(2012/106/UE)(Dz.U.UE L z dnia 29 lutego 2012 r.)
RADA UNII EUROPEJSKIEJ,
uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej, w szczególności jego art. 207 ust. 4 akapit pierwszy w związku z jego art. 218 ust. 5,
uwzględniając wniosek Komisji Europejskiej,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Mając na uwadze znaczenie gospodarcze, jakie dla Unii ma wywóz pojazdów silnikowych, ich części i podzespołów do Federacji Rosyjskiej oraz że w wyniku negocjacji dotyczących przystąpienia Federacji Rosyjskiej do Światowej Organizacji Handlu (WTO) i zgodnie ze sprawozdaniem grupy roboczej dotyczącym tego przystąpienia, system inwestycyjny w sektorze motoryzacyjnym stosowany przez Federację Rosyjską, zmieniony w dniu 24 grudnia 2010 r., może być nadal stosowany pod pewnymi warunkami do dnia 1 lipca 2018 r.
(2) Zachodzi ryzyko, że system inwestycyjny w sektorze motoryzacyjnym stosowany przez Federację Rosyjską może doprowadzić do delokalizacji produkcji części i podzespołów pojazdów silnikowych z Unii w wyniku nałożenia na inwestorów na podstawie tego systemu obowiązku przestrzegania wymogów w zakresie lokalnej zawartości oraz lokalizacji produkcji.
(3) W kontekście negocjacji dotyczących przystąpienia Federacji Rosyjskiej do WTO Komisja wynegocjowała w imieniu Unii Umowę w sprawie handlu częściami i podzespołami pojazdów silnikowych między Unią Europejską a Federacją Rosyjską (zwaną dalej "Umową"), która ustanowi mechanizm kompensacyjny mający na celu zapewnienie, by przywóz części i podzespołów pojazdów silnikowych z Unii do Federacji Rosyjskiej nie zmniejszył się w następstwie stosowania systemu inwestycyjnego w sektorze motoryzacyjnym.
(4) Umowa powinna zostać podpisana. Umowa powinna być tymczasowo stosowana w oczekiwaniu na zakończenie procedur niezbędnych dla jej zawarcia,
PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:
______(1) Data rozpoczęcia tymczasowego stosowania Umowy zostanie opublikowana w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej przez Sekretariat Generalny Rady.