Decyzja 2012/78/UE dotycząca niewłączania niektórych substancji do załącznika I, IA ani IB do dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych

DECYZJA KOMISJI
z dnia 9 lutego 2012 r.
dotycząca niewłączania niektórych substancji do załącznika I, IA ani IB do dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych

(notyfikowana jako dokument nr C(2012) 645)

(Tekst mający znaczenie dla EOG)

(2012/78/UE)

(Dz.U.UE L z dnia 11 lutego 2012 r.)

KOMISJA EUROPEJSKA,

uwzględniając Traktat o funkcjonowaniu Unii Europejskiej,

uwzględniając dyrektywę 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 16 lutego 1998 r. dotyczącą wprowadzania do obrotu produktów biobójczych(1), w szczególności jej art. 16 ust. 2 akapit drugi,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Rozporządzenie Komisji (WE) nr 1451/2007 z dnia 4 grudnia 2007 r. w sprawie drugiej fazy 10-letniego programu pracy określonego w art. 16 ust. 2 dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych(2) ustanawia wykaz substancji czynnych, które mają zostać poddane ocenie w celu ich ewentualnego włączenia do załącznika I, IA lub IB do dyrektywy 98/8/WE.

(2) We wspomnianym wykazie wymieniono szereg kombinacji substancji i typów produktów, w przypadku których albo wszyscy uczestnicy wycofali się z uczestnictwa w programie przeglądu, albo państwo członkowskie wyznaczone jako sprawozdawca w zakresie oceny nie otrzymało kompletnej dokumentacji w terminie określonym w art. 9 i art. 12 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1451/2007.

(3) W związku z tym zgodnie z art. 11 ust. 2, art. 12 ust. 1 i art. 13 ust. 5 rozporządzenia (WE) nr 1451/2007 Komisja dokonała stosownego powiadomienia państw członkowskich. Informacja ta została również ogłoszona w formie elektronicznej.

(4) W ciągu trzech miesięcy od ogłoszenia tej informacji pewna liczba przedsiębiorstw wyraziła zainteresowanie przejęciem roli uczestnika w odniesieniu do niektórych z omawianych substancji i typów produktów. Przedsiębiorstwa te nie dostarczyły jednak następnie kompletnej dokumentacji.

(5) Dlatego zgodnie z art. 12 ust. 4 i 5 rozporządzenia (WE) nr 1451/2007 przedmiotowych substancji i rodzajów produktu nie należy włączać do załącznika I, IA ani IB do dyrektywy 98/8/WE.

(6) Ze względu na pewność prawa należy określić datę, po której nie należy wprowadzać do obrotu produktów biobójczych należących do typów produktów wymienionych w załączniku do niniejszej decyzji i zawierających substancje czynne wymienione we wspomnianym załączniku.

(7) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Stałego Komitetu ds. Produktów Biobójczych,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

Substancje wymienione w załączniku do niniejszej decyzji nie zostają włączone, dla danych typów produktów, do załączników I, IA ani IB do dyrektywy 98/8/WE.

Artykuł  2

Do celów art. 4 ust. 2 rozporządzenia (WE) nr 1451/2007 produktów biobójczych należących do typów produktów wymienionych w załączniku do niniejszej decyzji i zawierających substancje czynne wymienione we wspomnianym załączniku nie należy wprowadzać do obrotu, ze skutkiem od dnia 1 lutego 2013 r.

Artykuł  3

Niniejsza decyzja skierowana jest do państw członkowskich.

Sporządzono w Brukseli dnia 9 lutego 2012 r.

W imieniu Komisji

Janez POTOČNIK

Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 123 z 24.4.1998, s. 1.

(2) Dz.U. L 325 z 11.12.2007, s. 3.

ZAŁĄCZNIK

Substancje i typy produktów, których nie włącza się do załącznika I, IA ani IB do dyrektywy 98/8/WE

Nazwa Numer WE Numer CAS Typ produktu Państwo członkowskie pełniące rolę sprawozdawcy
Sól potasowa cykloheksylohydroksydiazeno-1-tlenku 66603-10-9 6 AT
Sól potasowa cykloheksylohydroksydiazeno-1-tlenku 66603-10-9 7 AT
Sól potasowa cykloheksylohydroksydiazeno-1-tlenku 66603-10-9 9 AT
Sól potasowa cykloheksylohydroksydiazeno-1-tlenku 66603-10-9 10 AT
Sól potasowa cykloheksylohydroksydiazeno-1-tlenku 66603-10-9 12 AT
Sól potasowa cykloheksylohydroksydiazeno-1-tlenku 66603-10-9 13 AT
Tlenek difenoksarynu-10-yl 200-377-3 58-36-6 9 FR
Glioksal 203-474-9 107-22-2 12 FR
1,3-dichloro-5,5 -dimetylohydantoina 204-258-7 118-52-5 12 NL
Tosylochloramid sodu 204-854-7 127-65-1 11 ES
Tetraboran disodu, bezwodny 215-540-4 1330-43-4 11 NL
Miedź 231-159-6 7440-50-8 2 FR
Miedź 231-159-6 7440-50-8 4 FR
Miedź 231-159-6 7440-50-8 5 FR
Miedź 231-159-6 7440-50-8 11 FR
Siarczan miedzi 231-847-6 7758-98-7 1 FR
Siarczan miedzi 231-847-6 7758-98-7 4 FR
Podchloryn wapnia 231-908-7 7778-54-3 1 IT
Kwas borowy 233-139-2 10043-35-3 22 NL
Difosforek trimagnezu 235-023-7 12057-74-8 20 DE
Chloraloza 240-016-7 15879-93-3 15 PT
Chloraloza 240-016-7 15879-93-3 23 PT
Fosforek glinu 244-088-0 20859-73-8 20 DE
1,3-dichloro-5-etylo-5-metyloimidazolidyno-2,4-dion 401-570-7 89415-87-2 12 NL
Neodekanamid metylu 414-460-9 105726-67-8 19 ES
Kompleks tetrachlorodekatlenku 420-970-2 92047-76-2 5 DE
3-benzo(b)tien-2-ylo-5,6-dihydro-1,4,2-oksatiazyno-4-tlenek 431-030-6 163269-30-5 9 PT
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 2 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 2 FR
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 3 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 3 FR
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 4 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 4 FR
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 7 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 7 FR
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 9 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 9 FR
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 10 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 10 FR
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 11 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 11 FR
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 12 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 12 FR
Oligo(chlorek 2-(2-etoksy)etoksyetylguanidyny) Polimer 374572-91-5 20 FR
Poli(chlorek heksametylenodiaminoguanidyny) Polimer 57028-96-3 20 FR

Zmiany w prawie

Senat poprawia reformę orzecznictwa lekarskiego w ZUS

Senat zgłosił w środę poprawki do reformy orzecznictwa lekarskiego w ZUS. Zaproponował, aby w sprawach szczególnie skomplikowanych możliwe było orzekanie w drugiej instancji przez grupę trzech lekarzy orzeczników. W pozostałych sprawach, zgodnie z ustawą, orzekać będzie jeden. Teraz ustawa wróci do Sejmu.

Grażyna J. Leśniak 10.12.2025
Co się zmieni w podatkach w 2026 roku? Wciąż wiele niewiadomych

Mimo iż do 1 stycznia zostały trzy tygodnie, przedsiębiorcy wciąż nie mają pewności, które zmiany wejdą w życie w nowym roku. Brakuje m.in. rozporządzeń wykonawczych do KSeF i rozporządzenia w sprawie JPK VAT. Część ustaw nadal jest na etapie prac parlamentu lub czeka na podpis prezydenta. Wiadomo już jednak, że nie będzie dużej nowelizacji ustaw o PIT i CIT. W 2026 r. nadal będzie można korzystać na starych zasadach z ulgi mieszkaniowej i IP Box oraz sprzedać bez podatku poleasingowy samochód.

Monika Pogroszewska 10.12.2025
Maciej Berek: Do projektu MRPiPS o PIP wprowadziliśmy bardzo istotne zmiany

Komitet Stały Rady Ministrów wprowadził bardzo istotne zmiany do projektu ustawy przygotowanego przez Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej – poinformował minister Maciej Berek w czwartek wieczorem, w programie „Pytanie dnia” na antenie TVP Info. Jak poinformował, projekt nowelizacji ustawy o PIP powinien trafić do Sejmu w grudniu 2025 roku, aby prace nad nim w Parlamencie trwały w I kwartale 2026 r.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Lekarze i pielęgniarki na kontraktach „uratują” firmy przed przekształcaniem umów?

4 grudnia Komitet Stały Rady Ministrów przyjął projekt zmian w ustawie o PIP - przekazało w czwartek MRPiPS. Nie wiadomo jednak, jaki jest jego ostateczny kształt. Jeszcze w środę Ministerstwo Zdrowia informowało Komitet, że zgadza się na propozycję, by skutki rozstrzygnięć PIP i ich zakres działał na przyszłość, a skutkiem polecenia inspektora pracy nie było ustalenie istnienia stosunku pracy między stronami umowy B2B, ale ustalenie zgodności jej z prawem. Zdaniem prawników, to byłaby kontrrewolucja w stosunku do projektu resortu pracy.

Grażyna J. Leśniak 05.12.2025
Klub parlamentarny PSL-TD przeciwko projektowi ustawy o PIP

Przygotowany przez ministerstwo pracy projekt zmian w ustawie o PIP, przyznający inspektorom pracy uprawnienie do przekształcania umów cywilnoprawnych i B2B w umowy o pracę, łamie konstytucję i szkodzi polskiej gospodarce – ogłosili posłowie PSL na zorganizowanej w czwartek w Sejmie konferencji prasowej. I zażądali zdjęcia tego projektu z dzisiejszego porządku posiedzenia Komitetu Stałego Rady Ministrów.

Grażyna J. Leśniak 04.12.2025
Prezydent podpisał zakaz hodowli zwierząt na futra, ale tzw. ustawę łańcuchową zawetował

Prezydent Karol Nawrocki podpisał we wtorek ustawę z 7 listopada 2025 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt. Jej celem jest wprowadzenie zakazu chowu i hodowli zwierząt futerkowych w celach komercyjnych, z wyjątkiem królika, w szczególności w celu pozyskania z nich futer lub innych części zwierząt. Zawetowana została jednak ustawa zakazująca trzymania psów na łańcuchach. Prezydent ma w tym zakresie złożyć własny projekt.

Krzysztof Koślicki 02.12.2025
Metryka aktu
Identyfikator:

Dz.U.UE.L.2012.38.48

Rodzaj: Decyzja
Tytuł: Decyzja 2012/78/UE dotycząca niewłączania niektórych substancji do załącznika I, IA ani IB do dyrektywy 98/8/WE Parlamentu Europejskiego i Rady dotyczącej wprowadzania do obrotu produktów biobójczych
Data aktu: 09/02/2012
Data ogłoszenia: 11/02/2012