uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,
uwzględniając rozporządzenie (WE) nr 1592/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 lipca 2002 r. w sprawie wspólnych zasad w zakresie lotnictwa cywilnego i utworzenia Europejskiej Agencji Bezpieczeństwa Transportu Lotniczego(1), w szczególności jego art. 53 ust. 4,
a także mając na uwadze, co następuje:
(1) Artykuł 53 ust. 3 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002 stanowi, że Europejska Agencja Bezpieczeństwa Transportu Lotniczego (EASA) pobiera opłaty za wydanie i wznowienie certyfikatów, jak również związane z tym funkcje stałego nadzoru. Zgodnie z art. 48 ust. 1 lit. b) wymienionego rozporządzenia wspomniane opłaty wnoszone są przez petentów występujących o certyfikaty i posiadaczy certyfikatów wydawanych, utrzymywanych lub zmienianych przez agencję.
(2) Zgodnie z art. 53 ust. 4 należy zapewnić równowagę między wydatkami ponoszonymi przez agencję w związku z realizacją procedur certyfikacyjnych i całkowitymi dochodami z pobieranych przez nią honorariów. Przepisy tego ustępu pozwalają jednak również na skorzystanie z rocznego wkładu finansowego Wspólnoty na rzecz agencji w celu pokrycia kosztów certyfikacji w okresie przejściowym kończącym się w dniu 31 grudnia 2006 r. W razie potrzeby okres ten może zostać przedłużony przez Komisję o jeden rok.
(3) Rozporządzenie (WE) nr 488/2005(2) określające wysokości pobieranych opłat i sposób ich pobierania weszło w życie dnia 1 czerwca 2005 r. Od tego czasu agencja pobiera opłaty za realizację procedur certyfikacyjnych. Przychód z opłat nie jest jeszcze jednak wystarczający, aby w pełni pokryć koszty certyfikacji ponoszone przez agencję. W związku z tym agencja wciąż musi przeznaczać część wkładu Wspólnoty na pokrycie tych kosztów zgodnie z odpowiednimi przepisami art. 53 ust. 4.
(4) Nawet jeśli pokrywanie kosztów certyfikacji przez przychód z opłat poprawia się, ponieważ wzrosło ono z około 60 % w roku 2005 do oczekiwanych 70 % w roku 2006, doświadczenie pokazuje, że ustanowienie skutecznego mechanizmu opłat wymaga czasu. Na tym etapie nie można rozsądnie zagwarantować, że te koszty i przychód będą zrównoważone w roku 2007.
(5) W celu uniknięcia potencjalnego deficytu w odniesieniu do działalności związanej z certyfikacją, który uniemożliwiłby agencji realizację jej zadań, należy zastosować odpowiednie przepisy art. 53 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002 w celu przedłużenia okresu przejściowego, w trakcie którego część wkładu finansowego Wspólnoty może być przeznaczona przez agencję na pokrycie kosztów certyfikacji.
(6) Środki przewidziane w niniejszym rozporządzeniu są zgodne z opinią komitetu ustanowionego na mocy art. 54 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002,
PRZYJMUJE NINIEJSZE ROZPORZĄDZENIE:
Sporządzono w Brukseli, dnia 2 lutego 2007 r.
W imieniu Komisji | |
Jacques BARROT | |
Wiceprzewodniczący |
______
(1) Dz.U. L 240 z 7.9.2002, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem Komisji (WE) nr 1701/2003 (Dz.U. L 243 z 27.9.2003, str. 5).
(2) Dz.U. L 81 z 30.3.2005, str. 7. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 779/2006 (Dz.U. L 137 z 25.5.2006, str. 3).
Ustawa o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej została opublikowana w Dzienniku Ustaw. Jej celem jest ograniczenie występujących nadużyć, usprawnienie procedur dotyczących powierzania pracy cudzoziemcom, zmniejszenie zaległości załatwiania spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe przepisy wejdą w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
14.05.2025Kompleksową modernizację instytucji polskiego rynku pracy poprzez udoskonalenie funkcjonowania publicznych służb zatrudnienia oraz form aktywizacji zawodowej i podnoszenia umiejętności kadr gospodarki przewiduje ustawa z dnia 20 marca 2025 r. o rynku pracy i służbach zatrudnienia. Ustawa, która została opublikowana w Dzienniku Ustaw, co do zasady, wejdzie w życie pierwszego dnia miesiąca następującego po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.
14.05.2025Rząd zamierza uregulować zagadnienia związane z funkcjonowaniem lekarza koronera właściwego do stwierdzania zgonu osoby, gdy trudno jest wskazać lekarza leczącego, który byłby zobowiązany do stwierdzenia zgonu lub konieczności dokonania czynności i ustaleń związanych ze zgonem, wymagających specjalistycznej wiedzy. Chce też wprowadzić spójne systemowo regulacje odnoszące się do karty zgonu, karty urodzenia oraz karty urodzenia z adnotacją o martwym urodzeniu.
12.05.2025Ustawa reformuje system wydawania wizy krajowej dla studentów oraz system wydawania zezwolenia na pobyt czasowy w celu kształcenia się na studiach. Zgodnie z regulacją, każdy cudzoziemiec – obywatel państwa trzeciego, który chce rozpocząć studia w Polsce - będzie musiał podczas rekrutacji przedstawić dokument poświadczający znajomość języka, w którym odbywa się kształcenie, co najmniej na poziomie B2.
10.05.2025Osoba ubiegająca się o pracę będzie musiała otrzymać informację o wysokości wynagrodzenia, ale także innych świadczeniach związanych z pracą - zarówno tych pieniężnych, jak i niepieniężnych. Ogłoszenie o naborze i nazwy stanowisk mają być neutralne pod względem płci, a sam proces rekrutacyjny - przebiegać w sposób niedyskryminujący - zdecydował w piątek Sejm uchwalając nowelizację Kodeksu pracy. Teraz ustawa trafi do Senatu.
09.05.2025Prezydent Andrzej Duda zawetował we wtorek ustawę, która obniża składkę zdrowotną dla przedsiębiorców. Uchwalona przez Parlament zmiana, która miała wejść w życie 1 stycznia 2026 roku, miała kosztować budżet państwa 4,6 mld zł. Według szacunków Ministerstwo Finansów na reformie miało skorzystać około 2,5 mln przedsiębiorców.
06.05.2025Identyfikator: | Dz.U.UE.L.2007.28.8 |
Rodzaj: | Rozporządzenie |
Tytuł: | Rozporządzenie 103/2007 w sprawie przedłużenia okresu przejściowego określonego w art. 53 ust. 4 rozporządzenia (WE) nr 1592/2002 Parlamentu Europejskiego i Rady |
Data aktu: | 02/02/2007 |
Data ogłoszenia: | 03/02/2007 |
Data wejścia w życie: | 04/02/2007 |