Decyzja 2015/1699 w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych za rok budżetowy 2013

DECYZJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO (UE) 2015/1699
z dnia 29 kwietnia 2015 r.
w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych za rok budżetowy 2013

PARLAMENT EUROPEJSKI,
-
uwzględniając ostateczne roczne sprawozdanie finansowe Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych za rok budżetowy 2013,
-
uwzględniając sprawozdanie Trybunału Obrachunkowego dotyczące sprawozdania finansowego Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych za rok budżetowy 2013 wraz z odpowiedziami Wspólnego Przedsiębiorstwa 1 ,
-
uwzględniając poświadczenie wiarygodności 2 rachunków, jak również legalności i prawidłowości operacji leżących u ich podstaw, przedłożone przez Trybunał Obrachunkowy za rok budżetowy 2013 zgodnie z art. 287 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
-
uwzględniając zalecenie Rady z dnia 17 lutego 2015 r. w sprawie udzielenia Wspólnemu Przedsiębiorstwu absolutorium z wykonania budżetu za rok budżetowy 2013 (05306/2015 - C8-0049/2015),
-
uwzględniając art. 319 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,
-
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 z dnia 25 czerwca 2002 r. w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich 3 ,
-
uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 z dnia 25 października 2012 r. w sprawie zasad finansowych mających zastosowanie do budżetu ogólnego Unii oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 4 , w szczególności jego art. 209,
-
uwzględniając rozporządzenie Rady (WE) nr 73/2008 z dnia 20 grudnia 2007 r. ustanawiające Wspólne Przedsiębiorstwo na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych 5 ,
-
uwzględniając rozporządzenie Rady (UE) nr 557/2014 z dnia 6 maja 2014 r. w sprawie ustanowienia Wspólnego Przedsięwzięcia na rzecz Drugiej Inicjatywy w zakresie Leków Innowacyjnych 6 , w szczególności jego art. 1 ust. 2 i art. 12,
-
uwzględniając rozporządzenie Komisji (WE, Euratom) nr 2343/2002 z dnia 19 listopada 2002 r. w sprawie ramowego rozporządzenia finansowego dotyczącego organów określonych w artykule 185 rozporządzenia Rady (WE, Euratom) nr 1605/2002 w sprawie rozporządzenia finansowego mającego zastosowanie do budżetu ogólnego Wspólnot Europejskich 7 ,
-
uwzględniając rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 110/2014 z dnia 30 września 2013 r. w sprawie modelowego rozporządzenia finansowego dla organów realizujących partnerstwo publiczno-prywatne, o których mowa w art. 209 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE, Euratom) nr 966/2012 8 ,
-
uwzględniając art. 94 Regulaminu i załącznik V do Regulaminu,
-
uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej (A8-0106/2015),
1.
udziela pełniącemu obowiązki dyrektora wykonawczego Wspólnego Przedsięwzięcia na rzecz Drugiej Inicjatywy w zakresie Leków Innowacyjnych absolutorium z wykonania budżetu Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych za rok budżetowy 2013;
2.
przedstawia swoje uwagi w poniższej rezolucji;
3.
zobowiązuje swojego przewodniczącego do przekazania niniejszej decyzji, wraz z rezolucją, która stanowi jej integralną część, pełniącemu obowiązki dyrektora wykonawczego Wspólnego Przedsięwzięcia na rzecz Drugiej Inicjatywy w zakresie Leków Innowacyjnych, Radzie, Komisji i Trybunałowi Obrachunkowemu oraz do zarządzenia jej publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej (seria L).
Martin SCHULZ Klaus WELLE
Przewodniczący Sekretarz Generalny

REZOLUCJA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO

z dnia 29 kwietnia 2015 r.

zawierająca uwagi stanowiące integralną część decyzji w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych za rok budżetowy 2013

PARLAMENT EUROPEJSKI,

-
uwzględniając swoją decyzję w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych za rok budżetowy 2013,
-
uwzględniając art. 94 Regulaminu i załącznik V do Regulaminu,
-
uwzględniając sprawozdanie Komisji Kontroli Budżetowej (A8-0106/2015),
A.
mając na uwadze, że Wspólne Przedsiębiorstwo na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych (zwane dalej "Wspólnym Przedsiębiorstwem") zostało ustanowione w grudniu 2007 r. na okres 10 lat w celu znaczącej poprawy skuteczności i wydajności procesu opracowywania leków, co w perspektywie długoterminowej miałoby doprowadzić do tego, że sektor farmaceutyczny będzie produkował skuteczniejsze i bezpieczniejsze leki innowacyjne,
B.
mając na uwadze, że członkami założycielami Wspólnego Przedsiębiorstwa są Unia Europejska reprezentowana przez Komisję i Europejska Federacja Producentów Leków i Stowarzyszeń Farmaceutycznych (EFPIA),
C.
mając na uwadze, że Wspólne Przedsiębiorstwo rozpoczęło autonomiczną działalność w dniu 16 listopada 2009 r.,
D.
mając na uwadze, że maksymalny wkład Unii na rzecz Wspólnego Przedsiębiorstwa przez okres 10 lat wynosi 1 000 000 000 EUR i kwota ta ma zostać wypłacona z budżetu siódmego programu ramowego badań, a członkowie założyciele wniosą równy wkład na pokrycie bieżących kosztów, przy czym każdy z nich wniesie kwotę nieprzekraczającą 4 % łącznego wkładu Unii, a także wkłady niepieniężne na działalność badawczą, o wartości równiej przynajmniej wkładowi finansowemu Unii;

Zarządzanie budżetem i finansami

1.
zauważa, że zdaniem Trybunału Obrachunkowego (zwanego dalej "Trybunałem") roczne sprawozdanie finansowe Wspólnego Przedsiębiorstwa przedstawia rzetelnie we wszystkich istotnych aspektach jego sytuację finansową na dzień 31 grudnia 2013 r. oraz wyniki jego transakcji i przepływy pieniężne za kończący się tego dnia rok, zgodnie z przepisami jego regulaminu finansowego oraz z zasadami rachunkowości przyjętymi przez księgowego Komisji;
2.
odnotowuje, że w dniu 14 grudnia 2010 r. decyzją Rady Zarządzającej została przyjęta strategia kontroli ex post Wspólnego Przedsiębiorstwa, która jest kluczowym narzędziem służącym do oceny legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw rozliczeń;
3.
zauważa z zaniepokojeniem, że w czerwcu 2014 r. zakończono 14 z 40 kontroli ex post drugiej reprezentatywnej próby transakcji, obejmującej kwotę 3 000 000 EUR i stanowiącej 11,8 % skontrolowanej populacji; podkreśla, że ustalony w wyniku tych kontroli poziom błędu wynosił 2,3 %; przypomina, że poziom błędu ustalony w wyniku zakończonych 56 kontroli pierwszej reprezentatywnej próby transakcji w 2012 r. wynosił 5,82 %;
4.
zauważa z zaniepokojeniem, że Trybunał w swoim sprawozdaniu w sprawie rocznego sprawozdania finansowego Wspólnego Przedsiębiorstwa za rok budżetowy 2013 (zwanym dalej "sprawozdaniem Trybunału") wydał opinię z zastrzeżeniem w sprawie legalności i prawidłowości transakcji leżących u podstaw rozliczeń Wspólnego Przedsiębiorstwa na podstawie stwierdzonego poziomu błędu utrzymującego się powyżej progu istotności wynoszącego 2 %; zauważa z zaniepokojeniem, że Trybunał wydał opinię z zastrzeżeniem trzeci rok z rzędu;
5.
zwraca się do Wspólnego Przedsiębiorstwa o sporządzenie sprawozdania uzupełniającego na temat rezerw Wspólnego Przedsiębiorstwa w ostatnich trzech latach;
6.
dowiaduje się od Wspólnego Przedsiębiorstwa, że podjęto działania następcze w odniesieniu do skontrolowanych beneficjentów, u których wykryto błędy, i że ci beneficjenci zostali poinformowani o wszystkich wykrytych błędach; zauważa ponadto, że w celu zmniejszenia ryzyka przyszłych błędów w zestawieniach wydatków poniesionych przez beneficjentów, Wspólne Przedsiębiorstwo podjęło konkretne działania, takie jak ustanowienie warsztatów z zakresu finansów dla beneficjentów, a także regularne aktualizowanie wytycznych finansowych dla uczestników;
7.
apeluje o terminowe przedłożenie organowi udzielającemu absolutorium planu działania z wyraźnymi celami zmierzającymi do naprawienia uchybień i błędów stwierdzonych przez Trybunał, a następnie o przedstawienie pierwszego sprawozdania z oceny okresowej na temat realizacji planu działania;
8.
zauważa, że według sprawozdania Trybunału pierwotny budżet na 2013 r. wynosił 226 000 000 EUR w środkach na zobowiązania i 135 000 000 EUR w środkach na płatności; zauważa ponadto, że na koniec roku Rada Zarządzająca przyjęła budżet korygujący, zwiększając środki na zobowiązania do 255 700 000 EUR i zmniejszając środki na płatności do 130 600 000 EUR; odnotowuje, że po korekcie budżetu ogólny wskaźnik wykonania budżetu wyniósł 99,5 % w przypadku środków na zobowiązania oraz 97,5 % w przypadku środków na płatności; w oparciu o sprawozdanie Trybunału stwierdza, że wskaźnik wykonania środków na zobowiązania i płatności w przypadku działalności operacyjnej wyniósł odpowiednio 100 % i 99 %;
9.
wzywa Wspólne Przedsiębiorstwo do przedstawienia organowi udzielającemu absolutorium szczegółowych informacji na temat wkładów niepieniężnych podmiotów zrzeszonych w EFPIA, zwłaszcza rodzajów tych wkładów i ich wartości;
10.
wzywa Wspólne Przedsiębiorstwo do przedłożenia organowi udzielającemu absolutorium sprawozdania w sprawie składek wszystkich członków oprócz Komisji, w tym stosowania metodologii oceny wkładów niepieniężnych, wraz z oceną sporządzoną przez Komisję;
11.
wzywa Trybunał do przedstawienia pełnych i stosownych ocen finansowych praw i obowiązków Wspólnego Przedsiębiorstwa za okres do dnia rozpoczęcia działalności Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Drugiej Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych;

Zaproszenia do składania wniosków

12.
bierze pod uwagę, że w ramach siódmego programu ramowego (7PR) 9 rok 2013 był ostatnim rokiem, w którym można było ogłaszać zaproszenia do składania wniosków; zauważa, że zaciągnięto zobowiązania do łącznej wysokości środków budżetowych na badania naukowe (970 000 000 EUR), a zgodnie z wymaganiami podmioty zrzeszone w EFPIA wniosły wkłady rzeczowe w odpowiadającej temu wysokości (982 000 000 EUR).

Ramy prawne

13.
bierze pod uwagę, że nowe rozporządzenie finansowe mające zastosowanie do budżetu ogólnego Unii przyjęto w dniu 25 października 2012 r., a z dniem 1 stycznia 2013 r. zaczęło ono obowiązywać, natomiast modelowe rozporządzenie finansowe dla organów realizujących partnerstwo publiczno-prywatne, o których mowa w art. 209 nowego rozporządzenia finansowego, weszło w życie dopiero z dniem 8 lutego 2014 r.; potwierdza, że regulamin finansowy Wspólnego Przedsiębiorstwa zmieniono w lipcu 2014 r., aby uwzględnić modelowe rozporządzenie finansowe;
14.
odnotowuje wspólne oświadczenie Parlamentu, Rady i Komisji 10 oraz późniejsze porozumienie polityczne w sprawie odrębnej procedury udzielania absolutorium wspólnym przedsiębiorstwom przez Parlament na zlecenie Rady zgodnie z art. 209 rozporządzenia finansowego;

Systemy kontroli wewnętrznej

15.
odnotowuje, że zgodnie ze strategicznym planem audytu na lata 2012-2014, który został zatwierdzony przez Radę Zarządzającą Wspólnego Przedsiębiorstwa w dniu 3 listopada 2011 r., Służba Audytu Wewnętrznego Komisji wykonała usługę atestacyjną w zakresie zarządzania projektami i sprawozdawczości na temat wyników operacyjnych; podkreśla, że w sprawozdaniu końcowym z dnia 30 stycznia 2014 r. zawarto zalecenia dotyczące stosowanej przez Wspólne Przedsiębiorstwo procedury usprawnienia swych systemów monitorowania wyników operacyjnych, takie jak przegląd koncepcji celów i kluczowych wskaźników wykonania zadań oraz sprawozdawczości w tym zakresie, a także wzmocnienie monitorowania projektów i udoskonalenie systemów informatycznych w celu zapewnienia większej sprawozdawczości;
16.
przyjmuje do wiadomości, że Służba Audytu Wewnętrznego przeprowadziła ocenę ryzyka w zakresie informatyki, którą objęto zarówno własne systemy informatyczne Wspólnego Przedsiębiorstwa, jak i wspólną infrastrukturę informatyczną, z której korzysta ono wraz ze wspólnymi przedsiębiorstwami FCH, "Czyste Niebo", ENIAC i ARTEMIS; podkreśla, że w przypadku własnych systemów informatycznych Wspólnego Przedsiębiorstwa Służba Audytu Wewnętrznego odnotowała potrzebę opracowania bardziej formalnych instrukcji dotyczących procesów zarządzania projektami oraz kontroli zmian w ramach umów, w celu złagodzenia zagrożeń związanych z zarządzaniem projektami; odnotowuje, że według sprawozdania Trybunału zalecenie to zostało zrealizowane w styczniu 2014 r.;
17.
zauważa, że Wspólne Przedsiębiorstwo opracowało procedury dotyczące ochrony, rozpowszechniania i przekazywania wyników badań naukowych w odniesieniu do art. 7 siódmego programu ramowego; zwraca ponadto uwagę, że w 2013 r. Wspólne Przedsiębiorstwo określiło wymagania dotyczące ogólnego sprawozdania monitorującego w 7PR, a także przekazania Komisji danych na temat jego projektów w celu wprowadzenia tych danych do bazy Common Research Data Warehouse; wyraża jednak zaniepokojenie, że wprowadzone procesy monitorowania wymagają dalszego dopracowania, aby zapewnić pełną zgodność z wymaganymi przepisami;
18.
odnotowuje, że w celu zapobiegania sytuacjom konfliktu interesów w odniesieniu do członków Rady Zarządzającej, ekspertów i pracowników, Wspólne Przedsiębiorstwo wprowadziło konkretne środki, które zawarte są w regulaminach wewnętrznych Rady Zarządzającej i Komitetu Naukowego, a w przypadku niezależnych ekspertów - w dokumentacji dotyczącej kodeksu postępowania i sytuacji konfliktu interesów podczas oceny; zauważa ponadto, że w kwietniu 2013 r. Wspólne Przedsiębiorstwo przyjęło zaktualizowaną i kompleksową politykę postępowania w sytuacji konfliktu interesów, dotyczącą członków kadry kierowniczej i personelu;
19.
stwierdza, że w okresie od marca do lipca 2013 r. przeprowadzona została przez Komisję druga ocena śródokresowa w celu oceny Wspólnego Przedsiębiorstwa pod względem istotności, efektywności, wydajności oraz polityki w dziedzinie badań, i że sprawozdanie w sprawie oceny sporządzone zostało w dniu 31 lipca 2013 r.;
20.
zwraca uwagę, że w sprawozdaniu uwypuklono obszary, w których można dokonać usprawnień; zauważa jednak, że w sprawozdaniu uznano, iż Wspólne Przedsiębiorstwo z powodzeniem realizuje swe cele; w szczególności zwraca uwagę, że w odniesieniu do strategii komunikacyjnej Wspólnego Przedsiębiorstwa zachodzi potrzeba opracowania dodatkowych kluczowych wskaźników wykonania zadań, które powinny pomóc wykazać w sposób ilościowy wpływ i korzyści społecznoekonomiczne funkcjonowania Wspólnego Przedsiębiorstwa, optymalizację struktury organizacyjnej oraz zwiększenie elastyczności mechanizmu finansowania;
21.
zauważa, że według sprawozdania Trybunału korekty finansowe będące następstwem pierwszych kontroli ex post przeprowadzonych na reprezentatywnej próbie zostały wprowadzone i uwzględnione w sprawozdaniu finansowym za 2013 r.; zauważa, że zatwierdzenie systemu księgowego nie obejmuje jednak jeszcze wprowadzenia wyników kontroli ex post; wzywa Wspólne Przedsiębiorstwo do pilnego zaradzenia tej sytuacji;
22.
odnotowuje, że metodologia wyceny wkładów rzeczowych - która przewiduje, że wkłady zatwierdzane są na podstawie certyfikacji ex ante i kontroli ex post - została zatwierdzona przez Radę Zarządzającą w 2011 r.; zauważa ponadto, że pozostałe osiem certyfikowanych metod dotyczących wkładów rzeczowych zakończono w 2013 r., i że łączna liczba podmiotów zrzeszonych w EFPIA wynosi 22; stwierdza, że w 2013 r. zakończono pierwsze trzy kontrole ex post dotyczące wkładów rzeczowych, rozpoczęto kolejną kontrolę ex post i trwały przygotowania do rozpoczęcia kolejnych dwóch pod koniec roku;

Inne uwagi

23.
wzywa Wspólne Przedsiębiorstwo do przedłożenia organowi udzielającemu absolutorium sprawozdania na temat korzyści społecznoekonomicznych już zrealizowanych projektów; wzywa do przedłożenia organowi udzielającemu absolutorium tego sprawozdania wraz z oceną sporządzoną przez Komisję;
24.
przypomina, że organ udzielający absolutorium zwrócił się już do Trybunału z wnioskiem o sporządzenie sprawozdania specjalnego w sprawie potencjału wspólnych przedsiębiorstw i ich partnerów prywatnych w zakresie zapewnienia wartości dodanej i skutecznej realizacji unijnych programów z dziedziny badań, rozwoju technologicznego i demonstracji.
1 Dz.U. C 452 z 16.12.2014, s. 35.
2 Dz.U. C 452 z 16.12.2014, s. 36.
3 Dz.U. L 248 z 16.9.2002, s. 1.
4 Dz.U. L 298 z 26.10.2012, s. 1.
5 Dz.U. L 30 z 4.2.2008, s. 38.
6 Dz.U. L 169 z 7.6.2014, s. 54.
7 Dz.U. L 357 z 31.12.2002, s. 72.
8 Dz.U. L 38 z 7.2.2014, s. 2.
9 Dz.U. L 412 z 30.12.2006, s. 1.
10 Dz.U. L 163 z 29.5.2014, s. 21.

Zmiany w prawie

Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.255.386

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2015/1699 w sprawie udzielenia absolutorium z wykonania budżetu Wspólnego Przedsiębiorstwa na rzecz Realizacji Wspólnej Inicjatywy Technologicznej w zakresie Leków Innowacyjnych za rok budżetowy 2013
Data aktu: 29/04/2015
Data ogłoszenia: 30/09/2015