(Dz.U.UE L z dnia 30 września 2025 r.)
1. Strona 2, motyw 6:
zamiast: "(6) Aby osiągnąć wysoki wspólny poziom cyberbezpieczeństwa, konieczne jest aby każdy podmiot Unii ustanowił wewnętrzne ramy zarządzania ryzykiem w cyberprzestrzeni, jego nadzorowania i kontroli (zwane dalej »Ramami«), które umożliwią skuteczne i ostrożne zarządzanie wszelkiego rodzaju ryzykiem w cyberprzestrzeni, z uwzględnieniem ciągłości działania i zarządzania kryzysowego. w Ramach należy określić politykę w zakresie cyberbezpieczeństwa, w tym cele i priorytety, w odniesieniu do bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych, obejmującą całe jawne środowisko ICT. Ramy powinny być oparte na podejściu uwzględniającym wszystkie zagrożenia, które ma na celu ochronę sieci i systemów informatycznych oraz środowiska fizycznego tych sieci i systemów przed takimi zdarzeniami jak kradzież, pożar, powódź, awaria telekomunikacyjna bądź awaria zasilania lub nieuprawniony dostęp fizyczny do związanej z informacjami i przetwarzaniem informacji należącej do podmiotu Unii, jej uszkodzenie i ingerencja w nią, które to zdarzenia mogłyby naruszyć dostępność, autentyczność, integralność lub poufność danych przechowywanych, przekazywanych, przetwarzanych lub dostępnych za pośrednictwem sieci i systemów informatycznych.",
powinno być: "(6) Aby osiągnąć wysoki wspólny poziom cyberbezpieczeństwa, konieczne jest aby każdy podmiot Unii ustanowił wewnętrzne ramy zarządzania ryzykiem, nadzoru i kontroli w obszarze cyberbezpieczeństwa (zwane dalej »Ramami«), które umożliwią skuteczne i ostrożne zarządzanie wszelkiego rodzaju ryzykiem w cyberprzestrzeni, z uwzględnieniem ciągłości działania i zarządzania kryzysowego. w Ramach należy określić politykę w zakresie cyberbezpieczeństwa, w tym cele i priorytety, w odniesieniu do bezpieczeństwa sieci i systemów informatycznych, obejmującą całe jawne środowisko ICT. Ramy powinny być oparte na podejściu uwzględniającym wszystkie zagrożenia, które ma na celu ochronę sieci i systemów informatycznych oraz środowiska fizycznego tych sieci i systemów przed takimi zdarzeniami jak kradzież, pożar, powódź, awaria telekomunikacyjna bądź awaria zasilania lub nieuprawniony dostęp fizyczny do związanej z informacjami i przetwarzaniem informacji należącej do podmiotu Unii, jej uszkodzenie i ingerencja w nią, które to zdarzenia mogłyby naruszyć dostępność, autentyczność, integralność lub poufność danych przechowywanych, przekazywanych, przetwarzanych lub dostępnych za pośrednictwem sieci i systemów informatycznych.".
2. Strona 8, art. 1 lit. a):
zamiast: "a) ustanowienia przez każdy podmiot Unii wewnętrznych ram zarządzania ryzykiem w cyberprzestrzeni, jego nadzorowania i kontroli zgodnie z art. 6;",
powinno być: "a) ustanowienia przez każdy podmiot Unii wewnętrznych ram zarządzania ryzykiem, nadzoru i kontroli w obszarze cyberbezpieczeństwa zgodnie z art. 6;".
3. Strona 11, art. 5 ust. 1:
zamiast: "1. Do dnia 8 września 2024 r. Międzyinstytucjonalna Rada ds. Cyberbezpieczeństwa ustanowiona na mocy art. 10, po konsultacji z Agencją Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA) i po otrzymaniu wskazówek od CERT-UE, wyda podmiotom Unii wytyczne do celów przeprowadzenia wstępnej analizy cyberbezpieczeństwa i ustanowienia wewnętrznych ram zarządzania ryzykiem w cyberprzestrzeni, jego nadzorowania i kontroli zgodnie z art. 6, przeprowadzania ocen dojrzałości w zakresie cyberbezpieczeństwa na podstawie art. 7, stosowania środków zarządzania ryzykiem w cyberprzestrzeni na podstawie art. 8 oraz przyjęcia planu dotyczącego cyberbezpieczeństwa na podstawie art. 9.",
powinno być: "1. Do dnia 8 września 2024 r. Międzyinstytucjonalna Rada ds. Cyberbezpieczeństwa ustanowiona na mocy art. 10, po konsultacji z Agencją Unii Europejskiej ds. Cyberbezpieczeństwa (ENISA) i po otrzymaniu wskazówek od CERT-UE, wyda podmiotom Unii wytyczne do celów przeprowadzenia wstępnej analizy cyberbezpieczeństwa i ustanowienia wewnętrznych ram zarządzania ryzykiem, nadzoru i kontroli w obszarze cyberbezpieczeństwa zgodnie z art. 6, przeprowadzania ocen dojrzałości w zakresie cyberbezpieczeństwa na podstawie art. 7, stosowania środków zarządzania ryzykiem w cyberprzestrzeni na podstawie art. 8 oraz przyjęcia planu dotyczącego cyberbezpieczeństwa na podstawie art. 9.".
4. Strona 11, art. 6, tytuł i ust. 1:
zamiast: "Artykuł 6
Ramy zarządzania ryzykiem w cyberprzestrzeni, jego nadzorowania i kontroli
1. Do dnia 8 kwietnia 2025 r. każdy podmiot Unii, po przeprowadzeniu wstępnej analizy cyberbezpieczeństwa, takiej jak audyt, ustanawia wewnętrzne ramy zarządzania ryzykiem w cyberprzestrzeni, jego nadzorowania i kontroli (zwane dalej »Ramami«). Ustanowienie Ram nadzoruje kierownictwo najwyższego szczebla podmiotu Unii, które ponosi za nie odpowiedzialność.",
powinno być: "Artykuł 6
Ramy zarządzania ryzykiem, nadzoru i kontroli w obszarze cyberbezpieczeństwa
1. Do dnia 8 kwietnia 2025 r. każdy podmiot Unii, po przeprowadzeniu wstępnej analizy cyberbezpieczeństwa, takiej jak audyt, ustanawia wewnętrzne ramy zarządzania ryzykiem w cyberprzestrzeni, jego nadzorowania i kontroli (zwane dalej »Ramami«). Ustanowienie Ram nadzoruje kierownictwo najwyższego szczebla podmiotu Unii, które ponosi za nie odpowiedzialność.".
W piątek, 19 grudnia 2025 roku, Senat przyjął bez poprawek uchwalone na początku grudnia przez Sejm bardzo istotne zmiany w przepisach dla pracodawców obowiązanych do tworzenia Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych. Odnoszą się one do tych podmiotów, w których nie działają organizacje związkowe. Ustawa trafi teraz na biurko prezydenta.
19.12.2025Nowe okresy wliczane do okresu zatrudnienia mogą wpłynąć na wymiar urlopów wypoczynkowych osób, które jeszcze nie mają prawa do 26 dni urlopu rocznie. Pracownicy nie nabywają jednak prawa do rozliczenia urlopu za okres sprzed dnia objęcia pracodawcy obowiązkiem stosowania art. 302(1) Kodeksu pracy, wprowadzającego zaliczalność m.in. okresów prowadzenia działalności gospodarczej czy wykonywania zleceń do stażu pracy.
19.12.2025Wszyscy pracodawcy, także ci zatrudniający choćby jednego pracownika, będą musieli dokonać wartościowania stanowisk pracy i określić kryteria służące ustaleniu wynagrodzeń pracowników, poziomów wynagrodzeń i wzrostu wynagrodzeń. Jeszcze więcej obowiązków będą mieli średni i duzi pracodawcy, którzy będą musieli raportować lukę płacową. Zdaniem prawników, dla mikro, małych i średnich firm dostosowanie się do wymogów w zakresie wartościowania pracy czy ustalenia kryteriów poziomu i wzrostu wynagrodzeń wymagać będzie zewnętrznego wsparcia.
18.12.2025Minister finansów i gospodarki podpisał cztery rozporządzenia wykonawcze dotyczące funkcjonowania KSeF – potwierdził we wtorek resort finansów. Rozporządzenia określają m.in.: zasady korzystania z KSeF, w tym wzór zawiadomienia ZAW-FA, przypadki, w których nie ma obowiązku wystawiania faktur ustrukturyzowanych, a także zasady wystawiania faktur uproszczonych.
16.12.2025Od 1 stycznia 2026 r. zasadą będzie prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów przy użyciu programu komputerowego. Nie będzie już można dokumentować zakupów, np. środków czystości lub materiałów biurowych, za pomocą paragonów bez NIP nabywcy. Takie zmiany przewiduje nowe rozporządzenie w sprawie PKPiR.
15.12.2025Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.
10.12.2025| Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2025.90761 |
| Rodzaj: | Sprostowanie |
| Tytuł: | Sprostowanie do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) 2023/2841 z dnia 13 grudnia 2023 r. w sprawie ustanowienia środków na rzecz wysokiego wspólnego poziomu cyberbezpieczeństwa w instytucjach, organach i jednostkach organizacyjnych Unii |
| Data aktu: | 30/09/2025 |
| Data ogłoszenia: | 30/09/2025 |
| Data wejścia w życie: | 07/01/2024 |