgłoszenie pomocy a poziomem kapitału obrotowego w roku obrotowym wcześniejszym niż rok poprzedzający przyznanie lub zgłoszenie pomocy; stan kapitału obrotowego w danym roku oblicza się jako różnicę między aktywami obrotowymi a zobowiązaniami krótkoterminowymi.
Przepis przejściowy i przepisy końcowe
Data wpływu: ................................ 1)
Numer kancelaryjny wniosku ......... 1)
WNIOSEK O UDZIELENIE POMOCY W CELU RATOWANIA
| 1. Dane wnioskodawcy: | ||||
| 1.1. Pełna nazwa (firma) przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc: | ||||
| 1.2. NIP przedsiębiorcy: | 1.3. REGON: | |||
| 1.4. Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym: | ||||
| 1.5. Adres siedziby: | ||||
| Województwo: | Powiat: | |||
| Gmina: | Miejscowość: | Kod pocztowy: | ||
| Nazwa ulicy: |
Numer budynku: |
Numer lokalu: | ||
| 1.6. Numer telefonu: | 1.7. Numer faksu: | 1.8. E-mail: | ||
| 1.9. Miejsce prowadzenia działalności: | ||||
| 2. Forma prawna wnioskodawcy: | ||||
| 3. Dane osoby upoważnionej przez wnioskodawcę do kontaktów: | ||||
| 3.1. Imię i nazwisko: | ||||
| 3.2. Stanowisko: | 3.3. Numer telefonu: | |||
| 4. Oznaczenie akcjonariuszy (udziałowców) – w odniesieniu do spółek handlowych2): | |||
| Lp. | Pełna nazwa | Adres siedziby | Udziały w % |
| 1 | |||
| 2 | |||
| 3 | |||
| 4 | |||
|
5. Oznaczenie organu założycielskiego – w odniesieniu do przedsiębiorstw państwowych: | |||
| Nazwa organu: | |||
| Adres: | |||
|
6. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc to mikroprzedsiębiorca, mały czy średni przedsiębiorca w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1): | |||
| Mikroprzedsiębiorca/Mały przedsiębiorca/Średni przedsiębiorca/Inny przedsiębiorca3) 4) | |||
| W celu weryfikacji przedstawionej informacji należy wypełnić informację dodatkową. | |||
|
7. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc jest przedsiębiorcą publicznym w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 22 września 2006 r. o przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz o przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców (Dz. U. Nr 191, poz. 1411, z późn. zm.): | |||
| TAK/NIE3) | |||
|
8. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc publiczną jest przedsiębiorcą w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu § 2 pkt 2 rozporządzenia, wraz z uzasadnieniem: | |||
| TAK/NIE3) | |||
| Uzasadnienie: | |||
|
9. W przypadku udzielenia odpowiedzi przeczącej na pytanie zawarte w pkt 8 wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc publiczną jest przedsiębiorcą, któremu jest niezbędne udzielenie pomocy w zakresie wsparcia płynności: | ||||||
| TAK/NIE3) | ||||||
| Uzasadnienie: | ||||||
|
10. Klasa rodzaju działalności przeważającej przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc, określona zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 oraz z 2009 r. Nr 59, poz. 489): | ||||||
|
11. Data rejestracji przedsiębiorcy (miesiąc/rok): |
||||||
| 12. Wielkość zatrudnienia5): | 12.1. Obecnie: | 12.2. Rok poprzedni: | ||||
|
13. Przeciętna stopa bezrobocia na obszarze działania powiatowego urzędu pracy właściwego dla miejsca prowadzenia działalności przedsiębiorcy według ostatniego ogłoszenia dokonanego przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski": | ||||||
|
14. Przychody netto ze sprzedaży towarów, wyrobów, usług i operacji finansowych (w tys. złotych): |
14.1. Za bieżący rok obrotowy (do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym złożono wniosek) – o ile dotyczy innego okresu niż określony w pkt 14.2: |
14.2. Za ostatni pełny rok obrotowy: |
14.3. Za rok obrotowy bezpośrednio poprzedzający okres, o którym mowa w pkt 14.2: |
|||
| 15. Suma aktywów bilansu: |
15.1. Na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym złożono wniosek – o ile dotyczy innego okresu niż określony w pkt 15.2: |
15.2. Na koniec ostatniego pełnego roku obrotowego: |
15.3. Na koniec roku obrotowego bezpośrednio poprzedzającego okres, o którym mowa w pkt 15.2: |
|||
| 16. Opis prowadzonej działalności z podaniem: | ||||||
|
16.1. Wielkości produkcji w ostatnim roku obrotowym, w ujęciu ilościowym i wartościowym, z uwzględnieniem podstawowych grup produktów lub usług: | ||||||
|
Grupy produktowe/ usługi |
Symbole wg PKWiU (7 poz.) |
Jednostka miary |
Wielkość produkcji |
Wartość produkcji |
||
|
16.2. Struktury sprzedaży na rynek krajowy, eksport do Europejskiego Obszaru Gospodarczego i pozostałe rynki w ujęciu procentowym: | ||||||
| Rynek krajowy | Rynek EOG | Pozostały rynek | ||||
|
16.3. Szacunkowej wielkości, wyrażonej procentowo, udziału przedsiębiorcy w rynku, według poszczególnych grup produktowych lub usług, jeżeli jego udział w rynku przekracza 10%: | ||||||
| Grupy produktowe/usługi | Symbole wg PKWiU (7 poz.) | Udział w rynku w % | ||||
|
17. Określenie identyfikatora gminy zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.): Identyfikator gminy: | ||||||
| 18. Wartość wnioskowanej pomocy: | |||
|
18.1. Nominalna wartość wnioskowanej pomocy w złotych oraz euro wraz z opisem wskaźników przyjętych do obliczenia wartości pomocy: |
18.2. Obliczenie wnioskowanej kwoty pomocy, zgodnie z § 13 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia6) |
||
| Złoty |
Euro (kurs euro według kursu średniego NBP – tabela kursów numer ... z dnia poprzedzającego złożenie wniosku) |
Złoty |
Euro (kurs euro według kursu średniego NBP – tabela kursów numer ... z dnia poprzedzającego złożenie wniosku) |
| 19. Okres, na który pomoc ma być udzielona (maksymalnie 6 miesięcy): | |||
| 20. Proponowane zabezpieczenie zwrotu pomocy: | |||
| 21. Przeznaczenie środków uzyskanych z pomocy: | |||
| Przeznaczenie | Kwota | ||
|
22. Wskazanie, czy wnioskodawca zamierza ubiegać się również o pomoc na restrukturyzację: | |||
| TAK/NIE3) | |||
|
23. Wskazanie, czy wnioskodawca zamierza ubiegać się również o tymczasową pomoc na restrukturyzację: | |||
| TAK/NIE3) | |||
|
24. W przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej na pytanie zawarte w pkt 22 albo 23 określenie głównych założeń planu restrukturyzacji albo uproszczonego planu restrukturyzacji: | |||
|
25. Planowane efekty otrzymania wnioskowanej pomocy, w tym: a) opis przewidywanych skutków ekonomiczno-społecznych, w przypadku uzyskania pomocy oraz jej nieuzyskania7), | |||
| b) plan finansowy, w szczególności prognoza bilansu, rachunku zysku i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych na okres 12 miesięcy od daty złożenia wniosku o udzielenie pomocy: |
________________
1) Wypełnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa.
2) Jeżeli przedsiębiorca należy do grupy kapitałowej, powinien dołączyć informację dotyczącą struktury
organizacyjnej grupy, z uwzględnieniem powiązań praw majątkowych i korporacyjnych, oraz informację
potwierdzającą, że trudna sytuacja przedsiębiorcy ma charakter wewnętrzny i nie jest wynikiem
nieuzasadnionego podziału kosztów w ramach grupy kapitałowej oraz jest zbyt poważna, aby mogła zostać
rozwiązana przez przedsiębiorcę lub przedsiębiorców należących do tej samej grupy kapitałowej.
3) Właściwe zakreślić.
4) W przypadku, o którym mowa w § 26 rozporządzenia, nie stosuje się art. 3 ust. 4 załącznika I do rozporządzenia
Komisji Europejskiej (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za
zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014,
str. 1).
5) Z uwzględnieniem tzw. rocznych jednostek roboczych (tj. przeliczenia na pełne etaty - w rozumieniu art. 5
załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje
pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu).
6) W przypadku gdy nominalna kwota wnioskowanej pożyczki jest wyższa niż wartość bezwzględna wyniku
uzyskanego z zastosowania wzoru lub wynik uzyskany z zastosowanego wzoru daje wartość dodatnią, niezbędne
jest przedstawienie informacji, o których mowa w § 13 ust. 3 lub 4 rozporządzenia.
7) Przedstawiony opis powinien zawierać także odniesienie do okoliczności, o których mowa w § 4 ust. 2 i 3
rozporządzenia.
Data wpływu: .............................. 1)
Numer kancelaryjny wniosku ....... 1)
WNIOSEK O UDZIELENIE TYMCZASOWEJ POMOCY NA RESTRUKTURYZACJĘ
| 1. Dane wnioskodawcy: | ||||||||
| 1.1. Pełna nazwa (firma) przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc: | ||||||||
| 1.2. NIP przedsiębiorcy: | 1.3. REGON: | |||||||
| 1.4. Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym: | ||||||||
| 1.5. Adres siedziby: | ||||||||
| Województwo: | Powiat: | |||||||
| Gmina: | Miejscowość: | Kod pocztowy: | ||||||
| Nazwa ulicy: |
Numer budynku: |
Numer lokalu: | ||||||
| 1.6. Numer telefonu: | 1.7. Numer faksu: | 1.8. E-mail: | ||||||
| 1.9. Miejsce prowadzenia działalności: | ||||||||
| 2. Forma prawna wnioskodawcy: | ||||||||
| 3. Dane osoby upoważnionej przez wnioskodawcę do kontaktów: | ||||||||
| 3.1. Imię i nazwisko: | ||||||||
| 3.2. Stanowisko: | 3.3. Numer telefonu: | |||||||
| 4. Oznaczenie akcjonariuszy (udziałowców) - w odniesieniu do spółek handlowych2): | ||||||||
| Lp. | Pełna nazwa | Adres siedziby | Udziały w % | |||||
| 1 | ||||||||
| 2 | ||||||||
| 3 | |||
| 4 | |||
| 5. Oznaczenie organu założycielskiego – w odniesieniu do przedsiębiorstw państwowych: | |||
| Nazwa organu: | |||
| Adres: | |||
|
6. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc to mikroprzedsiębiorca, mały czy średni przedsiębiorca w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1): Mikroprzedsiębiorca/Mały przedsiębiorca/Średni przedsiębiorca/Inny przedsiębiorca3) 4) W celu weryfikacji przedstawionej informacji należy wypełnić informację dodatkową. | |||
|
7. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc jest przedsiębiorcą publicznym w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 22 września 2006 r. o przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz o przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców (Dz. U. Nr 191, poz. 1411, z późn. zm.): TAK/NIE3) | |||
|
8. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc publiczną jest przedsiębiorcą w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu § 2 pkt 2 rozporządzenia, wraz z uzasadnieniem: TAK/NIE3) Uzasadnienie: | |||
|
9. W przypadku udzielenia odpowiedzi przeczącej na pytanie zawarte w pkt 8 wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc publiczną jest przedsiębiorcą, któremu jest niezbędne udzielenie pomocy w zakresie wsparcia płynności: TAK/NIE3) Uzasadnienie: | |||
|
10. Klasa rodzaju działalności przeważającej przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc, określona zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 oraz z 2009 r. Nr 59, poz. 489): | |||||
|
11. Data rejestracji przedsiębiorcy (miesiąc/rok): |
|||||
| 12. Wielkość zatrudnienia5): | 12.1. Obecnie: | 12.2. Rok poprzedni: | |||
| 13. Przeciętna stopa bezrobocia na obszarze działania powiatowego urzędu pracy właściwego dla miejsca prowadzenia działalności przedsiębiorcy według ostatniego ogłoszenia dokonanego przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski": | |||||
|
14. Przychody netto ze sprzedaży towarów, wyrobów, usług i operacji finansowych (w tys. złotych): |
14.1. Za bieżący rok obrotowy (do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym złożono wniosek) – o ile dotyczy innego okresu niż określony w pkt 14.2: |
14.2. Za ostatni pełny rok obrotowy: |
14.3. Za rok obrotowy bezpośrednio poprzedzający okres, o którym mowa w pkt 14.2: |
||
| 15. Suma aktywów bilansu: |
15.1. Na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym złożono wniosek – o ile dotyczy innego okresu niż określony w pkt 15.2: |
15.2. Na koniec ostatniego pełnego roku obrotowego: |
15.3. Na koniec roku obrotowego bezpośrednio poprzedzającego okres, o którym mowa w pkt 15.2: |
||
| 16. Opis prowadzonej działalności z podaniem: | |||||
|
16.1. Wielkości produkcji w ostatnim roku obrotowym, w ujęciu ilościowym i wartościowym, z uwzględnieniem podstawowych grup produktów lub usług: | |||||
|
Grupy produktowe/ usługi |
Symbole wg PKWiU (7 poz.) |
Jednostka miary |
Wielkość produkcji |
Wartość produkcji |
||
|
16.2. Struktury sprzedaży na rynek krajowy, eksport do Europejskiego Obszaru Gospodarczego i pozostałe rynki - w ujęciu procentowym: | ||||||
| Rynek krajowy | Rynek EOG | Pozostały rynek | ||||
|
16.3. Szacunkowej wielkości, wyrażonej procentowo, udziału przedsiębiorcy w rynku, według poszczególnych grup produktowych lub usług, jeżeli jego udział w rynku przekracza 10%: | ||||||
| Grupy produktowe/usługi | Symbole wg PKWiU (7 poz.) | Udział w rynku w % | ||||
|
17. Określenie identyfikatora gminy zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.): Identyfikator gminy: | |||
| 18. Wartość wnioskowanej pomocy: | |||
|
18.1. Nominalna wartość wnioskowanej pomocy w złotych oraz euro wraz z opisem wskaźników przyjętych do obliczenia wartości pomocy: |
18.2. Obliczenie wnioskowanej kwoty pomocy, zgodnie z § 13 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia 6): |
||
| Złoty |
Euro (kurs euro według kursu średniego NBP – tabela kursów numer ... z dnia poprzedzającego złożenie wniosku) |
Złoty |
Euro (kurs euro według kursu średniego NBP – tabela kursów numer ... z dnia poprzedzającego złożenie wniosku) |
| 19. Okres, na który pomoc ma być udzielona (maksymalnie 18 miesięcy): | |||
| 20. Proponowane zabezpieczenie zwrotu pomocy: | |||
| 21. Przeznaczenie środków uzyskanych z pomocy: | |||
| Przeznaczenie | Kwota | ||
|
22. Wskazanie, czy wnioskodawca otrzymał pomoc na ratowanie; jeśli tak, to w jakiej kwocie: | |||
|
23. Wskazanie, czy wnioskodawca zamierza ubiegać się również o pomoc na restrukturyzację: |
| TAK/NIE3) |
| 24. W przypadku udzielenia odpowiedzi twierdzącej na pytanie zawarte w pkt 23 określenie głównych założeń planu restrukturyzacji: |
| 25. Planowane efekty otrzymania wnioskowanej pomocy, w tym: |
|
a) opis przewidywanych skutków ekonomiczno-społecznych w przypadku uzyskania pomocy oraz jej nieuzyskania 7), |
|
b) plan finansowy, w szczególności prognoza bilansu, rachunku zysku i strat oraz rachunku przepływów pieniężnych na okres 18 miesięcy od daty złożenia wniosku o udzielenie pomocy: |
________________
1) Wypełnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa.
2) Jeżeli przedsiębiorca należy do grupy kapitałowej, powinien dołączyć informację dotyczącą struktury
organizacyjnej grupy, z uwzględnieniem powiązań praw majątkowych i korporacyjnych, oraz informację
potwierdzającą, że trudna sytuacja przedsiębiorcy ma charakter wewnętrzny i nie jest wynikiem nieuzasadnionego
podziału kosztów w ramach grupy kapitałowej oraz jest zbyt poważna, aby mogła zostać rozwiązana przez
przedsiębiorcę lub przedsiębiorców należących do tej samej grupy kapitałowej.
3) Właściwe zakreślić.
4) W przypadku, o którym mowa w § 26 rozporządzenia, nie stosuje się art. 3 ust. 4 załącznika I do rozporządzenia
Komisji Europejskiej (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za
zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014,
str. 1).
5) Z uwzględnieniem tzw. rocznych jednostek roboczych (tj. przeliczenia na pełne etaty – w rozumieniu art. 5 załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje
pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu).
6) W przypadku gdy nominalna kwota wnioskowanej pożyczki jest wyższa niż wartość bezwzględna wyniku
uzyskanego z zastosowania wzoru lub wynik uzyskany z zastosowanego wzoru daje wartość dodatnią, niezbędne
jest przedstawienie informacji, o których mowa w § 13 ust. 3 lub 4 rozporządzenia.
7) Przedstawiony opis powinien zawierać także odniesienie do okoliczności, o których mowa w § 4 ust. 2 i 3
rozporządzenia.
Data wpływu: ................................ 1)
Numer kancelaryjny wniosku ........ 1)
WNIOSEK O UDZIELENIE POMOCY NA RESTRUKTURYZACJĘ
| 1. Dane wnioskodawcy: | ||||||||
| 1.1. Pełna nazwa (firma) przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc: | ||||||||
| 1.2. NIP przedsiębiorcy: | 1.3. REGON: | |||||||
| 1.4. Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym: | ||||||||
| 1.5. Adres siedziby: | ||||||||
| Województwo: | Powiat: | |||||||
| Gmina: | Miejscowość: | Kod pocztowy: | ||||||
| Nazwa ulicy: |
Numer budynku: |
Numer lokalu: | ||||||
| 1.6. Numer telefonu: | 1.7. Numer faksu: | 1.8. E-mail: | ||||||
| 1.9. Miejsce prowadzenia działalności: | ||||||||
| 2. Forma prawna wnioskodawcy: | ||||||||
| 3. Dane osoby upoważnionej przez wnioskodawcę do kontaktów: | ||||||||
| 3.1. Imię i nazwisko: | ||||||||
| 3.2. Stanowisko: | 3.3. Numer telefonu: | |||||||
| 4. Oznaczenie akcjonariuszy (udziałowców) – w odniesieniu do spółek handlowych2): | ||||||||
| Lp. | Pełna nazwa | Adres siedziby | Udziały w % | |||||
| 1 | ||||||||
| 2 | ||||
| 3 | ||||
| 4 | ||||
|
5. Oznaczenie organu założycielskiego – w odniesieniu do przedsiębiorstw państwowych: | ||||
| Nazwa organu: | ||||
| Adres: | ||||
|
6. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc to mikroprzedsiębiorca, mały czy średni przedsiębiorca w rozumieniu załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu (Dz. Urz. UE L 187 z 26.06.2014, str. 1): Mikroprzedsiębiorca/Mały przedsiębiorca/Średni przedsiębiorca/Inny przedsiębiorca3) 4) W celu weryfikacji przedstawionej informacji należy wypełnić informację dodatkową. | ||||
|
7. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc jest przedsiębiorcą publicznym w rozumieniu art. 2 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 22 września 2006 r. o przejrzystości stosunków finansowych pomiędzy organami publicznymi a przedsiębiorcami publicznymi oraz o przejrzystości finansowej niektórych przedsiębiorców (Dz. U. Nr 191, poz. 1411, z późn. zm.): TAK/NIE3) | ||||
|
8. Wskazanie, czy przedsiębiorca ubiegający się o pomoc publiczną jest przedsiębiorcą w trudnej sytuacji ekonomicznej w rozumieniu § 2 pkt 2 rozporządzenia, wraz z uzasadnieniem: TAK/NIE3) Uzasadnienie: | ||||
|
9. Klasa rodzaju działalności przeważającej przedsiębiorcy ubiegającego się o pomoc, określona zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 24 grudnia 2007 r. w sprawie Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD) (Dz. U. Nr 251, poz. 1885 oraz z 2009 r. Nr 59, poz. 489): | ||||
| 10. Data rejestracji przedsiębiorcy (miesiąc/rok): | ||||
| 11. Wielkość zatrudnienia5): | 11.1. Obecnie: | 11.2. Rok poprzedni: | ||||||
|
12. Przeciętna stopa bezrobocia na obszarze działania powiatowego urzędu pracy właściwego dla miejsca prowadzenia działalności przedsiębiorcy według ostatniego ogłoszenia dokonanego przez Prezesa GUS w Dzienniku Urzędowym Rzeczypospolitej Polskiej "Monitor Polski": | ||||||||
|
13. Przychody netto ze sprzedaży towarów, wyrobów, usług i operacji finansowych (w tys. złotych): |
13.1. Za bieżący rok obrotowy (do końca miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym złożono wniosek) – o ile dotyczy innego okresu niż określony w pkt 13.2: |
13.2. Za ostatni pełny rok obrotowy: |
13.3. Za rok obrotowy bezpośrednio poprzedzający okres, o którym mowa w pkt 13.2: |
|||||
|
14. Suma aktywów bilansu: |
14.1. Na koniec miesiąca poprzedzającego miesiąc, w którym złożono wniosek – o ile dotyczy innego okresu niż określony w pkt 14.2: |
14.2. Na koniec ostatniego pełnego roku obrotowego: |
14.3. Na koniec roku obrotowego bezpośrednio poprzedzającego okres, o którym mowa w pkt 14.2: |
|||||
| 15. Opis prowadzonej działalności z podaniem: | ||||||||
|
15.1. Wielkości produkcji w ostatnim roku obrotowym, w ujęciu ilościowym i wartościowym, z uwzględnieniem podstawowych grup produktów lub usług: | ||||||||
|
Grupy produktowe/ usługi |
Symbole wg PKWiU (7 poz.) |
Jednostka miary |
Wielkość produkcji |
Wartość produkcji |
||||
|
15.2. Struktury sprzedaży na rynek krajowy, eksport do Europejskiego Obszaru Gospodarczego i pozostałe rynki - w ujęciu procentowym: | |||||||||
| Rynek krajowy | Rynek EOG | Pozostały rynek | |||||||
|
15.3. Szacunkowej wielkości, wyrażonej procentowo, udziału przedsiębiorcy w rynku, według poszczególnych grup produktowych lub usług, jeżeli jego udział w rynku przekracza 10%: | |||||||||
| Grupy produktowe/usługi |
Symbole wg PKWiU (7 poz.) |
Udział w rynku w % | |||||||
|
16. Określenie identyfikatora gminy zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 15 grudnia 1998 r. w sprawie szczegółowych zasad prowadzenia, stosowania i udostępniania krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju oraz związanych z tym obowiązków organów administracji rządowej i jednostek samorządu terytorialnego (Dz. U. Nr 157, poz. 1031, z późn. zm.): Identyfikator gminy: | |||||||||
|
17. Wykaz podmiotów udzielających pomocy przewidzianych w planie restrukturyzacji, w tym nazwa podmiotu, wielkość, przeznaczenie wnioskowanej pomocy: | |||||||||
|
Podmiot udzielający |
Podstawa prawna |
Wielkość pomocy |
Informacja o przeznaczeniu otrzymanej pomocy zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc inną niż |
||||||
|
pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. Nr 53, poz. 312 i Nr 254, poz. 1704) |
||||||
|
18. Nominalna wartość wnioskowanej pomocy w złotych oraz euro (należy podać wartość pomocy wnioskowanej od ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa): | ||||||
| Złoty |
Euro (kurs euro według kursu średniego NBP – tabela kursów numer ... z dnia poprzedzającego dzień złożenia wniosku) |
|||||
|
19. Wartość wnioskowanej pomocy jako EDN i EDB w złotych i euro, obliczona zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dnia 11 sierpnia 2004 r. w sprawie szczegółowego sposobu obliczania wartości pomocy publicznej udzielanej w różnych formach (Dz. U. Nr 194, poz. 1983, z późn. zm.): | ||||||
| Złoty | Euro | |||||
| EDN | ||||||
| EDB | ||||||
|
20. Okres udzielenia wnioskowanej pomocy, w przypadku gdy pomoc ma być udzielana w transzach – terminy udzielania każdej z nich: | ||||||
| Termin | Kwota | |||||
| Jednorazowo | ||||||
| 1. transza | ||||||
| 2. transza | ||||||
| 3. transza | ||||||
| ... | ||||||
| 21. Forma wnioskowanej pomocy, w tym proponowane zabezpieczenie zwrotu pomocy: | |||
| Forma pomocy | Kwota pomocy | Zabezpieczenie zwrotu | |
|
22. Szczegółowe przeznaczenie pomocy (wskazanie kosztów restrukturyzacji finansowanych ze środków pomocowych): | |||
| Przeznaczenie | Kwota | ||
|
23. Udział środków własnych w realizacji procesu restrukturyzacji (należy wskazać źródła pozyskania środków własnych oraz ich łączny udział w finansowaniu kosztów restrukturyzacji): | |||
|
24. Omówienie planowanych efektów wnioskowanej pomocy, w tym skutków ekonomiczno-społecznych w przypadku uzyskania pomocy oraz jej nieuzyskania6): | |||
|
25. Informacja o środkach ograniczających zakłócenia konkurencji na rynku, zakładanych w planie restrukturyzacji, oraz środkach podziału obciążeń: | |||
________________
1) Wypełnia urząd obsługujący ministra właściwego do spraw Skarbu Państwa.
2) Jeżeli przedsiębiorca należy do grupy kapitałowej, powinien dołączyć informację dotyczącą struktury
organizacyjnej grupy, z uwzględnieniem powiązań praw majątkowych i korporacyjnych, oraz informację
potwierdzającą, że trudna sytuacja przedsiębiorcy ma charakter wewnętrzny i nie jest wynikiem
nieuzasadnionego podziału kosztów w ramach grupy kapitałowej oraz jest zbyt poważna, aby mogła zostać
rozwiązana przez przedsiębiorcę lub przedsiębiorców należących do tej samej grupy kapitałowej.
3) Właściwe zakreślić.
4) W przypadku, o którym mowa w § 26 rozporządzenia, nie stosuje się art. 3 ust. 4 załącznika I do rozporządzenia
Komisji Europejskiej (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje pomocy za
zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu.
5) Z uwzględnieniem tzw. rocznych jednostek roboczych (tj. przeliczenia na pełne etaty - w rozumieniu art. 5
załącznika I do rozporządzenia Komisji (UE) nr 651/2014 z dnia 17 czerwca 2014 r. uznającego niektóre rodzaje
pomocy za zgodne z rynkiem wewnętrznym w zastosowaniu art. 107 i 108 Traktatu).
6) Przedstawiony opis powinien zawierać także odniesienie do okoliczności, o których mowa w § 4 ust. 2 i 3
rozporządzenia.
INFORMACJA DODATKOWA
........................................
nazwa i adres podmiotu
CZĘŚĆ A
DANE DOTYCZĄCE WNIOSKODAWCY
|
Dane stosowane do określenia kategorii MŚP |
W roku bieżącym |
W ostatnim pełnym roku obrotowym |
W roku obrotowym bezpośrednio poprzedzającym ostatni pełny rok obrotowy |
W roku obrotowym – dwa lata wstecz od ostatniego roku obrotowego |
||
| 2.... | 2.... | 2.... | 2.... | |||
| A.1. Wielkość zatrudnienia1) | ||||||
| A.2. Przychody netto (w PLN) | ||||||
|
A.3. Suma aktywów bilansu (w PLN) |
||||||
|
A.4. Czy 25% lub więcej kapitału lub głosów przedsiębiorstwa jest kontrolowane bezpośrednio lub pośrednio, łącznie lub indywidualnie przez co najmniej jeden organ państwowy? W przypadku zaznaczenia opcji "TAK" przedsiębiorstwo nie może być uznane za MŚP. |
TAK | NIE | ||||
|
A.5. Przedsiębiorstwo samodzielne Czy przedsiębiorstwo nie posiada udziałów/kapitału/głosów w innych przedsiębiorstwach, a/lub inne przedsiębiorstwa nie posiadają udziałów/ kapitału/ głosów we wnioskującym przedsiębiorstwie lub posiadane udziały wynoszą mniej niż 25% i jednocześnie nie jest przedsiębiorstwem partnerskim i/lub powiązanym? |
TAK | NIE | ||||
|
A.6. Przedsiębiorstwo partnerskie Czy przedsiębiorstwo posiada 25-50% kapitału lub głosów w innych przedsiębiorstwach rynku wyższego lub niższego szczebla, a/lub inne przedsiębiorstwa rynku wyższego lub niższego szczebla posiadają 25-50% głosów we wnioskującym przedsiębiorstwie? W przypadku zaznaczenia opcji "TAK" należy wymienić wszystkie podmioty, z którymi wnioskodawca pozostaje w relacji partnerskiej, oraz dodatkowo wypełnić część C informacji dodatkowej odrębnie dla każdego z podmiotów. |
TAK | NIE | ||||
|
1. 2. 3. | ||||||
_______________________
1) Liczba osób zatrudnionych odpowiada liczbie "rocznych jednostek roboczych", tj. liczbie pracowników
zatrudnionych na pełnych etatach w obrębie danego przedsiębiorstwa lub w jego imieniu w ciągu całego roku
referencyjnego. Praca osób, które nie przepracowały pełnego roku, pracowników zatrudnionych w niepełnym
wymiarze godzin oraz pracowników sezonowych jest wyrażana w częściach ułamkowych jednostki.
|
A.7. Przedsiębiorstwo powiązane I. Czy wnioskodawca pozostaje w jednym z poniższych związków z innymi przedsiębiorstwami: 1) przedsiębiorstwo ma większość praw głosu w innym przedsiębiorstwie w roli udziałowca/akcjonariusza lub członka; 2) przedsiębiorstwo ma prawo wyznaczyć lub odwołać większość członków organu administracyjnego, zarządzającego lub nadzorczego innego przedsiębiorstwa; 3) przedsiębiorstwo ma prawo wywierać dominujący wpływ na inne przedsiębiorstwo zgodnie z umową zawartą z tym przedsiębiorstwem lub postanowieniami w jego statucie lub umowie spółki; 4) przedsiębiorstwo będące udziałowcem/akcjonariuszem lub członkiem innego przedsiębiorstwa kontroluje samodzielnie, zgodnie z umową z innymi udziałowcami/akcjonariuszami lub członkami tego przedsiębiorstwa, większość praw głosu udziałowców/akcjonariuszy lub członków w tym przedsiębiorstwie; 5) przedsiębiorstwo posiada ponad 50% kapitału lub głosów w innym przedsiębiorstwie. W przypadku zaznaczenia opcji "TAK" należy wymienić wszystkie podmioty, z którymi wnioskodawca pozostaje w zależności, oraz dodatkowo wypełnić część C informacji dodatkowej odrębnie dla każdego z podmiotów. |
TAK | NIE | ||
|
1. 2. 3. | ||||
|
II. Czy wnioskodawca pozostaje w jednym z powyższych związków określonych w pkt I, za pośrednictwem osoby fizycznej lub grupy osób fizycznych działających wspólnie, z innymi przedsiębiorstwami prowadzącymi swoją działalność lub jej część na tym samym rynku lub rynkach pokrewnych? W przypadku zaznaczenia opcji "TAK" należy wymienić wszystkie podmioty, z którymi wnioskodawca pozostaje w zależności, oraz dodatkowo wypełnić cześć C informacji dodatkowej odrębnie dla każdego z podmiotów. |
TAK | NIE | ||
|
1. 2. 3. | ||||
|
III. Czy następujące podmioty: – publiczne korporacje inwestycyjne, osoby indywidualne lub grupy osób indywidualnych prowadzących regularną działalność w zakresie inwestycji kapitałowych, które inwestują kapitał udziałowy w firmy nienotowane na giełdzie, pod warunkiem że łączna wysokość inwestycji tych inwestorów w to samo przedsiębiorstwo wynosi mniej niż 1 250 000 EUR, – uniwersytety lub niedochodowe ośrodki badawcze, – inwestorzy instytucjonalni łącznie z regionalnymi funduszami rozwoju, – samorządy lokalne z rocznym budżetem nieprzekraczającym 10 mln EUR oraz liczbą mieszkańców poniżej 5000, posiadają więcej niż 50% udziałów w przedsiębiorstwie lub podmioty te indywidualnie lub wspólnie są powiązane w sposób określony w pkt I z wnioskującym przedsiębiorstwem? W przypadku zaznaczenia opcji "TAK" należy wymienić wszystkie podmioty, z którymi wnioskodawca pozostaje w zależności, oraz dodatkowo wypełnić część C informacji dodatkowej odrębnie dla każdego z podmiotów. |
TAK | NIE | ||
|
1. 2. 3. | ||||
.............................................
(data i podpis wnioskodawcy)
CZĘŚĆ B
DANE DOTYCZĄCE PODMIOTÓW PARTNERSKICH
Część B należy wypełnić w przypadku, gdy w punkcie A.6 wnioskodawca zaznaczył opcję "Tak":
W razie konieczności tabelę należy powielić i przedstawić dane odrębnie dla każdego z podmiotów.
Dane przedsiębiorstw partnerskich należy uzupełnić pełnymi danymi dotyczącymi każdego przedsiębiorstwa
powiązanego w stosunku do danego przedsiębiorstwa partnerskiego.
| B.l. Nazwa przedsiębiorstwa partnerskiego | ||||
| B.2. Data rozpoczęcia działalności | ||||
|
B.3. Data wystąpienia/okres występowania relacji partnerstwa |
||||
| B.4. Udział w kapitale lub prawie głosu (w %) | ||||
|
Dane stosowane do określenia kategorii MŚP |
W roku bieżącym |
W ostatnim pełnym roku obrotowym |
W roku obrotowym bezpośrednio poprzedzającym ostatni pełny rok obrotowy |
W roku obrotowym – dwa lata wstecz od ostatniego roku obrotowego |
| 2.... | 2.... | 2.... | 2.... | |
| B.5. Wielkość zatrudnienia | ||||
| B.6. Przychody netto (w PLN) | ||||
|
B.7. Suma aktywów bilansu (w PLN) |
||||
| B.8. Uwagi dodatkowe | ||||
.............................................
(data i podpis wnioskodawcy)
Część C
DANE DOTYCZĄCE PODMIOTÓW POWIĄZANYCH
Część C należy wypełnić w przypadku, gdy w punkcie A.7 wnioskodawca zaznaczył opcję "Tak".
W razie konieczności tabelę należy powielić i przedstawić dane odrębnie dla każdego z podmiotów.
Dane przedsiębiorstw powiązanych należy uzupełnić proporcjonalnie danymi dotyczącymi każdego
ewentualnego przedsiębiorstwa partnerskiego takiego przedsiębiorstwa powiązanego, znajdującego się na
wyższym lub niższym szczeblu rynku w stosunku do danego przedsiębiorstwa.
| C.1. Nazwa przedsiębiorstwa powiązanego | ||||
| C.2. Data rozpoczęcia działalności | ||||
|
C.3. Data wystąpienia/okres występowania relacji powiązania |
||||
|
C.4. Udział w kapitale lub prawie głosu (w %) lub charakter relacji powiązania |
||||
|
Dane stosowane do określenia kategorii MŚP |
W roku bieżącym |
W ostatnim pełnym roku obrotowym |
W roku obrotowym bezpośrednio poprzedzającym ostatni pełny rok obrotowy |
W roku obrotowym – dwa lata wstecz od ostatniego roku obrotowego |
| 2.... | 2.... | 2.... | 2.... | |
| C.5. Wielkość zatrudnienia | ||||
| C.6. Przychody netto (w PLN) | ||||
|
C.7. Suma aktywów bilansu (w PLN) |
||||
| C.8. Uwagi dodatkowe | ||||
.................................................
(data i podpis wnioskodawcy)
- Wytycznych do celów analizy pomocy państwa dla rybołówstwa i akwakultury (Dz. Urz. UE C 84 z 03.04.2008, str. 10),
- Wytycznych Unii Europejskiej w sprawie pomocy państwa w sektorach rolnym i leśnym oraz na obszarach wiejskich w latach 2014-2020 (2014/C 204/01) (Dz. Urz. C 204 z 01.07.2014, str. 1).
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
Marek Rotkiewicz 19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
Grażyna J. Leśniak 18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
Krzysztof Koślicki 16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
Marcin Szymankiewicz 15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
Grażyna J. Leśniak 10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.2016.1756 t.j. |
| Rodzaj: | Rozporządzenie |
| Tytuł: | Pomoc publiczna udzielona w celu ratowania lub restrukturyzacji przedsiębiorców. |
| Data aktu: | 20/03/2015 |
| Data ogłoszenia: | 25/10/2016 |
| Data wejścia w życie: | 30/04/2015 |








