Decyzja 2006/99/WE zmieniająca decyzję 2004/370/WE zatwierdzającą metody klasyfikacji tusz wieprzowych w Zjednoczonym Królestwie

DECYZJA KOMISJI
z dnia 3 lutego 2006 r.
zmieniająca decyzję 2004/370/WE zatwierdzającą metody klasyfikacji tusz wieprzowych w Zjednoczonym Królestwie

(notyfikowana jako dokument nr C(2006) 213)

(Jedynie tekst w języku angielskim jest autentyczny)

(2006/99/WE)

(Dz.U.UE L z dnia 16 lutego 2006 r.)

KOMISJA WSPÓLNOT EUROPEJSKICH,

uwzględniając Traktat ustanawiający Wspólnotę Europejską,

uwzględniając rozporządzenie Rady (EWG) nr 3220/84 z dnia 13 listopada 1984 r. ustanawiające wspólnotową skalę klasyfikacji tusz wieprzowych(1), w szczególności jego art. 5 ust. 2,

a także mając na uwadze, co następuje:

(1) Decyzją Komisji 2004/370/WE(2) zatwierdzono trzy metody klasyfikacji tusz wieprzowych w Irlandii Północnej.

(2) W związku z dostosowaniami technicznymi rząd Zjednoczonego Królestwa skierował do Komisji wniosek o zatwierdzenie stosowania w Irlandii Północnej nowych wzorów dla dwóch przyrządów wykorzystywanych do klasyfikacji tusz wieprzowych i o zatwierdzenie dwóch nowych metod klasyfikacji tusz wieprzowych, a także przedstawił w tym celu informacje wymagane na mocy art. 3 rozporządzenia Komisji (EWG) nr 2967/85 z dnia 24 października 1985 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania wspólnotowej skali klasyfikacji tusz wieprzowych(3). Przyrząd "Fat-O-Meater" nie był nigdy stosowany w Irlandii Północnej, należy go zatem wyłączyć z zakresu niniejszej decyzji w odniesieniu do Irlandii Północnej.

(3) Analiza tego wniosku wykazała, że zostały spełnione warunki zatwierdzenia nowych wzorów i nowych metod.

(4) Należy zatem odpowiednio zmienić decyzję 2004/370/WE.

(5) Środki przewidziane w niniejszej decyzji są zgodne z opinią Komitetu Zarządzającego ds. Wieprzowiny,

PRZYJMUJE NINIEJSZĄ DECYZJĘ:

Artykuł  1

W decyzji 2004/370/WE wprowadza się następujące zmiany:

1) artykuł 2 otrzymuje następujące brzmienie:

"Artykuł 2

Zgodnie z rozporządzeniem (EWG) nr 3220/84 niniejszym zatwierdza się następujące metody klasyfikacji tusz wieprzowych w Irlandii Północnej:

- przyrząd określany jako «Intrascope (Optical Probe)» oraz związane z nim metody oceny, których szczegóły podano w części 1 załącznika II,

- przyrząd określany jako «Mark II Ulster Probe» oraz związane z nim metody oceny, których szczegóły podano w części 2 załącznika II,

- przyrząd określany jako «Hennessy Grading Probe (HGP 4)» oraz związane z nim metody oceny, których szczegóły podano w części 3 załącznika II,

- przyrząd określany jako «Fully automatic ultrasonic carcass grading (Autofom)» oraz związane z nim metody oceny, których szczegóły podano w części 4 załącznika II.";

2) w załączniku II wprowadza się zmiany zgodnie z Załącznikiem do niniejszej decyzji.

Artykuł  2

Niniejsza decyzja skierowana jest do Zjednoczonego Królestwa Wielkiej Brytanii i Irlandii Północnej.

Sporządzono w Brukseli, dnia 3 lutego 2006 r.

W imieniu Komisji
Mariann FISCHER BOEL
Członek Komisji

______

(1) Dz.U. L 301 z 20.11.1984, str. 1. Rozporządzenie ostatnio zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3513/93 (Dz.U. L 320 z 22.12.1993, str. 5).

(2) Dz.U. L 116 z 22.4.2004, str. 32.

(3) Dz.U. L 285 z 25.10.1985, str. 39. Rozporządzenie zmienione rozporządzeniem (WE) nr 3127/94 (Dz.U. L 330 z 21.12.1994, str. 43).

ZAŁĄCZNIK 

W załączniku II do decyzji 2004/370/WE wprowadza się następujące zmiany:

1) część 1 pkt 3 (Intrascope (Optical Probe)) otrzymuje następujące brzmienie:

"3. Zawartość chudego mięsa w tuszy oblicza się według następującego wzoru:

ŷ = 71,4802 - 0,83659 x

gdzie:

ŷ = szacunkowa zawartość (w procentach) chudego mięsa w tuszy,

x = grubość słoniny (włącznie ze skórą) w milimetrach zmierzona 6 centymetrów od linii środkowej tuszy na wysokości ostatniego żebra (pomiar określany jako »P2«).

Niniejszy wzór dotyczy tusz o masie pomiędzy 50 a 140 kilogramów.";

2) część 2 pkt 3 (Mark II Ulster Probe) otrzymuje następujące brzmienie:

"3. Zawartość chudego mięsa w tuszy oblicza się według następującego wzoru:

ŷ = 71,4384 - 0,84119 x

gdzie:

ŷ = szacunkowa zawartość (w procentach) chudego mięsa w tuszy,

x = grubość słoniny (włącznie ze skórą) w milimetrach zmierzona 6 centymetrów od linii środkowej tuszy na wysokości ostatniego żebra (pomiar określany jako »P2«).

Niniejszy wzór dotyczy tusz o masie pomiędzy 50 a 140 kilogramów.";

3) część 3 otrzymuje następujące brzmienie:

"CZĘŚĆ 3

Hennessy Grading Probe (HGP 4)

1. Klasyfikację tusz wieprzowych przeprowadza się za pomocą przyrządu określanego jako »Hennessy Grading Probe (HGP 4)«.

2. Przyrząd jest wyposażony w sondę o średnicy 5,95 milimetrów (6,3 milimetrów ma ostrze na czubku sondy) zawierającą fotodiodę (Siemens LED typu LYU 260-EO i fotodetektor typu 58 MR) oraz posiadającą odcinek pomiarowy wynoszący pomiędzy 0 a 120 milimetrów. Wyniki pomiarów zamienia się na szacunkową zawartość chudego mięsa za pomocą samego HGP 4 lub przy użyciu podłączonego do niego komputera.

3. Zawartość chudego mięsa w tuszy oblicza się według następującego wzoru:

ŷ = 71,5278 - 0,86638 x

gdzie:

ŷ = szacunkowa zawartość (w procentach) chudego mięsa w tuszy,

x = grubość słoniny (włącznie ze skórą) w milimetrach zmierzona 6 centymetrów od linii środkowej tuszy na wysokości ostatniego żebra (pomiar określany jako »P2«).

Niniejszy wzór dotyczy tusz o masie pomiędzy 50 a 140 kilogramów.";

4) dodaje się część 4 o następującym brzmieniu:

"CZĘŚĆ 4

Przyrząd »Fully automatic ultrasonic carcass grading (Autofom)«

1. Klasyfikację tusz wieprzowych przeprowadza się za pomocą przyrządu określanego jako Autofom (Fully automatic ultrasonic carcass grading).

2. Przyrząd jest wyposażony w 16 przetworników ultradźwiękowych o częstotliwości 16,2 MHz (Krautkrämer, SFK 2 NP), a odcinek pomiarowy między przetwornikami wynosi 25 mm.

Dane ultradźwiękowe obejmują pomiary grubości słoniny i grubości mięśnia.

Wyniki pomiarów zamienia się na szacunkową zawartość chudego mięsa za pomocą komputera.

3. Zawartość chudego mięsa w tuszy oblicza się na podstawie 127 punktów pomiarowych przy pomocy następującego wzoru:

ŷ = b0 + ip1b1 + ip2b2+ ip3b3 +...... ip127b127

gdzie:

ŷ = szacunkowa zawartość chudego mięsa w tuszy,

ip1 - ip127 = parametry wejściowe analizy obrazu za pomocą Autofom.

b0 - b127 = stałe kalibracji modelu.

Współczynniki 127 b, w kolejności IP1-IP127:

- 1,6866978E-002 - 2,7395384E-002 - 1,9907279E-002 - 8,5862307E-003 - 1,7233329E-002
- 1,2928455E-002 - 7,2069578E-003 0,0000000E+000 0,0000000E+000 9,9210571E003
- 2,7280254E-002 - 1,1866679E-002 - 1,6877903E-002 - 3,3714309E-002 - 2,2873893E-002
- 1,2976709E-002 - 1,9736953E-002 0,0000000E+000 - 1,0441692E-002 - 2,6023159E-002
- 1,6019909E-002 - 1,2085976E-002 - 2,0802582E-002 - 1,2004912E-002 4,9544591E-003
2,1012272E-003 3,5626963E-003 5,4210355E-003 2,8231265E-003 0,0000000E+000
3,4462682E-003 4,9613826E-003 3,1486694E-003 0,0000000E+000 3,3405393E-003
0,0000000E+000 0,0000000E+000 1,0592665E-003 0,0000000E+000 0,0000000E+000
2,3835478E-003 0,0000000E+000 - 2,3957171E-002 - 1,6251475E-002 0,0000000E+000
- 2,1446949E-002 0,0000000E+000 - 2,4741126E-002 - 2,2376098E-002 - 1,6962735E-002
- 2,8594572E-002 - 1,9001560E-002 - 2,7471537E-002 - 3,2565221E-002 - 3,1170983E-002
- 2,9708274E-002 - 2,7283320E-002 - 2,5577871E-002 - 3,2280222E-002 - 3,1662315E-002
- 3,3039205E-002 - 3,2290529E-002 - 3,0902216E-002 - 2,9116826E-002 - 2,5646536E-002
- 2,3514079E-002 - 2,7472775E-002 - 2,6122212E-002 - 2,3694078E-002 - 2,7969513E-002
- 2,8660055E-002 - 2,8413385E-002 - 3,2624107E-002 - 3,2517981E-002 - 3,1576648E-002
- 3,1543616E-002 - 3,1162977E-002 - 3,0734278E-002 - 3,4127805E-002 - 3,4164313E-002
- 3,4327772E-002 - 3,4017213E-002 - 3,3313580E-002 - 3,3459395E-002 - 2,4075206E-002
- 2,5336761E-002 - 2,6048595E-002 - 2,6499119E-002 - 2,6947299E-002 - 2,7433341E-002
- 3,1328205E-002 - 3,1818397E-002 - 2,7329659E-002 6,0837399E-003 6,8703182E-003
7,7951970E-003 8,3265398E-003 7,6311678E-003 6,6542262E-003 5,8027613E-003
8,4376512E-003 8,3114961E-003 8,2320096E-003 8,0569442E-003 7,7763004E-003
7,6648975E-003 7,3420489E-003 7,2652618E-003 7,1755257E-003 7,1458751E-003
7,1670651E-003 6,9467919E-003 7,0396927E-003 7,2869365E-003 5,7384889E-003
7,6241307E-003 7,3343012E-003 6,9868541E-003 6,6073379E-003 6,9390922E-003
6,3295597E-003 6,0446505E-003 1,0994689E-002 9,2938738E-003 4,4189114E-003
4,3836362E-003 4,6389205E-003

Współczynnik b0 wynosi 6,3457577E+001.

4. Opis punktów pomiarowych i metody statystycznej znajduje się w części II protokołu przekazanego Komisji przez Zjednoczone Królestwo zgodnie z art. 3 ust. 3 rozporządzenia (EWG) nr 2967/85.

Niniejszy wzór dotyczy tusz o masie pomiędzy 50 a 140 kilogramów.".

Zmiany w prawie

Data 30 kwietnia dla wnioskodawcy dodatku osłonowego może być pułapką

Choć ustawa o dodatku osłonowym wskazuje, że wnioski można składać do 30 kwietnia 2024 r., to dla wielu mieszkańców termin ten może okazać się pułapką. Datą złożenia wniosku jest bowiem data jego wpływu do organu. Rząd uznał jednak, że nie ma potrzeby doprecyzowania tej kwestii. A już podczas rozpoznawania poprzednich wniosków, właśnie z tego powodu wielu mieszkańców zostało pozbawionych świadczeń.

Robert Horbaczewski 30.04.2024
Rząd chce zmieniać obowiązujące regulacje dotyczące czynników rakotwórczych i mutagenów

Rząd przyjął we wtorek projekt zmian w Kodeksie pracy, którego celem jest nowelizacja art. 222, by dostosować polskie prawo do przepisów unijnych. Chodzi o dodanie czynników reprotoksycznych do obecnie obwiązujących regulacji dotyczących czynników rakotwórczych i mutagenów. Nowela upoważnienia ustawowego pozwoli na zmianę wydanego na jej podstawie rozporządzenia Ministra Zdrowia w sprawie substancji chemicznych, ich mieszanin, czynników lub procesów technologicznych o działaniu rakotwórczym lub mutagennym w środowisku pracy.

Grażyna J. Leśniak 16.04.2024
Bez kary za brak lekarza w karetce do końca tego roku

W ponad połowie specjalistycznych Zespołów Ratownictwa Medycznego brakuje lekarzy. Ministerstwo Zdrowia wydłuża więc po raz kolejny czas, kiedy Narodowy Fundusz Zdrowia nie będzie pobierał kar umownych w przypadku niezapewnienia lekarza w zespołach ratownictwa. Pierwotnie termin wyznaczony był na koniec czerwca tego roku.

Beata Dązbłaż 10.04.2024
Będzie zmiana ustawy o rzemiośle zgodna z oczekiwaniami środowiska

Rozszerzenie katalogu prawnie dopuszczalnej formy prowadzenia działalności gospodarczej w zakresie rzemiosła, zmiana definicji rzemiosła, dopuszczenie wykorzystywania przez przedsiębiorców, niezależnie od formy prowadzenia przez nich działalności, wszystkich kwalifikacji zawodowych w rzemiośle, wymienionych w ustawie - to tylko niektóre zmiany w ustawie o rzemiośle, jakie zamierza wprowadzić Ministerstwo Rozwoju i Technologii.

Grażyna J. Leśniak 08.04.2024
Tabletki "dzień po" bez recepty nie będzie. Jest weto prezydenta

Dostępność bez recepty jednego z hormonalnych środków antykoncepcyjnych (octan uliprystalu) - takie rozwiązanie zakładała zawetowana w piątek przez prezydenta Andrzeja Dudę nowelizacja prawa farmaceutycznego. Wiek, od którego tzw. tabletka "dzień po" byłaby dostępna bez recepty miał być określony w rozporządzeniu. Ministerstwo Zdrowia stało na stanowisku, że powinno to być 15 lat. Wątpliwości w tej kwestii miała Kancelaria Prezydenta.

Katarzyna Nocuń 29.03.2024
Małżonkowie zapłacą za 2023 rok niższy ryczałt od najmu

Najem prywatny za 2023 rok rozlicza się według nowych zasad. Jedyną formą opodatkowania jest ryczałt od przychodów ewidencjonowanych, według stawek 8,5 i 12,5 proc. Z kolei małżonkowie wynajmujący wspólną nieruchomość zapłacą stawkę 12,5 proc. dopiero po przekroczeniu progu 200 tys. zł, zamiast 100 tys. zł. Taka zmiana weszła w życie w połowie 2023 r., ale ma zastosowanie do przychodów uzyskanych za cały 2023 r.

Monika Pogroszewska 27.03.2024