Rozporządzenie wykonawcze 2015/1532 ustanawiające formę i treść informacji rachunkowych, które należy przedłożyć Komisji do celów rozliczenia rachunków EFRG i EFRROW, jak również w celu monitorowania i prognozowania

ROZPORZĄDZENIE WYKONAWCZE KOMISJI (UE) 2015/1532
z dnia 15 września 2015 r.
ustanawiające formę i treść informacji rachunkowych, które należy przedłożyć Komisji do celów rozliczenia rachunków EFRG i EFRROW, jak również w celu monitorowania i prognozowania

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie finansowania wspólnej polityki rolnej, zarządzania nią i monitorowania jej oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 352/78, (WE) nr 165/94, (WE) nr 2799/98, (WE) nr 814/2000, (WE) nr 1290/2005 i (WE) nr 485/2008 1 , w szczególności jego art. 104,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Art. 31 ust. 1 rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 908/2014 2 stanowi, że forma i treść informacji rachunkowych, o których mowa w art. 30 ust. 1 lit. c) tego rozporządzenia, oraz sposób ich przesyłania do Komisji są tożsame z przewidzianymi zgodnie z rozporządzeniem wykonawczym Komisji (UE) nr 1067/2014 3 .

(2) Załączników do rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 1067/2014 nie można stosować zgodnie z ich przeznaczeniem w roku budżetowym 2016. Należy zatem uchylić rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 1067/2014 i zastąpić je nowym rozporządzeniem ustanawiającym formę i treść informacji rachunkowych na ten rok budżetowy.

(3) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią Komitetu ds. Funduszy Rolniczych,

PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:

Artykuł  1

Forma i treść informacji rachunkowych, o których mowa w art. 30 ust. 1 lit. c) rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 908/2014, oraz sposób ich przesyłania do Komisji określa się w załączniku I (tabela X), załączniku II (Specyfikacje techniczne w zakresie transferu plików komputerowych dotyczących wydatków EFRG i EFRROW), załączniku III (Aide-mémoire) oraz załączniku IV (Struktura kodów budżetu EFRROW [F109]) do niniejszego rozporządzenia.

Artykuł  2

Rozporządzenie wykonawcze (UE) nr 1067/2014 traci moc z dniem 16 października 2015 r.

Artykuł  3

Niniejsze rozporządzenie wchodzi w życie siódmego dnia po jego opublikowaniu w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

Niniejsze rozporządzenie stosuje się od dnia 16 października 2015 r.

Niniejsze rozporządzenie wiąże w całości i jest bezpośrednio stosowane we wszystkich państwach członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 15 września 2015 r.

W imieniu Komisji
Jean-Claude JUNCKER
Przewodniczący

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  I

TABELA X

Rok budżetowy 2016

ZAŁĄCZNIK  II

Specyfikacje techniczne w zakresie transferu plików komputerowych dotyczących wydatków EFRG i EFRROW

WSTĘP

Niniejsze specyfikacje techniczne mają zastosowanie w odniesieniu do roku budżetowego 2015, który rozpoczął się dnia 16 października 2014 r., i do informacji, które mają być przesłane w celu zamknięcia programów rozwoju obszarów wiejskich na lata 2007-2013 (pozycja w budżecie 05040501).

1. Środki przekazu

Organ koordynujący państwa członkowskiego jest zobowiązany dokonać transferu plików komputerowych oraz odpowiedniej dokumentacji do Komisji za pośrednictwem STATEL/eDAMIS. Komisja udziela wsparcia finansowego tylko jednej instalacji STATEL/eDAMIS w państwie członkowskim. Najnowszą wersję programu eDAMIS client oraz dodatkowe informacje na temat korzystania ze STATEL/eDAMIS można pobrać ze strony internetowej funduszy rolniczych CIRCABC.

2. Struktura plików komputerowych

2.1. Państwa członkowskie mają obowiązek utworzyć zapis komputerowy dla poszczególnych części płatności i wpływów EFRG/EFRROW. Części te są pojedynczymi pozycjami, z których składa się płatność dla (wpływ od) beneficjenta.

2.2. Zapisy muszą posiadać płaską strukturę pliku. Jeżeli pola posiadają więcej niż jedną wartość, wymaga się oddzielnego zapisu zawierającego wszystkie pola danych. Należy upewnić się, że nie występują podwójne obliczenia 4 .

2.3. Wszystkie informacje dotyczące tej samej kategorii płatności lub wpływów muszą być zawarte w tym samym pliku komputerowym. Nie zezwala się na tworzenie oddzielnych plików dotyczących tych samych płatności (na przykład dla podmiotów gospodarczych, do celów kontroli lub dla danych podstawowych i danych dotyczących pomiarów).

2.4. Pliki komputerowe muszą posiadać następujące cechy:

Pierwszy zapis w pliku (wiersz nagłówka) zawiera opis pliku. Nazwy pól zawierają literę "F", po której znajduje się numer pola identycznego z polem zastosowanym w załączniku I ("tabela X"). Dozwolone są tylko nazwy pól istniejące w tym załączniku.

Następnymi zapisami w pliku są dane (wiersze danych) w porządku wskazanym przez pierwszy zapis opisujący strukturę pliku.

Pola oddzielone są średnikiem (";"). Zarówno wiersz nagłówka, jak i wszystkie wiersze danych zawierają taką samą liczbę średników. W wierszach danych puste pola występują jako podwójny średnik (";;") w obrębie zapisu lub jako pojedynczy średnik (";") na końcu zapisu.

Zapisy różnią się długością. Każdy zapis zakończony jest sekwencją "CR LF" albo "Carriage Return - Line Feed" (w systemie szesnastkowym: "0D 0A"). Wiersz nagłówka nigdy nie kończy się znakiem ";". Rzędy danych kończą się znakiem ";" tylko wtedy, jeżeli ostatnie pole jest puste.

Plik zapisany jest w kodzie ASCII zgodnie z poniższą tabelą. Inne kody (takie jak EBCDIC, TAR, ZIP) nie są akceptowane:

Kod Państwo członkowskie
ISO 8859-1 BE, DK, DE, ES, FR, IE, IT, LU, NL, AT, PT, FI, SE oraz GB
ISO 8859-2 CZ, HR, HU, PL, RO, SI oraz SK
ISO 8859-3 MT
ISO 8859-5 BG
ISO 8859-7 GR oraz CY
ISO 8859-13 EE, LV oraz LT

Pola numeryczne:

Separator miejsc dziesiętnych: ".".

Symbol ("+" lub "-") zapisuje się po lewej stronie, a zaraz po nim liczby. W przypadku liczb dodatnich znak "+" jest nieobowiązkowy.

Stała liczba miejsc dziesiętnych (szczegóły znajdują się w załączniku III).

Brak spacji między cyframi. Brak spacji lub innych znaków pomiędzy tysiącami w kwotach.

Pole daty: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

Format wymagany dla kodu budżetowego (pole F109) bez spacji: "999999999999999" (gdzie "9" oznacza każdą cyfrę od 0 do 9).

Cudzysłów (" ") jest niedopuszczalny na początku lub na końcu zapisów. Średnika jako separatora pola ";" nie wolno używać przy zapisie danych w formacie tekstowym.

Dotyczy wszystkich pól: nie wolno używać spacji na początku lub końcu pola.

Pliki spełniające te zasady mają następującą strukturę (przykład dotyczy roku budżetowego 2014):

F100;F101;F106;F107;F108;F109

BE01;154678;+152.50;EUR;20140715;050201011000016

BE01;024578;-1000.00;EUR;20140905;050208031502013

BE01;154985;9999.20;EUR;20140101;050205011100012

BE01;100078;+152.75;EUR;20140331;050208110000009

BE01;215452;+0.50;EUR;20140615;050201011000016 (należy zauważyć: +0.50, a nie +.50)

itd.

(inne rzędy danych z polami w tym samym układzie).

2.5. Pliki danych o cechach opisanych w pkt 2.4 przesyłane są z przesyłką typu "DANE Z TABELI X" (ang. "X-TABLE-DATA") (zob. program "eDAMIS client").

2.6. Program komputerowy do sprawdzania formatu plików komputerowych przed wysłaniem ich do Komisji ("WinCheckCsv") jest załączony do programu do przesyłania danych ("eDAMIS client"). Zachęca się agencje płatnicze do zainstalowania programu sprawdzającego z CIRCABC oddzielnie do celów zatwierdzania bez połączenia sieciowego.

3. Deklaracja roczna

3.1. Organ koordynujący państwa członkowskiego musi przesłać albo jeden plik deklaracji rocznej dla wszystkich agencji płatniczych, albo odrębne pliki deklaracji rocznej dla każdej agencji płatniczej. Plik deklaracji rocznej zawiera sumy ogółem w podziale na agencje płatnicze wraz z kodami budżetu i waluty w odniesieniu do środków EFRG i EFRROW (art. 29 lit. b) i c) rozporządzenia wykonawczego (UE) nr 908/2014).

3.2. Pliki powinny posiadać cechy opisane w pkt 2.4. Każdy wiersz powinien zawierać następujące pola (w przedstawionym porządku):

a) F100: kod agencji płatniczej

b) F109: kod budżetu

c) F106: kwota wyrażona kodem waluty F107

d) F107: kod waluty.

3.3. Pliki spełniające te zasady mają następującą strukturę (przykład dotyczy roku budżetowego 2014):

F100;F109;F106;F107

BE01;050201021014001;218483644.90;EUR

BE01;050203003010001;29721588.82;EUR

BE01;050203003011001;26099931.75;EUR

BE01;050204013100157;20778423.44;EUR

BE01;050204013100160;16403776.45;EUR

BE01;050207011403031;8123456.45;EUR

itd. 5 .

3.4. Pliki deklaracji rocznych należy wysyłać za pośrednictwem STATEL/eDAMIS z wykorzystaniem przesyłki typu "DEKLARACJA ROCZNA" (ang. "ANNUAL-DECLARATION").

4. Wyjaśnienie różnic

4.1. W przypadku różnic między deklaracją roczną a deklaracją miesięczną lub kwartalną lub tabelą X organ koordynujący państwa członkowskiego przesyła albo jeden plik "wyjaśnienie różnic" dla wszystkich agencji płatniczych, albo odrębne pliki "wyjaśnienie różnic" dla poszczególnych agencji płatniczych. Taki(-e) plik(-i) powinien (powinny) wyjaśniać przy pomocy standardowych kodów różnice według kodów budżetu między deklaracją roczną a deklaracją miesięczną (T104) lub między deklaracją roczną a deklaracją kwartalną (SFC2007 - EFRROW w okresie programowania 2007-2013); różnicę według kodów budżetu lub celu szczegółowego między deklaracją roczną a deklaracją kwartalną (SFC2014 - EFRROW okres programowania 2014-2020) lub między deklaracją roczną a sumą wpisów (Σ F106) w tabeli X.

4.2. Pliki powinny posiadać cechy opisane w pkt 2.4. Każdy wiersz zawiera następujące pola (w przedstawionym porządku):

a) F100: kod agencji płatniczej

b) F109: kod budżetu

c) Exco: kod wyjaśnienia-uzgodnienia

d) F106: kwota wyjaśnionej różnicy w euro.

4.3. Kod wyjaśnienia-uzgodnienia należy określić przez kod odpowiadający wykazowi poniżej. W odniesieniu do różnic dotyczących deklaracji w ramach okresu programowania 2007-2013 dla EFRG i EFRROW kod wyjaśnienia należy określić tylko raz dla każdego kodu budżetu (F109).

W odniesieniu do różnic dotyczących deklaracji wydatków w ramach okresu programowania EFRROW 2014-2020 kod wyjaśnienia (jak opisano w wykazie poniżej - kody B01-B99) rozszerza się za pomocą dwóch dodatkowych znaków zawierających odpowiedni priorytet unijny i cel szczegółowy, jak opisano w art. 5 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 6 (np. 4c w odniesieniu do różnic dotyczących celu szczegółowego "Zapobieganie erozji gleby i poprawa gospodarowania glebą") 7 . W odniesieniu do celów szczegółowych nieujętych wyraźnie w art. 5 wspomnianego rozporządzenia dwa dodatkowe znaki, których należy użyć, to "yy". Różnice w wydatkach niezwiązanych z celami szczegółowymi powinny być identyfikowane poprzez dodanie "zz".

Kod EFRG A) Rodzaj różnicy [deklaracja roczna w stosunku do (=MINUS) deklaracji miesięcznej (T104)]
A01 Błąd administracyjny (pozostałe kwoty do odzyskania na koniec roku budżetowego i przekazane do EFRG za pośrednictwem deklaracji rocznej)
A02 Błąd wynikający z zaokrąglenia
A03 Błąd zapisu (dane wpisane do nieodpowiedniego kodu budżetu)
A04 Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w deklaracji rocznej, ale niezamieszczona w T104)
A05 Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w T104, ale niezamieszczona w deklaracji rocznej)
A06 Błąd dotyczący płatności (płatność zawieszona w banku)
A07 Korekta opóźnionej płatności
A08 Błąd związany z przekroczeniem pułapu (korekta ze względu na przekroczenie pułapu wydatków)
A09 Odliczenie kwoty niemożliwej do odzyskania
A10 Odliczenie kwoty niemożliwej do odzyskania (zasada 50/50)
A11 Korekta ze względu na odzyskiwanie zaległych należności
A12 Korekta z powodu podwójnego księgowania wydatków
A13 Realokacja wydatków poszczególnych funduszy (krajowych lub unijnych)
A20 Korekty zgodności
A21 Korekty dotyczące uprawnień
A22 Niezadeklarowana modulacja
A23 Korekty kursu wymiany
A90 Przechowywanie publiczne (tabele P-STO 13. okres)
A99 Inny błąd
Kod EFR-ROW B) Rodzaj różnicy [deklaracja roczna w stosunku do (=MINUS) deklaracji kwartalnej (SFC2007 - SFC2014)]
B01 Błąd administracyjny (zaległe kwoty już odzyskane, ale jeszcze nieodliczone, w deklaracjach kwartalnych w okresie referencyjnym i zapisane na konto EFRROW w ramach deklaracji rocznej)
B02 Błąd wynikający z zaokrąglenia
B03 Błąd zapisu (dane wpisane do nieodpowiedniego kodu budżetu lub celu szczegółowego)
B04 Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w deklaracji rocznej, ale niezamieszczona w deklaracji kwartalnej)
B05 Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w deklaracji kwartalnej, ale niezamieszczona w deklaracji rocznej)
B06 Błąd dotyczący płatności (płatność zawieszona w banku)
B11 Korekta ze względu na odzyskiwanie zaległych należności
B12 Korekta z powodu podwójnego księgowania wydatków
B13 Realokacja wydatków poszczególnych funduszy (krajowych lub unijnych)
B14 Błąd dotyczący stopy współfinansowania (kwota z błędną stopą współfinansowania w deklaracji rocznej)
B15 Błąd dotyczący stopy współfinansowania (kwota z błędną stopą współfinansowania w deklaracji kwartalnej)
B16 Różnica ze względu na stopę współfinansowania w deklaracji kwartalnej
B23 Korekty kursu wymiany
B99 Inny błąd
Kod tabeli X C) Rodzaj różnicy [deklaracja roczna w stosunku do (=MINUS) tabeli X (EFRG i EFRROW)]
C01 Błąd administracyjny (pozostałe kwoty do odzyskania na koniec roku budżetowego i przekazane do EFRG/EFRROW za pośrednictwem deklaracji rocznej).
C02 Błąd wynikający z zaokrąglenia
C03 Błąd zapisu (dane wpisane do nieodpowiedniego kodu budżetu)
C04 Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w deklaracji rocznej, ale niezamieszczona w tabeli X)
C05 Błąd polegający na braku danych (kwota uwzględniona w tabeli X, ale niezamieszczona w deklaracji rocznej)
C06 Błąd dotyczący płatności (płatność zawieszona w banku)
C07 Korekta opóźnionej płatności w deklaracji rocznej
C08 Błąd związany z przekroczeniem pułapu (korekta w deklaracji rocznej ze względu na przekroczenie pułapu wydatków)
C09 Odliczenie kwoty niemożliwej do odzyskania
C10 Odliczenie kwoty niemożliwej do odzyskania (zasada 50/50)
C11 Korekta ze względu na odzyskiwanie zaległych należności
C12 Korekta z powodu podwójnego księgowania wydatków
C13 Realokacja wydatków poszczególnych funduszy (krajowych lub unijnych)
C14 EFRROW: Błąd dotyczący stopy współfinansowania (kwota z błędną stopą współfinansowania w deklaracji rocznej)
C15 EFRROW: Błąd dotyczący stopy współfinansowania (kwota z błędną stopą współfinansowania w tabeli X)
C20 Korekty zgodności
C21 Korekty dotyczące uprawnień
C22 Niezadeklarowana modulacja
C23 Korekty kursu wymiany
C24 EFRG - zatrzymywanie 25 % kwot wynikających z przestrzegania zasady wzajemnej zgodności (1)
C25 EFRG - zatrzymywanie 20 % kwot odzyskanych w wyniku nieprzestrzegania zasady wzajemnej zgodności (2)
C98 Tabela X nie jest wymagana
C99 Inny błąd
(1)Art. 100 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013.

(2)Art. 55 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013.

4.4. Pliki spełniające te zasady mają następującą strukturę (przykład dotyczy roku budżetowego 2015):

F100;F109;Exco;F106

AT01;050207991403011;A03;+505.90

Kwota zgłoszona w deklaracji rocznej jest o 505,90 EUR wyższa od kwoty (błędnie) zgłoszonej w deklaracji miesięcznej [tabele 104].

AT01;050208120000021;A03;-505.90

Kwota zgłoszona w deklaracji rocznej jest o 505,90 EUR niższa od kwoty (błędnie) zgłoszonej w deklaracji miesięcznej [tabele 104].

AT01;050302062120054;A01;-125.80

Kwota zgłoszona w deklaracji rocznej jest o 125,80 EUR niższa od kwoty (błędnie) zgłoszonej w deklaracji miesięcznej [tabele 104] ze względu na korektę "błędów administracyjnych".

AT01;050302072121141;C04;+31.05

Kwota zgłoszona w deklaracji rocznej jest o 31,05 EUR wyższa od kwoty zgłoszonej w tabeli X ze względu na problem polegający na braku danych.

AT01;050460010153201;B014a;-100.00

AT01;050460010153201;B014c;-50.00

Kwota zgłoszona w odniesieniu do środka 015 w deklaracji rocznej jest o 150,00 EUR niższa od kwot wykazanych w deklaracjach kwartalnych [SFC 2014] ze względu na błędy administracyjne. Doszło do błędu administracyjnego w wysokości 100,00 EUR w odniesieniu do transakcji zaksięgowanej pod celem 4a i do drugiego błędu administracyjnego w odniesieniu do płatności w ramach celu 4c.

Kod wskazujący błędy administracyjne zostaje rozszerzony o 2 znaki wskazujące cele szczegółowe (jedynie w odniesieniu do okresu programowania 2014-2020).

AT01;050302072121142;C05;-81.00

AT01;050405011321001;B02;+3.04

AT01;050405013211001;C15;+3075.07

AT01;050405013211001;C14;-688.23

itd.

4.5. Pliki "wyjaśnienie różnic" należy wysyłać za pośrednictwem STATEL/eDAMIS z wykorzystaniem przesyłki typu "WYJAŚNIENIE RÓŻNIC" (ang. "DIFFERENCE-EXPLANATION").

5. Dokumentacja (wykaz kodów)

5.1. W przypadku gdy kody są używane do pól, dla których w załączniku III nie wprowadzono standardowych kodów, koordynujący organ państwa członkowskiego musi przekazać wykaz kodów dla każdej agencji płatniczej za pośrednictwem STATEL/eDAMIS w celu wyjaśnienia wszystkich wykorzystywanych kodów.

5.2. Taki wykaz kodów może mieć formę i styl zwykłego pisma. Tożsamość agencji płatniczej oraz nazwa lub jednostka administracyjna adresata muszą być wyraźnie oznaczone.

5.3. Program eDAMIS zawiera szczególny typ przesyłki dla tego rodzaju transferu danych w formie tabel, tj. "WYKAZ KODÓW" (ang. "CODE-LIST").

6. Transfer danych

Organ koordynujący musi przesłać pliki komputerowe w całości i tylko jeden raz.

Jeżeli organ koordynujący stwierdzi, że przesłano nieprawdziwe dane lub że pojawił się problem przy transferze danych, musi niezwłocznie powiadomić o tym Komisję. Należy wskazać wszystkie pliki, które zawierają nieprawidłowe informacje. Należy zatem zwrócić się do Komisji o usunięcie tych plików. Następnie, w celu uniknięcia nadpisywania zapisów komputerowych lub plików z danymi, organ koordynujący musi przesłać poprawione pliki komputerowe w celu pełnego zastąpienia poprzednich nieprawidłowych informacji.

ZAŁĄCZNIK  III

"AIDE-MÉMOIRE"

Rok budżetowy 2016

SPIS TREŚCI

1. Dane dotyczące płatności:

1.1. F100: nazwa agencji płatniczej

1.2. F101: numer referencyjny płatności

1.3. F103: rodzaj płatności

1.4. F105: płatność obciążona karą

1.5. F105B: zasada wzajemnej zgodności: zastosowanie kary administracyjnej

1.6. F105C: kwota niewypłacona (w EUR): zmniejszenie płatności lub wykluczenie z płatności w wyniku kontroli administracyjnej lub kontroli na miejscu

1.7. F106: kwota w EUR

1.8. F106A: wydatki publiczne w EUR

1.9. F107: jednostka walutowa

1.10. F108: data płatności

1.11. F109: kod budżetu

1.12. F110: rok gospodarczy, rok kalendarzowy lub okres gospodarczy:

2. Dane dotyczące beneficjenta (wnioskodawcy):

2.1. F200: kod identyfikacyjny

2.2. F201: nazwa (imię i nazwisko)

2.3. F202A: adres wnioskodawcy (ulica i numer domu)

2.4. F202B: adres wnioskodawcy (krajowy kod pocztowy)

2.5. F202C: adres wnioskodawcy (gmina lub miasto)

2.6. F205: gospodarstwo w regionie o niekorzystnych warunkach gospodarowania

2.7. F207: region lub podregion w państwie członkowskim

2.8. F220: kod identyfikacyjny organizacji pośredniczącej

2.9. F221: nazwa organizacji pośredniczącej

2.10. F222B: adres organizacji (międzynarodowy kod pocztowy)

2.11. F222C: adres organizacji (gmina lub miasto)

3. Dane dotyczące wniosków o przyznanie pomocy/wniosków o płatność:

3.1. F300: numer wniosku o przyznanie pomocy/wniosku o płatność

3.2. F300B: data wniosku o przyznanie pomocy/wniosku o płatność

3.3. F301: numer umowy/projektu (w stosownych przypadkach)

3.4. F304: jednostka upoważniająca

3.5. F305: numer świadectwa/zezwolenia

3.6. F306: data wydania świadectwa/zezwolenia

3.7. F307: jednostka przechowująca dokumenty towarzyszące

4. Dane dotyczące zabezpieczeń:

4.1. F402: kwota zabezpieczenia przetwórczego (innego niż zabezpieczenia przetargowe) w euro

5. Dane dotyczące produktów:

5.1. F500: kod produktu/kod podśrodka w zakresie rozwoju obszarów wiejskich

5.2. F502: ilość podlegająca płatnościom (liczba zwierząt, hektarów itd.)

5.3. F503: ilość objęta złożonym wnioskiem o płatność (ilość zgłoszona)

5.4. F508A: obszar objęty złożonym wnioskiem o płatność

5.5. F508B: obszar objęty dokonywaną płatnością

5.6. F509A: obszar deklarowany nieprawidłowo

5.7. F510: rozporządzenie Unii i numer artykułu

5.8. F511: poziom pomocy EFRG (w EUR) na jednostkę miary

5.9. F531: całkowita objętościowa zawartość alkoholu

5.10. F532: naturalna objętościowa zawartość alkoholu

5.11. F533: obszar uprawy winorośli

6. Dane dotyczące kontroli na miejscu:

6.1. F600: kontrole na miejscu

7. Dane dotyczące uprawnień do płatności:

7.1. F700: kwota uprawnienia do płatności w EUR

7.2. F702: obszar objęty dokonywaną płatnością

7.3. F703: kwota uprawnienia do płatności w EUR

7.4. F703A: obszar objęty złożonym wnioskiem o płatność

7.5. F703B: obszar ustalony

7.6. F703C: obszar nieustalony

7.7. F707: kwota uprawnienia do płatności w EUR

7.8. F707A: liczba jednostek hodowlanych (LU) w okresie referencyjnym

7.9. F707B: liczba zadeklarowanych jednostek hodowlanych (LU)

7.10. F707C: liczba ustalonych jednostek hodowlanych (LU)

8. Dodatkowe dane dotyczące refundacji wywozowych:

8.1. F800: masa netto/ilość

8.2. F800B: jednostka miary dla pola F800

8.3. F801: numer wniosku (refundacje wywozowe: SAD)

8.4. F802: urząd celny objęcia towarów dozorem celnym

8.5. F802B: urząd celny wyprowadzenia

8.6. F804: kod refundacji wywozowej

8.7. F805: kod miejsca przeznaczenia

8.8. F808: data wcześniejszego ustalenia stawki refundacji

8.9. F809: ostatni dzień obowiązywania (ustalenie z wyprzedzeniem)

8.10. F812: numer referencyjny zaproszenia do składania ofert, jeśli dotyczy (ustalenie z wyprzedzeniem)

8.11. F814: dzień przyjęcia zgłoszenia płatniczego (COM-7)

8.12. F816: data przyjęcia zgłoszenia wywozowego

8.13. F816B: data wywozu z terytorium UE

Uwaga ogólna: znaczenie kodów X, A i D stosowanych w załączniku I:

Wszystkie informacje oznaczone jako "X" lub "A" są obowiązkowe.

"X" = element danych już ujęty w rozporządzeniu wykonawczym (UE) nr 1067/2014.

"A" = element danych do uzupełnienia w stosunku do poprzedniej wersji tego rozporządzenia wykonawczego.

"D" = element danych do usunięcia w stosunku do wspomnianego rozporządzenia wykonawczego.

Gdy żądanie dostarczenia informacji nie jest w danych okolicznościach uzasadnione lub nie ma zastosowania w odniesieniu do danych państw członkowskich, należy wpisać WARTOŚĆ ZEROWĄ, która w pliku danych w formacie CSV przedstawiona jest przez dwa kolejne średniki (;;) lub wpisać wartość zerową (0,00).

1. DANE DOTYCZĄCE PŁATNOŚCI:

Uwaga wstępna: W tej części termin "płatność" dotyczy zarówno płatności, jak i przychodów EFRG i EFRROW.

1.1. F100: nazwa agencji płatniczej

Wymagany format: kod (zob. wykaz kodów F100 uaktualniany w CAP-ED): https://webgate.ec.europa.eu/agriportal/awaiportal/

1.2. F101: numer referencyjny płatności

Numer referencyjny wyraźnie identyfikujący płatność w sprawozdaniu finansowym agencji płatniczej. Usunięcia dotyczące pomocy żywnościowej nie będą uznawane za interwencyjną sprzedaż produktów. W tym szczególnym przypadku pole F101 można pominąć.

1.3. F103: rodzaj płatności

Wymagany format: należy określić za pomocą jednoznakowego kodu zgodnie z następującym wykazem kodów:

Kod Znaczenie
0 Pomoc żywnościowa
1 Wypłacona zaliczka
2 Płatność salda końcowego (pierwsza i jedyna płatność lub rozliczenie salda po wypłacie zaliczki, płatność częściowa bądź normalna refundacja wywozowa)
3 Kwota odzyskana/zwrot (po nałożeniu kary)/korekta
4 Otrzymanie kwot (niepoprzedzone płatnością zaliczki ani płatnością salda końcowego)
5 Prefinansowanie refundacji wywozowej
6 Brak transakcji finansowej
7 Wypłaty częściowe

1.4. F105: płatność obciążona karą

Wymagany format: tak = "Y"; nie = "N".

1.5. F105B: zasada wzajemnej zgodności: zastosowanie kary administracyjnej

W odniesieniu do EFRG i EFRROW w polu F105B należy wskazać kwotę kary administracyjnej, o której mowa w art. 91 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013. Ujemną kwotę (w EUR) wynikającą z systemu kontroli zasady wzajemnej zgodności należy wskazać tylko raz w odniesieniu do pojedynczego beneficjenta w ramach odpowiednich kodów budżetu.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

1.6. F105C: kwota niewypłacona (w EUR): zmniejszenie płatności lub wykluczenie z płatności w wyniku kontroli administracyjnej lub kontroli na miejscu

W polu należy wskazać kwoty zmniejszone lub wykluczone na podstawie kontroli administracyjnej lub kontroli na miejscu zgodnie ze stosownym rozporządzeniem.

Kwotę wynikającą z zasady wzajemnej zgodności należy wpisać w polu F105B i jako taka nie powinna stanowić ona części (ujemnej) kwoty, która zostanie wpisana w polu F105C.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

1.7. F106: kwota w EUR

Kwota każdej pojedynczej pozycji płatności w euro.

Kwoty w polu F106 odnoszą się jedynie do wydatków EFRG i EFRROW. Wydatki krajowe nie powinny być podawane w tej pozycji.

W przypadku EFRG suma tych kwot (F106) według kodu budżetu (F109) odpowiada kwotom zadeklarowanym w tabeli 104.

W przypadku EFRROW suma tych kwot (F106) według kodu budżetu (F109) odpowiada kwotom obliczanym w deklaracjach kwartalnych dotyczących wydatków w tym samym okresie.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

1.8. F106A: wydatki publiczne w EUR

Kwota każdego wkładu publicznego w finansowanie operacji, pochodzącego z budżetu państwa, władz regionalnych lub lokalnych, Unii, lub innych wydatków o podobnym charakterze.

Suma tych kwot (F106A) według kodu budżetu (F109) zasadniczo odpowiada kwotom zadeklarowanym jako wydatki publiczne w deklaracjach kwartalnych dotyczących wydatków w tym samym okresie.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

1.9. F107: jednostka walutowa

Wymagany format: EUR

1.10. F108: data płatności

Data określająca miesiąc dokonania zgłoszenia do EFGR/EFRROW.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

1.11. F109: kod budżetu

W przypadku EFGR należy podać pełny kod wg budżetu zadaniowego, w tym tytuł, rozdział, artykuł, pozycję i podpozycję.

W przypadku pozycji budżetowej EFRROW 05040501 należy podać podpozycje budżetu zgodnie z opisem w pkt 1.2 załącznika IV.

W przypadku pozycji budżetowej EFRROW 05046001 należy podać podpozycje budżetu zgodnie z opisem w pkt 2.2 załącznika IV.

Wymagany format ABB bez spacji: "999999999999999", gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

1.12. F110: rok gospodarczy, rok kalendarzowy lub okres gospodarczy:

W przypadku produktów objętych skupem interwencyjnym jest to rok gospodarczy odpowiadający danemu produktowi lub okres obowiązywania kontyngentu, na poczet którego dany produkt zostanie zapisany.

W przypadku środków nieobszarowych i niezwiązanych z produkcją zwierzęcą w ramach EFRROW jest to rok kalendarzowy złożenia pierwotnego wniosku o udzielenie pomocy finansowej. W odniesieniu do podejmowania wieloletnich zobowiązań, związanych z np. z środkami "obszar" lub "zwierzęta", jest to rok kalendarzowy rozpoczęcia zobowiązania.

2. DANE DOTYCZĄCE BENEFICJENTA (WNIOSKODAWCY):

Uwaga wstępna: Pola F200, F201, F202A, F202B i F202C należy zawsze wykorzystywać do wskazania beneficjenta płatności, tzn. ostatecznego beneficjenta. Pola F220, F221, F222B i F222C można wykorzystać, tylko jeżeli płatność dokonywana jest na rzecz beneficjenta poprzez organizację pośredniczącą. Pole F207 dotyczy jedynie pola F200.

2.1. F200: kod identyfikacyjny

W systemach informatycznych agencji płatniczej, na szczeblu państwa członkowskiego i w odniesieniu do wszystkich płatności, każdemu wnioskodawcy przydziela się niepowtarzalny identyfikator.

2.2. F201: nazwa (imię i nazwisko)

Imię i nazwisko wnioskodawcy lub nazwa firmy wnioskodawcy.

2.3. F202A: adres wnioskodawcy (ulica i numer domu)

2.4. F202B: adres wnioskodawcy (krajowy kod pocztowy)

2.5. F202C: adres wnioskodawcy (gmina lub miasto)

2.6. F205: gospodarstwo w regionie o niekorzystnych warunkach gospodarowania

Wsparcie dla gospodarstwa na obszarze o niekorzystnych warunkach gospodarowania należy wskazać w tym polu.

Wymagany format: tak = "Y"; nie = "N".

2.7. F207: region lub podregion w państwie członkowskim

Kod regionu i podregionu (NUTS 3) ustalany jest według miejsca głównej działalności prowadzonej przez gospodarstwo odbiorcy, któremu przyznana jest płatność.

Kod "region dodatkowy" (MSZZZ) wskazuje się tylko w przypadkach, gdy np. nie istnieje kod systemu NUTS 3.

Wymagany format: kod systemu NUTS 3 określony w wykazie kodów F207 na stronie CAP-ED: https://webgate.ec.europa.eu/agriportal/awaiportal/

2.8. F220: kod identyfikacyjny organizacji pośredniczącej

Indywidualny niepowtarzalny identyfikator przydzielany organizacjom pośredniczącym na szczeblu państwa członkowskiego. Płatność dokonywana jest na rzecz beneficjenta poprzez organizację pośredniczącą, tzn. poprzez pośredniczącą instytucję lub bezpośrednio do tej organizacji.

2.9. F221: nazwa organizacji pośredniczącej

Nazwa organizacji.

2.10. F222B: adres organizacji (międzynarodowy kod pocztowy)

2.11. F222C: adres organizacji (gmina lub miasto)

3. DANE DOTYCZĄCE WNIOSKÓW O PRZYZNANIE POMOCY/WNIOSKÓW O PŁATNOŚĆ:

3.1. F300: numer wniosku o przyznanie pomocy/wniosku o płatność

Musi on umożliwiać odszukanie wniosku o przyznanie pomocy/wniosku o płatność w aktach państw członkowskich. Jest on niepowtarzalny w odniesieniu do interwencji na rynkach rolnych, pomocy bezpośredniej i rozwoju obszarów wiejskich, zapewniając jednoznaczną identyfikację numeru wniosku o przyznanie pomocy/ wniosku o płatność w systemach informatycznych agencji płatniczej.

3.2. F300B: data wniosku o przyznanie pomocy/wniosku o płatność

Data otrzymania wniosku o przyznanie pomocy/wniosku o płatność przez agencję płatniczą lub przez jeden z jej wyznaczonych organów (w tym jej oddziały lub biura regionalne).

W przypadku płatności w ramach krajowych programów wsparcia w sektorze wina, data złożenia wniosku jest zgodna z datą określoną w art. 37 lit. b) rozporządzenia Komisji (WE) nr 555/2008 8 .

W przypadku środków rozwoju obszarów wiejskich data zgłoszenia jest związana z wnioskiem o płatność, o którym mowa w art. 2 ust. 1 pkt 4 rozporządzenia delegowanego Komisji 640/2014 9 .

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

3.3. F301: numer umowy/projektu (w stosownych przypadkach)

W przypadku środków i programów EFRROW każdemu projektowi musi być przydzielony niepowtarzalny numer identyfikacyjny.

3.4. F304: jednostka upoważniająca

Jest to jednostka odpowiedzialna za kontrolę administracyjną i upoważnienia, np. region. Im bardziej zdecentralizowany jest zarząd systemu, tym ważniejsza jest ta informacja.

3.5. F305: numer świadectwa/zezwolenia

"N" = nie, jeśli nie dotyczy.

3.6. F306: data wydania świadectwa/zezwolenia

Pole to należy wypełnić, gdy w polu F305 wykazany jest numer świadectwa/zezwolenia. Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

3.7. F307: jednostka przechowująca dokumenty towarzyszące

Tylko w przypadku gdy jest inna niż określona w polu F304.

4. DANE DOTYCZĄCE ZABEZPIECZEŃ:

4.1. F402: kwota zabezpieczenia przetwórczego (innego niż zabezpieczenia przetargowe) w EUR

W przypadku zaliczek w sektorze wina (pozycja budżetowa 05020908) należy wskazać kwotę złożonego zabezpieczenia.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5. DANE DOTYCZĄCE PRODUKTÓW:

Wstępna uwaga dotycząca ilości: Zgodnie z podstawową zasadą ilości obszary i liczba zwierząt muszą być wykazane tylko raz. W przypadku płatności zaliczkowej, po której następuje płatność salda, ilość należy podać w zapisie płatności zaliczkowej. Obowiązuje to również w przypadkach, kiedy płatność zaliczkową i płatność salda księguje się w różnych podpozycjach budżetowych (zaliczki i saldo). Korekty ilości, obszarów i liczby zwierząt należy wykazać w zapisach obejmujących saldo lub późniejsze płatności. W przypadku sum odzyskanych, jeżeli kwota wnioskowana jest obniżona z powodu nieprawidłowo podanych ilości, obszarów czy liczby zwierząt, korekty ilości należy wskazać za pomocą znaku minus.

5.1. F500: kod produktu/kod podśrodka w zakresie rozwoju obszarów wiejskich

Państwa członkowskie muszą sporządzić własne wykazy kodów oraz załączyć je w nocie wyjaśniającej do pliku (-ów) płatności.

W przypadku środków wsparcia związanego z produkcją i określonego typu rolniczego lub określonego sektora rolnictwa objętych pozycją budżetową 05030260, w stosownym przypadku, należy wskazać kod dla każdego środka, typu rolniczego lub sektora zgodnie z powiadomieniem, o którym mowa w art. 67 rozporządzenia delegowanego Komisji (UE) nr 639/2014 10 .

W przypadku środków rozwoju obszarów wiejskich objętych pozycją budżetową EFRROW 05040501, w stosownym przypadku należy wskazać kod dla każdego wdrożonego podśrodka (np. rodzaj środka rolno-środowis-kowego).

W przypadku środków rozwoju obszarów wiejskich objętych pozycją budżetową EFRROW 05046001 podśrodek wskazuje się zgodnie z tabelą określoną w części 5 załącznika 1 do rozporządzenia wykonawczego Komisji (UE) nr 808/2014 11 .

W przypadku refundacji wywozowych: wypełnienie pola F500 jest wymagane tylko, jeżeli pole F804 zawiera elementy, dla których ustalono refundację wywozową. Następnie w polu F500 należy określić kod towarów (kod CN podany w polu 33 dokumentu SAD; składający się z 8 cyfr dla towarów nieobjętych załącznikiem I lub kod produktu dla końcowych przetworzonych produktów rolnych.

W przypadku wsparcia specjalnego określonego w art. 68 rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009 12 wskazać środek, w odniesieniu do którego pomoc została przyznana.

5.2. F502: ilość podlegająca płatnościom (liczba zwierząt, hektarów itd.)

Zob. wstępna uwaga w pozycji 5 (dane dotyczące produktów).

W przypadku sektora wina należy podać zawartość alkoholu w produktach uzyskanych w wyniku destylacji.

W przypadku wszystkich innych sektorów ilość podlegająca płatnościom jest wyrażona w jednostce określonej przepisami odpowiednimi dla tego sektora, jako podstawa do wypłaty premii.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9. W razie potrzeby istnieje możliwość zwiększenia liczby miejsc po przecinku (maksymalnie do 6).

5.3. F503: ilość objęta złożonym wnioskiem o płatność (ilość zgłoszona)

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9. W razie potrzeby istnieje możliwość zwiększenia liczby miejsc po przecinku (maksymalnie do 6).

5.4. F508A: obszar objęty złożonym wnioskiem o płatność

Obszar objęty wnioskiem.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5.5. F508B: obszar objęty dokonywaną płatnością

Zob. wstępna uwaga w pozycji 5 (dane dotyczące produktów).

obszar, za który dokonywana jest płatność.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5.6. F509A: obszar deklarowany nieprawidłowo

Różnica między obszarem deklarowanym i zmierzonym. Zawyżenie ma miejsce, gdy obszar deklarowany przekracza obszar zmierzony i jest wyrażone liczbą dodatnią. Zaniżenie ma miejsce, gdy obszar zmierzony przekracza obszar deklarowany i jest wyrażone liczbą ujemną.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

5.7. F510: rozporządzenie Unii i numer artykułu

W przypadku towarów podlegających skupowi interwencyjnemu wymagane jest opublikowanie właściwych instrumentów ad hoc w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej.

W przypadku środków rozwoju obszarów wiejskich objętych pozycją budżetową EFRROW 05046001 w stosownym przypadku należy wskazać kod dla odpowiedniego wybranego priorytetu (celu szczegółowego) rozwoju obszarów wiejskich 13 .

5.8. F511: poziom pomocy EFRG (EUR) na jednostkę miary

Pole F511 należy wypełnić, jeżeli w jednym z wymaganych pól dotyczących ilości F502, F508B i F800 wpisano dane. Poziom pomocy należy wyrazić w tej samej jednostce miary, co wpisana ilość.

Wymagany format:

9... 9.999999, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

5.9. F531: całkowita objętościowa zawartość alkoholu

Wyrażona w % obj./hl.

Wymagany format:

99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

5.10. F532: naturalna objętościowa zawartość alkoholu

Wyrażona w % obj./hl.

Wymagany format:

99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

5.11. F533: obszar uprawy winorośli

Obszar uprawy winorośli zdefiniowany w dodatku 1 do załącznika VII do rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 14 .

Wymagany format: określany za pomocą jednego z podanych kodów: A, B, CI, CII, CIIIA, CIIIB.

6. DANE DOTYCZĄCE KONTROLI NA MIEJSCU:

Dane dotyczą kontroli przeprowadzanych w odniesieniu do danego roku składania wniosków/roku kalendarzowego.

6.1. F600: kontrole na miejscu

"Kontrole na miejscu", o których tu mowa, są określone w stosownych rozporządzeniach 15 w odniesieniu do danego roku składania wniosków/roku kalendarzowego. Obejmują one bezpośrednie kontrole w gospodarstwie (kod "F" lub kod "C") lub kontrole za pomocą teledetekcji (kod "T"), oraz fizyczne kontrole towarów na miejscu (kod "G"), kontrole podmiany (kod "S") oraz szczegółowe kontrole podmiany (kod "U") dla refundacji wywozowych.

W przypadku kilku kontroli dotyczących tego samego środka i producenta należy dokonać jednorazowego zapisu. Każdy zapis, czy to płatności zaliczki, salda czy innej płatności, który dotyczy określonej kontroli, posiada odpowiedni kod w polu F600.

Wymagany format: "N"= brak kontroli, "F"= kontrola gospodarstwa na miejscu, "C"= kontrola zasady wzajemnej zgodności, "T"= kontrola za pomocą teledetekcji, "G"= kontrole towarów na miejscu, "S"= kontrola podmiany i "U" = szczegółowa kontrola podmiany.

Jeżeli przeprowadzono zarówno kontrolę gospodarstwa na miejscu, jak i kontrolę zasady wzajemnej zgodności lub kontrolę za pomocą teledetekcji, należy wpisać jeden z odpowiednich kodów "FT", "CT", "CF" lub "FTC"

W przypadku połączenia kontroli refundacji wywozowych należy wpisać jeden z odpowiednich kodów "GS", "GSU", "GU" lub "SU".

7. DANE DOTYCZĄCE UPRAWNIEŃ DO PŁATNOŚCI:

Należy podać następujące dane:

- Łączna kwota dla każdego rodzaju uprawnień do płatności zgodnie z tytułem III rozporządzenia (WE) nr 73/2009,

- Informacje finansowe dotyczące kwot niewypłaconych w wyniku kontroli administracyjnych lub na miejscu (kontrole ZSZIK).

7.1. F700: kwota uprawnienia do płatności w euro

Kwota każdego uprawnienia do płatności w EUR, tj. całkowita kwota wypłacana z tytułu uprawnień do płatności zgodnie z tytułem III rozporządzenia (WE) nr 73/2009 po przeprowadzeniu kontroli ZSZIK.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

7.2. F702: obszar objęty dokonywaną płatnością

W przypadku uprawnień do płatności opartych na powierzchni: obszar, za który dokonywana jest płatność.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

Jeżeli płatność składa się ze zwykłych uprawnień i uprawnień podlegających specjalnym warunkom, należy odpowiednio podać informacje wymagane zgodnie z sekcją A) pkt 7.3. do 7.6. i sekcją B) pkt 7.7. do 7.10. Jeżeli sekcja nie ma zastosowania, należy podać w niej wartość zerową.

Uprawnienia do płatności, które wymieniono w pkt 7.3 do 7.12, są określone w tytule III rozporządzenia (WE) nr 73/2009:

A) Uprawnienia do płatności oparte na powierzchni (zwykłe uprawnienia)

7.3. F703: kwota uprawnienia do płatności w EUR

Łączna kwota w EUR uprawnienia do płatności, zgodnie z wnioskiem.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.4. F703A: obszar objęty złożonym wnioskiem o płatność

"Aktywowany" obszar objęty wnioskiem o pomoc. W przypadku uprawnień do płatności opartych na powierzchni, jest to obszar "aktywowany", tj. maksymalny obszar objęty płatnością (zob. również art. 57 ust. 2 rozporządzenia Komisji (WE) nr 1122/2009 16 ).

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.5. F703B: obszar ustalony

Obszar ustalony w wyniku kontroli administracyjnej lub kontroli na miejscu.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

7.6. F703C: obszar nieustalony

Różnica między "aktywowanym" obszarem zadeklarowanym we wniosku o przyznanie pomocy i obszarem ustalonym w wyniku kontroli administracyjnych lub kontroli na miejscu.

Zawyżenie ma miejsce, gdy obszar deklarowany przekracza obszar zmierzony i jest wyrażone liczbą dodatnią. Zaniżenie ma miejsce, gdy obszar zmierzony przekracza obszar deklarowany i jest wyrażone liczbą ujemną.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9.

B) Uprawnienia do płatności podlegające specjalnym warunkom

7.7. F707: kwota uprawnienia do płatności w EUR

Łączna kwota w EUR uprawnienia do płatności, zgodnie z wnioskiem.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

7.8. F707A: liczba jednostek hodowlanych (LU) w okresie referencyjnym

Ta liczba przedstawia działalność rolniczą prowadzoną w okresie referencyjnym wyrażoną w LU zgodnie z art. 44 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 73/2009.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

7.9. F707B: liczba zadeklarowanych jednostek hodowlanych (LU)

To pole musi zawierać dokładną liczbę zadeklarowanych LU na dany rok kalendarzowy (art. 44 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 73/2009).

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

7.10. F707C: liczba ustalonych jednostek hodowlanych (LU)

Liczba LU ustalonych w wyniku kontroli administracyjnych lub kontroli na miejscu, w celu sprawdzenia zgodności z art. 44 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 73/2009.

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę z przedziału od 0 do 9.

8. DODATKOWE DANE DOTYCZĄCE REFUNDACJI WYWOZOWYCH:

8.1. F800: masa netto/ilość

Zob. wstępna uwaga w pozycji 5 (dane dotyczące produktów).

Masę lub ilość należy wyrazić w jednostce miary. W przypadku produktów przetworzonych (towarów nieobjętych załącznikiem I lub przetworzonych produktów rolnych): ilość składnika kwalifikującego się do finansowania. Jeżeli kod towarów (F500) zawiera więcej niż jeden składnik kwalifikujący się do finansowania (F804), wówczas należy utworzyć kilka zapisów wraz z odpowiednimi kwotami (F106) i ilościami (F800).

Wymagany format: +99... 99.99 lub -99... 99.99, gdzie 9 oznacza dowolną cyfrę od 0 do 9. W razie potrzeby istnieje możliwość zwiększenia liczby miejsc po przecinku (maksymalnie do 6).

8.2. F800B: jednostka miary dla pola F800

Wymagany format: wyraża się za pomocą jednoznakowego kodu według poniższej tabeli:

Kod Znaczenie
K kilogram
L litr
P sztuka

8.3. F801: numer wniosku (refundacje wywozowe: SAD)

Im bardziej szczegółowy jest numer wniosku, tym ważniejsza staje się ta informacja. Przykładowo rozszerzenie numeru wniosku wskazujące numer składnika pozwoli na bardziej precyzyjne ustalenie danych dotyczących refundacji wywozowych.

8.4. F802: urząd celny objęcia towarów dozorem celnym

Państwa członkowskie muszą stosować listę urzędów celnych tranzytu (COL) 17 . Jest to wykaz urzędów celnych uprawnionych do prowadzenia wspólnotowych/wspólnych operacji tranzytowych. Może się zdarzyć, aczkolwiek wyjątkowo, że ze względu na cel "operacji tranzytowych" niektóre urzędy celne nie będą uwzględnione. W takim przypadku państwo członkowskie powinno przedstawić pełną nazwę urzędu celnego.

Wymagany format: Format kodu COL składa się z dwóch znaków oznaczających kraj (kod ISO państwa członkowskiego), po których następuje sześcioznakowy kod określający urząd celny. Na przykład "EE1000EE".

8.5. F802B: urząd celny wyprowadzenia

Wskazać urząd celny, który poświadczył, że produkty objęte wnioskiem o refundację opuściły obszar celny Unii. Państwa członkowskie muszą stosować listę urzędów celnych tranzytu (COL). Jest to wykaz urzędów celnych uprawnionych do prowadzenia wspólnotowych/wspólnych operacji tranzytowych. Może się zdarzyć, aczkolwiek wyjątkowo, że ze względu na cel "operacji tranzytowych" niektóre urzędy celne nie będą uwzględnione. W takim przypadku państwo członkowskie powinno przedstawić pełną nazwę urzędu celnego. Informacja ta ma podstawowe znaczenie dla audytorów w związku z kontrolą podmiany. Informacje te są dostępne w T5 lub równorzędnych dokumentach.

Wymagany format: Format kodu COL składa się z dwóch znaków oznaczających kraj (kod ISO państwa członkowskiego), po których następuje sześcioznakowy kod określający urząd celny. Na przykład "GB000392".

8.6. F804: kod refundacji wywozowej

W przypadku nieprzetworzonych produktów rolnych: 12-cyfrowy kod produktu, dla którego ustalona jest refundacja wywozowa.

W przypadku produktów przetworzonych (towarów nieobjętych załącznikiem I lub przetworzonych produktów rolnych): kod(-y) CN składnika(-ów), dla którego (których) ustalona jest refundacja wywozowa. W tym przypadku w polu F500 należy wstawić kod produktu końcowego. Zob. również notatka objaśniająca do pola F800 odnośnie do procedury stosowanej w przypadku, gdy więcej niż jeden składnik przetworzonego produktu kwalifikuje się do refundacji.

8.7. F805: kod miejsca przeznaczenia

Wymagany format: "XX", gdzie X oznacza literę od A do Z (kody nomenklatury państw i terytoriów do celów statystyki handlu zewnętrznego Unii, o których mowa w rozporządzeniu Komisji (WE) nr 2020/2001 18 ).

Zważywszy na harmonizację, państwa członkowskie wykorzystują również kategorię "różne" (kody Q*) nomenklatury krajów i terytoriów do celów statystyki handlu zewnętrznego. Nomenklatura ta nie obejmuje specjalnych przypadków refundacji wywozowej, Komisja jednak nie wymaga tego rodzaju szczegółów. Przed przesłaniem swoich danych do Komisji państwa członkowskie przekształcają zatem swoje specjalne kody krajowe w szersze kategorie nomenklatury państw i terytoriów na potrzeby statystyki dotyczącej handlu zewnętrznego.

8.8. F808: data wcześniejszego ustalenia stawki refundacji

Data ustalenia stawki refundacji, o ile jest ustalana z wyprzedzeniem.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8.9. F809: ostatni dzień obowiązywania (ustalenie z wyprzedzeniem)

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8.10. F812: numer referencyjny zaproszenia do składania ofert, jeśli dotyczy (ustalenie z wyprzedzeniem)

Procedura przewidziana w art. 5 rozporządzenia Komisji (WE) nr 234/2010 19 lub podobna procedura dla innych sektorów. Wymagany jest numer referencyjny zaproszenia do składania ofert.

8.11. F814: dzień przyjęcia zgłoszenia płatniczego (COM-7)

W przypadku sektora wołowiny: w przypadku wcześniejszego finansowania należy wypełnić tylko pole F814 (pomijając pola F816 i F816B); jeżeli wcześniejsze finansowanie nie miało miejsca, należy wypełnić pola F816 i F816B (pomijając pole F814).

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8.12. F816: data przyjęcia zgłoszenia wywozowego

Data w rozumieniu art. 5 ust. 1 rozporządzenia Komisji (WE) nr 612/2009 20 .

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

8.13. F816B: data wywozu z terytorium UE

Data wywozu wskazana w zgłoszeniu wywozowym lub w T5.

Wymagany format: "RRRRMMDD" (czterocyfrowy rok, dwucyfrowy miesiąc, dwucyfrowy dzień).

ZAŁĄCZNIK  IV

Struktura kodów budżetu EFRROW (F109)

1. OKRES PROGRAMOWANIA EFRROW 2007-2013:

1.1. Wprowadzenie

W odniesieniu do EFRROW (okres programowania 2007-2013) nomenklatura budżetowa określa tylko jedną pozycję budżetową: "05040501".

Biorąc pod uwagę fakt, że kody budżetu mogą zawierać do 15 cyfr, pozostałe 7 cyfr można wykorzystać do określenia programów i środków. Umożliwi to porównanie pochodzących z różnych źródeł danych dotyczących roku budżetowego, agencji płatniczej, środka i programu.

1.2. Struktura kodu budżetu

Kod budżetu musi posiadać następującą strukturę: Osiem pierwszych cyfr jest zawsze takich samych: "05040501". Trzy kolejne cyfry wskazują środek zgodnie z załączonym wykazem. Kolejna cyfra może posiadać następujące wartości:

1. region nieobjęty programem konwergencji

2. region objęty programem konwergencji

3. region najbardziej oddalony

4. dobrowolna modulacja

5. dodatkowy wkład w przypadku Portugalii

6. dodatkowe kwoty, o których mowa w art. 69 ust. 5a rozporządzenia (WE) nr 1698/2005; region nieobjęty programem konwergencji

7. dodatkowe kwoty, o których mowa w art. 69 ust. 5a rozporządzenia (WE) nr 1698/2005; region objęty programem konwergencji.

Kolejna cyfra oznacza 0 = program operacyjny lub 1 = program sieciowy.

Dwie ostatnie cyfry oznaczają numer programu: dopuszcza się cyfry od "01" do "99".

Przykład:

F109 = "050405011132001" oznacza: pozycja budżetu "05040501" (EFRROW), środek "113" (wcześniejsza emerytura), region objęty programem konwergencji ("2"), program operacyjny ("0") oraz numer programu "01".

1.3. Wykaz środków EFRROW (okres programowania 2007-2013)

OŚ 1: POPRAWA KONKURENCYJNOŚCI SEKTORA ROLNEGO I LEŚNEGO

Kod Środek
111 Kształcenie zawodowe i działania informacyjne
112 Podejmowanie działalności przez młodych rolników
113 Wcześniejsze emerytury
114 Korzystanie z usług doradczych
115 Tworzenie usług z zakresu zarządzania, pomocy i doradztwa
121 Modernizacja gospodarstw rolnych
122 Podwyższanie wartości gospodarczej lasów
123 Zwiększanie wartości dodanej produktów rolnych i leśnych
124 Współpraca na rzecz rozwoju nowych produktów, procesów i technologii w sektorze rolnym i żywnościowym oraz w sektorze leśnym
125 Infrastruktura związana z rozwojem i dostosowywaniem rolnictwa i leśnictwa
126 Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych oraz wprowadzanie odpowiednich działań zapobiegawczych
131 Spełnianie norm opartych na prawodawstwie unijnym
132 Uczestnictwo rolników w systemach jakości żywności
133 Działania informacyjne i promocyjne
141 Gospodarstwa rolne niskotowarowe
142 Grupy producentów
143 Świadczenie usług z zakresu doradztwa rolniczego i upowszechniania wiedzy rolniczej w Bułgarii i Rumunii
144 Gospodarstwa rolne w fazie restrukturyzacji w wyniku reformy wspólnej organizacji rynków

OŚ 2: POPRAWA ŚRODOWISKA NATURALNEGO I OBSZARÓW WIEJSKICH POPRZEZ GOSPODAROWANIE GRUNTAMI

Kod Środek
211 Płatności z tytułu naturalnych utrudnień wynikających z położenia dla rolników na obszarach górskich
212 Płatności z tytułu naturalnych utrudnień dla rolników na obszarach innych niż obszary górskie
213 Płatności dla obszarów Natura 2000 i płatności związane z dyrektywą 2000/60/WE (ramowa dyrektywa wodna)
214 Płatności rolnośrodowiskowe
215 Płatności z tytułu dobrostanu zwierząt
216 Inwestycje nieprodukcyjne
221 Pierwsze zalesianie gruntów rolnych
222 Pierwsze zakładanie systemów rolnoleśnych na gruntach rolnych
223 Pierwsze zalesianie gruntów nierolnych
224 Płatności dla obszarów Natura 2000
225 Płatności leśnośrodowiskowe
226 Przywrócenie potencjału leśnego oraz wprowadzenie działań zapobiegawczych
227 Inwestycje nieprodukcyjne

OŚ 3: POPRAWA JAKOŚCI ŻYCIA NA OBSZARACH WIEJSKICH ORAZ WSPIERANIE ZRÓŻNICOWANIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Kod Środek
311 Różnicowanie w kierunku działalności pozarolniczej
312 Tworzenie i rozwój działalności gospodarczej
313 Zachęcanie do prowadzenia działalności związanej z turystyką
321 Podstawowe usługi dla gospodarki i ludności wiejskiej
322 Odnowa i rozwój wsi
323 Zachowanie i poprawa stanu dziedzictwa wsi
331 Szkolenia i informowanie
341 Nabywanie umiejętności, aktywizacja i wdrażanie lokalnych strategii rozwoju obszarów wiejskich

OŚ 4: LEADER

Kod Środek
411 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju. Konkurencyjność
412 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju. Zarządzanie środowiskiem/gruntami
413 Wdrażanie lokalnych strategii rozwoju. Jakość życia/zróżnicowanie
421 Wdrażanie projektów współpracy
431 Funkcjonowanie lokalnej grupy działania, nabywanie umiejętności i prowadzona na terytorium aktywizacja, o których mowa w art. 59 rozporządzenia (WE) nr 1698/2005

5: POMOC TECHNICZNA

Kod Środek
511 Pomoc techniczna

6: UZUPEŁNIENIE PŁATNOŚCI BEZPOŚREDNICH DLA BUŁGARII I RUMUNII

Kod Środek
611 Uzupełnienie płatności bezpośrednich

2. OKRES PROGRAMOWANIA EFRROW 2014-2020:

2.1. Wprowadzenie

W odniesieniu do EFRROW (okres programowania 2014-2020) nomenklatura budżetowa określa tylko jedną pozycję budżetową: "05046001".

Biorąc pod uwagę fakt, że kody budżetu mogą zawierać do 15 cyfr, pozostałe 7 cyfr można wykorzystać do dalszego określenia wydatków. Umożliwi to porównanie pochodzących z różnych źródeł danych dotyczących roku budżetowego, agencji płatniczej, środka i programu.

2.2. Struktura kodu budżetu

Kod budżetu musi posiadać strukturę "05046001 MM RRR PP". Osiem pierwszych cyfr jest zawsze takich samych: "05046001". Dwie następne cyfry "MM" oznaczają środek.

Kod Środek (1)
01 Przekazywanie wiedzy i działania informacyjne (art. 14)
02 Usługi doradcze, usługi z zakresu zarządzania gospodarstwem i zastępstw (art. 15)
03 Systemy jakości produktów rolnych i środków spożywczych (art. 16)
04 Inwestycje w aktywa rzeczowe (art. 17)
05 Przywracanie potencjału produkcji rolnej zniszczonego w wyniku klęsk żywiołowych i katastrof oraz wprowadzanie odpowiednich środków zapobiegawczych (art. 18)
06 Rozwój gospodarstw rolnych i działalności gospodarczej (art. 19)
07 Podstawowe usługi i odnowa wsi na obszarach wiejskich (art. 20)
08 Inwestycje w rozwój obszarów leśnych i poprawę rentowności lasów (art. 21-26)
09 Tworzenie grup i organizacji producentów (art. 27)
10 Środek rolno-środowiskowo-klimatyczny (art. 28)
11 Rolnictwo ekologiczne (art. 29)
12 Płatności dla obszarów Natura 2000 i płatności związane z ramową dyrektywą wodną (art. 30)
13 Płatności dla obszarów z ograniczeniami naturalnymi lub innymi szczególnymi ograniczeniami (art. 31 i 32)
14 Dobrostan zwierząt (art. 33)
15 Usługi leśnośrodowiskowe i klimatyczne oraz ochrona lasów (art. 34)
16 Współpraca (art. 35)
17 Zarządzanie ryzykiem (art. 36-39)
18 Finansowanie uzupełniających krajowych płatności bezpośrednich dla Chorwacji (art. 40)
19 Wsparcie dla lokalnego rozwoju LEADER - rozwój kierowany przez lokalną społeczność (CLLD) (art. 42, 43 i 44)
20 Wsparcie techniczne (art. 51)
97 113 - Wcześniejsza emerytura (2)
98 131 - Spełnianie norm opartych na prawodawstwie unijnym (2)
99 341 - Nabywanie umiejętności, aktywizacja i wdrażanie lokalnych strategii rozwoju obszarów wiejskich (2)
(1) Odesłania do poszczególnych artykułów rozporządzenia (UE) nr 1305/2013.

(2) Środek przerwany z okresu programowania 2007-2013.

Kolejne trzy cyfry "RRR" wskazują na powiązanie artykułów stosowanych do określenia maksymalnej stawki wkładu EFRROW:

- Pierwsza cyfra to "kategoria stawek wkładu";

- Druga cyfra to "odstępstwa/inne alokacje";

- Trzecia cyfra to stosowalność art. 59 ust. 4 lit. d) 21 , art. 59 ust. 4 lit. g) 22 i art. 24 ust. 1 23 .

Pierwsza cyfra Artykuł (1) Kategoria stawek wkładu
1 art. 59 ust. 3 lit. a) Regiony słabiej rozwinięte, regiony najbardziej oddalone oraz mniejsze wyspy Morza Egejskiego w rozumieniu rozporządzenia (EWG) nr 2019/93
2 art. 59 ust. 3 lit. b) Regiony, w których PKB na mieszkańca w okresie programowania 2007-2013 był niższy niż 75 % średniej UE-25 w okresie odniesienia, ale których PKB na mieszkańca jest wyższy niż 75 % średniego PKB w UE-27
3 art. 59 ust. 3 lit. c) Regiony przejściowe inne niż te, o których mowa w art. 59 ust. 3 lit b) rozporządzenia (UE) nr 1305/2013
4 art. 59 ust. 3 lit. d) Pozostałe regiony
5 - Środek przerwany
(1) Odesłania do poszczególnych artykułów rozporządzenia (UE) nr 1305/2013.
Druga cyfra Artykuł (1) Odstępstwa/inne alokacje
1 - Główny nurt
2 art. 59 ust. 4 lit. a) Środki, o których mowa w art. 14, 27 i 35 rozporządzenia (UE) nr 1305/2013, na potrzeby rozwoju lokalnego w ramach LEADER, o którym mowa w art. 32 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013, oraz operacji realizowanych na podstawie art. 19 ust. 1 lit. a) ppkt (i) rozporządzenia (UE) nr 1305/2013
3 art. 59 ust. 4 lit. b) Działania przyczyniające się do realizacji celów w zakresie środowiska oraz łagodzenia zmiany klimatu i przystosowywania się do niej
4 art. 59 ust. 4 lit. c) Instrumenty finansowe na poziomie Unii, o których mowa w art. 38 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 1303/2013
5 art. 59 ust. 4 lit. e) Operacje otrzymujące dofinansowanie ze środków finansowych przekazanych do EFR-ROW poprzez zastosowanie art. 7 ust. 2 i art. 14 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1306/2013
6 art. 59 ust. 4 lit. f) Dodatkowy przydział dla Portugalii i Cypru
7 - Dobrowolne dostosowanie w następstwie art. 10b i 136 rozporządzenia (WE) nr 73/2009
(1) Odesłania do poszczególnych artykułów rozporządzenia (UE) nr 1305/2013.
Trzecia cyfra Instrumenty finansowe na poziomie państwa członkowskiego - art. 59 ust. 4 lit. d) rozporządzenia (UE) nr 1305/2013 Pomoc finansowa - art. 59 ust. 4 lit. g) rozporządzenia (UE) nr 1305/2013 Tymczasowe trudności budżetowe - art. 24 ust. 1 rozporządzenia (UE) nr 1303/2013
1 nie dotyczy nie dotyczy nie dotyczy
2 dotyczy nie dotyczy nie dotyczy
3 nie dotyczy dotyczy nie dotyczy
4 dotyczy dotyczy nie dotyczy
5 nie dotyczy nie dotyczy dotyczy
6 dotyczy nie dotyczy dotyczy
7 nie dotyczy dotyczy dotyczy
8 dotyczy dotyczy dotyczy

Dwie ostatnie cyfry "PP" oznaczają numer programu (dopuszcza się cyfry od "00" do "99"), gdzie:

00 odnosi się do programu krajowego
od 01 do 98 odnosi się do programów regionalnych
99 odnosi się do programu krajowej sieci obszarów wiejskich

Przykład:

F109 = 05046001 01 431 01 oznacza:

05046001: linię budżetową "EFRROW" okres programowania 2014-2020;

01: środek "Przekazywanie wiedzy i działania informacyjne (art. 14)";

4: "art. 59 ust. 3 lit. d) - Pozostałe regiony";

3: "art. 59 ust. 4 lit. b) - Działania przyczyniające się do realizacji celów w zakresie środowiska oraz łagodzenia zmiany klimatu i przystosowywania się do niej";

1: art. 59 ust. 4 lit. d), art. 59 ust. 4 lit. g) i art. 24 ust. 1 nie mają zastosowania;

01: numer programu regionalnego "01".

1 Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 549.
2 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 908/2014 z dnia 6 sierpnia 2014 r. ustanawiające zasady dotyczące stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do agencji płatniczych i innych organów, zarządzania finansami, rozliczania rachunków, przepisów dotyczących kontroli, zabezpieczeń i przejrzystości (Dz.U. L 255 z 28.8.2014, s. 59).
3 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 1067/2014 z dnia 3 października 2014 r. ustanawiające formę i treść informacji rachunkowych, które należy przedłożyć Komisji do celów rozliczenia rachunków EFRG i EFRROW, jak również w celu monitorowania i prognozowania (Dz.U. L 295 z 11.10.2014, s. 1).
4 Uwaga: Należy najpierw zapoznać się z uwagami wstępnymi dotyczącymi "ilości" w rozdziale 5 załącznika III.
5 Kodów budżetu, dla których nie zgłoszono żadnych wydatków, nie włącza się do pliku deklaracji rocznej.
6 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) i uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 1698/2005 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 487).
7 Prawidłowym połączeniem mogłoby być na przykład B011a w przypadku różnic dotyczących błędów administracyjnych odnoszących się do wydatków poniesionych na podstawie art. 5 ust. 1 lit. a) rozporządzenia (UE) nr 1305/2013.
8 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 555/2008 z dnia 27 czerwca 2008 r. ustanawiające szczegółowe przepisy wykonawcze do rozporządzenia Rady (WE) nr 479/2008 w sprawie wspólnej organizacji rynku wina w odniesieniu do programów wsparcia, handlu z krajami trzecimi, potencjału produkcyjnego oraz kontroli w sektorze wina (Dz.U. L 170 z 30.6.2008, s. 1).
9 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 640/2014 z dnia 11 marca 2014 r. uzupełniające rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do zintegrowanego systemu zarządzania i kontroli oraz warunków odmowy lub wycofania płatności oraz do kar administracyjnych mających zastosowanie do płatności bezpośrednich, wsparcia rozwoju obszarów wiejskich oraz zasady wzajemnej zgodności (Dz.U. L 181 z 20.6.2014, s. 48).
10 Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 639/2014 z dnia 11 marca 2014 r. w sprawie uzupełnienia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1307/2013 ustanawiającego przepisy dotyczące płatności bezpośrednich dla rolników na podstawie systemów wsparcia w ramach wspólnej polityki rolnej oraz zmiany załącznika X do tego rozporządzenia (Dz.U. L 181 z 20.6.2014, s. 1).
11 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 808/2014 z dnia 17 lipca 2014 r. ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1305/2013 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich przez Europejski Fundusz Rolny na rzecz Rozwoju Obszarów Wiejskich (EFRROW) (Dz.U. L 227 z 31.7.2014, s. 18).
12 Rozporządzenie (WE) nr 73/2009 z dnia 19 stycznia 2009 r. ustanawiające wspólne zasady dla systemów wsparcia bezpośredniego dla rolników w ramach wspólnej polityki rolnej i ustanawiające określone systemy wsparcia dla rolników, zmieniające rozporządzenia (WE) nr 1290/2005, (WE) nr 247/2006, (WE) nr 378/2007 oraz uchylające rozporządzenie (WE) nr 1782/2003 (Dz.U. L 30 z 31.1.2009, s. 16).
13 Kody te należy podać zgodnie z art. 5 rozporządzenia (UE) nr 1305/2013. Na przykład: kod 1a dla wydatków przyczyniających się do "ułatwiania transferu wiedzy i innowacji w rolnictwie, leśnictwie i na obszarach wiejskich, ze szczególnym naciskiem na wspieranie innowacyjności, współpracy i rozwoju bazy wiedzy na obszarach wiejskich".
14 Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1308/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające wspólną organizację rynków produktów rolnych oraz uchylające rozporządzenia Rady (EWG) nr 922/72, (EWG) nr 234/79, (WE) nr 1037/2001 i (WE) nr 1234/2007 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 671).
15 Rozporządzenie wykonawcze Komisji (UE) nr 809/2014 z dnia 17 lipca 2014 r. ustanawiające zasady stosowania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1306/2013 w odniesieniu do zintegrowanego systemu zarządzania i kontroli, środków rozwoju obszarów wiejskich oraz zasady wzajemnej zgodności (Dz.U. L 227 z 31.7.2014, s. 69).

Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1307/2013 z dnia 17 grudnia 2013 r. ustanawiające przepisy dotyczące płatności bezpośrednich dla rolników na podstawie systemów wsparcia w ramach wspólnej polityki rolnej oraz uchylające rozporządzenie Rady (WE) nr 637/2008 i rozporządzenie Rady (WE) nr 73/2009 (Dz.U. L 347 z 20.12.2013, s. 608).

Rozporządzenie delegowane Komisji (UE) nr 639/2014 z dnia 11 marca 2014 r. w sprawie uzupełnienia rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1307/2013 ustanawiającego przepisy dotyczące płatności bezpośrednich dla rolników na podstawie systemów wsparcia w ramach wspólnej polityki rolnej oraz zmiany załącznika X do tego rozporządzenia (Dz.U. L 181 z 20.6.2014, s. 1).

Rozporządzenie Komisji (EWG) nr 2159/89 z dnia 18 lipca 1989 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania szczególnych środków w odniesieniu do orzechów i chleba świętojańskiego przewidzianych w tytule IIa rozporządzenia Rady (EWG) nr 1035/72 (Dz.U. L 207 z 19.7.1989, s. 19).

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1621/1999 z dnia 22 lipca 1999 r. ustanawiające szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 2201/96 odnośnie do pomocy dla uprawy winogron przeznaczonych do produkcji niektórych gatunków winogron suszonych (Dz.U. L 192 z 24.7.1999, s. 21).

Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1276/2008 z dnia 17 grudnia 2008 r. w sprawie monitorowania na podstawie kontroli bezpośrednich wywozu produktów rolnych otrzymujących refundacje lub inne kwoty (Dz.U. L 339 z 18.12.2008, s. 53). Rozporządzenie Komisji (WE) nr 968/2006 z dnia 27 czerwca 2006 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 320/2006 ustanawiającego tymczasowy system restrukturyzacji przemysłu cukrowniczego we Wspólnocie (Dz.U. L 176 z 30.6.2006, s. 32).

16 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1122/2009 z dnia 30 listopada 2009 r. ustanawiające szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 73/2009 odnośnie do zasady wzajemnej zgodności, modulacji oraz zintegrowanego systemu zarządzania i kontroli w ramach systemów wsparcia bezpośredniego przewidzianych w wymienionym rozporządzeniu oraz wdrażania rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007 w odniesieniu do zasady wzajemnej zgodności w ramach systemu wsparcia ustanowionego dla sektora wina (Dz.U. L 316 z 2.12.2009, s. 65).
18 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 2020/2001 z dnia 15 października 2001 r. w sprawie nomenklatury krajów i terytoriów dla statystyk handlu zagranicznego Wspólnoty oraz statystyk w handlu między państwami członkowskimi (Dz.U. L 273 z 16.10.2001, s. 6).
19 Rozporządzenie Komisji (UE) nr 234/2010 z dnia 19 marca 2010 r. ustanawiające niektóre szczegółowe zasady wykonania rozporządzenia Rady (WE) nr 1234/2007 w sprawie przyznawania refundacji wywozowych do zbóż oraz środków podejmowanych w przypadku występowania zakłóceń na rynku zbóż (Dz.U. L 72 z 20.3.2010, s. 3).
20 Rozporządzenie Komisji (WE) nr 612/2009 z dnia 7 lipca 2009 r. ustanawiające wspólne szczegółowe zasady stosowania systemu refundacji wywozowych do produktów rolnych (Dz.U. L 186 z 17.7.2009, s. 1).
21 Odesłania do poszczególnych artykułów rozporządzenia (UE) nr 1305/2013.
22 Odesłania do poszczególnych artykułów rozporządzenia (UE) nr 1305/2013.
23 Odesłania do poszczególnych artykułów rozporządzenia (UE) nr 1303/2013.

Zmiany w prawie

Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024
Ratownik medyczny wykona USG i zrobi test na COVID

Mimo krytycznych uwag Naczelnej Rady Lekarskiej, Ministerstwo Zdrowia zmieniło rozporządzenie regulujące uprawnienia ratowników medycznych. Już wkrótce, po ukończeniu odpowiedniego kursu będą mogli wykonywać USG, przywrócono im też możliwość wykonywania testów na obecność wirusów, którą mieli w pandemii, a do listy leków, które mogą zaordynować, dodano trzy nowe preparaty. Większość zmian wejdzie w życie pod koniec marca.

Agnieszka Matłacz 12.03.2024
Jak zgłosić zamiar głosowania korespondencyjnego w wyborach samorządowych

Nie wszyscy wyborcy będą mogli udać się osobiście 7 kwietnia, aby oddać głos w obwodowych komisjach wyborczych. Dla nich ustawodawca wprowadził instytucję głosowania korespondencyjnego jako jednej z tzw. alternatywnych procedur głosowania. Przypominamy zasady, terminy i procedurę tego udogodnienia dla wyborców z niepełnosprawnością, seniorów i osób w obowiązkowej kwarantannie.

Artur Pytel 09.03.2024
Tabletka "dzień po" bez recepty - Sejm uchwalił nowelizację

Bez recepty dostępny będzie jeden z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - zakłada uchwalona w czwartek nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tabletka będzie dostępna bez recepty ma być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stoi na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 22.02.2024
Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 21.02.2024
Standardy ochrony dzieci. Placówki medyczne mają pół roku

Lekarz czy pielęgniarka nie będą mogli się tłumaczyć, że nie wiedzieli komu zgłosić podejrzenie przemocy wobec dziecka. Placówki medyczne obowiązkowo muszą opracować standardy postępowania w takich sytuacjach. Przepisy, które je do tego obligują wchodzą właśnie w życie, choć dają jeszcze pół roku na przygotowania. Brak standardów będzie zagrożony grzywną. Kar nie przewidziano natomiast za ich nieprzestrzeganie.

Katarzyna Nocuń 14.02.2024
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2015.240.13

Rodzaj: Rozporządzenie
Tytuł: Rozporządzenie wykonawcze 2015/1532 ustanawiające formę i treść informacji rachunkowych, które należy przedłożyć Komisji do celów rozliczenia rachunków EFRG i EFRROW, jak również w celu monitorowania i prognozowania
Data aktu: 15/09/2015
Data ogłoszenia: 16/09/2015
Data wejścia w życie: 23/09/2015, 16/10/2015